Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin makaa kuin petaa.. Anoppi sai nenilleen

Vierailija
25.09.2012 |

Anoppi on kautta aikain suosinut tyttärensä perhettä, niin rahallisesti kuin lastenhoito avussakin. Tasan kerran on anoppi vastineet meidän lapsia 2 tuntia kun mies ajoi töistä kotiin kun jouduin sairaalaan.

Nyt se itse sairastui ja joutui pyörätuoliin. Nyt kyllä pyydetään meitä hätiin tekemään hänelle ramppeja ja kuljettamaan kaupassa.

Miehen siskokin soitti että eikö meidän Maija voisi välillä mennä mummia hoitamaan kun heidän Kaisa on siellä joka viikonloppu.

Muistan kun miehen siskolle aikoinaan purnasin että meidän lapset kaipaavat mummia mutta kun eivät juuri koskaan pääse sinne.

Nyt olen kieltäytynyt auttamista ja ilmoittanut että meidän lapset ei jalallaan astu mummulaan. Ja mies sanoi ettei häntäpään kiinnosta.

Tästä se varsinainen sota alkoi ja siellä ollaan niin marttyyriä ja uhataan perinnöttä jättämisellä. Törkeää.

Onneksi anoppi ei. Omista juuri mitään vaan appiukko joka on reilu ja varmaan katsoo että molemmat lapset saavat yhtä paljon.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ihmettelee, miksi tämä reilu appi ei ole auttanut lastenhoidossa ap:ta? Ja jos ei, niin miksi hän on vielä reilu, vaikka yhtä lailla on jättänyt ap:n perheen pulaan.

Mun isä on hoitanut lapsiani enemmän kuin äitini, ehkä enemmän kuin äitini ja toinen isoäiti yhteensä. Hoiti muuten meitä omiakin lapsiaan aikanaan.

Inhoan ajatusta, jossa naisella on kaiki vastuu omista ja suvun perheasioista, olit sitten äiti, mummo, käly, miniä tai anoppi. Ei ne suvun miehet mitään aivottomia kädettömiä vätyksiä ole, tai jos on, niin persiille niitä pitää potkia.

Vierailija
62/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoittamista juttua omilla jorinoillasi. Minä puhun nyt anopista.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, kuka sun lapsia ois hoitanut, kun itkun kanssa anelitte apua? Siis isoisä vai isoäiti. Miksi appi ei, jos ei itse osannut hoitaa, laittanut vaimoaan lujille ja vaikka puolipakolla laittanut avuksenne?

Miksi haluat mollata ja syyttää anoppiasi kaikesta, jos miehesi isä on antanut näköjään hiljaisen siunauksen kaikelle kiusaamiselle?

Mietipä tätä ihan hetki ja sano sitten onko nää ihan turhia jorinoita.

Vierailija
64/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ihmettelee, miksi tämä reilu appi ei ole auttanut lastenhoidossa ap:ta? Ja jos ei, niin miksi hän on vielä reilu, vaikka yhtä lailla on jättänyt ap:n perheen pulaan.

Mun isä on hoitanut lapsiani enemmän kuin äitini, ehkä enemmän kuin äitini ja toinen isoäiti yhteensä. Hoiti muuten meitä omiakin lapsiaan aikanaan.

Inhoan ajatusta, jossa naisella on kaiki vastuu omista ja suvun perheasioista, olit sitten äiti, mummo, käly, miniä tai anoppi. Ei ne suvun miehet mitään aivottomia kädettömiä vätyksiä ole, tai jos on, niin persiille niitä pitää potkia.

Että appi ei ole hoitanut lapsiamme? Vai haluatko kenties jonkun listan ketä lapsiamme ovat hoitaneet viimesen kymmenen vuoden aikana? Keskityin tässä postauksessa anoppiin ja siihen kuinka meidän oletetaan hoitavan häntä kunnes olla vuosiin oltu tekemisissä.

