Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä kotisiivouspalvelussa on, kun hintaan kuuluu vain pintojen pyyhkiminen?

Vierailija
30.04.2026 |

Mietin kotisiivouspalvelun ostamista silloin tällöin, esim. kerran kuussa, jolloin siivooja voisi aina hoitaa jonkin ns. projektin, esim. seinien pesu, uunin puhdistus, lattiakaivon puhdistus, jääkaapin siirto paikoiltaan ja kaapin tauksen ja alusen puhdistus, mahdollisesti tiskit, jos päässyt vaikeammin jynssättävää uunivuokaa tai vastaavaa kertymään. Siis noin niinku esimerkiksi. Mutta, ja nyt seuraa se uskomattoman osuus, mikään tällainen ei kuulu kotisiivokseen. Osaa eivät tee lainkaan (sanovat että turvallisuusriski tms. ja osan saattavat tehdä lisämaksusta pölyjen pyyhkimisen jälkeen. Kotisiivous siis käytännössä kattaa lähinnä pintojen pyyhkimisen, ja senkin osalta on aina mainittu, että vain ulottumiskorkeudelta.

Mitä järkeä on koko siivouspalvelun ostamisessa kotiin, kun kyllähän nyt pölyt pyyhkii suit sait itsekin jokainen ihminen, jolla ei jotakin fyysistä rajoitetta ole? Siivouspalveluahan kaipaisi nimenomaan kaikkiin vähän vaativampiin koloihin ja vaativampaan jynssäykseen. Ja mitä työturvallisuusriskeihin tulee, niin kaikissa töissähän on riskejä. Sillä perusteella ei voi rakennusmieskään taloa rakentaa, koska on riskialtista kiivetä pois maantasalta. Niin ja hoitaja ei voi kääntää potilasta vuoteessa koska oma selkä saattaa kärsiä, jos ei ole tekniikka kohdallaan.

En siis ymmärrä. Kerrokaan nyt minulle mitä järkeä siis on kotisiivouksessa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy raivaussiivoojilta. Ne on tottuneet krouveihin hommiin. Joku uuninpesu on niille leikkiä vaan. 

Vierailija
2/13 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisiivous sisältää kaiken sen mitä haluat. Pintojen pyyhkiminen on halvin peruspalvelu asiakkaalle ja vähiten aikaa vievä yrittäjälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun maksat, niin saat ne projektit hoidettua. Mikään yrittäjä ei lähde lisäpalveluita ilmaiseksi tekemään.

Vierailija
4/13 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kotisiivous kerran kuukaudessa ja kyllä se vapautti aikaa lapsiperheessä, kun ei tarvinnut jynssätä itse vessan kaakeleita tai suihkuseinää puhtaaksi. Ja ainakin tiesi, että joka paikka on putsattu vähintään kerran kuukaudessa. En myöskään itse erityisemmin pidä siivouksesta, niin mielummin ulkoistan sen toiselle. 

Osa jutuista on tosiaan turvallisuus- ja vastuuasioiden takia poissa palveluista. Mutta eihän siinä jääkaapin taustan putsaamisessa mene kuin pieni hetki itseltä, kun ei tarvitse itse luututa lattioita.

Vierailija
5/13 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee ja pesee mistä maksaa, varmaan vaikka varpaanvälit ja intiimit paikatkin.

Vierailija
6/13 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä saat rahalla sen siivoojan tekemään sulle sellaisen siivouksen, kuin haluat. Nämä ovat sopimuskohtaisia juttuja.

Vierailija
7/13 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katsele viikkosiivouksia vaan suursiivouksia. Silloin saat mitä haluat, vaikka kirjahyllystä kaikkiin kirjoihin pölyen pyyhinnän. 

Vierailija
8/13 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi kotisiivous kerran kuukaudessa ja kyllä se vapautti aikaa lapsiperheessä, kun ei tarvinnut jynssätä itse vessan kaakeleita tai suihkuseinää puhtaaksi. Ja ainakin tiesi, että joka paikka on putsattu vähintään kerran kuukaudessa. En myöskään itse erityisemmin pidä siivouksesta, niin mielummin ulkoistan sen toiselle. 

Osa jutuista on tosiaan turvallisuus- ja vastuuasioiden takia poissa palveluista. Mutta eihän siinä jääkaapin taustan putsaamisessa mene kuin pieni hetki itseltä, kun ei tarvitse itse luututa lattioita.

Järjen puhetta. Näin asia pitääkin ajatella. Minusta ap lähtee jotenkin väärin päin ajattelemaan.

Vierailija
9/13 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi yksinyrittäjä, joka tekee siivouksia. Hän kyllä tekee sen mistä sovitaan, mutta varaudu siihen, että hinta nousee. Jos kämpästä pyyhkii pölyt ja lattiat tunnissa niin uunin jynssäämiseen menee jo tuo tunti jos uuni on huonossa kunnossa. Pikapuolisen siivouksen saat 1-2 tunnissa, perusteelliseen meneekin koko päivä jos täytyy tikkailla kiipeillä ja jääkaappeja siirrellä. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Vierailija
10/13 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen saanut kotisiivouksesta käytännössä kaikki nuo asiat (no jääkaapin taustan puhdistusta en ole kysynyt). Mutta niitä ei moneltakaan siivousyritykseltä saa yksittäisinä palveluina vaan lisänä sen perussiivouksen lisäksi. Itse käytän pari kertaa kuussa perussiivousta jossa imuroidaan, pyyhitään lattiapinnat, pyyhitään pölyt, siivotaan vessat ja putsataan keittiön pinnat. Sen lisäksi otan muutaman kerran vuodessa lisäpalveluita kuten ikkunan pesua, uunin putsausta, saunan pesua jne. Ei ole ollut ongelma koskaan.

Vierailija
11/13 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tekijöiden vaihtuvuus on hillitön.

Vierailija
12/13 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussiivouksessa on oma hinnasto. Sinä puhut nyt niistä mitkä kuuluvat perusiivoukseen. Nuo ei kuulu ylläpitosiivoukseen.

Vierailija
13/13 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpitosiivous on säännöllistä siivousta, joka toteutetaan ennalta määritetyin väliajoin. Se voi tapahtua päivittäin, viikoittain tai harvemmin, yleensä 1 - 4 viikon välein riippuen tilan käytöstä ja tarpeista.

Tämä siivoustyyppi eroaa merkittävästi kertaluonteisista siivouksista siinä, että se keskittyy puhtauden ylläpitämiseen eikä perusteelliseen siivoamiseen. Ylläpitosiivous sisältää tavallisesti pölynpoiston, lattioiden siivouksen, roskakorien tyhjennyksen ja saniteettitilojen puhdistuksen.

Säännöllisyys on avainasemassa puhtauden ylläpitämisessä, koska se estää lian ja bakteerien kertymisen. Kun siivous tehdään toistuvasti, tilat pysyvät helpommin puhtaina ja siivoustyö on tehokkaampaa kuin satunnainen perusteellinen siivous.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi