Te, jotka vierailette usein isovanhemmilla ja ihmettelette
miksi muut eivät käy siellä yhtä tiheään perheineen, oletteko koskaan ajatelleet, että vika voi olla juuri teidän jatkuvassa läsnäolossa?
Meillä on isovanhemmat vielä työelämässä ja silti kuulemme jatkuvasti, kuinka veljeni perhe on siellä koko ajan kylässä. Me ajattelemme niin, että veljen perheestä ja lapsista on jo niin paljon vaivaa, ettemme halua tupata vielä "lisävaivoiksi" oman pesueemme kanssa. Mitä mieltä olette?
Kommentit (45)
Meillä kyläilee kaikki sisarukset viikoittain mun vanhempien luona ja toisinaan samaan aikaankin.. ihanaahan se on et isovanhemmilla on läheiset suhteet lapsenlapsiin!
Miehenkin vanhemmilla kyläillään säännölliseen ja "rasitetaan" heitä myös lasten hoidolla..
että onneksi minä en ole ikinä tullut ajatelleeksi moista. Ihmeellisiä sukuja teillä.
Takakireää ja katkeraa on tuollainen touhu. Huh, huh.
Meidän suvuissa (minun ja mieheni siis) saa kyläillä niin paljon kuin haluaa. Mitä useammin isovanhemmillakin käydään, sen onnellisempia he ovat. Kaikki ruokitaan jos ruokaa on, jos ei niin keitetään kahvit. Ei se sen ihmeellisempää ole.
että onneksi minä en ole ikinä tullut ajatelleeksi moista. Ihmeellisiä sukuja teillä.
Takakireää ja katkeraa on tuollainen touhu. Huh, huh.
Meidän suvuissa (minun ja mieheni siis) saa kyläillä niin paljon kuin haluaa. Mitä useammin isovanhemmillakin käydään, sen onnellisempia he ovat. Kaikki ruokitaan jos ruokaa on, jos ei niin keitetään kahvit. Ei se sen ihmeellisempää ole.
Kummallinen kuvitelma siitä, että hän tietää paremmin, mitä hänen vanhempansa ajattelevat, kuin nämä itse. Myös aika itsekeskeistä tekovaatimattomuutta. Ja jaksaa vielä syyttää asiasta veljeään. Projektiota, sanoisin. Oikeasti ap tietää toimivansa väärin ja kokee siitä huonoa maatuntoa, mutta ei uskalla myöntää sitä itselleen joten hän projisoi oman puutteensa veljeensä.
Ap on siis psyykkisesti keskenkasvuinen ja suvussa on luvasssa riitoja.
Varma tapa varmistaa huonot välit ja paha mieli on tehdä ap tuollaisia oletuksia. Mistä tiedät ettei isovanhemmat haluaisi teitä sinne myös useammin? Ja että heistä olisi kivaa että vaikka joka päivä olisi kävijöitä, parhaana kaksi.
Tai mistä tiedätte ettei ne toiset ole kutsuttuina siellä vähän päästä juuri siksi ettei ap hapannaamoja näy ikinä,
Entä jos ihan suoraan sanoisit ap isovanhemmille, että haluaisimme käydä useammin, mutta olemme huolissamme teidän jaksamisesta. Voidaanko sopia niin, että me kutsumme itseämme usein, mutta te uskallatte sanoa kun ette jaksa.