Kesäkuiset 2013!
Kommentit (166)
Ja tervetuloa taas uusille :) saadaan vielä kunnon ruuhka aikaan synnäreille kesällä ;)
Niin kuin sitä pahoinvointia "odotin" niin nyt se on saapunut...jouduin yöllä käydä välipalalla (banaania ja piimää) ennenkuin helpotti. Nyt aamulla onkin ollut parempi olo, ei varmaan verensokeri ole päässyt laskemaan liian alas.
Valvooko joku muu?? Olen nyt toista viikkoa joka ikinen yö herännyt 3-5 maissa ja pyörinyt hereillä 2-3 tuntia! Raivostuttavan uuvuttavaa...
Tänään pitäisi käydä mummoloimassa, tunnetusti kun nuo mummot ovat olleet turhankin tarkkasilmäisiä... Toki kukaan tuskin odottaa meiltä vauvauutisia, joten jospa olisivat nyt vähemmän tarkkaavaisella päällä sitten...
eikkuli 6+3
Mulla myös tuota eikkuli80 mainitsemaa valvomista. Viime yönäkin heräsin monta kertaa ja tosi vaikea saada enää unta. Aamulla heräsin klo 6. Mun on tosi vaikeeta löytää hyvää asentoa nukkua. Mahallaan oon tottunut nukkumaan, mutta nyt ei vaan pysty. Viime raskaudessa uniongelmat alko vasta joskus puolen välin jälkeen.
Parille kaverille kerroin, että oon raskaana. Oli niin ihana päästä höpöttelemään vauvajuttuja :)
MaRi rv 4+1
Katotaa jos osaan käyttää tätä.. :D Minne lie tää viesti menee :D
Mutta juu, olen 28v ja mies 36v ja tämä ensimmäinen yhteinen lapsi jonka la 17.6. Minulle tämä on neljäs raskaus. (ed. lapset -00,-03, -05). Ja ehkä viimeinen, mies toista mieltä :D.
Neuvola varattu marraskuun alkuun. Raskaudesta ei tiedä meidän lisäksi toistaiseksi kuin siskoni. Vielä niin alussa ettei halua kertoa vaik toisaalta mieli tekisi. Saa nähdä koska alkaa porukka kyselee asiasta ku on nyt jo maha aika turvoksissa.. Muutenki kaikenlaisia oloja riittänyt; kiukkusuus, väsymys, huono olo, vessassa ravaus, tissit kipanoi yms. Se jännä, että vaik kui väsynyt, niin nyt kahtena yönä heräilly vähän väliä :(
Nyt alan taas lukemaa juttujanne täältä :)
häpimama + toukka 5+0
Moikka kaikille. Mä tein testiä ja laskin netti laskurilla että pieni olis tulossa 6.6.2013.
Nyt kuitenkin pienellä varauksella että mikä tuo todellinen LA on niin ilmoitan kun saan tarkempaa tietoa asiantuntioilta :)
Mutta olen 25v. ja odotan nyt siis ilmeisesti kolmatta ihmettä. niin Tuo laskettu aika on kyllä maaginen kun tätä kolmatta on yritetty kauan ja nyt se sitten sattuu meidän hääpäivälle
Olen samaa mieltä suukkosiilin kanssa siitä, että ekassa raskaudessa on jotain omaa taikaa. Itse otin kaiken irti siitä ajasta, oli ihana suunnitella ja hankkia kaikenlaisia tarvikkeita, vaatteita, miettiä vauvanhuoneen sisustusta jne. Nettikaupoista etsiskelin ihania vauvanlakanoita yms. Nyt kaikki sitterit, vaunut ja muut on jo valmiina, mikä on tietysti hyvä juttu, mutta ihan samalla lailla tänä odotusaikana ei voi/tarvitse shoppailla! :) Keksin kyllä jo kaikenlaista pientä uudelle tulokkaalle. :D Ainakin vaatetta tarvii jos on eri sukupuolta.
