Päiväkotikaverin synttärit, poikani oli ainut jota ei kutsuttu.
Nyt tuli eteen sitten se että poikani oli ainut joka ei saanut kutsua päiväkotikaverinsa synttäreille. Aamulla näkyi olevan kutsuja lokeroissa ja huomasin, että kaikki muut pojat oli kutsun saaneet mutta mun pojan lokerosta ei sellaista löytynyt. Pitää toivoa ettei poika asiaa huomaa, itse en siitä sano mitään. Ihmettelen kyllä moista toimintaa, että yksi jää vaille kutsua kun kaikki muut kutsutaan. Jotenkin tuntuu, että itse ei moista kehtaisi tehdä, varsinkaan lapselle.
Niin ja poikani ei ole häirikkö, jota ei siksi olisi kutsuttu. On oikein mukava ja sosiaalinen lapsi, joka saa päiväkodista vain kehuja. Ei siis kiusaa ketään, joten siitä ei ole kyse.
Kommentit (128)
älytön pakko kutsua kotiin tai muualle kerran vuodessa täysin tuntemattomia lapsia joiden kanssa lapsi ei halua koskaan olla!!! Lapseni ei halunnut kutsua joitain ja ei kutsuttu! Pääasia onkin vain yrittää miellyttää äitejä. Ehkä mulla ei tämän takia ole yhtään äitikaveria. Surullista vai mitä.
voi olla niin vaikea tajuta???
ON eri asia olla kutsumatta useampia lapsia, kuin kutsua kaikki paitsi yhden.
En tosiaan ihmettele miksi sinun kaltaisellasi idiootilla ei ole yhtään äitikaveria.
Tuli toisaalta mieleen entisen työpaikkani naikkonen, joka valikoi työpaikalla ne jotka pääsivät hänen kanssaan lounastamaan jne. eli osaavat ne aikuisetkin ja varmaan sitten se seuraavakin sukupolvi...
Lapsi kutsuu ne, jotka haluaa eikä niitä, joiden vanhemmat haluavat lapsensa kutsuttavan.
Lapsi helposti jättää kaverin kutsumatta esim, koska tuo kaveri ei tehnyt juuri kuin mitä hän käski, ei antanut lelua jonka itse juuri olisi halunut... jne jne eli kutsumatta jättäminen voi oikeesti olla ihan vaan kosto sankarilta ! Tätä tapahtuu ja paljon, olen ihan itse kuunneellut, kun lapseni kaveri tuota just harrasti: mä en kutsu sua mun synttäreille, jos et sä nyt leiki mun kanssa !! Eli ole hyvä ja avaa silmäsi ! J a etenkin korvasi
Jos lapsi ei halua kutsua kaikkia, emme kutsu kaikkia. Jos se jostain palstamammasta on väärin, niin kannattaa miettiä, miksi juuri hänen lapsensa jää kutsua vaille. Joo, vika on aina kutsujassa?Lapseni haluaa kivat juhlat, joten en pakota kasvatuksen nimissä kutsumaan niitä, joiden ansiosta juhlista tulee painajainen.
Jattaa kutsumatta YKSI! Jos sina et asian ydinta tajua, en asiassa voi auttaa ja rehellisesti sanottuna kay saaliksi....
Lasten nimet on päiväkodin ulkoeteisessä olevassa listassa.
Siitä on helppo vanhempien ne tarkistaa.
Vähän lapsi oli allapäin, oli näet huomannut, että oli ainoa jolla kutsua ei lokerossa ollut. Harmitteli kun ei voinut viedä x:lle legoja lahjaksi, tämä kun niistä kuulemma tykkää. No, näin ne lapset oppii tämän maailman tavoille. Ei tämä maailmaa kaada, keksitään lauantaille jotain kivaa tekemistä niin harmitus unohtuu.
ap
meidänkin lapsen päiväkodissa on tuollainen nimilista, mutta kaikkia se ei kiinnosta. On paljon vanhempia, joita ei oikeasti kiinnosta pätkän vertaa että minkä nimisiä lapsia siellä on ja kenen kanssa se oma lapsi leikkii eniten. Itse pystyn aika tarkkaan sanomaan ryhmästä että kuka on kukin ja minkä ikäisiä lapset ovat, mutta esim lapseni kaverin äiti tunnisti nimeltä lapsista ehkä 2-3 kpl. Muut on hänelle aivan yhdentekeviä eikä kiinnosta yhtään mitkään nimilistat.
mutta silti pitää saada kutsu. Miksi? Jotta voitte sanoa kutsujalle, että lapsi ei juhliin pääse? Mitä ihmeen iloa äitinä saat tuollaisesta toiminnasta? Ehkä lapsesi on päivähoidossa kertonut, että olette menossa jonnekin ja siksi sitä kutsua ei ole laitettu, koska poika ei kuitenkaan pääse.
Lasten nimet on päiväkodin ulkoeteisessä olevassa listassa. Siitä on helppo vanhempien ne tarkistaa. Vähän lapsi oli allapäin, oli näet huomannut, että oli ainoa jolla kutsua ei lokerossa ollut. Harmitteli kun ei voinut viedä x:lle legoja lahjaksi, tämä kun niistä kuulemma tykkää. No, näin ne lapset oppii tämän maailman tavoille. Ei tämä maailmaa kaada, keksitään lauantaille jotain kivaa tekemistä niin harmitus unohtuu. ap
meidänkin lapsen päiväkodissa on tuollainen nimilista, mutta kaikkia se ei kiinnosta. On paljon vanhempia, joita ei oikeasti kiinnosta pätkän vertaa että minkä nimisiä lapsia siellä on ja kenen kanssa se oma lapsi leikkii eniten. Itse pystyn aika tarkkaan sanomaan ryhmästä että kuka on kukin ja minkä ikäisiä lapset ovat, mutta esim lapseni kaverin äiti tunnisti nimeltä lapsista ehkä 2-3 kpl. Muut on hänelle aivan yhdentekeviä eikä kiinnosta yhtään mitkään nimilistat.
Minusta aika arveluttavaa laittaa julkisesti näkyviin kaikki leikkimiset jne. Meillä ei ole nimilistaa, koska sille ei saatu lupaa, joku julkisuus- ja henkilörekisterilakijuttu esti.
Jos lapsi ei osaa mainita kaikkien nimiä kutsuja kirjoitettaessa niin sitten joku jää valitettavasti pois.
kun äideillä on tuollaisia mielipiteitä. Miltäköhän tuntuu jos omaa lasta kiusattaisiin?? Ja ihan taatusti tuo kutsumatta jättäminen ei jää ainoaksi kiusaamis/syrjimistapauksi jos kerran lapselle opetetaan kotoa että tuollainen on ok käytöstä!