Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

19.v au pair-tyttö Australiasta palstailee hetken, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
30.09.2012 |

Työskentelen perheessä, jossa on kaksi alle kouluikäistä lasta, ja vuoden verran on tarkoitus täällä olla.

Jos haluat kysyä jotain, niin vastaan! :)

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usaa ajattelin ensin, mutta sieltä ei oikein löytynyt sopivaa paikkaa eikä perhettä. Australiassa olen käynyt pari kertaa aiemmin lomallakin, joten tiesin että tämä on kiva paikka...

Työpäivät vaihtelee isäntäperheen töiden mukaan. Huomenna esim. olen töissä 14-19 kun isäntäperheellä on illalla menoa. Yleensä päivät on 9-16 tms..

Löysin perheen netin kautta, ja viikossa tienaan n. 200 dollaria.

Olen saanut paljon uusia kavereita, tässä lähellä mm. työskentelee aupairina Aasiasta ja Jenkeistä pari tyttöä, joiden kanssa olen ystävystynyt.

Vierailija
22/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin vähemmän kuin tyttöjä, sääli ;)

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin vähemmän kuin tyttöjä, sääli ;)

-ap-

Poikani on joskus miettinyt, voikohan päästä. Täytyypä kertoa hänelle.

Vierailija
24/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mitä teet, monelta heräät jne.

Vierailija
25/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo perheen isää vai vasta myöhemmin?

Vierailija
26/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli tosi kiva ja paljon asiallisia kysymyksiä. Taidat olla katkera vanha lehmä, jonka ukko on lähteny nuoremman matkaan?

Vierailija
27/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin moneltako alkaa työt, mutta jos työt alkaa päivällä, niin herään 8-9, syön aamupalaa ja lähden lenkille koiran kanssa tai salille. Sen jälkeen käyn suihkussa, skypettelen Suomeen ja teen lounaan. Kun työt alkaa, käyn nuorimmaisen kanssa puistossa ja haen samalla vanhemman päivähoidosta.

Tullaan kotiin, leikitään, leivotaan, askarrellaan tms. ja tehdään illallinen. Loppuilta menee isäntäperheen tai kavereiden kanssa. Siinäpäs oli tarkka selostus päivästäni :D

Vierailija
28/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot u käyrän pohjan rypeny vai vieläkö meet ylämäessä?

Vierailija
29/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon olet siellä törmännyt?

Vierailija
30/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäntäperheen äidin veljeä?

Sehän on ihan normaalia.

Vierailija
31/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaat siis n. 160€ viikossa.

Mitä isäntäperhe sinulle kustantaa, asunnon ja ruoan?

Tuo saamasi raha on kuitenkin aika vähän. Onko summa tavallinen vastaavasta hommasta siellä.

Onko yhteyksiä muihin au paireina toimiviin?

Miten keksit tulla vauva-palstalle?

Vierailija
32/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunto, ruoka ja mahd. kielikurssi. Lennot (eikä kai aina niitä molempiin suuntiinkaan)

Taskuraha on enempikin se nimitys, jota aupair saa.

Vierailija
33/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt siis kolme kuukautta täällä ollut, ja eka kuukausi meni tosi hyvin. Kaikki oli uutta ja hienoa, perhe supermukava (on kyllä edelleenkin!) ja kaikki oli niin siistiä. Kuukauden jälkeen tuli viikoksi "masennus". Koti-ikävä iski, kavereita ei meinannit löytyä ja mikään ei sujunut, ja oli tosi rankkaa kun missään ei voinut puhua suomea.

Nyt kuitenkin alkaa helpottamaan, ja elämä sujumaan! Pahimmasta ikävästä on päästy yli (ja silloin kun tulee ikävä, silloin shoppaillaan ;) ) ja muutenkin nyt on jo sisäistänyt tän tilanteen ja kaikki käytännön asiat.

-ap-

Vierailija
34/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli tosi kiva ja paljon asiallisia kysymyksiä. Taidat olla katkera vanha lehmä*, jonka ukko on lähteny nuoremman matkaan?

*suom. huom. "Katkera vanha lehmä" = Puuma, joka kostoksi iskee nuoren perheen tolloja isukkeja.

Varokaa puumaa!

Vierailija
35/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan reilu 200 $ eli joku 170-180 €. Taskurahaahan tuo on, mutta kun ruokaa, autoa ja muita vastaavia ei tarvi maksaa, niin hyvin tuolla pärjää. Lentoja ei mun myöskään tarvinut maksaa. Tuo on siis ihan normaali au pairin palkka.

Kyllä täällä käytetään UGGeja, täällä ne kuitenkin on jo vähän "last season". Oikeasti jotkut käyttää niitä täällä reilu 25 asteen helteillä kaupungilla kävellessä, kun Suomessa niitä käytetään 25 asteen pakkasilla! Host-äiti vaan selitti, että ihan normaalia se on...

Eksoottisin eläin, jonka täällä olen nähnyt on kenguru. Tosin eläintarhassa ;) Meidän terassilla on ollut myös pari kertaa joku värikäs pieni lisko. En tiedä mikä niiden nimi on, mutta lapset rakastaa juosta niiden perässä.

Kasveista en oikein tiedä (varsinkaan niiden nimiä) täällä näkyy vähän vaikka minkälaisia kasveja.

Vauva-palstalla olen ihan sen takia, että haluan seurata miten siellä Suomessa menee jne. Toki luen myös netistä suomalaisia lehtiä.

Olen yhteydessä moniin au paireihin, hyvä kaverini on mm. nyt Jenkeissä aupparina.

Ja hei noi panokysymykset vois jättää kirjottamatta :)

Sori kun kysymyksien vastaukset tuli näin sekalaisessa järjestyksessä!

Vierailija
36/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten alkupeäiskansojen oikeudet toteutuvat Australiassa?

Vierailija
37/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet siellä?

Vierailija
38/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiassa on tosi paljon myrkyllisiä ötököitä. Kun laitat kengät jalkaan, tarkastatko ne sisältä?

Vierailija
39/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä vuoden, kolme kuukautta takanapäin!

Alkuperäiskansoista en oikein tiedä, kun ei niihin täällä kaupungissa oikein törmää.

Täällä on nyt lämmintä 22 astetta, päivällä tuli pieniä sadekuuroja. Ihan hyvät ilmat siis!

Niin, unohdin vastata tuohon yhteen kysymykseen. Melbourne on Australian ihan eteläkärjessä.

Vierailija
40/81 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, unohdin vastata tuohon yhteen kysymykseen. Melbourne on Australian ihan eteläkärjessä.