Miksi lähes jokaisella lyhyet hiukset vanhempana?
Mikä villitys se on? Melkein jokaisella päälle 35 ja siitä vanhemmilla naisilla on lyhkäset hiukset? MIKSI?
olen aina miettinyt tätä...
Kommentit (51)
1) Vaihdevuosi-iässä hormonitoiminnan muuttuminen ohentaa hiuksia
2) Synnytyksen jälkeinen hormonitoiminta ohentaa hiuksia.
Mäkin leikkasin pitkät (yli 60 cm) hiukset, kun alkoi kyllästyttää ne irtokarvat joka paikassa, mm. vauvan vaipassa. Lisäksi tukka tuntui musta ohuelta, vaikkei se sitä tainnut kuvien perusteella ollakaan - mulla on tosi paksu tukka.
Aion kyllä kasvattaa hiukset uudelleen. Olen nyt 32.
etelä Eurooppaan tai Latinalaiseen Amerikkaan, siellä on harvoilla naisilla tosi lyhyet hiukset
on naisilla pikkuisen kiitollisempi hiuslaatukin...
Ja huomattavasti konservatiivisempi ja vanhoillisempi naiskäsitys.
vähän päälle parikymppiseksi pitkät, laineilevat ja paksut hiukset. Sitten kyllästyin ja leikkautin ne ensin polkkamalliin, myöhemmin ihan kananperseeksi.
Jossakin vaiheessa päätin alkaa kasvattamaan, mutta eipä se letti enää kasvanutkaan samaan malliin. Mulla on luonnonkihara hius, ja iän (?) ja raskauden myötä se vaan kihartui ja hamppuuntui kasvamisen sijaan. Kerran kampaajakin päivitteli, kun joutui leikkaamaan mun takaraivolta "linnunpesän" pois, siis sellaisen epämääräisen takkupallon. Hius meni hetkessä huonoon kuntoon ja kihartui niinkuin jollain brittiläisellä tuomarilla :D Pituutta se ei siis kasvanut, vaan alkoi hamppuuntua ja kihartua ja vääntyä ihme suuntiin.
Nyt olen yli kolmekymppinen, ja vihdoin ja viimein älysin suoristaa hiukseni kemiallisesti. Nyt on suorat ja olkapääpituiset hiukset, jotka siinä hiljalleen kasvavat. Hius on edelleen aika kuiva, muttei suinkaan enää niin hamppu,että ainoa mahdolinen malli on lyhyt.
Mun mielestä historiallisestikin katsoen lyhyt tukkamalli naisella on just sitä kapinointia ja kaukana vanhoillisesta.
Sen sijaan pitkät hiukset taas hyväksytympää.
Niin, ja usein yli kolmekymppinen on jo sinut itsensä kanssa. Uskaltaa pitää sellaista tukkaa kuin haluaa, monesti parikymppiset pitää pitkää koska muillakin on;). Kolmekymppinen tietää, että voi (ja on!)olla seksikäs lyhyessäkin tukassa;). Seksikkyys ja naisellisuus ei ole pelkästään pitkä tukka.
t.3
näin siellä yleistyksen maailmassa.En tunne yhtäkään alle kolmikymppistä, joka pitäsi pitkiä hiuksia vain siksi että muutkin pitää. Yleisesti ottaen kaikki ihmiset joilla hiukset ovat kuten ovat, ovat leikkuuttaneet ne sellaisiksi siksi että he itse pitävät siitä hiustyylistä.
Jos itse olet ollut parikymppisenä laumasielu, niin voivoi. Älä kuitenkaan yleistä että kaikki muutkin olisivat.
terv. 32-vuotias kampaaja.
Onhan se totta, että ihminen on (yleensä) itsevarmempi mitä enemmän ikää tulee. Pointti olikin nyt siinä, että uskaltaa olla sellaisessa lookissa missä itse viihtyy parhaiten, oli se sitten pitkä tai lyhyt. Itsevarmuus näkyy, ei tarvita mitään ylimääräisiä härpäkkeitä kuten pidennykset (hius- sekä ripsi):)
Niin, ja usein yli kolmekymppinen on jo sinut itsensä kanssa. Uskaltaa pitää sellaista tukkaa kuin haluaa, monesti parikymppiset pitää pitkää koska muillakin on;). Kolmekymppinen tietää, että voi (ja on!)olla seksikäs lyhyessäkin tukassa;). Seksikkyys ja naisellisuus ei ole pelkästään pitkä tukka. t.3
näin siellä yleistyksen maailmassa. En tunne yhtäkään alle kolmikymppistä, joka pitäsi pitkiä hiuksia vain siksi että muutkin pitää. Yleisesti ottaen kaikki ihmiset joilla hiukset ovat kuten ovat, ovat leikkuuttaneet ne sellaisiksi siksi että he itse pitävät siitä hiustyylistä. Jos itse olet ollut parikymppisenä laumasielu, niin voivoi. Älä kuitenkaan yleistä että kaikki muutkin olisivat. terv. 32-vuotias kampaaja.
Onhan se totta, että ihminen on (yleensä) itsevarmempi mitä enemmän ikää tulee. Pointti olikin nyt siinä, että uskaltaa olla sellaisessa lookissa missä itse viihtyy parhaiten, oli se sitten pitkä tai lyhyt. Itsevarmuus näkyy, ei tarvita mitään ylimääräisiä härpäkkeitä kuten pidennykset (hius- sekä ripsi):)
ole mitään tekemistä itsevarmuuden tai sen puutteen kanssa. Laitan jos tykkään ja sä saat olla tykkäämättä
hieman pidempi hiusmalli. Ei tarvitse olla ns. peppuun saakka hiukset, vaan esim. puolipitkä polkka tmv.
BB-Anne, Ira ja Teija hyviä esimerkkejä siitä, miten kamalalta suurimman osan päässä lyhyt hiusmalli näyttää...! Kaikille noista sopisi hieman pidempi malli paremmin, enkä tarkoita nyt pitkiä hiuksia.
Hyvin leikattu polkkatukka on haastava leikattava, siksi moni kampaaja "välttelee" sitä. Polkkatukkaan saa myös muutosta, se voi olla lyhyempi/pidempi, siinä voi olla montaa erilaista otsatukkaa, samoin mallia esim. lyhyempää/pidempää edestä tai takaa tai toiselta sivulta jne. ja tietenti värjätä voi myös eri tavoin.
Lyhyet hiukset sopivat erittäin hyvin naisille joilla on kaunis siro luusto kasvoissa +mittasuteet oikein. Mutta harvalla noin on, varsinkaan keski-ikäisissä naisissa.
1. Nainen on hoikka.
2. Kaula on pitkähkö.
3. Leukalinja on selkeä.Kun useimmat vanhemmat naiset ovat muodoltaan lihapullia muutamalla leualla, lyhyt tukka pukee paremmin.
Nimittäin leikkasin juuri muutama kk sitten pitkän tukkani kananperseeksi, kun kuvittelin että se nuorentaa ja piristää ilmettä. Olen 38 v. Ja paskan marjat! Nyt oikein bulldogin posket, ryppyinen lyhyt kaula ja naaman läskiys loistavat esiin, kun pitkä pehmeästi kihartuva tukka peitti nämä ongelmat varsin hyvin.
BB-Anne vai BB-Piia? Toisella lyhyt tukka ja toisella pitkät, ja kappas vaan Piia on VANHEMPI mitä Anne (samana vuonna syntyneet).
hiukset on pitkät, paksut ja hyväkuntoiset.
Värjännyt olen kaupan väreillä jonkin verran, mutta en ole koskaan käyttänyt fööniä, kiharrinta tai suoristusrautaa säännöllisesti. Annan hiusten kuivua pesun jälkeen "luomuna". Permanentti on laitettu varmaan kerran tai kaksi. Muotoilutuotteita en käytä, joskus teininä lakkaa, mutta muuten on hiljaista sillä saralla, ehkä juhlakampaukseen joskus joutuu jotain laittamaan.
Luulen, että tämä "käsittelemättömyys" on osasyy siihen, että hiukset on säilyneet hyvinä ja terveinä.
En aio luopua pitkistä hiuksista, jotka ainakin toistaiseksi kasvaakin nopeasti.
Muotoilutuotteita en käytä ollenkaan arkena, ehkä n. kerran kuussa kun juhlia tmv. virallisempaa menoa käytän suoristusrautaseerumia ja pieni suihkaus lakkaa päälle.
Fööniä käytän ehkä kerran kuussa (jos käyn suihkussa ja kiire eivätkä hiukset ehdi kuivua) ja suoristusrautaa n. kerran kuussa kun noita juhlia tm. menoja.
Hiukset ovat pitkät ja hyväkuntoiset, suihkussa käyn joka ilta ja pesen hiukset myös joka kerta.
pitkät hiukset kauniit kun hiukset on hyväkuntoiset ja suht tuuheat, mutta esim. hiuslaadulla joka itselläni on, puolipitkä pukee paremmin. Lyhyitä hiuksia näkee kyllä paljon, monelle nekään eivät sovi. Lyhyt malli tekee helposti miehen näköiseksi, varsinkin jos pää ei ole kovin siroa mallia ja kasvonpiirteet muutenkin miehiset. Tosin voihan se olla jollakin tavoitteenakin olla sukupuolineutraalin oloinen, ei siinä mitään.
nuorentaa suurimpaa osaa naisista. Vanhalla, jos on pitkät hiukset, niin näyttää usein vanhemmalta.
synnytystä ja neljä pitkää imetystä. Hiukset ovat silti edelleen tuuheat. Ei tarvitse yleistää, että KAIKILLA hiukset ohenee synnytysten jälkeen. Kyllä niitä hiuksia vauva-aikoina lähti oikein tupottain, mutta samalla innolla kasvoivat takaisin. Kiilto on voinut hävitäkin, mutta onneksi väripurkki auttaa tähän kummasti. Harvalla ikäiselläni muutenkaan on oman väriset hiukset
t.33v
Pidän lyhyitä hiuksia, koska minulla on ohut tukka ja olen 58 v. Pitkät hiukset vaan korostaisivat sitä, että kasvoissani kaikki valuu alaspäin.
Mielestäni olisin pitkissä hiuksissa kun joku buldoggi. Lyhyet on paremmat. Nekin kun voi olla naiselleiset hyvin hoidettuna ja laitettuna.
Siinä vaiheessa kun painovoima iskee ja naama alkaa hitaasti roikkua korostaa pitkä tukka kivasti roikkumista ;)
Nimim 45 vee ja napakka, leuan kohdalle päättyvä polkka
Hiuslaatu muuttuu vanhetessa,ennen paksu ja kasvoi nopeasti,nyt ohut,hapsottava,,ei vaan saa kaunista tukkaa pitkäksi ,pakko pätkästä :((
Olisinko ollut n. 33 -vuotias, kun puoliselän ja olanvälistä pituutta vaihdellut tukka vaihtui leukalinjaa myötäileväksi polkaksi.
Niin vaan paksu taipuisa tukkani muuttui raskauden jälkeen puolta ohuemmaksi ja kiharammaksi. Tukkani muuttui samananäköiseksi kuin Jeesuksella.
Nyt tämä kihara polkka minulla on ollut vajaa 10 vuotta ja olen tyytyväinen. Aina välillä haaveilen josko kasvattaisin pidemmän, mutta Jeesus-look tulee heti, jos pituus kasvaa.
Käsittelemätön/värjäämätön kihara polkkani sopii minulle parhaiten. Ainakin toivon, että näyttäisin hiuksissani naiselliselta, kun näistä ei oikein muuta saa. Ihan lyhyt ei tuntuisi hyvältä.
etelä Eurooppaan tai Latinalaiseen Amerikkaan, siellä on harvoilla naisilla tosi lyhyet hiukset