Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on kaksi vuotta "elinaikaa"

Vierailija
26.09.2012 |

mielenterveysongelmien vuoksi olen ollut nyt 4kk sairaslomalla. Ensi viikolla on työkyvyn arviointi jakso. Terveeksi toteavat ja sanovat, että menehän töihin.

En kuitenkaan ole työkykyinen, joten joudun hakemaan liiton ansiosidonnaista, tällä menen 500 päivää eteenpäin.

Tuon jälkeen en saa mistään mitään rahaa, koska asun tuloni vähyyden vuoksi isäni kanssa. Kela katsoo, että isän pitäisi elättää mua.

Joten kun liiton päivärahat on käytetty loppuun (velkojen maksuun, joita tein vauhtivaiheen aikana) ei minulle jää muuta vaihtoehtoa kuin itsemurha.

Hoitava lääkärini (psyl.erikoislääkäri) on jo täysin kyllästynyt minuun ja haluaa minut takaisin terveiden pariin eli töihin.

Olisi silkkaa pöllöyttä lähteä töihin mielisairaana 50km päähän. Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja aivan lopen uupunut. Eivät ole Seroquelit auttaneet mitään.

Mistä saisin apua? Paikkailinen mielenterveystoimisto sanoo minun asioiden kuuluvan yliopistosairaalan piiriin, tuolta taas hoitava lääkäri potkii kotikunnan psykiatrille.

Eipä juuri naurata, kun tiedän kuolinpäiväni lähes päivälleen.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vaan otettava kuule itseään niskasta kiinni! Kyllä minä ymmärrän että joskus on huonoja aikoja, mutta niin sitä kuule vaan täytyy jaksaa. Et kyllä se siitä kunhan jaksat tsempata! Ruokailu vielä kuntoon ja urheilua harrastamaan, laiskuus kropasta pois niin voit pillerit heittää roskiin! Tsemppiä!

"Jee! Niskasta kiinni" -kortti! :)

Varmaan nämä samat porvoolaiset kyökkipuoskarit trollailevat syöpäsairaidenkin keskustelussa, että ylös, ulos ja lenkille ja ruokavalio kuntoon, niin johan saa syöpä kyytiä.

Ei näin, ei todellakaan näin.

Siis joo, säännölliset elämäntavat toki voivat saada aikaan paremman olon, mutta eivät ne itse sairautta paranna.

Vierailija