Ap

Vierailija
65/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, kuka sun lapsia ois hoitanut, kun itkun kanssa anelitte apua? Siis isoisä vai isoäiti. Miksi appi ei, jos ei itse osannut hoitaa, laittanut vaimoaan lujille ja vaikka puolipakolla laittanut avuksenne?

Miksi haluat mollata ja syyttää anoppiasi kaikesta, jos miehesi isä on antanut näköjään hiljaisen siunauksen kaikelle kiusaamiselle?

Vierailija
66/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että appi ei ole hoitanut lapsiamme? Vai haluatko kenties jonkun listan ketä lapsiamme ovat hoitaneet viimesen kymmenen vuoden aikana? Keskityin tässä postauksessa anoppiin ja siihen kuinka meidän oletetaan hoitavan häntä kunnes olla vuosiin oltu tekemisissä.

Ap

niin miksi sitten oisit vielä anopiltakin apua pyytänyt, kun hän selvstikään ei halunnut sitä antaa? Päasia, että saitte jostain ilolla annettua apua.

Anteeksi, sain vain sen vaikutelman, että olet jäänyt ilman apua koko miehen perheen taholta.

Eikä sun tietenkään tartte anoppiasi auttaa. Ei pakolla ja syyllisyydellä mitään hyvää saa aikaseksi. Anna niiden auttaa, jotka siihen rakkaudella pystyvät.

Vierailija
67/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ja appi olivat työmatkalla toisella paikkakunnalla kun jouduin äkillisesti sairaalaan.

Omat vanhempani asuvat satojen kilometrien päässä ja miehen sisko perheineen ei ollut paikalla.

Silloin pyysin anopilta apua että menisi lapsia vastaan kun tulevat koulusta ja pitkin hampain suostui.

Appi lapsia hoitanut missään en ole väittänyt etteikö olisi, edelleen avaukseni koski anoppiani.

Lakkaa jo välittämättä tätä tarinaa että pääset haukkumaan, ihmeen kova tarve sulla on puolustella anoppia ja päästä haukkumaan minua.

Ap

Vierailija
68/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:sta tulee todennäköisti jonakin päivänä jonkun nuoren naisen painajaisanoppi aivan samalla tavalla kuin hänelläkin on painajaisanoppi.

Ap:n lapset ovat oppineet jo lapsuudesta asti siihen ettei isovanhempiin pidetä yhteyttä. Ja jos isovanhempi sairastuu ja joutuu pyörätuoliin ensimmäinen tunne ei ole empatia vaan vahingonilo.

Vierailija
69/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:sta tulee todennäköisti jonakin päivänä jonkun nuoren naisen painajaisanoppi aivan samalla tavalla kuin hänelläkin on painajaisanoppi.

Ap:n lapset ovat oppineet jo lapsuudesta asti siihen ettei isovanhempiin pidetä yhteyttä. Ja jos isovanhempi sairastuu ja joutuu pyörätuoliin ensimmäinen tunne ei ole empatia vaan vahingonilo.

Vierailija
70/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ihmetellä tämän tyylistä vastauksia. Jos puhutaan anopista ja siitä ettei hän välitä niin miksi pitää alkaa jauhaminen siitä että ap kyttää perintöä ja apesta josta ap ei ole sanonut mitään pahaa.

Tämäkin keksii vielä omasta päästään että appi on antanut siunauksen kiusaamiselle?

Ei voi kuin ihmetellä tekstinlaatua...

Vierailija
71/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottamatta kantaa sen enempää kyseiseen tilanteeseen...tulee minulle mieleen lähinnä yksi mummo, jonka tunsin työni kautta. Hän kertoi itse kuinka oli katkaissut totaalisesti välit omaan vanhempaansa, jonkun kokemansa huonon kohtelun vuoksi. Hänellä oli myös itsellään yksi lapsi ja silti hän jaksoi ihmetellä sitä miten tämä hänen oma lapsensa oli riidan jälkeen myöskin katkaissut kokonaan välit tähän äitiinsä...

