Kesäkuiset 2013!
Kommentit (166)
Onnea ja tervetuloa uusille :)
Chili: Täällä kans tuo tupakka "ongelma". Pikku hiljaa vähentyn ja eilen päätin että nyt loppu kokonaa! Eli tästä päivästä alkaen ei enää yhtään. Tuskin tulee olemaa helppoa mutta onneksi mies tukena, hän ei polta. Pitää vaan koittaa ajatella sitä, että pienen parhaaksi tämä
Tsemppiä kaikkille tupakan kanssa "tappeleville". Kokemuksella tiedän ettei ole helppoa olla polttamatta. Itse poltin 17v, sisältäen kaks raskautta. Mulle sanoi aikoinaan lääkäri että vaarallisempi vauvalle on kauhea stressi kun tupakointi. Itse en syyllistä yhtäkään raskaana olevaa joka polttaa. Mielestäni se on jokaisen oma asia. Kaiki aikuiset varmasti tietää mitä tupakki tekee vauvalle. Itse olen ollut nyt 17pv ilman ja oon erittäin ylpeä itsestäni! Toivottavasti kaikki ketkä tuon paheen kanssa painii saa mahdollisimman paljon tukea läheisiltä!
Mulle tuli eilen illalla ihan järkky huono olo, jatkui koko yön, ihan ku ois ollu mahatauti, mut mitää ei tullu ylös. Nyt on tosi huono olo, kuumeinen ja taas ällöttää. Tarvii varmaan mittailla kohta kuume varoiks. Nyt en kyl haluis mitään tautia meille :/
Kyllä mä nyt alan uskoa että tässä kesävauvaa odotetaan. Maantataina kauppareissulla piipahdin apteekkiin ostamaan raskaustestiä. Tein se heti kun kotiuduin, heti ilmesty ruutuun kaksi viivaa. Ja tämä olo, kuvaavin sana on varmaan kamala. Tolkuton väsymys yhdistetyynä kuvotukseen, molemmat vaivaavat vuorokauden ympäri. Öisin heräilen tunnin välein. Tänään on 3 päivä tällasta oloa ja eilen oksensin ekan kerran. Nyt voin todeta että mäkin tiedän mitä on raskauspahoinvointi. Viime kerralla pääsin helpolla, tämmösestä olosta ei ollut tietokaan. Harmittaa vaan pojan puolesta. Touhukas 1.5 vuotias ei ymmärrä miks, mamma vaan möllöttää sohvalla/lattialla. Eikä suostu leikkimään esim hippaa tai piilosta. No nyt lopetan valittelut tältä erää. Tämähän on hyvin toivottu olotila, eikä mikään sairaus.
Olen miettinyt ultran tilaamista. Vielähän sinne ei kannata mennä mut täälläpäin on aika ruuhkaa ja sit ne tekee ultria vain tiettyinä viikonpäivinä.
-Satiini (edelleenkään ei viikoista tai lasketusta-ajasta mitään tietoa)
Hei, olen 39v kahden tytön 5v ja 7v äiti. Molemmat ihmeet koeputkihedelmöityksestä. Nyt iltatähti yrityksessä, myös ivf hoidolla. Tuoresiirto istutettu 5.10 ja tänään testasin plussan. Tässä iässä mahdollisuus plussaan oli 25%. Täytyy muistaa että vain 12% tässä iässä ivf hoidoissa alkunsa saaneista synnyttää lapsen, joten jännitettävää riittää. La 19.6:-)
Eikä sieltä tullu mitään tietoa muutakun että "joo on siellä elämää".
Hitto ihanko tosi on näin..
Tupakoimatta olen ollu nyt jo 2 päivää ja sen näkee. Olen kiukkunen ku ampiainen ja kaikki saa kärsiä. Kiukuttelen ja tiuskin, syön ja oksennan. Voitais hypätä muutama viikko eteenpäin josko oltais viisaampia.
chili ja "nipa"
Onnea Eikkuli ja Chili hyvistä ultrakuulumisista!
Itse yritän keksiä mahd. paljon tekemistä loppuviikoksi, että maanantai olisi jo täällä ja pääsisin minäkin ultraan :D
Mutta nyt on mies palannut "työleiriltä" ja mulla lievää iltapahoinvointia. Taidan pyytää jos haluaisi tehdä pienen hartiahieronnan, vaikka ei mikään täsmälääke pahoinvointiin olekaan :D
Kiva kuulla, että monella on ultrassa näkynyt hyvät uutiset.
Itse olen huovannut ja soutanut asian kanssa, että mennäkkö vai eikä mennä alkuraskauden ultraan. Aikaisemminssa raskaukissa en ole niissä käynyt.
Missä olette käyneet alkuraskauden ultrassa ja mitä se suurinpiirtein on kustantanut? Millä viikolla olisi hyvä käydä alkuraskauden ultrassa, että siellä varmasti jotain näkyy jos on näkyäkseen?
Neuvolaankin pitäisi soittaa, kunhan vaan saan töissä rauhallisen ja häiriöttömän hetken niin soitan ja varaan ajan.
Mua turvottaa ihan kamalasta, varsinkin vatsanseudulta. Ei meinaa vaatteet mahtua päälle, ja todella näytän raskaana olevalta :D Tavallisissa farkuissakin olo on melko tukala.
Täytyy alkaa pukeutumaan väljemmin, erityisesti töihin kun vielä en halua asiaa paljastaa.
Ehkä kun pahoinvointi alkaa niin paino putoaa niin että saan taas normivaatteet hetkeksi päälle. Jos siis pahoinvointi on samaa luokkaa kuin poikia odottaessa. Toivottavasti ei kuitenkaan!
Annintähti rv 5+2
ultrahan tehtiin mulle siksi että selvitettäis raskauden kesto ei mitään muuta. Kestoa ei saatu sen kummemmin selville joten uuteen ultraan n.3 viikon kulutta. Tähän raskauteen silloin tulee n. 4 ultrausta eikä ne maksa mulle muutakun korkeintaan sen tk/poli maksun.
Ultraaja täti sanoi että varhaisultra kannattaa varata vasta viikolle 8 niin näkee enemmän, siis jos sellaiseen haluaa.
Laitan tuon lasketun ajan sitten uudelleen kun se enemmän varmistuu, joten varmaa on ainakin että La siirtyy siitä 6.6 niin lähemmäs juhannusta :)
Töissä eilen gyne ultrasi minut ja pienen pieni syke siellä näkyi. Epäuskoinen olo :).
Laskettu aika minulla muuttuu siis niinkuin ajattelinkin kesäkuun puolelle, tarkemmin 11.6!
Tänään siis rv6+2.
Hei vaan kaikille!
Tänään piirtyivät kaksi kaksi viivaa tikkuun. Laskettu aika olisi laskureiden mukaan noin 18.6. Toista lasta odotellaan ja hiukan ymmyrkäisinä tässä vielä ollaan :) Esikoinen, tyttö syntyi 6/2011. Kauhea väsymys päällä, muutaman kerran tullut huononolon aaltoja. Muita oireita en ole vielä havainnut. Kunpa vaan kaikki menisi hyvin ja pieni pysyisi mukana loppuun saakka.
Tänään 5+1.
Ekaksi ihana kuulla että jo ultrassa käyneillä oli hyviä uutisia :)
Möttönen: Onneksi olkoon ja tervetuloa mukaan :) Meillä on samat viikot mutta mulla LA 19.6 netinlaskureiden mukaan.
tänään tein taas testin ja oli muuten viimeinen kaapissa oleva eli nyt en siis varmaan enään tee ;)
ja plussaa se näytti edelleen :) eli uskotaan siis jo :)
en jaksais odottaa tuonne 30.10 asti varhaisiultraa.
Itsekkin ensin emmin että mennäkkö vaiko ei mutta teen sen oman mielenrauhan vuoksi kun pitäis lentokoneeseen hypätä tässä niin ehkä sitä vaan tarvii jonkun tiedon :)
Itse menen yksityisen kautta joka maksaa 50€, mutta on niin erityinen tapahtuma meille että ei haittaa vaikka maksaakin :)
ja toisaalta kiva käydä nyt kun sitten varsinainen neuvola on 12.11 niin saadaan kuvaa jo nyt aikaisemmin josta on tarkoitus väsätä isänpäivä kortit jolloin ajatltiin kertoa vaikka onkin vielä aikaista.
niin eli siis takaisin arkeen taas ja töihin on mentävä :) Jospa se aika kulkis hieman joutusampaa :)
Mupis 5+1
tuntuu että ultraan on edelleen ikuisuus, vaikka siihen ei kyllä ole enää kun 4 päivää...mutta oon odottanut jo kohta 2 viikkoa! :)
Mupis: Mistä te noin halvalla saatte yksityisellä varhaisultran?! Täällä kyselin neljästä eri paikasta ja kaikkialla maksoi n.180€. Toisissa oli eroteltu toimistomaksut ja lääkärinpalkkio ja toimenpidemaksu, mutta sama lopputulos kuitenkin. Tosta ei edes saa kelan korvausta jos ei ole "jotain hyvää perustelua" menää siihen. Mulla nyt varmaan edellinen raskaus kelpaa syyksi, mutta silti jää kuulemma maksettavaa vielä jotain 140€. Musta se on aika paljon (tosi paljon), mutta kyllä mä nyt silti menen :D Tuo 50€ kuulostaa jo ihan sopivalta summalta!
Mulla on ihan ihme flunssa ollut kohta jo kaks viikkoa. Tiedetään, limakalvot reagoi ja vastustuskyky on heikentynyt, ärsyttää silti kun nenä vuotaa. Muuten mä olen ,ah, niin iloisella päällä! Sain kerrankin nukkua aamulla oikein pitkään kun mies nousi lasten kanssa :) Ja nyt lähti vielä pihallekin niiden kanssa että saan rauhassa nautiskella aamupalan. Ihana mies!
Nopeasti kuluvaa torstaita:
Suukkosiili 7+2
täälläkin odotetaan ultraa 31.10 johon on vielä liian pitkä aika. Ultra meillä tehään yksityisellä kans ja hintaa noin 140 kanssa, mutta valmis maksaa jos saadaan mielenrauha.
Onks muilla ollu mahassa sellasta "polttavaa tunnetta" aika aaltomaista mut ei jatkuvaa? Toine mitä on nyt ilmaantunu ni kamala turvotus ja eteki ylämahassa. Maha on iha pinkee ja kova ylhäältä. Oliks muute salittua syyä kotimaista aurajuustoa, sitä uppois varmaa paketti tolkulla :D
elvikkä: mulla myös on todella turvonnut vatsa ja ylävatsa todella, ihan ku kohdunkaula ois jo muka todella korkealla :D Mutta olo sen takia melko tukala, kun ei oo vielä äitiyshousuja tullut hankittua.
tuo ylämahan turvotus ja tosiaa tuntuu et olis jo kohtu orkeel kylen alla, nyt voin ainaki miettii et joku oire on.miul on myös ollu muutaman kerra sellanen samallainentunne rinnoissa ku maito nousis muute ei oo rinnat yhtää kipeet tai oudot.
Elvikkä 5+3
vielä piti tulla kurkkimaan:)
Elvikkä: Kyselit siitä aurajuustosta ja uskoisin, että riippuu ihan keneltä kysyt. Sehän on pastöroitu, joten monet puoltaa sitä sen takia. toisaalta se on HOMEjuusto, miksi toiset tyrmää sen. Itse olen löytänyt linjan, että voin syödä sen esim kastikkeissa jos joku muu on tehnyt. Eli en itse lisäile tietentahtoen mihinkään ja pitää olla kunnolla kuumennettu, mutta en menisi raakana ottamaan. Tämä on mun linja, kultainen keskitie :) Muistaakseni aiemmin "ohjeissa" se kiellettiin, että homejuustoja pitäisi välttää, sitten se peruttiin...nämä kun tuppaa muuttumaan ja uusinta tietoa mulla ei edes varmaan ole.
Eihän se aaltoileva polttelu ole närästystä? Mulla on ollut sitä nyt huomattavasti enemmän! Kokeile joku kerta ottaa 2 rennietä kerralla ja imeskele (se on tehokkaampi). Sen pitäisi auttaa melkolailla saman tien, niin ainakin tiedät jos on sitä tai ei. Ja jos on niin sit voi jatkossa koittaa riittääkö yksikin pieneen närästykseen.
Mä oon näköjään nyt tämmönen kukkuja kun mulla oli koko illan ihan hirveän huippa olo ja pötköttelinkin melkein koko illan. oksetti ja huippas, nää on näitä kunigas hetkiä :D Nyt meni ohi niin pitänee lähteä nukkumaan!
Ai niin ja huusin netistä tänään tosi kivat äippähousut, toivotaan että ne on sopivat! :)
Suukkosiili (edelleen 7+2, miksi tämä aika ei liiku?!) :)
ei liiku aika ei :)
Joku kyseli sitä että missä niin halvala saa varhaisultran niin itse löysin meri-ou.un neuvolan jossa oli noin hapaa :) Kannattaa katsella netistä pieniä yksityisiä neuvoloita. Niissä useimmin on halvemmat hinnat.
Täällä alkaa pahatolot olla aika huomaamattomia jo.. sanon nyt kun sitä ei ole mutta kun se tulee puhaltelen ja kuljen pitkin taloa :)
vielä ois aikaa ennen ku ultraan pääsee... ei jaksa odottaa :)
mupis 5+2
Ihanaa, että niin monilla ollut hyviä ultrakuulumisia :)
Mulla samanlainen linja, kuin suukkosiilillä aurajuuston suhteen. Syön vain hyvin kuumennettuna. Muuten en ehkä söisi kuumennettunakaan (en tykkää), mutta töissä joskus esim. aurajuustokastiketta ja herättäis kummastusta, jos en söisikään. En halua vielä vähään aikaan raskaudesta kertoa.
Aika tosiaan tuntuu matelevan. Niin pitkä aika, että pääsee pikkusta ensimmäisen kerran kurkkimaan. Mä en ole menossa alkuraskauden ultraan, joten np-ultraa pitää ootella.
Mulla on ollut ihan hirveen kipee alaselkä nyt monena iltana. Liikkeessä kun pysyy niin kipua ei ole, mutta kauaa ei pysty istumaan. Viimeks tää alko vasta loppuraskaudessa, että toivotaan tämän olevan ohimenevää. Välillä jo miettiny, et onks jotain vialla, mutta toivottavasti ei! Mä kauheesti vertaan tätä raskautta viime raskauteen ja jos joku ei mee samalla tapaa niin pakko olla jotain vialla. Tiedän toki, että jokainen raskaus samallakin naisella voi olla täysin erilainen, mutta silti sitä vaan tulee tollasia hassuja ajatuksia mieleen.
Nyt täytyy lähteä töihin. Hauskaa viikonloppua kaikille :)
MaRi rv4+6
eikkuli: se tosiaan on ihan normaalia (kuulemma) että pirntä tuhruvuotoa voi alkuraskaudessa ilmetä ja se ei ole vaarallista. Toki varmasti säikäyttää.
Chili: mullakin täällä kova tupakin lopettaminen mutta ihmeen hyvin olen siihen kyennyt kun on tälläinen kannustin ;) Aluksi kun plussasin poltin sinäpäivänä 3tupakkia ja seuraavina päivinä olen polttanut 0-1 tupakkia. Mieheltä olen saattanut myös ottaa muutamat savut jos on olo ihan mahottomaksi mennyt mutta nyt jo toinen aivan savuton päivä ja ei ole oireen oireita :) toivottavasti näillä mennäänkin :)
joku kyseli niistä peloista. Mulla on kokoajan tunne että mitäpä jos.. Mutta ystäväni kanssa puhuttuani päätin etten enään aijo tuhlata aikaa pelkoon vaan nautin ja suunnittelen vaikka aina on se tieto että ihan kuinka vain voi käydä.
Olen ollut pitkällä vapaalla tässä ja nyt alkaa tuntua hieman mökkihöperöltä. Mitenhän sitä äippälomalla jaksaa :)) Aika tuntuu niin matelevan kun on kokoajan kotona ja kerkeää ajatella asiaa.. Mutta onneksi huomenna taas töihin niin pääsee ajattelemaan muutakin ja jos se aikakin alkas kulkemaan hieman nopeampaa.
mupis rv 5+0