19.v au pair-tyttö Australiasta palstailee hetken, haluatko kysyä jotain?
Työskentelen perheessä, jossa on kaksi alle kouluikäistä lasta, ja vuoden verran on tarkoitus täällä olla.
Jos haluat kysyä jotain, niin vastaan! :)
Kommentit (81)
Vietä mukava vuosi siellä kaukana ja toivottavasti pysyt yhtä pirteänä ja iloisena koko vuoden :).
Mulle kaikki ihmiset on ainakin ollut tosi mukavia ja kohteliaita, mulla on hyvä kuva ausseista.
Ai että 7-8 astetta lämpöä? Tänään (tai no oikeastaan eilen) lämpömittaria lähenteli 20 astetta. Kuuma täällä on!
Oliko nekin kohteliaita jotka hakkas suomalaiseläkeläisen golmailoilla paskaks?
Mulle kaikki ihmiset on ainakin ollut tosi mukavia ja kohteliaita, mulla on hyvä kuva ausseista.
Ai että 7-8 astetta lämpöä? Tänään (tai no oikeastaan eilen) lämpömittaria lähenteli 20 astetta. Kuuma täällä on!
Oliko nekin kohteliaita jotka hakkas suomalaiseläkeläisen golmailoilla paskaks?
Ap varmaan tarkoitti just sitä, että tasan jokainen aussi on kohtelias. Varmaan tarkoitti sitäkin, ettei siellä ole rikollisuutta ollenkaan.
Itse olin aikoinani vuoden vaihtarina yhdessä pikkukaupungissa Victoriassa, ja Melbournekin tuli tutuksi. Hieno paikka! Käythän katsomassa AFL-pelejä ja huolehdi, että pääset ajelulle Great Ocean Roadille - se on ihana!
Oliko nekin kohteliaita jotka hakkas suomalaiseläkeläisen golmailoilla paskaks?Ap varmaan tarkoitti just sitä, että tasan jokainen aussi on kohtelias. Varmaan tarkoitti sitäkin, ettei siellä ole rikollisuutta ollenkaan.
Noilla reunaehdoilla ihan joka helvetin maalaiset on tosi kivoja
niin kiitos jo etukäteen!
Tyttöni on jo vähän aikaa suunnitellut lähtöä au pairiksi Amerikkaan. Osaisitko suunnitella jotakin luotettavaa järjestöä? Satutko muuten tietämään, voiko au pairina olla vähemmän, kuin tuon vuoden? Siis esim. puoli vuotta.
Muutenkin kaikki neuvot tulisi todella tarpeeseen! Eri asia saada vinkkejä oikealta au pairilta hyvine ja huonoine puolineen, kun lukea jostain järjestön sivuilta.
Kiitos!
Oliko nekin kohteliaita jotka hakkas suomalaiseläkeläisen golmailoilla paskaks?Ap varmaan tarkoitti just sitä, että tasan jokainen aussi on kohtelias. Varmaan tarkoitti sitäkin, ettei siellä ole rikollisuutta ollenkaan.
Noilla reunaehdoilla ihan joka helvetin maalaiset on tosi kivoja
Eiköhän ap puhunut yleisfiiliksestä joka kyseisessä maassa on hänelle tullut. Ihan varmasti eri maissa on eroja sen suhteen. Esim. joku eloisa maa vs Suomi.
niin kiitos jo etukäteen! Tyttöni on jo vähän aikaa suunnitellut lähtöä au pairiksi Amerikkaan. Osaisitko suunnitella jotakin luotettavaa järjestöä? Satutko muuten tietämään, voiko au pairina olla vähemmän, kuin tuon vuoden? Siis esim. puoli vuotta. Muutenkin kaikki neuvot tulisi todella tarpeeseen! Eri asia saada vinkkejä oikealta au pairilta hyvine ja huonoine puolineen, kun lukea jostain järjestön sivuilta. Kiitos!
Australialla ei ole virallista aupair-ohjelmaa. maassa saa 'working holiday'-viisumilla tehda satunnaisia toita mutta ei yli 6kk.
Vahan on feikin tuntua ilmassa taas.
Hienoa kuulla, että nuori suomalainen tyttö pärjää toisella puolen maapalloa! Oli myös kiva lukea vähän toisenlaisesta arjesta! Toivottavasti ap taas palaa vastailemaan, kun herää :D
Kaikkea hyvää ap:lle! :)
Pyysinkin ihan käytännön vinkkejä, mitä tulee ottaa huomioon lähdettäessä ja au pairina työskentelmisessä. Kai noihin jokainen au pair osaa vastata, työskenteli sitten vaikka kiinassa.
Tuossa on muutama tosi typerä pano-kysely, älä niistä välitä.
Kai sitä nyt 19-vuotiasta neitoa panettaakin joskus ?
Pyysinkin ihan käytännön vinkkejä, mitä tulee ottaa huomioon lähdettäessä ja au pairina työskentelmisessä. Kai noihin jokainen au pair osaa vastata, työskenteli sitten vaikka kiinassa.
Moi! Vieläkö olet ausseissa? Entäpä onko perheeseesi tulossa jo uusi aupairi? voisin olla kiinnostunut.
-Uj
Tosiaan Jenkeissä vähimmäispituus au pairina on vuosi just joidenkin viisumimääräysten takia.
Ystäväni on siis Jenkeissä aupparina, ja hän meni Culture Caren kautta. Hänellä ei ainakaan ole mitään valittamista CC:stä, joten sitä varmaan suosittelisin.
Jos Jenkkeihin on lähdössä, niin kannattaa ottaa yhteyttä CC:n vähintään 5 kk ennnen lähtöä, jotta jää tarpeeksi aikaa järjestellä viisumiasiat ja etsiä perhe.
Muita vinkkejä ei oikein tule mieleen, vuosi on jokaiselle kuitenkin niin erilainen. Kannattaa lähteä positiivisellä asenteella, ja olla valmis sopeutumaan isäntäperheeseen. Maassa maan tavalla-sanonta on kyllä niin totta!
Tsemppiä tytöllesi au pair-vuoteen, mikäli hän siihen ratkaisuun päätyy!
Jos eilen jäi kysymyttä tai mietityttämään joku, niin täällä ollaan taas!
vai vaan pelkkää lomailua? Onko vapaata ja työtä sopivassa suhteessa?
En tiedä kuinka rankaksi au pairin elämää on väitetty, mutta kivaa tää on! Mulla on kuutena päivänä viikossa töitä, tosin lauantaisin vain n. tunti jos hostperhe käy kaupassa tms. Illat (tai vastaavasti aamut) on vapaita, joten sillon ehtii tehdä omia juttuja kuten käydä salilla, shoppailemassa tai rannalla.
Välissä tää ei kyllä edes työnteolta tunnu...
että vastaat vain sinua miellyttäviin, aupair hommiin liittyviin kysymyksiin?
Noilla reunaehdoilla ihan joka helvetin maalaiset on tosi kivojaEiköhän ap puhunut yleisfiiliksestä joka kyseisessä maassa on hänelle tullut. Ihan varmasti eri maissa on eroja sen suhteen. Esim. joku eloisa maa vs Suomi.
Onko Australia eloisa maa?
Anteeksi kuinka?? Mielestäni olen ihan jokaiseen kysymykseen vastannut (ellei joku sitten ole vahingossa jäänyt välistä) lukuunottamatta noita panojuttuja, jotka on ala-astelaisten tasoa...
Tarkentaisitko vähän...
Hienoa, että sinulla menee siellä hyvin, annat varmasti hyvän kuvan suomalaisista! Toivon, että loppuvuodestasi tulee mukava, tsemppiä! Oli ilo lukea vastauksiasi.