Kesäkuiset 2013!
Kommentit (166)
chili: mua askarruttaa samat asiat kosken liikuntaa.
Mä en ollut aikaisemmissa raskaukissa (silloin vuonna nakki ja sota) liikunnallisesti kovin aktiivininen, silloin oli vielä koira niin sen kanssa lenkkeily oli silloin mun liikkumiseni.
Mutta nyt olen melko aktiivinen salilla kävijä, mutta nämä liikuntaohjeistukset raskausaikana on totaalisen vieraat. Mä oon vielä toistaiseksi tehnyt vatsalihakset ruhmäliikuntatunneilla samoin kun esim. pumpissa tein tänään viimeksi jännehypyt.
Mua mietityttää myös se, että voiko vielä tehdä esim. selkäliikkeitä vatsaltaan vai joko sitä pitää välttää? Ryhmäliikuntatunneilla usein kysytään jos on raskaanaolevia, mutta ihan vielä en viittis siellä viittailla. Ja jos ei ole muita niin sitä vaihtoehtoliikettäkään ei sitten esitellä. Oonkin nyt vältellyt esim. corepulse tuntia just niiden vatsallaan tehtävien liikkeiden ja runsaiden hyppyjen takia. Ehkä varmemmilla viikoilla palaan sinnekin. Nyt vielä bodypump on tuntunut hyvältä.
Eli jos joku tietää tarkkaan noista liikuntaan liittyvistä ohjeista niin otan tiedon kiitollisena vastaan :)
t. Annintähti 5+6
Kylläpäs kesäkuuksi on tulossa paljon vauvoja! Hienoa!
Täällä olen epäillyt koko raskaana oloa, kun ei oikein ole oireita ollut niin kuin muista raskauksista. Mutta kyllä nyt tämä pahoinvointi on ihan uusissa sfääreissä, että uskon sittenkin olevani raskaana! Perjantaina alkoi rv 7+ ja siitä asti onkin tätä oloa sitten ollut! Oksentaa ei onneksi oo tarvinnut, mutta joka välissä etoo ja tuntuu että syöminen vaan lisää sitä, joten todellakin pieniä annoksia vaan kerralla. Ja makeaa ei saata juurikaan syödä.. Sitten on niin ristiriidassa, kun on kauhea vilu ja autossakin ensin laittaa lämpöä suuremmalle niin sitten tulee huono olo että kuitenkin paree pitää viileämpää ilmaa. Suuret tsempitykset niille, jotka joutuu oksentamaan pahoinvoinnin takia.
Ensi maanantaina on eka neuvolakäynti. Tuntuu, että siitä se sitten odotus 'oikeesti' alkaa kun sitten pian onkin jo niskapoimu-ultra.
No, nyt meen nauttimaan tästä olostani ennen töihin lähtöä.
Terv. Annamaria rv 7+3
...lähetin juuri pyynnön. Se on ihan kiva idea, täälläkun tulee mietittyä kolmesti ennenkuin kirjoittaa jotakin, jos joku tuttu saattaisi sattumalta tunnistaa. Pitäisi pitää tämä salaisuus itsellä vielä ainakin marraskuun puoliväliin saakka.
Täälläkin etova olo on jatkunut tasaisena siitä kuudennesta viikosta lähtien ja on pakko syödä vähintään kolmen tunnin välein pitääkseni sitä hieman loitolla. Väsymys on kaatanut iltaisin nukkumaan jopa seitsemältä, ja kahdentoista tunnin yöunien jälkeen herään - edelleen väsyneenä. Kai tämän kanssa pitää vain tulla toimeen jotenkin.
Harrastan joogaa kerran viikossa ja käyn satunnaisesti lenkillä tai rullaluistelemassa. Luen myös mielelläni. Muuten aika menee pitkälti perheen arjen pyörittämiseen.
Sinulle chili: Urheilla saa tietääkseni aivan normaalisti sinne 20:lle viikolle saakka, tietenkin sen mukaan miten oma keho siihen reagoi. Jos liikkeistä tulee huono olo tai ne aiheuttavat kipua, on varmaan syytä välttää niitä silloin. Raskaana joogatessa olen tehnyt liikkeitä vain niin pitkälle kun on tuntunut hyvälle, ja sellaiseen tahtiin joka itselle sopii. Hyppimisestä kysyisin vielä neuvolasta, jos kaikki on alhaalla kunnossa niin ei sitä normaalisti tarvitse vielä alkuraskaudessa välttää.
Odottelen nyt vain keskiviikkoa ja varhaisultraa, on omin silmin nähtävä että onko kaikki kunnossa.
Anoppi soitteli juuri että hänkin on menossa kaupunkiin keskiviikkona ja ottaisi minut mukaan, piti sanoa että on pakko mennä aivan toiseen suuntaan kun pitää palauttaa kauppaan vaatteita, ja ajan mieluummin sitten itse...hätävalheita. En pidä niistä sitten ollenkaan. On vaikeaa ennustaa mikä reaktio tulee jos kerron olevani raskaana, onkohan neljäs anopille liikaa? Mitenkäs muilla monetta odottavilla, millaisia reaktioita ennustatte lähipiirillä?
No, näihin tunnelmiin lopettelen nyt maanantaiaamuna, mukavaa viikon alku kaikille!
vitriini 7+3
kuullu et 20 viikolle asti voi ihan hyvi kuhan tuntuu hyvältä.
Miun anopilta voi oottaa mitä vaan maan ja taivaan väliltä, ensimmäisestä sano et kai tiietää et voi keskeyttää ku ei uskona et sen poika olis oikeesti halunnu lasta. Toine mitä sano kans ku ties meijän hoijoista jälkeenpäi et kyl se luoja antaa lapsia niille kenelle ne on tarkotettu että tälläne tapaus.Kerrottii muute esikoisesta anopille rv 24 vasta, syynki varmaa arvaatte et miks. Varasin tuossa äske neuvolan jännää se olis sitte jo 26.10.
Välillä hiema etoo, ei pahasti.. Onko ketää muuta tääl kuka on iha kamala kahvi sieppo? Normaalisti miul uppois 5-8kuppia/pvä ja nyt oon joutunu vähentää, mikä oli se "suositeltava max annos"?
Heippa, täällä myös LA kesäkuussa, juhannuksen tienoilla eli 22.6. 2013. Kotona on jo pikkuinen poika, 1v 9kk ikäinen. Raskautta ei ole kerrottu kuin parille tyttöystävälle tekstarilla, vanhemmille pitäisi uskoutua sitten vähän myöhemmin. :)
Anoppi jos olisi saanut päättää, ei hänen poikansa olisi koskaan isäksi tullutkaan. Tosin kolme pojanpoikaa ovat nyt tärkeintä maailmassa, mutta kivinen on ollut taival tähän pisteeseen. Eipä pahemmin innosta vauvauutisia toitottaa.
Omat vanhempani ovat suhtautuneet vauvauutisiin aina aika neutraalisti, onnitelleet mutta ei nyt niin innostuneet.
Onneksi on pari läheistä ystävää, joiden tiedän lähes kiljuvan ilosta kun tästä neljännestä kuulevat
Keskiviikkoa kaikille!
Eikkuli: Onko valoisampi olo jo? Uskon, että tuo vuoto säikäytti, se on aina niin perkulleellista. Pelkkä tuhru ja pieni verellinen liraus ei kuitenkaan ole vaarallista jollei kipuja ole. Joten kaikki on varmasti hyvin. Olisko sulla ollut menkkojen aika? Sillonhan monella tulee jotain vanhaa tuhrua ulos...
Joku kyseli harrastuksista... Minä ratsastan vuokrapollella ja juoksen. No, nyt en tee kumpaakaan koska molemmista tulee huonno olo. Niinpä vaan liikun lasten kanssa sen minkä ehdin.
Uusille tervetuloa.
Oma napa: Mulla alkoi myös sunnuntaina tuhruvuoto ja se ottaa kupoliin. Pientä tulee edelleen, mutta olen päättänyt olla positiivisella mielellä. Mulla on kahdessa edellisessä raskaudessa ollut etisestä istukasta johtuvaa vuotoa ihan hurjasti, viikko tolkulla, joten tuttua on. Silti se säikäyttää. No, toki kaikki oli hyvin pe ultrassa, joten olen päättänyt uskoa, että kaikki on ok. Jos ei sitten ole, sen näkee kyllä.
Mukavaa viikon jatkoa,
RM ja Aarre 7+3
Täällä olisi yksi epäuskoinen kesämamma 2013. :) Plussasin eilen ja tänään yhteensä kolme kertaa (!!) ja nettilaskurin mukaan LA olisi 1.6. - todennäköisesti siirtyy kuitenkin vielä vähän eteenpäin.
Olen 32-vuotias, samoin avopuolisoni ja odotus on molemmille ensimmäinen.
Kirjoitin ylläolevaan viestiini ummet ja lammet itsestäni ja odotuksestani ;) mutta jostakin syystä vain ensimmäiset lauseet näkyvät.
Laitoin juuri liittymispyynnön kesäkuisten ryhmään, joten toivottavasti pääsen paremmin mukaan keskusteluun siellä. :)
Tänään tein testin ja positiivinenhan sieltä tuli :) Päivä meni hieman sekasin eikä meinannu oikein töihin malttaa keskittyä, laskureita sitten tutkin niin niiden mukaan sitä olisin viikolla 6 ja LA joskus 25.6. Huomenna meinasin soittaa neuvolaan ja pyytää varhaisultraan lähetteen jotta näkee onko kaikki kunnossa ja onko masussa pieni ihmisen alku tulossa(takana 8 vuotta sitten tapahtunut raskauden keskeytys viikoilla 16 kun lapsivedet tuli joten pelko jäänyt itämään). Oireita on ollut, mahan nippailu, armoton vessahätä kokoajan, alaselkää on jomottanut ja syön ihan kokoajan vaikkei ees ois nälkä :)
Mie oon 25 ja isäntä on 24, ja tavallaan toinen raskaus ja jospa tämä menisi hyvin. Pieni nyytti olisi kyllä toiveiden täyttymys..
Toivottavasti vielä saa liittyä joukkoon? =) Eli olen 30-vuotias neitokainen, joka nyt mitä ilmeisimmin saa riemuita esikoisen odotuksesta. =) Aamulla viimein tein raskaustestin, kun alkoivat oireet olla sitä luokkaa, että epäilykset heräsivät. Yritystä ei minulla ja miehelläni ehtinyt olla vielä kauan takana, kolmannesta yrityskerrasta tulin raskaaksi, mutta pillereiden lopetuksen jälkeen (kesäkuussa) kuukautiset ovat olleet hyvin epäsäännölliset, joten en uskonut raskautumisen mahdollisuuteen kovinkaan vahvasti. Nyt täällä saa hämmästellä ja kummastella, että mitäs nyt kuuluu tehdä, ilmeisesti soittaa neuvolaan... =O Pöllämystynyt olo... =) Netin laskuri laittaa lasketuksi ajaksi 20.6., itse veikkaan kyllä myöhempää ajankohtaa, tuo laskettuna viime kuukautisten mukaan.
Onnittelut plussaamisesta :)
Laittakaa liittymispyyntöä tuonne ryhmät-->kesäkuun odottajat, siellä kirjoitellaan suljetussa ryhmässä niin että vain asianosaiset pääsevät lukemaan viestejä :)
Roxymama: vuotoa ei ole tällä vkolla ollut enää kuin parina päivänä tippa. Tänään tuli 8rv täyteen, joten ei se viimeviikkoinen oikein passannut kuukautisrytmiinkään. Tänään on ollut huomattavan siedettävällä tasolla tämä pahoinvointi, tietysti sitä heti epäilee että onkohan kin huono merkki...
Uusi odottaja ilmottautuu. pariviikkoa sitten jo tein testin ja positiivista näytti :) täällä olen käyny lukemas näitä keskusteluja ja nyt päätin sit uskaltautua itekkin kirjottaa tänne. Miten siihen suljettuun ryhmään liitytään? Täällä joutuu miettimään kolme kertaa mitä uskaltaa kirjottaa. Lakurin mukaan ole RV 5+4 ja LA 23.6
Eilen soittelin neuvolaan ja viikot olikin 5+2, hieman nuo laskurit jokainen näyttää vähän eritavalla :) Marraskuulla sitten oliskin se ensimmäinen ultra, sitä oottellessa ja jännätessä. Onnea uusille plussalaisille.
minäkin liityn mukaan eilisen testauksen jälkeen. kaiken kaikkiaan 3 testiä tein, kun en ekaa tietysti uskonut :P .
Onko teillä kokemuksia clear bluen digitaalisesta testistä? koska se näytti eilen jo tulosta 3+ eli viikkoja olisi takana reilut 5, tai sitten hormooniarvo on jostain syystä tosi koholla..
Laskettu aika ei ole ihan tarkasti selvillä, koska olen testannut viitisen viikkoa sitten negan, mutta eipä sen jälkeen ole kuulunut menkkojakaan, ennenkuin nyt testasin.. joten noloa tunnustaa, että lasketusta ajasta ei tällä hetkell ole hajuakaan...
Tässä pian 36-vuotta täyttävä, 6-vuotiaan tytön äiti. Pitkään haaveillun pikku kakkosen laskettuaika olis nettilaskureiden mukaan 23.6.2013.
Tervetuloa mukaan remmiin. Liittykäähän tekin tuolta vasemmasta laidasta RYHMÄT -> KESÄKUUN 2013 ODOTTAJAT niin jatkellaan keskustelua siellä :)
Laskettuaika minulla on nettilaskureiden mukaan 24-26.6. Itse olen 33-vuotias, suhlo 35-vuotias. 1. odotetaan ja tärppäys tuli vuosi kierukan poiston jälkeen. Soitin jo neuvolaan ja sinne menen 23.11. Tää on ihan hirveen jännää.
kaikille uusille.
Laitoin pyynnön myös tonne suljettuun ryhmään.
Huomenna pitäis soittaa neuvolaan ja varata toinen ultra raskauden keston määrittämiseksi n. kahden viikon päähän. Josko sit saatais mulle se virallinen laskettu että onko se 6.6 vai 22.6. Ja kyllä heitto voi olla noin iso!
Masukki aiheuttaa lievää pahoinvointia joka on hyvä että tiedän sen olevan siellä ja onneksi on lievää koska aikaisemmissa raskauksissa on ollu rajua 24/7 lähes koko ajan. eka siis oli se koko 41+2 minkä kesti. Rintoja aristaa ja vatta pömpöttää turvotuksesta.
Harrastuksista sen verran että käy salilla osin omia treenejä ja osin ryhmätunteja. Ulkoilua lasten kanssa ja joskus laulamista karaokessa.
Nyt sitten kysymys äideille jotka käy salilla (saa muutkin vastata), että miten toi vatsalihas treenit vaikuttaa masukkiin? kannattaako välttää vai mitä teen? Kun treenaan vatsaa niin usein yks toisto ja rupee oksettaa ja huimaamaan joten lopetan..Pitäskö suosiosta jättää tekemättä? Entä ryhmä tunneilla hypyt?
Nopeaa ajankulua ja tarrasukkia
Chili ja "nipa"