Voi miehen kakara minkä teki!!! Nyt jos saan keskenmenon, en
suostu tota pentua tapaamaan enää ikinä! Pelottaa aivan sairaasti ollaan pitkään ja hartaasti toivottu ja yritetty yhteistä vauvaa ja nyt vihdoin olen raskaana rv 17. Miehellä edellisestä vaikeasta suhteesta 8-vuotias, jolla käytösongelmaa jne vaikka muille jakaa. Sen joka toinen v-loppu meillä viettää, ja oon viimeseen asti koittanu jaksaa ymmärtää ja olla kiva, vaikka ipana on mulle tosi kamala, ja etenkin nyt kun on mustis tulevasta vauvasta.
NIIIN asiaan,tänään muka leikki jotain hiivatin kilipukkia/pässiä, ja ihan yllättäen ilman mitään ennakkovaroitusta juoksee suoraan mua päin ja iskee päällä suoraan mahaan!! "Mä vaan puskin vähän.."
Sattui aivan sairaasti ja tuli paha olo, maha on nyt kauhean kipeä ja jotenkin omituisen tuntuinen yhä, vaikka tästä on jo useempi tunti aikaa. Voiko tollasesta tulla keskenmeno??! Pitäskö mennä sairaalaan näytille? Pelottaa ja suututtaa aivan kamalasti!
Kommentit (362)
vatsa alkaa näkymään. Esikoisen kohdalla olin jo 6kk ollut raskaana eikä kaikki edes olleet töissä huomanneet. Loppuvaiheessakin oli sellanen pikku pallo, mulla mitat ennen raskautta 160cm/50kg ja painoa tuli n.9kg.
Kieltämättä äidin pahin painajainen on, että oman lapsen toinen koti olisi paikka, jossa asuu aikuinen, joka vain sietää lasta.
Sen sijaan ymmärrän ap:n huolen täysin. Kyllä multa on harratamani laji jo kielletty noilla viikoilla mahdollisten iskujen vuoksi. Toivottavasti kaikki on ok.
niin en tosiaan istuisi sen jälkeen enää koneelle kirjoittelemaan. Vaan keräisin puhelimen, rahapussin ja avaimet laukkuun ja vetäisin takkia päälle. Kyllä ne taksit aika nopeaan tulee, jos nyt ei asu jossain perähikiällä.
Katsos kun ei sen taksin tarvitse olla siellä taksiasemalla odottelemassa niitä tilauksia... se voi olla vaikka jo ihan nurkan takana.
Näin niinkun vähän aiheen vierestä.Ja yleensä kuskilta voi jopa kysyä, kauanko menee tulla. Siitä riippuen voi vielä tehdä muutakin kuin odottaa takki niskassa :)
Tiedä vaikka ap:lla olisi yhtä helppoa kuin minulla lähteminen! Tavarat ovat aina takin taskussa valmiina, ei ympäri taloa. Joten kun taksi kaartaa pihaan, ei tarvitse kuin heittää takki niskaan, laittaa kengät jalkaan ja kävellä ulos.
että osaavat surffata vaikka kännykällä siellä taksissa.
Ai niin mut av-mammalla on aina tärkeämpiä asioita tehtävänä vaikka taksimatkalla kuin surffata netissä...
Lienee aika erikoista tuo. Ap kun ei sinne lääkäriin edes kiirehtinyt ja itse kertoi ettei verenvuotoa ole. Miten se istukka noin verettömästi ja hitaasti irtosi vai irtosiko se vasta siellä sairaalassa? Joku tässä nyt mättää... provoa veikkaan...
Minä pystyin keskimmäistä odottaessa piilottamaan mahan talvitakin alle vielä viikolla 35. Synnärillä eräs äiti ihmetteli, että joko synnytät kun maha on niin pieni vaikka mentiin jo yliaikaa. Lapsi painoi 3,2kg.
Yök, mikä lapsi se 8v! Toivonmukaan masukki on kunnossa, tsemppiä.
tässä tilanteessa tunnekuohussa täällä palstalla miehen lasta kakaraksi tollasen tempun jälkeen, olen automaattisesti tuleva kiduttaja-äitipuoli ja olemme tulevia ls:n asiakkaita? Ei kyllä todellakaan mene hissi ihan ylös asti teillä kaikilla. Ja juu, ei ole mt-ongelmia mulla taustalla, vaan jokusella vastaajalla mitä ilmeisimmin on.
Mut asiaan. Soitin päivystykseen ja käskivät ehdottomasti tulla näytille! Soitin taksin, ja kohta menen.
Voi seurata keskenmeno kuulemma, vaikkei verta vielä olekaan tullut. Vatsa on kuitenkin selkeästi kipeä ja erituntuinen kuin ennen. Että siinä teille vähättelijöille infoa.Ja hei, hieman ehkä eri asia, että 8v täydellä vauhdilla juoksee kova pää ojossa suoraan vatsaa päin, kuin että joku 1,5v tulee syliin - kuten joku täällä vertasi.
ap
lapsia kakaraksi. Siinä asenteessa on vikaa. Kukaan lapsi ei halua olla kakara. Ja odotas kun se vauva on siinä sylissä, jos tuollainen asenne on jo nyt, kyllä voit aika surkea äitipuoli olla. Mut toinen asia on se että ei ole ihan tervepäinen lapsi joka tuollaista tekee. Hakekaa ihmeessä apua ja tukea, aikamoisia aikapommejahan teillä on perheessänne. Vauvan syntymä on hurja juttu, joten ne pommit siellä senkun lisääntyy sitten.
siis hypoteettista tilannetta, jossa jompikumpi miehen lapsista jotenkin aiheuttaisi keskenmenon. En tiedä, miten olisin pystynyt kohtaamaan lasta enää sen jälkeen, tuskin mitenkään.
Täysin idioottimaista tulla tänne huutelemaan jotain "olet ilkea äitipuoli!!!". Pitäiskö vaan olla lunkisti että no mitä siitä, jos meni kesken?
mietit... miksi? MIkset kuvitellut samaan tilanteeseen miestäsi, äitiäsi, isääsi??? On aika järkkyä et sisälläsi haudot tuollaisia piiloaggressioita lapsia kohtaan. Toivottavasti osaat olla jo aikuinen ja tajuta että aikuiset ovat vastuussa lapsista; jos lapsi käyttäytyy aggressiivisesti, se on useimmiten aikuisen syy. Mut teillä sitä aggressiota haudoit sinä. menkää perkule hoitoon hoitamaan tunnevammanne älkääkä purkako niitä lapsiin jotka tarvitsevat kaiken mahdollisen rakkauden ja hyväksynnän!!! Luuletko sinä etteivät lapset vaistoa mitä heistä ajattelet???
Se 8-vuotias pitäisi heittää seinään tai vaikka uittaa naama vessanpöntössä pari kertaa, täysin häiriintynyt kakara.
Itse olen kaatunut noilla viikoilla suksilla, pyörällä ja ottanut kunnon lipat veneeseen mahalleni. Mutta voisit mennä psykiatrille tuon vihasi kanssa. Kukaan lapsi ei ole ansainnut tuollaista ja jos isä ei ole todellinen idiootti, hän kyllä jättää sinut ja pitää lapsen puolia.
Ja tuollainen riehuminen masun kanssa oli sinusta normaalia...?
ottaa mies kierrätyksestä? Tottakai lapsi on sekaisin, hajotettu perhe.
toivottavasti kaikki on hyvin!!
Meillä on kolme poikaa ja tyttövauva, ja täytyy sanoa, etteivät isoveljet ole aina muistaneet kohdalla äitiä ja äidin vauvamasua ns. silkkihansikkain. Sellaista se on lasten kanssa, että sattuu ja tapahtuu.
Sen sijaan esikoista odottaessani kaaduin täydessä vauhdissa polkupyörällä loppuraskaudessa (omaa tyhmyyttä), ja silloin pelästyin oikeasti. Silti silloinkaan ei onneksi tapahtunut mitään. Toki soitin heti miehelle, ja hän vei minut tarkistettavaksi sairaalaan ultraan. Näinhän jokainen vastuullinen (tuleva) vanhempi toimii.
ja hakea hakemalla sanottavaa sen tekemisistä.
Mites luulet jos perheessä on useampi lapsi, nii kuin vaikka meillä oli 1,5v kun odotin vauvaa, kyllä siinä väkisinkin maha saa välillä osumia, mutta onneksi se vauva on siellä aika hyvässä suojassa.
Kaveri kävi sairaalassa näytillä, ja kaikki näytti olevan hyvin.
Lapsi syntyi kuitenkin vammaisena, hänellä on kehityshäiriö.
En tiedä johtuiko just tästä päälle hyppääämisestä, ja olisko ollut muutenkin sellanen.
Sen sijaan isku vauvamahaan voi aiheuttaa keskenmenon, jota ap epäili. Nimittäin istukka saattaa irrota kokonaan tai osittain, etenkin jos se on kohdun etuseinässä ja täten alttiina iskulle.
Ap on siis toivottavasti käynyt sairaalassa ultrassa, jos vauvamaha sai kovan iskun. Ei kannata jäädä kotiin miettimään tilannetta, vaan toimia ja mennä tarkastettavaksi, jos on aihetta.
Kaveri kävi sairaalassa näytillä, ja kaikki näytti olevan hyvin.
Lapsi syntyi kuitenkin vammaisena, hänellä on kehityshäiriö.
En tiedä johtuiko just tästä päälle hyppääämisestä, ja olisko ollut muutenkin sellanen.
Toisaalta en käsitä lapsen haukkumista kakaraksi ja ties miksi ongelmatapaukseksi.
Joka tapauksessa 8-vuotias ei ole tyhmä ja takuulla tietää, ettei ketään pusketa päin mahaa. Siis ihan takuulla tietää. Kyse oli tahallisesta teosta.
