Kumpi maksaa kihla- ja vihkisormuksen?
Asia ei ole ajankohtainen, mutta aloinpahan vain pohtia tätä. Onko tapana, että mies maksaa naisen sormukset ja nainen miehen? Nainenhan pääsee yleensä halvemmalla jos näin on :)
JOS menisin kihloihin ja naimisiin avomieheni kanssa, haluaisin "kunnon sormukset", siis mieluiten platinaa ja molempiin sormuksiin timantteja. En halua häitä (olemme molemmat pikaisen maistraattivihkimisen kannalla "sitten joskus"), eli häihin ei uppoa rahaa.
Voinko siis olettaa, että mieheni maksaisi yht. n. 10 000e sormuksistani (tuo hinta ihan hatusta vedetty, ei aavistustakaan todellisista hinnoista) vai olisiko kohtuullista, että minä maksaisin osan haluamistani kalliista sormuksista?
Kommentit (16)
Onko teillä useilla pariskunnilla sitten täysin erilliset taloudet? Sehän on ihan sama, kuka maksaa, kun talous jaetaan. Siis ajatellaan vaikka, että mies maksaa. No ne rahat on sitten käytetty, joten varmaan nainen sitten hoitelee loppukuun ruokalaskut. Onko siis maksajalla keskiverto perheessä (jossa ei rahaa överisti ole) mitään väliä sillä maksajalla? Molemmat joutuvat joka tapauksessa tavallaan maksajiksi.
Meidän sormukset maksettiin muuten minun säästöistäni.:)
maksoimme toistemme sormukset.
Mutta eiköhän tämä mene ihan tapauskohtaisesti. Sinun täytyy jutella miehesi kanssa, kuinka paljon teidän yhteisestä taloudestanne on järkevää laittaa sormuksiin.
maksoimme toistemme sormukset.
Mutta eiköhän tämä mene ihan tapauskohtaisesti. Sinun täytyy jutella miehesi kanssa, kuinka paljon teidän yhteisestä taloudestanne on järkevää laittaa sormuksiin.
Meillä maksaa/maksoi se, jolla on rahaa. Kihlasormusten kohdalla se olin minä.
Asia ei ole ajankohtainen, mutta aloinpahan vain pohtia tätä. Onko tapana, että mies maksaa naisen sormukset ja nainen miehen? Nainenhan pääsee yleensä halvemmalla jos näin on :)
JOS menisin kihloihin ja naimisiin avomieheni kanssa, haluaisin "kunnon sormukset", siis mieluiten platinaa ja molempiin sormuksiin timantteja. En halua häitä (olemme molemmat pikaisen maistraattivihkimisen kannalla "sitten joskus"), eli häihin ei uppoa rahaa.
Voinko siis olettaa, että mieheni maksaisi yht. n. 10 000e sormuksistani (tuo hinta ihan hatusta vedetty, ei aavistustakaan todellisista hinnoista) vai olisiko kohtuullista, että minä maksaisin osan haluamistani kalliista sormuksista?
10 000 euroa? Onko mies rikas?
Mies ei ole velvollinen maksamaan sinun sormustasi. Kumpikin maksaa sormuksensa.
että me päätimme lähinnä romanttisista syistä maksaa toistemme sormukset. Minun timanttisormukseni oli vähän kalliimpi (ei montaa sataa kuitenkaan) mutta emme kumpikaan ajattele, että toinen olisi päässyt siinä halvemmalla koska yhteisistä rahoistahan ne käytännössä kuitenkin menivät.
Ja meillä siis kummallakin vain vihkisormukset.
2
maksoi kummankin sormukset. Hänen kihlasormuksensa ja minun kihla- ja vihkisormukseni. Eivät tosin olleet kovin kalliita..
Tosin mies hommasi mun vihkisormuksen niin, että näin sen ekan kerran vasta alttarilla. En tiedä paljonko maksoi, vaikka yhteisistä rahoista maksoi senkin.
Kiitos ap:lle kysymyksen postaamisesta, oon miettinyt ihan samaa asiaa!
Ollaan menty miehen kanssa vanhoilla päivillä yhteen ja epävirallisesti puhuttu naimisiin menosta. Molemmat on olleet ok-palkkaisissa töissä jo pitkään eikä lapsia ole eikä tule. Meillä on omat rahat ja sellaisina ne pysyvätkin. Haluamani sormukset eivät ole halvat, joten pitää varmaan keskustella miehen kanssa miten ne hankimme...
Sormuksista en kuitenkaan tingi. Meni 37 vuotta ennen kuin löysin elämäni rakkauden ja siitä muistuttamaan hankin just sellaiset sormukset kuin haluan, maksoi mitä maksoi :)
mun kihlasormuksessa on seitsemän timanttia, hänellä tavallisempi. Tiesi minkä tyylisistä pidän. Naimisissa ei vielä olla, mutta kyllä mies senkin sormuksen ostaa.
10 000 euron ( 60 000 markan ) sormukset, niin siitä vain, ihan vapaasti, ostakoon omilla rahoillaan ihan vaikka 20 000 euron sormukset itselleen.
Toivottavasti ei katuryöstäjä New Yorkin reissulla ryöstä häntä ja vie sormuksia sen siliän tien . Missäs semmoisia uskaltaisi sitten käyttää...?
Ettekö te lue aloitusta? Ap:han kirjoitti, että tuo 10 000e on ihan hatusta vedetty luku. Mutta ei se minusta paljon ole kahdesta timanttisormuksesta. Tässä esim. Efva Attlingin mallistoa, valkokultaiset timanttisormuksetkin maksavat yli 4000e ja platina on kalliimpaa.
http://www.efvaattling.com/wedding-allrings/s/104
Ja vastaukseksi ap:n kysymykseen minä maksoin miehen sormuksen, hän minun molemmat sormukset. Tarjouduin kyllä maksamaan osan omasta vihkisormuksestani.
En tiedä paljonko maksoi, vaikka yhteisistä rahoista maksoi senkin.
Et siis seuraa mitä sieltä yhteiseltä tililtä menee?
Me maksettiin yhteissumma puoliksi, about, niinkuin muutkin hankinnat, kumpikin omista rahoistamme.
Minä maksoin miehen yksinkertaisen kultaisen kihlasormuksen ja mies minun kultaiset kihla- ja vihkisormukset timanteilla. Ei tullut mieleenkään ehdotella mitään tasausjärjestelyjä, saa olla onnellinen, kun on saanut näin hyvä vaimon. Ja maksoi muuten mukisematta.
Mies maksoi sormukset, mun sormukset oli ovh reilut pari tonnia yhteensä, mutta tietenkin ne sai todellisuudessa edullisemmin kuten kultakaupoissa on tapana. Omansa oli jonkin verran halvempi. joillakin kavereilla on molemmat maksaneet omansa, joillakin ovat maksaneet toisilleen. Ihan miten itsestä tuntuu.
molemmille kihlasormukset ja mulle myös vihkisormus samalla kertaa. mä maksoin yhteissummasta 1/3 ja mies 2/3.