Aikaa on jäljellä vielä paljon, mutta kaikki mahdolliset nettikaupat on jo koluttu vauvan vaatteista ja tavaroista :)
Tänään tein taas testin ihan varmuudeksi ja kontrolli viiva tuli ennen testiviivaa ja ihan yhtä tummiakin ovat että kait se pysyttelee mukana nyt :)
Tisulit on kasvanu jo varmaan kaksi kuppikokoa :) mies ainakin tykkää :)
KÄvin juuri ystävän 1kk ikäistä poikaakin katsomassa ja nyt en jaksa odottaa ensi kesään :)
Joku puhu yö heräilystä. Mulla yöllä tarvii nousta jo nyt ainakin kerran vessaan, mutta aamulla mä herään aina todella aikasin nykyään ja viimestään klo 12 oisin uudelleen valmis untenmaille :)
Kyllä hormoonit osaa sitten väsyttää :)
mupis rv 4+4
Olen 31-vuotias ja mieheni pari vuotta vanhempi. Nyt näyttäisi siltä, että meille olisi tulossa 3. lapsi kesäkuussa :))))) Raskauslaskurin mukaan laskettu aika olisi 13.6 eli nyt olisi rv 5+3 Meillä on ennestään 4 ja 6 vuotiaat lapset ja heinäkuussa sain keskenmenon. Nyt olo on kyllä sellainen, että todellakin tunnen olevani raskaana... kaikki etoo, väsyttää, kylmä. Toivotaan, että tämä vauveli pysyisi masussa ja kesäkuussa pääsisi nauttimaan jälleen pienestä nyytistä. Tsemppiä myös kaikille muille ketjussa mukana oleville :)
Ihanaa kun tulee lisää näitä plussia! Onnea kaikki plussanneet ja tevetuloa tähän onnensa kukkuloilla olevaan, äreään ja väsyneeseen joukkoon joka ravaa vessassa alvariinsa :D
Tsempitykset huonosta olosta kärsijöille!!! Mulla näköjään vaihtelee päivittäin tuo ilmiö.
Suoraansanottuna, mua v-ä-s-y-t-t-ä-ä! En jaksas tehdä yhtään mitään. Ja mulla on koko ajan nälkä! Mä oon yrittänyt keksiä illaks jotain kivaa pientä napostettavaa etten yötä vasten just söis aivan kauheasti. Koitin pähkinöitä, mutta ne närästi aivan järkyttävästi! Nyt olen tyytynyt karkkiin, mutta jos jollain olisi ehdottaa jotain vähemmän epäterveellistä niin otan ehdotuksia ilomielin vastaan :D
Suukkosiili 6+5 (työnimeä vähän maistelen, mutta päätin kirjoittaa sen tänne vasta kun tuntuu vakiintuneen omaan käyttöön...) Onko muilla ns. työnimeä vauvalle raskausajaksi?!
Heippa kaikille kanssasisarille.
Tänään tein vihdoin testin ja plussaa näytti.
Viikot tänään tasan 5 ja la 17.6. Tämä tuleva lapsonen tärppäsi ikään kuin tilauksesta. Kuten edellisetkin, "yrittää" ei ole varsinaisesti tarvinnut.
Meille olisi tulossa kolmas lapsi, isot lapset on jo 9v ja 7v. Iltatähteä siis odotellaan :)
Olemme miehin kanssa molemmat 32 vuotiaita. Melko sekavissa tunnelimissa oltu tänään, menee pää ihan pyörälle :D
Onnea kaikille muillekin kesäkuisille! On tämä aina yhtä ihmeellistä aikaa!!
Oikein paljon onnea ja tervetuloa mukaan, uudet odottajat! Meitä on jo 24! Tarkistakaa, että löydytte oikein ekan viestin listasta.
On tämä kyllä ihmeellistä aikaa. Ensikertalaisena ei voi kuin ihmetellä, kuinka oma ruumis sekoaa ja muuttuu. Tällä hetkellä olo on ihan perse-yök-ällötys, mutta kyllä tämän lusii, kun on hyvä syy:).
Makkarakeitto 8+1
(edit. hyi, makkarakeitto! En voisi kuvitellakaan syöväni sitä yökkimättä juuri nyt)
odotellaan täälläkin! Ennestään on tyttö -09 ja poika -11. Ollaan miehen kanssa siinä kolmenkympin tienoilla molemmat joten ollaan tällaisia keski-ikäisiä odottajia, ei nuoria eikä vanhoja :) Niinkuin muutama muukin teistä ni ajattelin etten kirjoita enää, mutta mihin sitä tavoistaan pääsisi :) Edellisestä raskausajasta on edelleen aktiivinen keskusteluryhmä jäljellä, joten kivat kokemukset on kirjottelusta! Toivon vaan että sitten kun alkaa porukka olemaan kasassa niin siirryttäis kirjottamaan suljettuun ryhmään... Laskettuaika mulla menee varmaankin 20.6 tienoille. Kierto on sen verran epäsäännöllinen etten ihan tarkkaan osaa sanoa, mutta selviäähän se sitten ekassa ultrassa. Kauhulla odotan pahoinvointia jota on molemmissa raskauksissa ollut noin 6+ alkaen :/ onnittelut kaikille plussanneille, toivottavasti saadaan iso porukka kasaan!!
Terkuin PP 4+4?
Niin meni taas viikonloppu hujahtamalla ohi :/
Täällähän käy oikein kunnon kuhina, ihanaa paljon kesävauvoja tulossa :)
Täällä kaikki ennallaan. Melkein oon kateellinen muille kenellä on paljon oireita... Itellä hyvin vähän väsymystä, sekin oikeastaan enemmän ryytymystä, rinnat piukeet, aistit tosi herkät ja hormoonit heittelee.
Toisaalta olisi kovin helpottavaa että olisi kunnolla oireita,toisaalta taas pääsee itse helpommalla kun ei ole... Reilu kaks viikkoa niin pääsee neuvolaan kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä, millähän tässä malttaa odottaa niin kauan. Perjantaina sitten sorruin vahingossa ostamaan pikkuiselle ensimmäiset myssyt. Ne vaan halusi hyllystä mun mukaan, ni ei ollu vaihtoehtoo :D Voi kuinka tekisi mieli alkaa jo haalia kaikkea vauvaa varten. Meillä ei ole oikeestaan mitään enää tallessa, olen kaikki laittanut eteenpäin eli nyt sitten pitää tarkkaan miettiä mitä kaikkea tarvii ja kannattaa hommata. Kavereilla on tosi paljon pikkuisia lapsia, joten ehkä jotain tarvikkeita saadaan käytettynäkin.
Teissa 6+6
Sannis81 reagoin heti sun nimimerkkiin. Se kuulostaa niin "omalta" Mun etunimi on Sanni syntymäsukunimi alkoi S kirjaimella ja olen 81 syntynyt. Muitakin yhtäläisyyksiä löytyy, odotetaan kolmatta lasta. Mulle vasta toinen biologinen, mutta perheeseen kuuluu 6-vuotias bonustytär. Ja sitten vielä kesällä koettu keskenmeno, meillä meni elokuussa kesken. Ja tietenkin se koko ryhmän "yhtäläisyys" laskettu kesäkuussa 2013! Tai meillähän on ilmassa vielä pieni kysymysmerkki. Ja mahdollisesta lasketusta ajasta ei ole muuta tietoa kun kuukausi. Kun ei menkkoja ole keskenmenon jälkeen näkynyt. Nyt on jo vähän kuvotustakin ilmassa. Eilen aamulla, sanoin ystävättärelle et, olo on kun krapulaisella vaikka olen ollut lauantaina kuskina. Hän vaan tokas et sillä ololla on oma nimi AAMUPAHONVOINTI! Sit piti kertoa koko kuvio hänelle. Jos loppuviikosta taas testailis. Varovasti tässä jo olen ajattellut että olen ihan oikeasti raskaana. Mies ei halua innostua ennenkun olemme saaneet varmistuksen ultrasta.
Odottavan aika on pitkä ja epätietoisuus on pahin!
Olipa kiva yllätys että näin paljon uusia on tullut mukaan! Tervetuloa ja onnea! Soittelin tänään neuvolaan, sain ajan keskiviikoksi 24.10, täytyy siis jännittää sinne asti. Tekevät ultran ja ottavat verikokeet, sitten selvinee myös onko rauta-arvot kunnossa, vai täytyykö ottaa lisärautaa kuten aiemmissa raskauksissa. Pahoinvointi on ollut jatkuvaa koko viikonlopun. Käytiin kaverin synttäreillä pohjoisessa la-su ja viiden tunnin junamatka oli aikamoinen koettelemus, tuntuu että kaikki vieraat hajut saavat aikaan huonon olon. Luulen että kaikki tekosyyt alkoholista kieltäytymiseen menivät juhlissa uskottavasti läpi, neljättä kun odotellaan niin ei kukaan osaa enää aavistella että raskaudesta olisi kyse, luulen;). Onhan tämä jo sitten aikamoinen lapsiluku, ihanaa että täällä on muitakin joilla on jo useampi. Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
vitriini 6+3
Minun lasketteluaika taisi jaada pois edellisesta viestista. Se on 15.6.
Huomenia.
Tänään on tarkoituksena pyytää työkaverin ultraamaan töissä jotta nähdään kaiken olevan kunnossa ja saadaan tarkkuus laskettuun aikaan. Viikonloppuna kerroimme mieheni kanssa jo ilouutisesta perheelleni ja mieheni äidille. Aikaistahan tuo on, mutta halusimme iloita ja tarpeen tullen surra yhdessä läheisten kanssa.
Väsymys iski myös viikonlopun aikana. Nukkuisin koko ajan eikä nukkuminen silti helpota väsymystä. Yöllä heräilen jatkuvasti.. Rintojen arkuus on jo hieman helpottanut mutta turpeus jatkuu edelleen.
Mitään isompaa pahoinvointia ei ole, mutta etovaa oloa kyllä jos syömisten välit venyvät.
Ansku26 rv 7+3
On hurjasti ja ihan oksentamaan pitää mennä useasti päivässä.
Tänään tästä raskaudesta tuli jotenkin todellisempaa kun sen sanoi ääneen neuvolatädille, aikaa varatessa. Tultiin kuitenkin siihen tulokseen että nyt heti keskiviikkona meen lääkäriin joka ultraa ja varmistaa raskauden keston kun kierrot heittelee jopa 15 päivää.
Toukokussa kun meni kesken jo heti alkuunsa niin on vähä epätodellinen olo että voiko onni nyt potkasta oikeasti. Kevät oli muutenkin aivan liian raskas kaikin puolin.
Mä haluaisin kertoa koko maailmalle että saadaan kolmaskin pieni mut en jotenkin vain uskalla. Haluisin sen vauvamasun heti ettei tarvis selitellä miks en juo alkoa tai miks olen väsyny 24/7.
Siitä tulikin mieleeni että olisko ideoita miten itsestään sais vähän pirteemmän ja jotain välipala ideoita kun mun pitää mussuttaa koko ajan pieniä välipaloja etten oksenna ja verensokeri ei laskis liikaa?
Chili ja Nipa
Mä oon mutustellu töissä rusinoita ja viinirypäleitä :) ne on semmosia helppoja naposteltavia. Mä lopetin kaks viikkoo sitten tupakoinnin ja tekee mieli mutustella jotain, noi on ainakin hyviä. Itekkin otan mieluusti vinkkejä vastaan. Väsymykseen ei taida auttaa muu kuin lepääminen, mitä edellisistä raskauksista muistan. Ulkoilu on ainoo mistä ite saanu vähän apua. Tosin nyt mulla ei sellasta väsymystä ole (ainakaan vielä ollut).
Meillä ei vielä ole mitään "työnimeä" se varmasti tulee vasta sitten kun tää on näkyvää. Nimiä ollaan kyllä mietitty ja listaa saatu tehtyä, mutta varmaankin selviää sitten kun vauva syntyy ja näkee minkä näköinen vauva on. Mä oon tässä mietiskelly myös sukupuolta. Todennäköisesti utelen tietoa ultrasta (jos mies samalla linjalla). Mites muut on suunnitellu?
Teissi
kaikilla meidän masuasukeilla on ollu joku työ nimi heti melkein ku ollaan saatu tietää. Eka oli "pikkumyy" ja toinen oli "pikkuvelisisko" tää kolmas sai nimensä eilen ja se oli ihan heti "nipa".
Käynpä hakemas rypäleitä jos niistä nyt olis apua ja sit kysymys Teissille että miten tupakoinnin lopetit? Mä olen kovasti nyt päättänyt lopettaa ja olen vähentänyt jo puoleen. mieli tekis tupakalle mut yritän aina ajatella että vauva on tuolla piilossa ja avuton myrkyn edessä..
Levätä en kerkeä kun on kaks "vilkasta" lasta ja niitä ei voi olla vahtimatta..
Jospa kirjoittelisin tänne, vaikka ei ollenkaan pitänyt. Johonkin täytyy kuitenkin päästä jo ihmettelemään raskautta :)
Olen 34-vuotias, kaksi lasta jo ja kolmatta siis odotellaan. Isommat ovat 7 v. ja 5 v. jo.
Raskaaksi tulin ekasta kierrosta ja olen tässä yrittänyt tottua ajatukseen kun kaikki kävi niin äkkiä! Aikaisempia piti sentään yrittämällä yrittää jonkun aikaa.
Laskettu aika on 9.6 neuvolan mukaan. Soittelin aikaa sinne marraskuulle ja yksityiselle menen ultraan parin viikon sisään. Sitten näkee onko kaikki ok.
Raskaana tiesin olevani kierron 22.pv. Siitä tunteesta ei vaan voi erehtyä. Ensin kauhean paha olo, rintoja pingotti ja kun huono olo menee ohi niin seuraavaksi tekee mieli pizzaa...
Testin hankin seuraavana päivänä ja plussa tuli.
Parin päivän päästä tein uuden testin ja näytti 1-2 viikkoa hedelmöittymisestä (siis sellainen digitesti). Nyt on sitten viikkoja neuvolan mukaan 6+0. Oksettaa, väsyttää, mielitekoja riittää ruoan suhteen.
Ultraa odotellessa menee seuraavat viikot. Innostua ei viitsi ennen kuin on tarkistettu, että kaikki on ok tähän mennessä.