Millainen auto on Kia?
Kannattaako harkita? Uutta sellaista siis? Tai ihan vähän ajettua.
Eihän se mersu ole, mutta millainen ajettavuudeltaan? Tällä hetkellä vw farmari, ajettavuuteen olen tyytyväinen. Myös Skoda octavia ollut ja sekin oli ihan hyvä.
Kommentit (40)
että mitä helvetin järkeä olisi antaa huonolle autolle pitkä takuu?
Kia ole huono auto.
Pitkän takuun kustannukset nyt vaan on leivottu mukaan auton ja pakollisten huoltojen hintaan. Ja aika jänniä rajoituksiakin sieltä rivien välistä voi löytyä.
Asiaa tuntemattomalle pitkä takuu voi olla se juttu joka ratkaisee kaupanteon, siksi moista harrastetaan autokaupan taholta.
että bemarilla ja audilla pääset turvallisimmin perille, vilkaisepas joskus tilastoja minkä merkkisillä autoilla ajetaan eniten kolareita niin saatat yllättyä..
audeja ja bemareita on liikenteessä eniten käytössä työssään paljon autoa ajavilla. Tekeville sattuu. Eikä se automerkki aja kolaria, vaan se ihminen sen ratin takana ;) Pointti on se, että jos ajat vaikka hirvikolarin, niin saksalaisen auton kori kestää taatusti törmäyksen paremmin kuin aasialaisen pehmeämpirunkoinen.
En viitsi sun takia nähdä vaivaa, mutta mulla olisi hyvä kuva kolaripaikalta, kun pimeässä hirvi juoksi suoraan mun auton (bmw) tuulilasiin ja takana ajanut toyota väisti metsikköön. Mulla tuulilasi ja konepelti paskana, hirvi konepellillä, mutta ei tullut kuin osittain ikkunasta läpi. Takana ajanut ei törmännyt mihinkään, ajoi vaan ulos tieltä 70km/h ja vietiin suoraan ambulanssilla teholle. Toyota oli aivan rusina ja ambulanssimiehen mukaan sitä ajaneen miehen jalat kuin jauhelihaa.
Kyllä mä mieluusti edelleen ajan sillä turvalliseksi luokitellulla autolla, jos vaikka käypi jotain.
autot ovat päässeet japsien ja eurooppalaisten tasolle viime vuosina näin karkeasti ottaen.
Ovat kulkuvälineitä mutteivät Autoja.
Luotettavaa peruskauraa arkisiin tarpeisiin.
Meillä on ollut Carnival ja se tiputtaa Kian luokitusta, sillä on se heikoin lenkki. Carnivalia ei siis kannata hankkia. Muutenkin kaveri ovat olleen pienempii Kia yksilöihinsä tyytyväisiä.
Bemareilla tosiaan ajataan niitä kolareita. Toyota on Suomen yleisin automerkki ja Toyotalle niitä kilometrejä Suomessa myös eniten ajataan. Minkäs teet.
Itse olen ollut onnettomuuspaikalla ohjaamassa tasan yhden kerran liikennettä. Muutaman tuhat autoa siitä ohi meni puolen tunnin aikana ja seurasi ohjeistustani, pysähdy, tee u-käännös vastaantulevan kaistalle ja jatka matkaa jonnekin muualle. Poikkeuksena tästä oli kaksi bemaria, jotka välttämättä halusivat ajaa ohitseni ja ihmettelivät, miksi kehotan heitä pysähtymään. No se selvisi sitten hetken päästä, kun tulivat umpikujaan, paloautot poikittain tiellä tukkimassa molemmat kaistat, joiden välissä vielä jakaja. Eivät päässyt edes kääntymään, eivätkä jalkakäytävälle kunnon korokkeiden ansiosta. On se kohtuu helppoa peruuttaa, kun takana ei kuiten ole kovin moni tyhmä ajanut, vaan seurannut annettua opastusta. Ajatella kun kaikki olisivat yhtä tyhmiä. Siinä se olisi sitten mukava alkaa peruutteleen, kun takana on autoja kymmenen jonossa. Silloin ajattelin, että kyllä ihmisen pitää olla tyhmä ja bemarikuskin ihmistäkin tyhmempi.
