Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen tällaisen miniän kanssa?

Vierailija
26.09.2012 |

Olen huomannut, että palstan suosituimpia urheilulajeja on haukkua anoppeja, mutta eivät nämä anoppi-miniä -suhteet aina niin herkkua ole meille anopeillekaan.

Minulla on ns. hankala miniä. Tai niin koen, päätelkää itse.

Hän tuntuu olevan aina puolustusasemissa, on keskustelun aiheena melkein mitä vain. Meidän sukumme perinteet ovat kaikki järjestään hänestä typeriä ja huonompia kuin hänen sukunsa, ja yleisetkin kommenttini hän tuntuu tulkitsevan henkilökohtaisena arvosteluna.

Esimerkiksi hiljan käyty keskustelu syntymäpäivien vietosta.

Pojanpoikani täyttää kaksi vuotta. Kysyin, voinko tuoda jotakin tullessani, kun tulemme synttäreille. Miniä sanoi, ettei tarvitse, ostaa kakun kotimatkalla töistä. Kysyin, huolisiko minun leipomani kakun (tykkään leipoa, ja miniä sen tietää. Lisäksi pidän itse tehtyjä kakkuja ostokakkua parempina, mutta en nyt sitä sanonut miniälle). Miniä sanoi, että ihan turhaa, ostokakku kelpaa. Tyydyin siihen, mutta puhelun lopulla miniä palasi aiheeseen ja sanoi, että ei tykkää siitä, että arvostelen hänen tapaansa järjestää asioita. Tipahdin tyystin ja kysyin, että anteeksi mitä, en ole mielestäni arvostellut... johon hän, että justiinhan minä kuulemma olin arvostellut häntä, kun ei ehdi leipoa synttärikakkua, kun on niin kiireinen.

Huokaus. Minusta on ihan ok, että asioita teettää ulkopuolisella, jos ei itse ehdi tai jaksa, tulisi mieleenikään sellaisesta ketään arvostella.

Sinänsä tietysti hyvä, että miniä sanoo suoraan, jos jokin häntä korpeaa, arvostan sitä. Paljon parempi kuin että hautoisi kaunoja itsekseen. Mutta kun tuntuu, että häntä korpeaa niin kovasti kaikki, mitä teen tai sanon. Oikeasti.

Kommentit (218)

Vierailija
201/218 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko miniän kanssa on olla jos ei miellytä?

Vierailija
202/218 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap puhua meidän miniästämme ja kälystä. Aivan valtaisan korpeava henkilö, joka on kaikkien kanssa piikit vastakkain. Juurikin tää että itae on olevinaan kiireinen niin että ei muuta ehdi kuin omaa napaa tuijottaa. Ja pelkkiä piikkejä lentelee. Kivasti on saanut perheemme kaikkien välit tulehtuneeksi. Toki perheemme poika kaikenlisäksi vaikuttaa kuin itse elämä olisimhäneltä otettu pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/218 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miniä on erotellut sukumme väkeä, ketä kutsutaan ja ketä ei. Hukkaa ns kutsuja postissa. Lapsekas moukkamainen henkilö. Sääli, että tällaiseen poikamme erehtyi.

Vierailija
204/218 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vastaa 8 vuotta sitten aloitettuun ketjuun!

Vierailija
205/218 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin ilmoitti ihan henkilökohtaisesti, että vauvaa ei tulla katsomaan sairaalaan. Sitten ilmoitti, että hän ja vauva haluavat olla rauhassa kotona 2 vko ja että hän ilmoittaa, koska sopii tulla käymään. Kunnioitin toivettaan, vaikka pahoitin mieleni siitä, että miniän suku sai käydä sairaalassa ja miniän vanhemmat majoittuivat viikoksi tyttärensä luokse huolehtimaan perheestä. Kutsua vauvankatsojaisiin ei tullut, mutta ristiäisissä miniä selitti kaikille, miten ikävä isoäiti olen, kun en ole kertaakaan halunnut tulla vauvaa katsomaan. Siis mitä? Itse kielsi, mutta ristiäisissä käänsi asian toisinpäin.

Vähän samaa meilläkinpäin, tosin ei nyt ihan noin räikeästi. Hyväksyn sen, että miniälle on oma äiti tärkein, se on minusta aika selvää, mutta kun pojalla ei siinä jää oikein mitään roolia ja sijaa, jos miniä yksin päättää, kuka saa tavata lapsenlapsia ja koska.

Onneksi meillä poika pitää puolensa perheessään..

ap

Jep. Se on just sääli jos on mennyt naimaan ns pirttihirmun joka suosii vain omaa väkeään ja piikittelee pojan perhettä. No tällä hetkellä ovat asumuserossa jotta kyllähän tuon kehityskulun näki sokeat reetatkin.

Sadsad. Varasti poikani elämänhalun. Ja sotki suvun suhteet.

Vierailija
206/218 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vastaa 8 vuotta sitten aloitettuun ketjuun!

P ojan vaimokos se siellävkukkuu.. ottiko ohimoon ;)

Ihan aktuelli aihe

Haittaaksesua

Vierailija
207/218 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin ilmoitti ihan henkilökohtaisesti, että vauvaa ei tulla katsomaan sairaalaan. Sitten ilmoitti, että hän ja vauva haluavat olla rauhassa kotona 2 vko ja että hän ilmoittaa, koska sopii tulla käymään. Kunnioitin toivettaan, vaikka pahoitin mieleni siitä, että miniän suku sai käydä sairaalassa ja miniän vanhemmat majoittuivat viikoksi tyttärensä luokse huolehtimaan perheestä. Kutsua vauvankatsojaisiin ei tullut, mutta ristiäisissä miniä selitti kaikille, miten ikävä isoäiti olen, kun en ole kertaakaan halunnut tulla vauvaa katsomaan. Siis mitä? Itse kielsi, mutta ristiäisissä käänsi asian toisinpäin.

Vähän samaa meilläkinpäin, tosin ei nyt ihan noin räikeästi. Hyväksyn sen, että miniälle on oma äiti tärkein, se on minusta aika selvää, mutta kun pojalla ei siinä jää oikein mitään roolia ja sijaa, jos miniä yksin päättää, kuka saa tavata lapsenlapsia ja koska.

Onneksi meillä poika pitää puolensa perheessään..

ap

Jep. Se on just sääli jos on mennyt naimaan ns pirttihirmun joka suosii vain omaa väkeään ja piikittelee pojan perhettä. No tällä hetkellä ovat asumuserossa jotta kyllähän tuon kehityskulun näki sokeat reetatkin.

Sadsad. Varasti poikani elämänhalun. Ja sotki suvun suhteet.

Monesti sitä lankeaa dominoivan äidin lapsena dominoivaan kumppaniin kun ei paremmasta tiedä. Surullinen elämän kehä.

Vierailija
208/218 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes silloin, kun näkee pojan perheen olevan jaksamisensa äärirajoilla. Avun tarjoaminen on sama asia kuin arvostelu.

Samaan aikaan toisissa ketjuissa itketään, kun anoppi ei välitä, ei koskaan tarjoa mitään apua, yksin joutuu pojan perhe pärjäämään.

Sanokaa nyt hyvät ketjun hirviöminiät, oletteko te oikastaan koskaan tyytyväisiä? Kun se anopin äänensävy jo koetaan hyytävänä vääryytenä, vaikka tämä vain kysyy, että tarvitsetko apua.

Vai onko niin (kuteen taas muissa ketjuissa on tullut ilmi), että ainoa asia, mitä appivanhemmilta odotetaan, on oikein iso perintö, joka nimellisesti menee miehelle, mutta todellisuudessa miniän käyttöön.

Meillä miniä on ollut saaliilla heti kun äitimme kuoli. Tavaroita ja arvoesineitä on kadonnut ja silmä kovana väittää muuta. Kesällä näin omin silmin liinavaatevaradtoa ja pöytäliinoja mitä varastanut. Ja muita arvoesineitä. Hävytön ilkeämielinen kälyhirviö,

Lakimiehet vielä asialle ennenkuin loputkin. Veli ihan tossukka ja vaimonsa käskyttämä. Katso nt ett

Saat kaiken..

Vierailija
209/218 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n miniä on todennäköisesti persoonallisuushäiriöinen. Heillä on tapana ottaa itseensä ihan mistä vaan. Normaalitkin keskustelut otetaan arvosteluna.

Vierailija
210/218 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kokemuksesta viisastuneena. Älä puutu mihinkään asioihin. Kun kutsu tulee lapsen syntymäpäiville, sanot kiitos. Älä mene kylään kutsumatta äläkä Anna neuvoa pyytämättä.

Vierailija
211/218 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat anopiltani vaikket ole. Hän välillä kysyy samanlaisia kuin aloituksessasi ja kun sanon ettei tarvitse niin tarkoitan sitä. Meillä asiat hyvin ja en halua olla tarpeettomasti vaivaksi ja turhaan kiitollisuudenvelassa.

Ja tuohon arvostelujuttuun tiedoksesi että miniät puhuvat kaikesta miestensä kanssa. Kuulin omalta puolisoltani lukuisia kertoja kuinka anoppi selän takana arvostellut ja kritisoinut muttei kasvotusten vastaavaa tee koska kuulemma pelkää ettei sen jälkeen näe enää lapsenlapsiaan. Muotoilee puheissaan asiat ns. hyväntahtoisiksi vaikka mieheni kertonut ettei anoppi pidä minusta

Vierailija
212/218 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tulla tarjoamaan toiselle synttärikakkua. Noh, eiköhän tämä ole provo johon tulee taas 5000 vastausta. Mutta vika ON sussa. Sama kuin miniäisi tulisi sanomaan sulle kun isäntäs täyttää 60 vee, että mä voin tulla tekemään teille kakun. Tai siivouksen. Miltä tuntuis?

No hitto, mukavalta tuntuisi! Saisi tulla siivoomaan ja tekaista kakun.

Ei ap

Vierailija
213/218 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tulla tarjoamaan toiselle synttärikakkua. Noh, eiköhän tämä ole provo johon tulee taas 5000 vastausta. Mutta vika ON sussa. Sama kuin miniäisi tulisi sanomaan sulle kun isäntäs täyttää 60 vee, että mä voin tulla tekemään teille kakun. Tai siivouksen. Miltä tuntuis?

No hitto, mukavalta tuntuisi! Saisi tulla siivoomaan ja tekaista kakun.

Ei ap

Helppo sanoa argumentin tähden, mutta kun miniä seisoo oven takana moppi kädessä ja tunkee sisään ottamaan hoitaakseen järjestelyt, lyön vetoa että oikeassa elämässä ääni muuttuu kellossa...

Vierailija
214/218 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä.

Vierailija
215/218 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oudon itsekäs miniäkokelas.

Yhteisessä kolmio-kämpässä jonka puoliksi maksavat, ei saa olla yhtään tavaraa miehen puolelta, kaikki huonekalut ja koko sisustus pursuaa naisen suvun perintöjä tai naisen ostamia sisustuskaluja.

Ainoa miehen mukanaan tuoma tavara työnnettiin tarpeettomana piiloon sängyn alle.

Mies ei saa myöskään edes omaa työpöytää vaikka  tietokoneella etätöissä kotona, sekin pöytä tungettu täyteen naisen tavararöykkiöitä.

Mies alistuu koska miniä ahdistuu  itkukohtaukseen jos ei tehdä niinkuin hän määrää.

Miksi naiset pomottavat???

Vierailija
216/218 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdelkaa ihmiset miniöitä kuin ystäviänne, älkää liikaa ihmetelkö tarjoiluja tai kämpän kamoja tyyliin kyllä minä leipoisin/ sisustaisin paremmin. Jos poikanne ei osaa puoliaan pitää, se on hänen ongelma eikä äiti voi enää kirmata hänen asiaansa ajamaan.

Voi olla läheinen ja hyvä suhde lapsen perheeseen, ilman että sekaantuu heidän elämäänsä.

Vierailija
217/218 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi naiset pomottavat  ja määräävät kaikesta kotona?  Miksi tunkevat tavaroitaan miehen työpöydälle niinkuin edellä kerrotaan? Miksi alistavat miehen itkukohtauksillaan?

Tasa-arvosta ei tietoakaan, naisen diktatuuri vallitsee. Mies tarvitaan vain maksumieheksi ja lasten siittäjäksi ja elättäjäksi.

Miehelle ei muuten anneta  fyysistä tai henkistä tilaa olla ja elää vapaasti,  mennä ja tulla ja tavata kavereitaan.

Vierailija
218/218 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oudon itsekäs miniäkokelas.

Yhteisessä kolmio-kämpässä jonka puoliksi maksavat, ei saa olla yhtään tavaraa miehen puolelta, kaikki huonekalut ja koko sisustus pursuaa naisen suvun perintöjä tai naisen ostamia sisustuskaluja.

Ainoa miehen mukanaan tuoma tavara työnnettiin tarpeettomana piiloon sängyn alle.

Mies ei saa myöskään edes omaa työpöytää vaikka  tietokoneella etätöissä kotona, sekin pöytä tungettu täyteen naisen tavararöykkiöitä.

Mies alistuu koska miniä ahdistuu  itkukohtaukseen jos ei tehdä niinkuin hän määrää.

Miksi naiset pomottavat???

Kuulostaa henkisesti sairaalta miniältä.