Kannattaa siis miettiä millaisia sukupolvenketjuja tulee jatkaneeksi. Minusta on todella surullista, että tuokin mummo koki saman kohtalon kuin oma vanhempansa.. viha ja katkeruus siis jatkui...

Vierailija
72/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt oikein vääntämällä väännetään ap:sta huonoa ihmistä. Mulla on vaikea anoppi ja todellakin ymmärrän ap:tä.

Vierailija
73/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka alhaista onkaan uhkailla perinnöttömyydellä.Ihan kuin sen perinnöin vaaliminen oikeuttaisi anopin kohtelemaan poikansa perhettä kuin ilmaa.

Minä en menisi.Vaikka ei tulisi latin latia perintöä.Jokainen meistä on oman onnensa seppä.

Käskekää tunkea se perintönsä vaikka *piip*,jos ei muuta keksi.

Vaikka kuinka hyysäisitte "pyörätuoli-anoppia" on perintö todennäköisesti menossa tyttärelle...säilyttäkää ylpeytenne!!!

Vierailija
74/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kesken ketjun lukemisen, eli toivon että lopussa vielä selviää tämä asia ap.n vastaamana..sitä odotellessa!!

Vierailija
75/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kesken ketjun lukemisen, eli toivon että lopussa vielä selviää tämä asia ap.n vastaamana..sitä odotellessa!!

Hmm. Haluisin niin tietää miten se ilmenee että appi on niin reilu ja anoppi pahis..

Vierailija
76/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän, miksi anoppi ei ole halunnut olla hänen kanssaan tekemisissä.

Ei kai se mun vika ole jos anoppi ei ole tekemisissä, ei mua nyt enää kiinnosta käydä sitä auttelemassa kun ei sieltäkään mulle tullut apua.

Mä käyn ennemmin auttamassa omia vanhempiani ja samoin lapset.

Ei tänne voi kirjoittaa mitään niin, ettei joku ole mölisemässä noita "sun syy, mitäs oot tollanen" juttuja :)

Tuo perintöjuttu särähti kyllä korvaan. Oikeastiko, ette ole olleet puolin tai toisin toistenne elämässä, mutta anopin rahat pitäisi kuitenkin saada? Kuulostaa siltä, että tulevasta perinnönjaosta saattaa tulla aika rattoisa kokemus... Itse en kyllä kehtaisi vaatia tuossa tilanteessa penniäkään.

Vierailija
77/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appi siis saa edelleen tavata lapsenlapsia ihan niin paljon kuin tahtoo, mutta yksin asuva anoppi ei. Mietinkin jo, että miksi niin mukava ja reilu mies on jätetty kokonaan lastenlasten elämästä pois, mutta hehän eivät asukaan yhdessä vaan erikseen, jolloin appea ei ole heivattu pois elämästänne.

Vierailija
78/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoito asiassa voi hauskasti tilanne olla sellainen, että toinen kokee tekevänsä paljon ja toinen kokee ettei tee juurikaan mitään.

Pientä inhimillisyyttä kehiin. Silmä silmästä meinigillä ei juurikaan mitään hyvää levitä ympärilleen. Mutta kurjuus ja paha mieli leviää ja tuplaantuu jos sille antaa vallan. Ap.n tilanteessa jeesaisin vähintään sen "kahden tunnin" verran, että sopu säilyy ja itse ei tarvitsisi omantunnontuskissa olla (mielestäni tämä vuodatus on juurikin omantunnon puhtaaksi hakemista). Ja montakohan tuntia äiti on aikoinaan lapselleen antanut? Ehkä perintö ei ole se avain kysymys, eihän me tiedetä missä järjestyksessä täältä poistutaan vaan inhimillisyys.

No, jokainen taplaa tyylillään ja niin makaa kuin petaa.

Vierailija
79/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole pakko olla tekemisissä.

Lisääntymineenkään ei ole välttämätöntä.

Vierailija
80/115 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolin ja toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan