Miksi lähes jokaisella lyhyet hiukset vanhempana?
Mikä villitys se on? Melkein jokaisella päälle 35 ja siitä vanhemmilla naisilla on lyhkäset hiukset? MIKSI?
olen aina miettinyt tätä...
Kommentit (51)
Kaksi työkaveria tulee mieleen jolla on oikeasati lyhyet hiukset, muita lyhyttukkaisia kavereita ei ole. No, sitten on kyllä ei-pitkätukkaisia tuttuja vaikka kuinka, siis niin että hiukset ulottuvat jonnekin olkapäiden tienoille. Ja pitkätukkaisia.
Itse olen 39 ja pitkätukkainen.
ne vanhentaisi mua niin kamalasti. Ihan siitä syystä tykkään nykyisin pitää siron, lyhyen kampauksen.
mulle tämä vaan sopii tosi hyvin. Kun on iän myötä vähän leukaperät roikahtaneet ja kasvonpiirteet menneet epäselviksi, (luonnostaan) tumma tukka siinä roikkumassa pitkin kasvonreunoja kontrastina vaalealle iholle korostaa tosi pahasti noita pieniä roikkumisia, joita ei juuri edes huomaa kun ei ole tummaa pitkää tukkaa kehyksenä. Eli korvat paljaana lyhyenä pidän, päällä tukassa vähän pystyä ja runsautta että linjat kohoaisivat pirteästi ylöspäin.
46v. Ja minulla pitkät, paksut hiukset.
ja lopulta ne ei edes taivu niitä harjaamaan ja laittamaan :)
oli pitkät hiukset vähän yli kolmikymppiseksi. Sitten leikkautin polkkatukan ja iästäni "putosi" kymmenen vuotta!
Riippuu aivan kasvojen piirteistä,onko pitkä vai lyhyt tukka parempi. Usein piirteet valahtavat ikääntyessä eikä silloin riippuvat hiukset ainakaan paranna ulkonäköä. Harvalle vanhalle naiselle sopii pitkä tukka. Lyhyet, kauniisti leikatut hiukset ikään kuin kohottavat kasvoja. Sopivan kihara permanentti myös antaa ryhtiä ohuillekin hiuksille. Harmi, että permanentista on "tehty" jotenkin vanhanaikainen.
ja siksi lyhyt polkka on paras - ja myös se ainoa malli, näin kun hiukset eivät ole paksut.
Jos hiukseni olisivat pitkät, ne riippuisivat ohuina suortuvina pitkin poskia. Sellainen ei näytä kovin kivalta.
Suomalaisilla on aika ohuet hiukset ja vanhemmiten ne vain ohenevat, siksi lyhet hiukset ovat monelle suomalaisnaiselle lähes ainoa vaihtoehto. Siinä syy lyhyisiin hiuksiin:(
että urheilen paljon ja käyn 1-2 kertaa päivässä suihkussa. En jaksaisi olla koko ajan kuivattamassa tukkaani. Välillä olen miettinyt pidennyksiä mutta tuo jatkuva peseminen estää. Tässä iässä ei myös enää tarvi miettiä, mitä toiset ajattelevat ja pitäisikö niitä miellyttää. Teen vaan niin, kuin itselle parhaiten sopii.
eli onko hyväksyttävämpää se sitten, kuin omat hiukset pitkänä? Minun hiukseni ovat aina olleet pitkät. koska ovat paksut ja laineilevat. Näytän tyhmältä lyhkäsissä, kun ne sojottaa joka suuntaan. Pidän hiuksia lähes aina ponnarilla, mutta lyhyempänä pidin myös ja jouduin lisäksi laittamaan pään täyteen pinnejä. nyt ei tarvitse
pitkä tukka sopii harvoille, vaikka se olisikin tuuhea ja paksu ja kiiltävä ja muuten kaunis. Helposti näyttää joko hevosennaamalta (kapeat, pitkänomaiset kasvot, hyvin pitkä kaula) tai pullanaamalta (pyöreämmät piirteet, lyhyt kaula, en tarkoita lihavalla tavalla pyöreitä piirteitä. Tällöin hiukset eivät kehystä kasvoja vaan roikkuvat päätä myöten).
Lyhyempi tukka on helpompi saada kehystämään kasvoja kerroksittaisella leikkauksella tai leukalinjan alle tulevalla kokopolkalla (long bob). Ihan lyhyt tukka vaatii taas enemmän kantajaltaan. Suurimmalla osalla ihmisistä kasvojen luustoon ei sovi aivan lyhyt eikä toisaalta täyspitkäkään tukka.
Luulisi jokaisen jo törmänneen keskusteluun tästä aiheesta.