Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

19.v au pair-tyttö Australiasta palstailee hetken, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
30.09.2012 |

Työskentelen perheessä, jossa on kaksi alle kouluikäistä lasta, ja vuoden verran on tarkoitus täällä olla.

Jos haluat kysyä jotain, niin vastaan! :)

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntäperhe on ihan australialaisia.

En ole törmännyt juurikaan noihin myrkyllisiin otuksiin (vaikka kyllähän täällä niitä on). En yleensä tarkista kenkiä, enkä muutenkaan ole sisällä törmännyt ötököihin. Paitsi yks päivä ovi oli jäänyt auki, ja sisälle eksyi pieni orava :)

Vierailija
42/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä että aina kun australialaisia näkee televisiossa ne on ihan helvetin hyvännäköisiä. Onko näin todellisuudessa?

Vierailija
44/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä ostoksille, jos niin on.

http://www.finnishchurchmelbourne.org.au/activities.html

Vierailija
45/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marrasmarkkinat - November Market Day

10:00 AM - 12:00 PM Nov 17, 2012

Vierailija
46/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt myöhäinen ilta.

Oi, en tiennytkään noista markkinoista! Kiitos vinkistä, ehdottomasti kyllä menen. Toivottavasti sieltä sais Suomi-herkkuja!

Host-perhe (etenkin lapset) on ihastunut korvapuusteihin ja karjalanpiirakoihin, niitä meillä tehdään varmaan joka viikko!

Vierailija
47/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vein tuliaisia. Lapsille Angry Birds-karkkeja, pari muumikirjaa ja muumipehmolelut. Tiesin etukäteen, että ovat kovia muumifaneja. Lisäksi vein Fazerin sinistä, salmiakkia ja lakua ja muuta karkkia, sekä Marimekon pyyhkeet koko perheelle. Tykkäsivät kovasti!

Vierailija
48/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vein tuliaisia. Lisäksi vein Fazerin sinistä, salmiakkia ja lakua

Vierailija
49/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei salmiakista välittäneet, mutta aikuisille maistui, yllätyin! Tai sitten näyttelivät tosi hyvin :D

Täällä menee siis vuodenajat näin:

Kesä: joulukuusta maaliskuuhun

Syksy: maaliskuusta toukokuuhun

Talvi: kesäkuusta elokuuhun

Kevät: syyskuusta marraskuuhun

Vierailija
50/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorimmainen ujosteli aluksi ensin vähän, mutta muutaman viikon tutustumisen jälkeen on sujunut hyvin. Aluksi kyllä kyseli muutaman kerran, että koska tuo suomityttö lähtee meiltä...

Toki välissä on ollut huonoja päiviä, jolloin minä saan lasten vihat niskaan, kun ollaan päivät kotona kolmistaan, niin minulle on helppo kiukutella. Mutta muuten on mennyt oikein hyvin!

Vierailija
51/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se olikin Melbourne , eikä Melboune niinkuin ensin kirjoitit.

Onko sulla jotenkin paha olla?

Vierailija
52/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mulla kiinnostaa teidän ruokakulttuuri, mitä normaalisti syötte ja kuka tekee ruuat? Kiitos jos jaksat vielä vastailla!

Vierailija
53/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh mun pitäisi olla jo nukkumassa, mutta jumiuduin koneelle katsomaan Jimmy Kimmeliä. No onneksi huomenna on vapaapäivä ja saa nukkua pitkää!

Mun mielestä täällä ajaminen ei eroa paljoakaan Suomesta, paitsi että täällä on vasemmanpuoleinen liikenne, siihenkin tottuu! Motarit (vai onkos ne nyt valtateitä) on paljon monikaistaisempia kuin Suomessa, aluksi se pelotti, mutta oikeasti ruuhkissa liikenne sujuu sutjakasti kun on monta kaistaa.

Navigaattori on ollut mun pelastus, täällä ei pärjää ilman sitä! En meinaa vieläkään osaa ajaa toisen host-lapsen balettiharjoituspaikkaan! :D

Meillä ruuan tekee minä, kun olen töissä. Eli siis lähinnä lapsille aamupala ja lounas. Viikonloppuisin perheen äiti tekee ruuan, mutta tarjoudun kyllä mielellään avuski, koska hänen kokkaustaidot on vähän niin ja näin...

Meillä syödään ihan peruskotiruokaa, kalaa tosin aika vähän. Host-isä on superhyvä grillaaja, joten paljon grilliruokaa.

Yleisempiä ruokia meillä on spagetti, lihapullat, sushi, tomaattikeitto ja makarolaatikko, jonka muuten minä opetin perheelle! :) Noita kaikkia ruokia meillä syötiin tällä viikolla.

Pikaruokaa täällä syödään paljon vähemmän kuin Suomessa. Mä olen käynyt vaan pari kertaa Mäkkärissä, ja silloinkin kavereiden kanssa.

Niin ja joku kysy että onko täällä hyvännäkösiä ihmisiä, niin on! :) Ihmiset on kauniin ruskettuneita, iloisia ja kohteliaita!

Vierailija
54/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ilo lukea näitä sun vastauksia. Vaikutat reippaalta ja asialliselta nuorelta naiselta. :) Tuossa on muutama tosi typerä pano-kysely, älä niistä välitä.

Vietähän oikein antoisa vuosi siellä kaukana! :) Pääset varmasti pitkälle elämässäsi!

Vierailija
55/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Niin ja joku kysy että onko täällä hyvännäkösiä ihmisiä, niin on! :) Ihmiset on kauniin ruskettuneita, iloisia ja kohteliaita!

Oliko nekin iloisia ja kohteliaita jotka hakkas suomalaisen eläkeläisen golfmailoilla paskaks?

Vierailija
56/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ab-originaaleilta pyydetty jo anteeksi

Vierailija
57/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnonvaraista koalaa,vesinokkaeläintä tms.iki-ihanaa eläintä? =D

Vierailija
58/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko mielestäsi kaunis ja kohtelias?

Vierailija
59/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä vuoden, kolme kuukautta takanapäin! Alkuperäiskansoista en oikein tiedä, kun ei niihin täällä kaupungissa oikein törmää. Täällä on nyt lämmintä 22 astetta, päivällä tuli pieniä sadekuuroja. Ihan hyvät ilmat siis! Niin, unohdin vastata tuohon yhteen kysymykseen. Melbourne on Australian ihan eteläkärjessä.

netin mukaan siella on juuri nyt 7-8 astetta "lampoa".

Vierailija
60/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaikki ihmiset on ainakin ollut tosi mukavia ja kohteliaita, mulla on hyvä kuva ausseista.

Ai että 7-8 astetta lämpöä? Tänään (tai no oikeastaan eilen) lämpömittaria lähenteli 20 astetta. Kuuma täällä on!

Tiedän joo kuka on Gina Rinehart.

Ei isäntäperhe ole oikeastaan juurikaan sääntöjä laatineet, aika rennosti ne antaa mun elää! Toki työt pitää tehdä kunnolla, mutta muuten mitään sääntöjä ei ole tullut.