Minulla on kaksi vuotta "elinaikaa"
mielenterveysongelmien vuoksi olen ollut nyt 4kk sairaslomalla. Ensi viikolla on työkyvyn arviointi jakso. Terveeksi toteavat ja sanovat, että menehän töihin.
En kuitenkaan ole työkykyinen, joten joudun hakemaan liiton ansiosidonnaista, tällä menen 500 päivää eteenpäin.
Tuon jälkeen en saa mistään mitään rahaa, koska asun tuloni vähyyden vuoksi isäni kanssa. Kela katsoo, että isän pitäisi elättää mua.
Joten kun liiton päivärahat on käytetty loppuun (velkojen maksuun, joita tein vauhtivaiheen aikana) ei minulle jää muuta vaihtoehtoa kuin itsemurha.
Hoitava lääkärini (psyl.erikoislääkäri) on jo täysin kyllästynyt minuun ja haluaa minut takaisin terveiden pariin eli töihin.
Olisi silkkaa pöllöyttä lähteä töihin mielisairaana 50km päähän. Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja aivan lopen uupunut. Eivät ole Seroquelit auttaneet mitään.
Mistä saisin apua? Paikkailinen mielenterveystoimisto sanoo minun asioiden kuuluvan yliopistosairaalan piiriin, tuolta taas hoitava lääkäri potkii kotikunnan psykiatrille.
Eipä juuri naurata, kun tiedän kuolinpäiväni lähes päivälleen.
Kommentit (46)
edellytyksenä on että olet työkykyinen mutta et saa töitä. Valitettavasti sairaanhoitajana ei pysty työttömänä olemaan nykypäivänä. JOten nyt uutta suunnitelmaa tekemään.
joten töihin en pääse. Ikävä kyllä joudun käyttämään ansiosidonnaispäivärahani sairastamiseen.
ja luomuruokaa, kofeiini, Sokerit ja rasva pois.
Iltaisin nukkumaan ajoissa ja vaikka kamomillateetä ennen sitä.Kofeiini, sokerit ja rasva pois piti sanomani.
D-vitamiinia aamuisin myös auttaa masennukseen, sekä pähkinät (ei liikaa pähkinöitä, sisältävät kaloreita).
Meinaatko, että vaikean masennuksen voi pelkästään noilla selättää? Kamomillateetä psyykenlääkkeenä, just joo.
joten töihin en pääse. Ikävä kyllä joudun käyttämään ansiosidonnaispäivärahani sairastamiseen.
Rukoile. Hae apua Jeesukselta. Se ihan oikeasti toimii.