Päiväkodin välipalasta :(
Mitä teidän päiväkodeissa tarjotaan? Meillä lapset on olleet alle kuukauden hoidossa ja välipalana on ollut mm. hodari, lihapiirakkaa, hunajamuroja ja suklaapuuroa. Juomana tietysti aina mehua.
Olenko aivan yli-nipo, vai kuulostavatko nämä kenestäkään muusta oudolta? Toinen lapsista on vielä hiukan ylipainoon taipuvainen, eikähän nuo sokerit ja muut muutenkaan kai hyvää tee...
Kommentit (48)
Mun lapset ovat kanssa yksityisessä päiväkodissa ja mulla on ollut sellainen tapa, että kun olen huomannut epäkohtia niin olen laittanut sähköpostia johtajalle (jää dokumentti) ja aina on nämä epäkohdat korjattu välittömästi.
En ole kirjoitellut mitään asiatonta vaan ihan asialliset, lyhyet viestit aiheista. Ei ole tarvinnut edes muiden vanhempine tukea pyytää.
Koskaan en ole tänne epäkohdista kirjoitellut, kun olen ajatellut, ettei se ainakaan mun lapsia ja muita auta. Heidän takiaanhan olen asioista huomauttanut.
Mitä teidän päiväkodeissa tarjotaan? Meillä lapset on olleet alle kuukauden hoidossa ja välipalana on ollut mm. hodari, lihapiirakkaa, hunajamuroja ja suklaapuuroa. Juomana tietysti aina mehua.
Olenko aivan yli-nipo, vai kuulostavatko nämä kenestäkään muusta oudolta? Toinen lapsista on vielä hiukan ylipainoon taipuvainen, eikähän nuo sokerit ja muut muutenkaan kai hyvää tee...
hoitohenkilökunta "laittaa" välipalan? Siksi noin paljon valmista. Ehdottomasti kyseenalaistakaan koko homma. Vesi on hyvä juoma välipalalla ja murot yms. veks.
. Kiisseliä kiisselin perään. Missä ovat näkkäri juustolla, juurespalat jne. järkevä??
meillä kunnalisessa pk:ssa kehä kolmosen siäpuolella on ehkä n. kerran viikossa hodari tms skeida, kerran viikossa kiisseliä, kerran viikossa jotain vispipuuroa, ja sitten on leipää, joskus pannaria/jotain marja piirakkaa.., jätskiä on kerran kaks puolessa vuodessa...
Tässä 2 viikon välipalat:
leipä ja lisuke
mustikkakiisseli
jugurtti
pannukakku
hedelmä
jugurtti
suklaapuuro
kinkkusämpylä
mansikkakiisseli
hedelmä
Suklaapuuroa näyttää tuoltakin listalta löytyvän ja muutakin makeaa.
Muroja, hodareita tai lihapiirakoita eivät kuitenkaan lapsille tarjoa välipalaksi eivätkä muutenkaan.
Sinä voit ap ottaa puheeksi nuo välipalat päiväkodilla, jos haluat että tarjoaisivat erityyppisiä välipaloja.
Mä olen luullut, että päiväkodissa lapset saa hyvää ja terveellistä ruokaa ja olen kantanut hieman huonoa omaatuntoa omista tarjoiluistani. Kaikesta päätellen annankin ihan järkeviä ja suht terveellisiä välipaloja/ruokia.
Mehua on väriksi, perunajauhoa pitämään lusikassa ja niin paljon sokeria, että lapset syö perunajauhopuuron.
Turussa on ainakin ihan hyvät välipalat kunnallisella puolella päiväkotilapsille; epäterveellisä juttuja toki välillä myös. Melkein aina on kuitenkin tarjolla tuorepalaa lisäksi.
Olet kai oikeassa, että asialle pitäis tehdä jotain ja varovasti olenkin siitä päiväkodissamme puhunut. Sitä vaan jotenkin pelkää saavansa sen hankalan äidin maineen..