Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka vierailette usein isovanhemmilla ja ihmettelette

Vierailija
06.10.2012 |

miksi muut eivät käy siellä yhtä tiheään perheineen, oletteko koskaan ajatelleet, että vika voi olla juuri teidän jatkuvassa läsnäolossa?

Meillä on isovanhemmat vielä työelämässä ja silti kuulemme jatkuvasti, kuinka veljeni perhe on siellä koko ajan kylässä. Me ajattelemme niin, että veljen perheestä ja lapsista on jo niin paljon vaivaa, ettemme halua tupata vielä "lisävaivoiksi" oman pesueemme kanssa. Mitä mieltä olette?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tästä tilanteesta nyt riitaa on kehittelemässä, en ainakaan minä :). MUTTA jos otan tämän asian puheeksi, niin sittenhän tästä riita tulee, ihan varmasti.

Aivan varmasti vanhemmat toivoisivat, että kävisimme useammin. Mutta koemme itse asian niin, että isovanhempien luona on porukkaa jo riittävästi (ja jatkuvasti!), joten emme halua kuormittaa heitä lisää.

Ap

Vierailija
2/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä lapsia on 4. 3 vanhempaa sisarustani ja minä iltatähti. Muistan nuorena kuinka ihanaa oli kun kaikki sisarukset vietti perheineen meillä paljon viikonloppuja.

Minä olen nyt viiskymppisenäkin todella hyvissä väleissä sisarusteni aikuisten lasten kanssa, koska silloin nuorena hoisin ja leikin heidän kanssaan paljon kun he viettivät mummolassa viikonloppuja ja jouluja ja lomia.

Meillä on myös monta lasta ja toivon, että he olisivat aikuisina niin hyvissä väleissä, että sopu sijaa antaisi ja samalla tavalla kävisivät perheineen meillä lomillaan ja tulisivat keskenään toimeen.

miksi muut eivät käy siellä yhtä tiheään perheineen, oletteko koskaan ajatelleet, että vika voi olla juuri teidän jatkuvassa läsnäolossa?

Meillä on isovanhemmat vielä työelämässä ja silti kuulemme jatkuvasti, kuinka veljeni perhe on siellä koko ajan kylässä. Me ajattelemme niin, että veljen perheestä ja lapsista on jo niin paljon vaivaa, ettemme halua tupata vielä "lisävaivoiksi" oman pesueemme kanssa. Mitä mieltä olette?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukupolven verran vanhempia ja viisaampia. He osaavat sanoa, mikä miellyttää ja mikä ei. Aivan outo asenne, että sä olet noin suojeleva ja suorastaan holhoava täysjärkisiä aikuisia kohtaan.

Vierailija
4/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne isovanhemmatkin osaa sanoa mikä on liikaa?

sanoa,että heitä rasitetaan liikaa. Turha sanoa, että eihän ne mitään rasitu kun tarvii vain pari mehulasia kattaa lisää pöytään. Vieraat rasittaa pelkällä läsnäolollaan. Paitsi tietenkin palsta mamma ei rasitu mistään vaan mielellään kutsuu koko suvun joka viikonloppu päivälliselle.

Vierailija
5/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden ihmisten härskejä hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
6/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isovanhempien jaksaminen huolettaa, ota asia puheeksi. Pitäisikö siskosi ymmärtää olla käymättä että sinä voisit mennä vai mitä?

Vierailija
7/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa ap:n kuvittelemaan että veljen perhe on vaivoiksi. Normaaliperheessä näin tuskin on. Onko veli jotenkin ongelmainen?

Vierailija
8/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tästä tilanteesta nyt riitaa on kehittelemässä, en ainakaan minä :). MUTTA jos otan tämän asian puheeksi, niin sittenhän tästä riita tulee, ihan varmasti.

Aivan varmasti vanhemmat toivoisivat, että kävisimme useammin. Mutta koemme itse asian niin, että isovanhempien luona on porukkaa jo riittävästi (ja jatkuvasti!), joten emme halua kuormittaa heitä lisää.

Ap

Vai olisiko tuo vain tekosyy? :)

Vierailija
9/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkääkö ap.n vanhemmat lastaan vai mikä mättää

Vierailija
10/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä me sisarukset laitamme äitimme luona ruokaa ja siivoamme jälkemme ja hoidamme omat lapset. Emme mene enää aikuisina äidin luo passattavaksi ja vaivaksi.

Äiti oikein pyytämällä aina pyytää, että tulisimme lomilla ja viikonloppuina.

Vierailija
11/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe on perhe ja siihen voi kuulua vähän tai paljon ihmisiä :)

tsemppiä ap. toivottavasti äitisi ei kaipaa lapsiasi...

Vierailija
12/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyt missä voit auttaa, ruuanlaittoa, siivousta, pihan hoitoa, asioilla käyntiä tms. Niin etpä ainakaan ole vaivoiksi. Ja tullessas tuot pullaa tms ja hoidat astiat tiskikoneeseen tai tiskaat ne. Lähteissäs voit viedä roskat. Valitse se kolmas vaihtoehto OLE AVUKSI.

Ap

Vierailija
13/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se syy ole se, että me käymme siellä vähintään kerran parissa viikossa. Veljeni vaimo ei vain tule äitini kanssa toimeen ollenkaan. En aina itsekään, mutta kohteliaisuussyistäkin yritän käydä siellä suhteellisen usein.

Vierailija
14/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka täällä rutisee, että lasten kavereita ei voi ikinä ottaa kylään iltaisin tai viikonloppuisin, kun on niin kiire ja halutaan viettää vähä vapaa-aika oman perheen kanssa :D

Vierailija
15/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille valitellaan kahden muun sisaruksen jatkuvasta kyläilystä. Toinen porukka ei osaa itse laittaa ruokaakaan, tulevat päivittäin syömään. Samoin lapsi tuodaan lähes joka päivä hoitoon, eivätkä vanhukset uskalla suunnitella omaa aikatauluaan. Toinen 6-henkinen perhe on mummolassa kaiki lomat täysihoidossa.

Meille sitten uskalletaan valittaa näistä ja kerrotaan esim matkoille lähdöstä siksi, ettei enää jakseta tätä souvia. Olen senkin nähnyt, että näille kahdelle sisarukselle esitetään totuus aivan eri valossa kuin meille. Hymy huulilla.

Etäisyyden ottaminen on minulle ollut paras tapa selviytyä.

Vierailija
16/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on kamalan väsynyt hoitamaan puolison sisarusten lapsia. olen sanonut hänelle että eihän se pakko ole, mutta anoppi katsoo velvollisuudekseen.

tästä syystä ei meidän lapsia hoidateta heillä, kun ehkä kerran vuodessa- hääpäivänä.

Vierailija
17/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni perheineen on vanhemmillani joka viikonloppu ja yksi lapsista aina vielä viikollakin hoidossa. Viikonloppuna vaihtuu aina lapsi toiseksi. Vanhempani ovat sanoneet heille suoraan etteivät jaksa aina ja tarvitsevat myös omaan aikaa. Sanovat asian liian kiltisti koska ovat sellaisia. Vanhemmillani on monenlaisia sairauksia. Valittavat usein minulle kun veljeni eikä vaimonsa suostu asiaa ymmärtämään.

Veljeni on ahkerasti leimaamassa vanhempia itsekkäiksi kusipäiksi vaikka toiset hoitavat lapsia jatkuvasti ja auttavat myös taloudellisesti.

Vierailija
18/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi hyi kun itsekkäitä isovanhempia kun väsyvät lastenlasten hoitoon. Nyt ette kyllä auta heitä vanhoina ikinä ja ette läy katsomassa vanhainkodissa

joille valitellaan kahden muun sisaruksen jatkuvasta kyläilystä. Toinen porukka ei osaa itse laittaa ruokaakaan, tulevat päivittäin syömään. Samoin lapsi tuodaan lähes joka päivä hoitoon, eivätkä vanhukset uskalla suunnitella omaa aikatauluaan. Toinen 6-henkinen perhe on mummolassa kaiki lomat täysihoidossa.

Meille sitten uskalletaan valittaa näistä ja kerrotaan esim matkoille lähdöstä siksi, ettei enää jakseta tätä souvia. Olen senkin nähnyt, että näille kahdelle sisarukselle esitetään totuus aivan eri valossa kuin meille. Hymy huulilla.

Etäisyyden ottaminen on minulle ollut paras tapa selviytyä.

Vierailija
19/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökyläily on isovanhemmille rikkaus, mistä he saavat voimaa seuraavaan työviikkoon.

Hyi kun olet ilkeä kun arvostelet veljeäsi, joka antaa sitä parasta eli hoidattaa lapsensa isovanhemmilla.

Veljeni perheineen on vanhemmillani joka viikonloppu ja yksi lapsista aina vielä viikollakin hoidossa. Viikonloppuna vaihtuu aina lapsi toiseksi. Vanhempani ovat sanoneet heille suoraan etteivät jaksa aina ja tarvitsevat myös omaan aikaa. Sanovat asian liian kiltisti koska ovat sellaisia. Vanhemmillani on monenlaisia sairauksia. Valittavat usein minulle kun veljeni eikä vaimonsa suostu asiaa ymmärtämään.

Veljeni on ahkerasti leimaamassa vanhempia itsekkäiksi kusipäiksi vaikka toiset hoitavat lapsia jatkuvasti ja auttavat myös taloudellisesti.

Vierailija
20/45 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin on todella outoa, marttyyrimaista ja jopa kaksinaamaista käytöstä isovanhemmilta, jos valittavat toisen sisaruksen käynneistä mutta eivät kykene näille sanomaan mitään itse.

Toiseksi on myös todellista marttyyriutta olla menemättä isovanhemmille, kun nämä eivät lapsia jaksa. Siis olla menemättä, vaikka kutsuttaisiinkin. Miksi ette voi mennä sinne silloin, kun siellä on niitä sisarusten lapsiakin ja autatte ruoanlaitossa, siivouksessa, järjestätte pihalle isot leikit lapsille ja annatte vanhusten hetken hengähtää. Tai jos auttaminen ei kiinnosta, miksi ette voi kutsua vanhuksia omaan kotiinne kahville, syömään tai vain levähtämään hetkeksi näistä hoitosouveista. Veikkaanpa, että lapsennekin saavat ison annoksen isovanhemmuus-suhdetta, kun nämä saavat kiireettä ja rauhassa puhella lastenne kanssa. Parasta olisi, jos ostaisitte vaikkapa lahjaksi koko porukalle (siis perheellenne ja isovanhemmille) reissun kylpylään. Isovanhemmille vielä tilaatte muutamat hoidot, jotta saavat olla ihan rauhassa, yllytätte päiväunille ettekä hoidata niitä lapsianne heillä vaan vietätte yhdessä kaikki mukavaa aikaa. Ehkäpä nämä toisetkin sisarukset tajuavat vinkin ja alkavat enemmän panostaa yhteisiin puuhiin kuin siihen, että isovanhemmat toimivat hoitoautomaatteina.

Kolmanneksi, kysykää niiltä isovanhemmilta ihan suoraan, jaksatteko nyt tulla meille tai ottaa meidän porukan vastaan ja että ymmärrätte, jos eivät jaksa.