Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko köyhällä varaa polttaa tupakkaa?

Vierailija
13.10.2012 |

Niin, onko? Ja jos vastaatte että on, niin heitän haasteen jos olet köyhä: lopeta tupakointi ja osta niillä rahoilla itsellesi ja lapsillesi terveellistä ruokaa!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin tuosta vaan jo vuosia sitten.

Kertaakaan en ole sen jälkeen polttanut enkä nikotiinia kehooni haalinut.

tahdon puutetta sanon minä jos ei pysty lopettamaan.

Vierailija
42/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kuten viinatilastoista tuontiviina) niin määrät ovat vielä paljon isommat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nimenomaan heikompituloiset ts alemman sosiaaliluokan ihmiset ovat niitä tupakoijia, joten kyllä - köyhillä taitaa olla varaa polttaa?

Pahoittelut karkeasta ilmaisusta.

Vierailija
44/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se antaa hetkellisen hyvän olon tunteen. Rikkaampi saa sen tunteen ehkä kivalla kuntosalilla, vaateostoksilla, uusista juoksukengistä, kahvilassa nautitusta lattesta tmv.

Oletko laskenut, paljon rahaa tupakkaan menee vuodessa? Yli tuhat euroa.

Sillä rahalla saisi myös sen kuntosalijäsenyyden ja ne lattet!

Vierailija
45/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan selittelevät ja polttelevat sit itsekseen ja muilta piilossa.

Vierailija
46/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pari mäyristä hain kaupasta lisäksi ja nyt olen kivasti kännissä.

Vierailija
47/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse polta, mutta olen tuota kysynyt pienituloisilta tutuilta, että eikö se harmita että rahaa menee tupakkaan kun sitä ei oikein mihinkään tahdo riittää. Kuulemma periaatteessa harmittaa, mutta kun se on se köyhän ainoa ilo. Kun elämä potkii, siitä tupakasta saa hetken lohdun. Minusta ihan ok perustelu.

Ja paheiden summa kai on kuitenkin vakio. Itse en polta, mutta mätän suklaata sohvalla joka ilta. Jokaisella jotakin.

Vierailija
48/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin tuosta vain, ja vaikeinta oli luopua siitä "sosiaalisesta tupakoinnista," kun opiskeluaikaan tupakoitsijat siirtyivät vaikkapa ruuan jälkeen yhdessä tupakkapaikalle. Samoin ravintolassa tuntui, että kaljatuopin kanssa kuuluu polttaa. Ehkä terveyttä suurempi motiivi oli se paha haju, varsinkin kosteaan ilmaan yhdistettynä. En halunnut haista niin pahalta.

En silti väitä, että lopettaminen olisi kaikille yhtä helppoa.

Vierailija
49/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin tuosta vain, ja vaikeinta oli luopua siitä "sosiaalisesta tupakoinnista," kun opiskeluaikaan tupakoitsijat siirtyivät vaikkapa ruuan jälkeen yhdessä tupakkapaikalle. Samoin ravintolassa tuntui, että kaljatuopin kanssa kuuluu polttaa. Ehkä terveyttä suurempi motiivi oli se paha haju, varsinkin kosteaan ilmaan yhdistettynä. En halunnut haista niin pahalta.

En silti väitä, että lopettaminen olisi kaikille yhtä helppoa.

minä kyllä poltin vähintään askin päivässä, enkä ollut mikään laitapuolen kulkija ;)

Vierailija
50/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne köyhät polta askitupakkaa. Älkää sen mukaan ynnätkö. Ne käärii sätkiä ja niihinkin tuodaan osa tarpeista Virosta tai Venäjältä. Ja joka tupakkaa lasketaan, ettei mene päivässä liikaa.

Vierailija
51/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä säästöteoriat ovat ihan täyttä huuhaata. Köyhällä on raha aina niin tiukalla että jos ei osta sitä vitosen askia, se rahaa menee johonkin muuhun samana päivänä. Aivan absurdia ja typerää kuvitella että köyhä laittaa vitosen päivässä säästöön ja yht`äkkiä hänellä on monta tonnia fyrkkaa.

Jos köyhä ei polta, hän saattaa olla vitosen rikkaampi sen muutaman tunnin.

Vierailija
52/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä säästöteoriat ovat ihan täyttä huuhaata. Köyhällä on raha aina niin tiukalla että jos ei osta sitä vitosen askia, se rahaa menee johonkin muuhun samana päivänä.

ostaa vihanneksia, vitosella saa jo paljon, niin ei tarvitse täällä itkeä, että terveellinen ruoka on liian kallista.

Ei minusta kukaan sanonutkaan, että se säästöön jäisi, vaan siitä, mihin sen päättää käyttää. Nuo luvut konkretisoivat sen, kuinka paljon se pieni luksus oikeasti vuodessa maksaa. Sama ihminen valittaa, että ei ole varaa laitta lasta harrastukseen, joka maksaa 500 euroa vuodessa, ja silti on varaa vetää tonni tai enemmän savuna ilmaan joka vuosi. Onhan se vähän ristiriitaista.

Vierailija
53/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakka aski kädessä ovella, lähdetään röökille. Poika tosin polttaa myös, itse en ole ikinä polttanut samoin mies on ollut polttamatta jo 30 vuotta. Ja ei tää miniä ole luuseri , opiskellu ja lapsensa hyvin hoitaa. Siisti ja kaunis asunto.

Vierailija
54/54 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee kaikkia asioita:

-Joku syö palan suklaata, toinen mättää koko levyn kerralla.

-Joku juo vain kupin kahvia aamulla, toisella menee kolme pannullista päivän mittaan.

-Joku liikkuu ns. järkevästi, toinen taas treenaa pakonomaisesti kuin heikkopäinen.

-Joku ottaa lasin viiniä ruuan kanssa, toinen juo koko pullon ja avaa toisen perään.

Moniin asioihin, esim. myös seksiin, voi addiktoitua. Joillakin vaan menee överiksi, ja uskon että nuo jotka epäilevät toisten kaunistelevan tupakan polttamistaan ovat juuri niitä joilla on ongemia "pysyä kohtuudessa". Monihan korvaa yhden addiktion vain toisella, lopettaa esim. suklaan syömisen ja hankkii ne hyvät fiilarit sitten jostain muusta.

Itse poltan 1-2 tupakkaa päivässä, kahvia juon satunnaisesti kyläilemässä ollessa (teetä tosin menee melkein joka päivä kupillinen) suklaata en syö paria palaa enempää koskaan (ällöttää ajatus koko levyllisen syömisestä!) ja liikun muutamana päivänä viikossa, alkoholia juon 1-3 annosta muutaman kerran vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi