Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäkuiset 2013!

Kommentit (166)

Vierailija
121/166 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi joi, on se aina niin jännittävää. Tänään aamulla oli siis varhaisultra yksityisellä ja syke näkyi hienosti. Siis yksi syke, eli yksi pienokainen tulossa. Muutenkin näytti kuulemma just siltä kun pitääkin, ruskuaispussi ja keltarauhanen sekä todella paksu limakalvo kertovat siitä, että kaikki on mallillaan.

Pikkuinen oli 3-4mm pitkä ja pari päivää jäljessä viikoista mutta la siis vahvistettiin 9.6.

Mulle tämä oli viides varhaisultra ikinä mutta miehelle ensimmäinen. Hän oli aika vaikuttunut. Kuvia saatiin mukaan ja nyt on paljon todellisempi olo.

Kyllä toki muutenkin alkaa olla, huono olo vaivaa iltaisin ja tänään oli eka aamu, että oli aamustakin ällö olo. Nälkä on kokoajan. Turvotusta ei pahasti ole mutta tissit ovat kasvaneet. Mielialat heittelee, joten ihan peruskauraa täällä =).

Eka neuvola onkin sit 2.11. ja np-ultra 23.11.

Kysymyksiinne: Minä olen aina syönyt odotusaikoina homejuustoa kypsennettynä mutta en raakana. Mulle sopiva linja se. Muuten en ole välttänyt totaalisesti mitään muuta kuin alkoholia.

Joku kysyi jo aiemmin alkuraskauden ultrasta. Sehän kannattaa tehdä aikaisintaan 6+jotain, yleensä loppupäässä eli 6+4-6+6, jotta syke näkyy. Tiedän, että joillain on näkynyt jo 6+0 mutta näkyvyys on silloin tosi heikko. Sykkeen lisäksi siinä katsotaan, että alkio on kohdun sisässä ja joskus myös nuo muut asiat mitä minulta nyt katsottiin, eli ruskuaispussi, keltarauhanen ja limakalvon paksuus.

Huomenna selviää ekoille ihmisille mun odotus koska edessä on eräät isot kemut, joissa on alkoholitarjoilu. En ole koskaan sylkenyt kuppiin, joten asia valkenee, en näet aio valehdelle mitään lääkekuureja tai muita syyksi. En myöskään jaksa valvoa kun ennen kymppiä jo sammun istualleni, joten mulla on edessä vähän vähemmän railakkaat juhlat.

Uusille tervetuloa mukaan!

Nyt jos sais keskityttyä töihin...

Roxymama rv6+5 ja Aarre

Vierailija
122/166 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotettavana neljäs kullanmuru, syntynee juhannuksen tienoilla. Meitsi 30v ja Mies 37v, kolme poikaa 8v, 6v ja 4v.

Kolme ekaa raskautta saatiin käyntiin ilman kummempia ponnisteluja, kolmas jopa ehkäisystä huolimatta. Kun tätä neljättä oli yritetty vuosi, päätin että yksi kerta vielä ja sitten saa olla, en jaksa enää yhtäkään pettymystä ja jatkuvaa tärppipäivien laskeskelua. Ja tietty sitten sillä vikalla yrityksellä onnisti...

Pahoinvointia vielä odottelen, joka raskaudessa sitä ollut enemmän tai vähemmän n. rv 6-16. Jos semmoisen sopivan annoksen pahoinvointia sais? Semmoisen, että tietäis olevansa raskaana mutta pystyisi syömään muutakin kuin suolatikkuja. Pikku kuvotus hillitsisi tätä tupakinhimoa :-P

Vielä on tuumailun alla koska tästä raskaudesta kerrotaan ja kenelle. Aiemmin ilouutisen vastaanotto lähipiirissä on ollut kovin vaihtelevaa, saapi nähdä miten nyt. En vain haluaisi taas pahoittaa mieltäni. Toisaalta, oon harjoitellut hyviä repliikkejä esim. anopin varalle ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/166 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla muutaman päivän ollu outoja vihlaisuja alavatsassa oikeella puolella ja aloin jo pelätä kohdun ulkoista raskautta, jjoten päätin varata ajan varhaisultraan ja sainkin vielä tälle päivälle yksityiseltä ajan.. siellä se oli oikeessa paikassa ja sykekin löytyi ja vastasi viikkoja, mut kohdun koko oli paljon isompi, josta lekuri huolestui vähän, mutta sitten se löysi kohdusta myoomia ja nyt jouduin sit tiheempää seurantaa, eli parin viikon pääst ultrataan uudestaan ja katotaan samalla onko myoomat alkaneet isontua ja et muutenkin kaikki ok..

Ihanaa kuulla muidenkin onnistuneita ultrakuulumisia.

Ja tännehän on paljon tullu uusia keäkuisia, joten tervetuloa !

t:muffe ja lilliputti

Vierailija
124/166 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain niin ihmeellistä kummallista, että ihan oikeasti se vauva on nyt tulossa.

...että sellaisia täällä tuumaillaan :-D

Vierailija
125/166 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia Roxymama ja Muffe!

Tervetuloa Eemivi! Ajatella, niin se vaan on joskus tarkoitettu onnistuvaksi :) Meilläkin mä olin vähän sitä mieltä, etten edes ala yli puolta vuotta yrittämään…että annetaan mahis, mutta jos ei tule niin en tee siitä numeroa ja sitten kaksi on varmaan meille tarkoitettu. Mutta selvästi oli kolmaskin tarkoitettu ja minä siitä niiiiiiin iloinen :D Heh, enkä tiedä mitä mieltä olisin ollut puolen vuoden päästä jos ei olis tärpännyt, yritin vaan ”rentoilla”…

Nää illat on kyllä niin väsyneitä! Huhhuh…mies lähti lasten kanssa videovuokraamoon ottaan meille jonkun leffan illaks ja meinasin ottaa ihan vaan pienet torkut. No nukuin kunnes ne tuli kotiin ja olivat vieläpä käyneet kaupassakin, eli rouva torkkui tyytyväisenä 2 tuntia :D

Katsottiin muuten se odotusleffa ”mitä odottaa kun odottaa”. Täytyy sanoa, että ihan jees, semmonen ”tämä on elämää” leffa jossa oli siis viisi odottajaa hyvin erilaisissa tilanteissa jne. Mutta ei ehkä ihan sellanen fiilistely leffa kuitenkaan, tai en tiedä, ei ihan siinä mielessä ehkä iskenyt vaikka ihan katsomisen arvoinen olikin. Mun suosikki fiilistely leffa on se ”varasuunnitelma”, jos ei ole nähnyt niin suosittelen sitä illan ratoksi. Tää leffojen katselu on tullut nyt mulle ja miehelle sellaiseksi yhteiseksi illanvietoksi. Aika ihanaa kun sekin tykkää katsoa tämmöstä hömppää mun kanssa. Sitten itsekseen katsoo sellasia ”jätkä leffoja”.

Mitä te muut harrastatte?

Mä käyn savimuotoilussa kerran viikossa ja sit oon kyllä aivan himotanssija, lavatanssia siis, mutta nyt en ole suoraansanottuna jaksanut lavoilla juuri käydä. Enkä oikein ole uskaltanutkaan kun tykkään mennä kädenalitansseja ja ne on monesti kuitenkin aika hyppiviä ja varsinkin sykkeen kattoon nostattavia… Ehkä tuon ultran jälkeen jos varovaisella ”mikä hyvältä tuntuu”-tyylillä menis sitten:)

Suukkosiili ja nuppu 7+3 (esikoinen lausui vauvalle runon: ”ole meidän pieni nuppu, ja kasva sitten vauvaksi) Aika herkkää 3 vuotiaalta, kuuntelin ihan liikuttuneena…Mutta siitä siis nimi :)

Vierailija
126/166 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suukkosiili: Mä oon kans nukahdellut viime aikoina, tarkoituksella sekä vanhingossa. Jos nukahdan työpäivän jälkeen niin menee kyllä loppuilta ihan pieleen, enkä jaksa nousta sohvalta. Kunpa osaiskin mennä illalla ajoissa nukkumaan ja touhuisi sitten siihen asti aktiivisemmin.

Harrastuksista: Minä lähinnä harrastan liikuntaa. Käyn kuntosalilla erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla aikalailla aktiivisesti, rakastan bodypumppia, zumbaa sekä muitakin tunteja. Tällä viikolla salilla käyminen on jäänyt vähiin väsymyksen takia. Ajattelin, että pyrkisin nyt raskauden aikana käymään siellä ihan vähintään 2-3 kertaa viikossa, kun aikaisemmin olen käynyt noin 5 kertaa viikossa. Kuntosalin lisäksi käyn sauvakävelemässä, ja joskus olen juoksulenkkejä yrittänyt takoa, mut jotenkin se ei vaan ole ollut mun juttu. Ehkä joskus vielä..

Sitten vähän oireista taas. Mulla on tänään ollut aivan kamala päänsärky, eikä tietenkään ollut mitään sopivaa särkylääkettä. Onneksi mies lähti apteekkiin hakemaan sellaista ja nyt hieman helpottaa. Muistinkin heti, että päänsärystä kärsin aikaisemmissakin raskauksissa :(

Sitten on vähän tunteet pinnassa, äsken vollotin kuin viimeistä päivää elokuvaa katsellessa :D

Hyvää viikonloppua kaikille!

Annintähti 5+4

ps. Mietin että pitäiskö meille perustaa tonne ryhmiin suljettu ryhmä? Voisi olla mukavempi keskustella..

Vierailija
127/166 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mite se toimii? Tääl on hiema sekavat fiilikset välillä ikään ku kuvottais mut en ees oo varma. Tuntuu et oon jääkaapil koko aja vaik ei oo nälkä. kertokaapa nyt fiksummat oonko nyt rv 5+5 ku edelliset menkat oli 11.9 kierrot on heitelly pahasti 28-40 ni siit en voi laskurii mitää laittaa. Tyhmää mite nuo unohtaa vaik yks laps jo on, sillo miulle vaa ivf jälkee kerrottii et mol vk mennää :).

Vierailija
128/166 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vikat menkat 10.9 ja nyt (kai?) rv 5+5. Eli oisko sulla sitten 5+4?

Mä en nyt ihan itsekään ole varman miten se suljettu ryhmä toimii.. mutta siellä näyttäisi olevat omia ryhmiä eri kuukauksien odottajille.

Ilmeisesti se pitäisi perustaa ja sinne sitten pyydetään perustajalta "lupaa" liittyä, kuvittelisin näin. Siellä ei sitten muut kuin ryhmäläiset pääsisi lukemaan kirjoituksia.

ja oireista taas; nyt kyllä tunteet heittää laidasta laitaan. Eilen oli itku herkässä ja tänään olen ollut kuin raivohärkä, ja muulla perheellä on sitten mukavaa :D

Annintähti 5+5

Vierailija
129/166 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu oon ollu päivän eellä heh. Oli pakko äske tehä viel yks clearbluen digitesti ja kattoo onks viikot lusääntyny, tuli raskaana +3 lämmittipäs mieltä siel tosiaa kasvaa pien matkustaja. Viel ku pääsis jo kurkkaa kyytiläistä. Ostin tänää kirpparilta ihanan vauvan velourisen olo/potkupuvun oli vaa pakko, nyt toivotavaa vaa et kesäkuus sille tulee käyttöä. Noist mielialoista joku puhu, ite kävin tänää itkee ku katoin masterchef ohjelmaa iha hullua :D

Vierailija
130/166 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

vieläkö mahtuisi yksi "mummomama" joukkoon? Eli olen jo 38vee ja mulla on kaksi lasta tyttö 8 ja poika 4. Tämä kolmas tulokki on ehkä pienoinen ylläri, mutta iloinen tietenkin :) Kahta ensimmäistä lasta yritettiin molempia pari vuotta ja tämä kolmas raskaus saikin sitten alkunsa laakista ;). Ajattelin, että en mä varmaan enää tällä iällä tule enää raskaaksi, mutta toisin siis kävi. Ed.menkat mulla oli 11.9. ja laskurilla la:ksi tuloi 17.6. Toivottavasti kaikki menee hyvin, kun on kokemusta myös keskenmenoista. Viimeisin oli kun odotin tuota kuopusta - kaksosraskaus josta toinen meni vkolla 9 kesken.

Mitäs muuta kertoisin itsestäni, no, hirrrmuinen väsymys päällä ja pinna kireellä(kivat oltavat perheellä ;)). Aikasemmissa raskauksissa on ollut lähinnä iltapahoinvointia, vielä ei sitä ole ollut, mutta ehkä pientä heikotusta muutamana päivänä. Tykkään kaikenlaisesta liikunnasta; jumpista, käyn salilla ja sauvakävelemässä. Muutoin aika menee aika pitkälti perheen kanssa.

Kävin jo viime vkolla lueskelemassa ketjua ja porukka vaikutti tosi kivalta! Tsemppiä kovasti kaikille ja mukavaa lauantai iltaa!!!

131/166 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pahoinvoivana, mutta onneksi edes se vuoto lakkasi. Yhtenä päivänä tuli ihan vertakin, ei mahdottomasti mutta sen verran ettei enää pelkäksi tuhruksi voi kutsua :/ sitten hiipui takaisin tuhruksi ja nyt ei enää mitään. 3vrk kaikenkaikkiaan se kesti.

Toivottavasti tämä nyt olisi kuitenkin ollut ihan "normaalia" kiinnittymisvuotoa vielä?!

Olen jotenkin niin kuolemanväsynyt, kaiken murehtimisen ja pahoinvoinnin kanssa...

Vierailija
132/166 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikki!

Suklaamuffinssi tervetuloa! Ja oikein paljon onnea, näin se elämä joskus yllättää iloisesti :)

Ryhmästä: Mulle käy tuo ryhmäkin, mutta mä voin kirjoitella kyllä ihan tähänkin. Eli ei ole mulle väliä. Mitäs mieltä muut on?

Oma napa: Eiliset kahden tunnin torkut koitui mun kohtaloksi, enkä saanut sitten yöllä unta. Nukahdin varmaan kahden jälkeen :/ Jospa tänään olisi parempi onni unen suhteen. Muuten on päivä mennyt niin vauhdilla kaupungissa leuhuttaen, etten voisi enempää toivoa, maanantai tulee tätä vauhtia hyvinkin nopeasti. pidän itseni kiireisenä ja vien lapset huomenna hop lopiin :) Pitääkin mennä tänään ajoissa nukkumaan että aamulla jaksaa ajoissa nousta ylös!

Suukkosiili ja nuppu 7+4

Vierailija
133/166 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 23-vuotias, mies 32-v. Molemmat esikoista odotellaan. :)

rv 6+1

Mama -89 14.6.

Vierailija
134/166 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmä vois olla ihan kiva! Siellä uskaltais vapaammin kertoa itsestään ja raskaudesta :) Se kun on vielä suuren suuri salaisuus ;)

Olisi mukava saada kunnolla vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia matkan varrella :)

Vierailija
135/166 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein meille suljetun ryhmän. Laittakaa liittymispyyntöjä ni katsotaan saadaanko porukka sinne kasaan. Laittakaa siihen liittymispyyntöön mukaan nimimerkki ja arvioitu la.

Vierailija
136/166 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittymis pyyntöjä laitetaa?

Vierailija
137/166 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elvikkä: klikkaat ensin etusivulta Ryhmät (on aika alhaalla siinä vasemmalla olevassa sinisessä "listassa"). Sitten klikkaat kesäkuisten ryhmää ja siitä avautuu suoraan se liittymispyyntö.

Vierailija
138/166 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannis81 reagoin heti sun nimimerkkiin. Se kuulostaa niin "omalta" Mun etunimi on Sanni syntymäsukunimi alkoi S kirjaimella ja olen 81 syntynyt. Muitakin yhtäläisyyksiä löytyy, odotetaan kolmatta lasta. Mulle vasta toinen biologinen, mutta perheeseen kuuluu 6-vuotias bonustytär. Ja sitten vielä kesällä koettu keskenmeno, meillä meni elokuussa kesken. Ja tietenkin se koko ryhmän "yhtäläisyys" laskettu kesäkuussa 2013! Tai meillähän on ilmassa vielä pieni kysymysmerkki. Ja mahdollisesta lasketusta ajasta ei ole muuta tietoa kun kuukausi. Kun ei menkkoja ole keskenmenon jälkeen näkynyt. Nyt on jo vähän kuvotustakin ilmassa. Eilen aamulla, sanoin ystävättärelle et, olo on kun krapulaisella vaikka olen ollut lauantaina kuskina. Hän vaan tokas et sillä ololla on oma nimi AAMUPAHONVOINTI! Sit piti kertoa koko kuvio hänelle. Jos loppuviikosta taas testailis. Varovasti tässä jo olen ajattellut että olen ihan oikeasti raskaana. Mies ei halua innostua ennenkun olemme saaneet varmistuksen ultrasta.

Odottavan aika on pitkä ja epätietoisuus on pahin!

No mites joko testi Satiini näyttää plussaa? Yhtäläisyyksiä siis meiltä löytyy :) Menen tulevana perjantaina ultraan yksityiselle varmistamaan, että masussa todella on jotain. Sen jälkeen voisi soitella neuvola-aikaa.

Vierailija
139/166 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko sitten.. Eli nyt 5+3 ja jännää on. Ollaan molemmat kolmekympiisiä ja kolmas lapsi tulossa. Vanhemmat lapset ovat 6v ja 2v.

Neuvola parin viikon kuluttua ja ultra kuun vika päivä. Toivottu lapsi, mutta kuitenkin ylläri, kun suunnitelma oli odottaa vielä vuosi.

Onnea kaikille odottajille ja toivottavasti meillä kaikilla on nyytti sylissä kesäkuussa!

t. Smygis

Vierailija
140/166 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan täysin typertyneinä, sekä minä että mies :D Äsken pärähti plussa marketin testiin, ihan testausajan puitteissa. Eli ilmeisesti uusi elämä on alkanut, la olisi 29.6.2013. Minä olen 33v, mieheni 36v ja meillä on ennestään pojat 9v. ja 4v. Ei oltu täysin päätetty, riittääkö nämä viikarit ja puolivahingossa (mutta täysin tiedostaen)annettiin tämä mahis kolmoselle, ilmeisesti kovin sopivalla hetkellä ;) Itse olen salaa toisinaan haaveillut vielä yhdestä, mies olisi varmaan pärjännyt ilmankin... Eiköhän tähän sopeuduta :) Mulla on ollut poikien välissä kaksi keskenmenoa, joten osaan varautua sellaiseenkin. Jännää kyllä. Huh!