Niin ja jos turvallisuus on tärkein asia, niin oma ajotapa vaikuttaa eniten siihen turvallisuuteen. Kia on varmaan ihan hyvä, jos et sillä kolaria aja. Mut jos et osaa ajaa, niin ota ihmeessä bmw :)
Karu kolaritilasto julki: "Riskialtteimmat kuskit näyttävät suosivan BMW:tä"
Ruotsalainen vakuutusyhtiö selvitti, millä autoilla kolaroidaan eniten. Kärjessä on BMW, kun taas Toyota-kuskit ovat kolaritilaston peränpitäjiä.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/06/27/karu-kolaritilasto-julki-riskialtteimmat-kuskit-nayttavat-suosivan-bmwta/20149059/304
Itäautot saattaa ruostua ennenaikojaan, varsinkin jos ajat sateella ja loskakeleillä. Takuut on usein "takuita" ja vaatii taistelun myyjän kanssa tositilanteessa.
Kia on kaukoidän jätettä. Älä osta.
Kia ei ole auto. Se on riisikippo. Autoja valmistetaan ainoastaan Saksassa ja Yhdysvalloissa.
Minä en kuuna päivänä nipponilla ajelisi. Henkikulta on sen verran kallis :)
Vaihdoin Audin jokunen vuosi sitte Kiaan ja oli kyllä paljon luotettavampi peli kun audi;) Perusvarma, ei mitään ylimääräistä mutta kyllä sillä ajeli. Nyt möin tosin pois uuden auton tieltä.
Minäpä ajan vm. -94 olevalla Ford fiestalla. Mukava rahina vaan kuuluu kun työntötankokone käy.
100km/h ja tuntui ettei pysy tiellä.
Olen ajanut bmw:llä ja audilla tähän saakka ja ajattelin, että voisin vaihtaa edullisempaan, mutta en uskalla.
Tärkeää on päästä töistä todennäköisemmin hengissä hakemaan lapsia tarhasta turvallisella autolla.
Olen ajanut Kian Sportagella nyt puolitoista vuotta ja ei voi kuin kehua. Auto on hyvännäköinen ja toimivuudessa ei ole koskaan ollut mitään moitittavaa. Missään muussa merkissä ei taida edes olla 7 vuoden takuuta.
Ollaan katsottu ja ajettu useita autoja. Kiassa ja Hyndaissa eniten harmittaa jälleenmyynti arvon laskeminen (laskee enemmän kuin muiden merkkien kohdalla). Ilemisesti ihan ok ajettavia ja kestäviä autoja noin muuten.
Oma ehdoton suosikki on Skoda Octavia, mutta siinä tällä hetkellä on ilmeisesti liian vähän kehitelty(lue vikaantuva) moottori. Vaikea tilanne, kun ei meinaa sopivaa merkkiä ja mallia löytyä. Ja me ollaan siis katseltu aivan uusia autoja.
Ollaan katsottu ja ajettu useita autoja. Kiassa ja Hyndaissa eniten harmittaa jälleenmyynti arvon laskeminen (laskee enemmän kuin muiden merkkien kohdalla). Ilemisesti ihan ok ajettavia ja kestäviä autoja noin muuten.
Oma ehdoton suosikki on Skoda Octavia, mutta siinä tällä hetkellä on ilmeisesti liian vähän kehitelty(lue vikaantuva) moottori. Vaikea tilanne, kun ei meinaa sopivaa merkkiä ja mallia löytyä. Ja me ollaan siis katseltu aivan uusia autoja.
VAG-yhtymän moottoreissa vikaa ole.
DSG-vaihteistot eivät tahdo pysyä kasassa.
ihmisen autoja jotka leviävät motarille yli satasen vauhdissa niin miksi ihmeessä niissä sitten olisi niin pitkät takuut? Kyllä pitkä takuu nimenomaan kertoo autosta päinvastaista.
Ja kyllä Tsi-moottoreista löytyy vikaa. Sen verran uusi juttu, ettei monet ole sitä vielä kokeneet, mutta netistä löytyy asiasta tietoa. Liittyy jakoketjuun ne viat. Nyt uusiin malleihin tulossa takaisin jakohihna.