Meillä muuten lapset ovat kuuluneet perheeseen ja ekan ultran jälkeen (rv 12) on lapsille kerrottu vauvasta. En käsitä, miksi noin isoa ja tärkeää juttua pitäisi salata oman perheen jäseniltä. Lapsilla on ollut aikaa sopeutua uuden perheenjäsenen odotukseen ja yhdessä ollaan pohdittu ekoja liikkeitä. Jos jotain olisi sattunut, yhdessä oltaisiin asiaa käsitelty ja itketty. MIksi ihmeessä lapsia pidetään pumpulissa ja irrotetaan lasten elämä ja aikuisten elämä perheen sisällä erikseen? Onko se jotain curlingia vai vaan yritystä pitää vauvan odotuskin parisuhteen eikä perheen asiana?
Ymmärrän siis ap:n pelästymisen ja kiukun. 8-vuotias tietää, miten toista ihmistä kohdellaan ja mikä sattuu ja mikä ei. Tähän asiaan ei nyt turha kiukku ja raivoaminen auta vaan nyt vain mies nappaa 8-vuotiaan mukaan sairaalaan ja yhdesäs siellä saa katsella, mitä nyt tapahtuu. Koko prosessi vaan läpi, tuli keskenmenoa tai ei. Jos ei tule keskenmenoa, isä jossain vaiheessa selittää, miltä lapsen teko hänestä tuntui ja miltä se varmaan äitipuolesta tuntuu. Asiaa ei tarvitse yhtään kaunistella. Huutaminen ei auta. VAkava keskustelu ja päälle ihmettely,miten ihmeessä 8-vuotias voi toimia noin, kun tietää ja tajuaa aivan varmasti, että ihan ilman vauvaakin toisen ihmisen mahaan sattuu puskeminen. Ottaisin myös yhteyttä koulun terveydenhoitajaan ja mahdollisesti kuraattoriin ja pyytäisin lähetettä perheneuvolaan. 8-vuotiaan noin järjetön mustasukkaisuus ennen kuin vauva on millään tavalla konkreettinen, on pelottavaa, ja hän tarvitsee apua.
Tästä eteenpäin pienin askelin. 8-vuotias ei voi hyvitellä lopun ikäänsä tekoa, jonka teki. Mutta ap:n ei tarvitse teeskennellä kuin mitään ei olisi tapahtunut. Perheneuvolasta varmaan opastetaan, miten edetä. Ehkä isä ja äitipuolikin tarvitsevat apua tilanteen hallintaan. Eihän se lapsi mistään turhasta ole tullut mustasukkaiseksi vaan jotain on sattunut ja tapahtunut niin, että hänestä on tullut noin rikkinäinen. Rikkinäistä ihmistä ei korjata hetkessä.
että pitää tulla tällaseen ketjuun vaan vittuilemaan?!! kun toinen pelkää oman lapsensa hengen puolesta! av näytti taas laatunsa. Kyllä mahtaa olla kurja elämä teillä joillakin, säälittää.
ap
kyllä pakko kertoa sulle, että teet väärin. todella väärin. inhoat miehenlasta joten on väärin tehdä siihen omia kakaroita, jos saat miehenkinnoin inhoamaan omaa lastaan. tuollaista sattuu muillekin joilla on ihan omia biologiisa lapsia. ne saa olla kateellisia ja se on normaalia, mutta sun kateus sille lapselle ei ole.
vaihtakaa aloitukseen tilalle vaikka "naapurin lapsi". Teistäkin varmaan olisi ihan normaalia, että ap ei haluaisi enää koskaan nähdä naapurin lasta, jos tämä aiheuttaisi keskenmenon.
Puolison lapseen ei välttämättä ole yhtään sen lämpimämpää suhdetta. Joskus jopa naapurin lapseen voi suhtautua lämpimämmin tuntein kuin lapsipuoleen, joka on tahallaan niin ärsyttävä ja hankala kuin osaa.
on normaalia ja ok inhota toisten lapsia, mutta kyllä jokaisen pitäisi lukea näitä palstoja ja ymmärtää että jos nainen saa omia, se inhoaa ja sitä inhottaa muiden lapset, joten nuo varatut miehet pitäisi jo kättelyssä jättää rauhaan. sillä oli jo lapsia, se ei siis ollut vapaa.
kyllähän se on kurjaa lukea, miten joku äitipuoli tekee täst lapsesta jotain sosiaalitapausta jota viedään tutkimuksiin, tulee eerika mieleen.
lapsi ei toimi noin jos saa arvostusta ja kunnioitausta ja sitä ap ei ole ilmeisesti antanut lapselle.
ja vauvamahani alkoi näkyä selkeästi joskus rv 25 jälkeen. Sitä ennen se oli ehkä pieni pömppö, jota ei raskausmahaksi tunnistanut. Meitä on näet erilaisia, mun maha oli loppuun asti melko pieni.