Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotikaverin synttärit, poikani oli ainut jota ei kutsuttu.

Vierailija
01.10.2012 |

Nyt tuli eteen sitten se että poikani oli ainut joka ei saanut kutsua päiväkotikaverinsa synttäreille. Aamulla näkyi olevan kutsuja lokeroissa ja huomasin, että kaikki muut pojat oli kutsun saaneet mutta mun pojan lokerosta ei sellaista löytynyt. Pitää toivoa ettei poika asiaa huomaa, itse en siitä sano mitään. Ihmettelen kyllä moista toimintaa, että yksi jää vaille kutsua kun kaikki muut kutsutaan. Jotenkin tuntuu, että itse ei moista kehtaisi tehdä, varsinkaan lapselle.

Niin ja poikani ei ole häirikkö, jota ei siksi olisi kutsuttu. On oikein mukava ja sosiaalinen lapsi, joka saa päiväkodista vain kehuja. Ei siis kiusaa ketään, joten siitä ei ole kyse.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli eteen sitten se että poikani oli ainut joka ei saanut kutsua päiväkotikaverinsa synttäreille. Aamulla näkyi olevan kutsuja lokeroissa ja huomasin, että kaikki muut pojat oli kutsun saaneet mutta mun pojan lokerosta ei sellaista löytynyt. Pitää toivoa ettei poika asiaa huomaa, itse en siitä sano mitään. Ihmettelen kyllä moista toimintaa, että yksi jää vaille kutsua kun kaikki muut kutsutaan. Jotenkin tuntuu, että itse ei moista kehtaisi tehdä, varsinkaan lapselle.

Niin ja poikani ei ole häirikkö, jota ei siksi olisi kutsuttu. On oikein mukava ja sosiaalinen lapsi, joka saa päiväkodista vain kehuja. Ei siis kiusaa ketään, joten siitä ei ole kyse.

On hiljainen ja kiva poika, leikki mielellään autoleikkejä tai legoilla itsekseen, joskus meni muiden mukaan jos halusi, ns. "hitaasti lämpeävä" poika.

Nyt koulussa ekalla luokalla ja hurjan suosittu, ottaa muut huomioon ja on rauhallinen. Edelleenkin haluaa olla silloin tällöin itsekseen, lukea tai leikkiä, mutta omaa myös ison kaveripiirin.

Ehkäpä teilläkin asiat ajan myötä muuttuvat. Kysyin pojaltani päiväkotiaikoina, että mikset mene mukaan leikkeihin, hän vastasi, että kun on kiva leikkiä ihan itsekseenkin eikä jaksanut "riehumisleikkejä".

Kyllä se sinunkin poikasi paikkansa löytää!:)

p.s synttärikutsuasia vaivasi oikeasti enenmmän minua kuin poikaani, nyt en edes mieti asiaa.

Vierailija
62/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 7v tyttö ja seurannut tätä nykyistä synttärihälinää...

Ei ole kovinkaaan järkevää touhua :(

Ihmettelen miksi on synttäreistäkin tehty tälläistä sirkusta.

Enenne vanhaan kutsutttiin vain ne lapset , joiden kanssa ihan oikeesti leikkittiin.

Eli ei koko luokaa, ryhmää tms

Enkä oikeesti usko, et kenenkään lapsi ehtii leikkimään 20 eri kaverin kanssa säännöllisesti !

eikä tarhakavereita voisi muistaa ihan vaan viemällä sinne jotain mukavaa pikku syömistä ?

Kutsuisi ne lapset, joiden kanssa lapsi leikkii myös VAPAA-AJALLAAN 1

Itse en edes halua lastani täysin vieraaan ihmisen kotiin.

Lapsellani on paljon kavereita, luokaltaan, harrastuksista, pihapiiristä, jne

Yhteensä 8, joiden kanssa leikkii päivittäin/viikoittain, sen lisäksi on muutama, joiden kanssa leikkii noin kuukausittain.

mielestäni tuo määrä on ihan maksimi, vaikka joidenkin kanssa leikki kimpassakin, niin ei ehtisi millään tapaamaan yhtään useampaa lasta.

Eli koulussa toki on tekemisissä kaikkien luokkalaisten kanssa, ja monen rinnakaisluokkalaisenkin, mutta onko he sitten KAVEREITA ?

ELI vanhemmat järkipäähän, ja kohtuullisuus näissä synttärijuhlissakin, eli kutsukaa ne lapset joiden kanssa lapsenne LEIKKII.

Toki tosi kurjaa on, et yksi jättää pois kutsutuista !

Ei ole hyvää käytöstä, varsinkin kuin tuon ikäiset osaa rehvasatella jo kutsuillaan! Eli varmasti ap:N poikakin kuulee , ettei ole saanut kutsua :(

Monet jopa kiristää synttärikutsuillaan, tyyliin en kutsu sua, jos et tee sitä tät tota.....

Mihin tää menee ? Kuria siis vanhemmille, ja etenkin lapsille .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät ymmärrä kutsua kaikkia ryhmän poikia. Kuuluisi minusta hyviin tapoihin. On ilkeilyä jättää vain yksi kutsumatta!

Vierailija
64/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeastiko lapsesi tuli hoitoon toisena, jolloin kutsuja oli laittanut kutsut lokeroihin, mutta kukaan ei vielä ennättänyt niitä sieltä lukemaan?

Vierailija
65/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kutsuu ne, jotka haluaa eikä niitä, joiden vanhemmat haluavat lapsensa kutsuttavan.

Vierailija
66/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät ymmärrä kutsua kaikkia ryhmän poikia. Kuuluisi minusta hyviin tapoihin. On ilkeilyä jättää vain yksi kutsumatta!

mieltä. Meillä jätettiin poika myös kutsumatta, ja pojan lto toitotti asiasta kovaan ääneen!

Vierailija
67/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kutsuu ne, jotka haluaa eikä niitä, joiden vanhemmat haluavat lapsensa kutsuttavan.

Lapsi helposti jättää kaverin kutsumatta esim, koska tuo kaveri ei tehnyt juuri kuin mitä hän käski, ei antanut lelua jonka itse juuri olisi halunut... jne jne

eli kutsumatta jättäminen voi oikeesti olla ihan vaan kosto sankarilta !

Tätä tapahtuu ja paljon, olen ihan itse kuunneellut, kun lapseni kaveri tuota just harrasti: mä en kutsu sua mun synttäreille, jos et sä nyt leiki mun kanssa !!

Eli ole hyvä ja avaa silmäsi ! J a etenkin korvasi

Vierailija
68/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi helposti jättää kaverin kutsumatta esim, koska tuo kaveri ei tehnyt juuri kuin mitä hän käski, ei antanut lelua jonka itse juuri olisi halunut... jne jne eli kutsumatta jättäminen voi oikeesti olla ihan vaan kosto sankarilta ! Tätä tapahtuu ja paljon, olen ihan itse kuunneellut, kun lapseni kaveri tuota just harrasti: mä en kutsu sua mun synttäreille, jos et sä nyt leiki mun kanssa !! Eli ole hyvä ja avaa silmäsi ! J a etenkin korvasi

Jos lapsi ei halua kutsua kaikkia, emme kutsu kaikkia. Jos se jostain palstamammasta on väärin, niin kannattaa miettiä, miksi juuri hänen lapsensa jää kutsua vaille. Joo, vika on aina kutsujassa?

Lapseni haluaa kivat juhlat, joten en pakota kasvatuksen nimissä kutsumaan niitä, joiden ansiosta juhlista tulee painajainen.

Vierailija
69/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä. Meillä jätettiin poika myös kutsumatta, ja pojan lto toitotti asiasta kovaan ääneen!

omille synttäreilleen, jos kerran vaatii lapsilta tasapuolisuutta. En saanut vastausta.

Vierailija
70/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinunkaan tarvitse kutsua kaikki työissäsi olevia synttäreillesi. Kutsut vaan ne joista pidät. Kyllä syy on itsessä jos sinua ei kutsuta. Kannattaisi miettiä miten kohtelee muita niin voisi saada kavereitakin

Vierailija
71/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme, että nykyajan lapset ovat mitä ovat, kun vanhempansakin ovat täysin tunteettomia, itsekkäitä, kykenemättömiä keskustelemaan asioista jne jne...

Avatkaa silmänne ja korvanne ! Ne teidän kullannuppunne kyllä monesti harrastavat kiusaamista, aivan kuin te itsekin!

Miellä ei vietetä synttärijuhlia, eikä lapsemme osallistu kenenkään juhliin.

Kutsumme tasaisesti lapsemme kavereita mukaamme kaikkiin mukaviin tilaisuuksiin pitkin vuotta, emme tarvitse yhtä päivää jolloin voisimme tejdä jotain kivaa.

Menemme ho-loppiin milloin haluamme, kysymme kaveria mukaan, viemme lapset uimaan kaveri mukaan, lähdemme leffaan, otamme kaverin mukaan jne jne välillä lähdemme keskenämme...

Vietämme useamman kaverin kanssa vaikka syysjuhlia extemporee, kesäjuhlia jne jne

ei tartte olla synttärit, kivaa puuhaa voi olla tasaisesti ympäri vuotta :)

Vierailija
72/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jättää ryhmästä yhden kutsumatta on yksinkertaisesti huonoa käytöstä. En ihmettele että kiusaamista on niin paljon kun lukee äitin vastauksia täältä!

Vierailija
73/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaa muita, ei häiriköi. Siksi tämä asia kai minua mietityttääkin, että miksi juuri tämä lapsi sitten jätetään kutsumatta? On saanut paljon kiitosta päiväkodissa rauhallisuudestaan ja siitä että leikkii kaikkien kanssa. On se kaveri, jolle on helppo nakittaa ne hiljaiset ja uudet lapset jotta pääsevät ryhmään mukaan. Ehkä lapseni on sitten se itsestäänselvyys, se jota ei tavallaan huomata. Jää jalkoihin kun ei ole häirikkö eikä se hiljaisin vaan se kaikkien kaveri.

Lasta tämä tuskin haittaa, jollei niistä synttäreistä sitten aleta lasten kesken kovasti jutella, toivottavasti ei aleta. Mutta minua haittaa, pakko myöntää. Kun en vaan käsitä miksi ne kaikki muut on kutsuttu, mutta yksi jätetty kutsumatta. Kun itselle ei moinen olis tullut mieleenkään. Joko kaikki olis kutsuttu tai sitten vain pari-kolme parasta kaveria. Jonkun pahan häirikön kohdalla olisin ehkä voinut kutsun "unohtaa", mutta sellaista ei tuossa poikani ryhmässä ole. Kaikki ihan mukavia lapsia.

No tällainen tämä nykymaailma on, parasta tottua siihen.

ap

Vierailija
74/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaa muita, ei häiriköi. Siksi tämä asia kai minua mietityttääkin, että miksi juuri tämä lapsi sitten jätetään kutsumatta? On saanut paljon kiitosta päiväkodissa rauhallisuudestaan ja siitä että leikkii kaikkien kanssa. On se kaveri, jolle on helppo nakittaa ne hiljaiset ja uudet lapset jotta pääsevät ryhmään mukaan. Ehkä lapseni on sitten se itsestäänselvyys, se jota ei tavallaan huomata. Jää jalkoihin kun ei ole häirikkö eikä se hiljaisin vaan se kaikkien kaveri.

Lasta tämä tuskin haittaa, jollei niistä synttäreistä sitten aleta lasten kesken kovasti jutella, toivottavasti ei aleta. Mutta minua haittaa, pakko myöntää. Kun en vaan käsitä miksi ne kaikki muut on kutsuttu, mutta yksi jätetty kutsumatta. Kun itselle ei moinen olis tullut mieleenkään. Joko kaikki olis kutsuttu tai sitten vain pari-kolme parasta kaveria. Jonkun pahan häirikön kohdalla olisin ehkä voinut kutsun "unohtaa", mutta sellaista ei tuossa poikani ryhmässä ole. Kaikki ihan mukavia lapsia.

No tällainen tämä nykymaailma on, parasta tottua siihen.

ap

syy on äitien :) Eli monet mammat on niin tyhmiä, etteivät osaa ajatella asioita.

Antavat lapsen ihan itse päättää kaikesta, tällöin käy helposti,ett kiltti ns itsestäänselvä tapaus jää muistamatta :)

Itsekin kerrot, et poikasi on juuri kiltti ns huomaamaton jne

Mun tyttö teki listaa kutsuttavista lapsista ja oikeesti unohti listasta parhaankaverinsa ;)

Minä äitinä tietenkin kysyin lapseltani asiasta , kutsu laitettiin .

Kuten huomaaat useammat äidit ei välitä, lapset tekee niin kuin haluavat !

älä välitä siis, toivon todellakin että lapsesi ei sa kuunnella montaaa viikkoa noista juhlista..

Vierailija
75/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika tuli itkien kotiin eskarista kun eräs poika oli kutsunut kaikki muut ryhmän pojat paitsi hänet. Kyllähän tuollainen varmasti harmittaa, varsinkin kun poikani on kovasti halunnut olla kaveria tuon kyseisen pojan kanssa. Asuvat ihan naapureina.

No me sitten päätettiin, että poika saa pitää bileet, vaikka synttärit on vasta talvella. Suunniteltiin kivat juhlat kaikkien lapsiemme kanssa (yhteensä neljä) ja jokainen sai kutusua muutamia ystäviä mukaan juhlimaan. Kyllä mieli parani kummasti.

Tuo jätkä joka jätti poikani kutsumatta oli sitten ollut ihmeissään miksi poikani ei kutusunut häntä juhliinsa (minä sanoin, että sitä poikaa ei saa kutsua...olen ehkä pikkusieluinen, mutta ihan sama) Ja tämä jätkä oli sanonut pojalleni, että poikani voi kyllä käydä hänen luonaan joku ilta viemässä hänelle synttärilahjan. Hitto kun ärsyttää tommoset älypäät!!!!

Vierailija
76/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naamioi se kysymys jotenkin... sano vaikka että teilläkin sitten kohta täytetään vuosia ja juttele ohimennen miten synttärit on ulkoistettuja ja missä te tänä vuonna pidätte ja kerrot vaikka mitä itse olet ajatellut omalle lapselle ja blaa blaa....

Siinä sivumennen olet ymmärtäväinen että eihän sitä kaikkia voi kutsua kun on niin paljon porukkaa ja miten senkin jaeon taas itse tekee, lapsille se kun on niin tärkeää olla kutsuttu. Kauhistelet vielä siitäkin että miten joku kehtaa jättää jonkun ulkopuolelle, tällaistakin olet kuullut jonkun tekevän...

Et tietystikään missään vaiheessa paljasta että olet nähnyt kutsut.

Näin minä tekisin ja saisin ongittua selityksen sille miksei meidän lasta ole kutsuttu.

Vierailija
77/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harmillista kyllä. :(

Hmm. Voisit kysäistä tältä kutsujan äidiltä ja isältä että miksi näin...

Jospa se syy sitten selviäisi. He varmasti myöskin ymmärtävät sen että miksi kysyt.

Minäkään en myöskään varmaan puhuisi pojalle mitään, mutta ne synttärit saattavat joka tapauksessa tulla ehkä jossain vaiheessa hänelle sitten ilmi jos lapset keskustelevat jälkikäteen niistä päiväkodissa.

Vierailija
78/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika tuli itkien kotiin eskarista kun eräs poika oli kutsunut kaikki muut ryhmän pojat paitsi hänet. Kyllähän tuollainen varmasti harmittaa, varsinkin kun poikani on kovasti halunnut olla kaveria tuon kyseisen pojan kanssa. Asuvat ihan naapureina.

No me sitten päätettiin, että poika saa pitää bileet, vaikka synttärit on vasta talvella. Suunniteltiin kivat juhlat kaikkien lapsiemme kanssa (yhteensä neljä) ja jokainen sai kutusua muutamia ystäviä mukaan juhlimaan. Kyllä mieli parani kummasti.

Tuo jätkä joka jätti poikani kutsumatta oli sitten ollut ihmeissään miksi poikani ei kutusunut häntä juhliinsa (minä sanoin, että sitä poikaa ei saa kutsua...olen ehkä pikkusieluinen, mutta ihan sama) Ja tämä jätkä oli sanonut pojalleni, että poikani voi kyllä käydä hänen luonaan joku ilta viemässä hänelle synttärilahjan. Hitto kun ärsyttää tommoset älypäät!!!!

ett vanhempien tehtävä on opettaa lapsille empatiaa ja sitä miltä jostakusta tuntuu jos on ainoa jota ei kutsuta juhliin. Se ei tunnu kivalta ja meidän vanhempiien tehtävä on kertoa ja opastaa lapsiamme, jotta näistä ei tule tunteettomia ja kylmiä aikuisia jotka sitten edelleen toimivat vain ja ainoastaan omaa napaa tuijottaen.

Minusta sääntö on selvä, jos kutsuu paljon väke tarharyhmästä (lähes kaikki) niin sitten kutsutaan KAIKKI. Ei todellakaan jätetä yhtä ulos porukasta. Eikä minusta edes kahta. Sitten toinen vaihtoehto on kutsua vaikka puolet ryhmästä tai vähemmän. Silloin pois jääviä on jo niin monia, että kukaan ei ota sitä henkilökohtaisesti.

jatkoin siis vielä tuota edellistä postiani ....

Vierailija
79/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naamioi se kysymys jotenkin... sano vaikka että teilläkin sitten kohta täytetään vuosia ja juttele ohimennen miten synttärit on ulkoistettuja ja missä te tänä vuonna pidätte ja kerrot vaikka mitä itse olet ajatellut omalle lapselle ja blaa blaa....

Siinä sivumennen olet ymmärtäväinen että eihän sitä kaikkia voi kutsua kun on niin paljon porukkaa ja miten senkin jaeon taas itse tekee, lapsille se kun on niin tärkeää olla kutsuttu. Kauhistelet vielä siitäkin että miten joku kehtaa jättää jonkun ulkopuolelle, tällaistakin olet kuullut jonkun tekevän...

Et tietystikään missään vaiheessa paljasta että olet nähnyt kutsut.

Näin minä tekisin ja saisin ongittua selityksen sille miksei meidän lasta ole kutsuttu.

Kutsut oli niin selkeästi teipattu lokeroihin, että ei niitä voinut olla huomaamatta. Ei tarvinnut edes kytätä, sen kun vilkaisi lokerorivin läpi.

Antaa olla, aina ei voi saada kaikkea. Oman lapsen synttäreillä meininki on toinen, joko kaikki kutsutaan tai sitten vain tietty määrä (3-5). Yhtä ei jätetä kutsumatta, minusta se olis noloa ennekaikkea itselleni.

ap

Vierailija
80/128 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juteltiin samaisesta asiasta ekaluokan opettajan kanssa vanhempainilllassa ja opettaja painotti sitä, että muistetaan me aikuisina, että tehdään kaikkemme, ettei ketään jätetä yksin ja ettei ketään muutenkaan kiusata.

Ekaluokkakalaisetkin ovat vasta lapsia ja opettelevat sosiaalisia taitojaan. Eivät he ymmärrä, että kuinka paha mieli siitä tulee jos ihan ainoana jää kutsuttujen ulkopuolelle.

Tästä ehti kulua 3 viikkoa ja kuinkas sitten kävikään!!!

Yhden tytön synttäreille kutsuttiin kaikki muut paitsi yksi tyttö :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme