Niin makaa kuin petaa.. Anoppi sai nenilleen
Anoppi on kautta aikain suosinut tyttärensä perhettä, niin rahallisesti kuin lastenhoito avussakin. Tasan kerran on anoppi vastineet meidän lapsia 2 tuntia kun mies ajoi töistä kotiin kun jouduin sairaalaan.
Nyt se itse sairastui ja joutui pyörätuoliin. Nyt kyllä pyydetään meitä hätiin tekemään hänelle ramppeja ja kuljettamaan kaupassa.
Miehen siskokin soitti että eikö meidän Maija voisi välillä mennä mummia hoitamaan kun heidän Kaisa on siellä joka viikonloppu.
Muistan kun miehen siskolle aikoinaan purnasin että meidän lapset kaipaavat mummia mutta kun eivät juuri koskaan pääse sinne.
Nyt olen kieltäytynyt auttamista ja ilmoittanut että meidän lapset ei jalallaan astu mummulaan. Ja mies sanoi ettei häntäpään kiinnosta.
Tästä se varsinainen sota alkoi ja siellä ollaan niin marttyyriä ja uhataan perinnöttä jättämisellä. Törkeää.
Onneksi anoppi ei. Omista juuri mitään vaan appiukko joka on reilu ja varmaan katsoo että molemmat lapset saavat yhtä paljon.
Kommentit (115)
Minä melkein uskon, että jos ette käy anoppia auttamassa, ei se appikaan pitkään ole suopea. Voi mennä rahat tyttärem Kaisalle eikä teidän Maijalle.
kaksinaismoralismia tämä kyllä. Teinä kieltäytyisin myöskin perinnöstä jos sellanen napsahtaa.
Ei haluttu olla tekemisissä niin miksi silti perintöäkin pitää hinkua?
Kannatan kyllä tuota että ei tahdota olla yhteydessä kuin vain silloin kun apu kelpaa eikä muuten. Vähän liiankin tuttua
ymmärrän, miksi anoppi ei ole halunnut olla hänen kanssaan tekemisissä.
Ei kai se mun vika ole jos anoppi ei ole tekemisissä, ei mua nyt enää kiinnosta käydä sitä auttelemassa kun ei sieltäkään mulle tullut apua.
Mä käyn ennemmin auttamassa omia vanhempiani ja samoin lapset.
Ja sille, joka käskee kieltäytyä myös perinnöstä, yritä nyt ymmärtää, että tämä yhteydenpidosta kieltäytyminen ei ole ollut ap:n ja hänen perheensä ratkaisu, vaan anopin ja apen.
Ei minun mielestäni silloin tarvitse mistään perinnöstä kieltäytyä. Mutta sen todellakin ymmärrän, ettei apia ala sadella, jos ei sitä itse ole koskaan saanut.
ja kyllä, en halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Olen mieluummin tyttöni ja toisen pojan ja hänen vaimonsa kanssa. He suhtautuvat minuun ihan eri tavalla.
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Ei kai se mun vika ole jos anoppi ei ole tekemisissä, ei mua nyt enää kiinnosta käydä sitä auttelemassa kun ei sieltäkään mulle tullut apua.Mä käyn ennemmin auttamassa omia vanhempiani ja samoin lapset.
Ei mun mies ainakaan isänsä kuolemaa odota, odotatko sinä omasi kun noin puhelet?
Ap
ja olet täysin oikeutettu niihin! Olet yrittänyt luoda hyväää suhdetta aikaisemmin anoppiisi ja mikäli hän olisi ollut tasapuolinen, olisit nyt varmasti häntä auttamassa. itkekööt yksin
Ei kai se mun vika ole jos anoppi ei ole tekemisissä, ei mua nyt enää kiinnosta käydä sitä auttelemassa kun ei sieltäkään mulle tullut apua. Mä käyn ennemmin auttamassa omia vanhempiani ja samoin lapset.
Vedä anopille faktat esiin, on ihme jos ei tajua.
ja kyllä, en halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Olen mieluummin tyttöni ja toisen pojan ja hänen vaimonsa kanssa. He suhtautuvat minuun ihan eri tavalla.
Ei kai se mun vika ole jos anoppi ei ole tekemisissä, ei mua nyt enää kiinnosta käydä sitä auttelemassa kun ei sieltäkään mulle tullut apua.Mä käyn ennemmin auttamassa omia vanhempiani ja samoin lapset.
Aika idioottina sinulta verrata minua, tuntematonta ihmistä, omaan miniääsi. Päästäisiin stä olet vialla ja sanotaanko että sun kirjoituksen perusteella en yhtään ihmettele miniääsi. Tuomitset jo ennen kuin tunnet.
Ei mun mies ainakaan isänsä kuolemaa odota, odotatko sinä omasi kun noin puhelet? Ap
Ei niin, että odottaisit kuolemaa, mutta et sinä tosiaan ole rahasta kieltäytymässäkään.
Ymmärrän hyvin, että et ole väleissä anoppisi kanssa. Mutta miksi kiukuttelet siitä, että anoppi on kokenut oman tyttärensä läheisemmäksi kuin sinut, miniänsä?
Juu, ei teidän tarvitse heitä auttaa, jos he ovat KIELTÄYTYNEET auttamasta teitä. Oliko todellakin kyse kieltäytymisestä vai siitä, etteivät tarjoutuneet auttamaan?
Ei mun mies ainakaan isänsä kuolemaa odota, odotatko sinä omasi kun noin puhelet? Ap
Ei niin, että odottaisit kuolemaa, mutta et sinä tosiaan ole rahasta kieltäytymässäkään.Ymmärrän hyvin, että et ole väleissä anoppisi kanssa. Mutta miksi kiukuttelet siitä, että anoppi on kokenut oman tyttärensä läheisemmäksi kuin sinut, miniänsä?
Juu, ei teidän tarvitse heitä auttaa, jos he ovat KIELTÄYTYNEET auttamasta teitä. Oliko todellakin kyse kieltäytymisestä vai siitä, etteivät tarjoutuneet auttamaan?
Pakkohan ei olisi auttaa, vaikka heiltä olisi saanutkin apua. Tässä tilanteessa on minusta outoa kenenkään odottaa ap:lta suurta laupeudentyötä, kun itsekään ei ole apua saanut ja johan siellä kuitenkin auttajia on.
Ei niin, että odottaisit kuolemaa, mutta et sinä tosiaan ole rahasta kieltäytymässäkään. Ymmärrän hyvin, että et ole väleissä anoppisi kanssa. Mutta miksi kiukuttelet siitä, että anoppi on kokenut oman tyttärensä läheisemmäksi kuin sinut, miniänsä? Juu, ei teidän tarvitse heitä auttaa, jos he ovat KIELTÄYTYNEET auttamasta teitä. Oliko todellakin kyse kieltäytymisestä vai siitä, etteivät tarjoutuneet auttamaan?
Pakkohan ei olisi auttaa, vaikka heiltä olisi saanutkin apua. Tässä tilanteessa on minusta outoa kenenkään odottaa ap:lta suurta laupeudentyötä, kun itsekään ei ole apua saanut ja johan siellä kuitenkin auttajia on.
vastavuoroisesti auta itse.
Minua kiinnosti tuossa se, että onko anoppi tosiaan aktiivisesti tylyttänyt ap:ta, vai onko ap vain olettanut, että pitäisi pyytämättäkin saada apua anopilta. Ehkäpä anopin tytär on ihan pyytänyt aikoinaan apua ja siksi saanut sitä?
Ei niin, että odottaisit kuolemaa, mutta et sinä tosiaan ole rahasta kieltäytymässäkään.Ymmärrän hyvin, että et ole väleissä anoppisi kanssa. Mutta miksi kiukuttelet siitä, että anoppi on kokenut oman tyttärensä läheisemmäksi kuin sinut, miniänsä?
Mä saan perintöä omilta vanhemmiltani ja mies omiltaan, ei mun tarvii mistään kieltäytyä:) ja toisekseen en kiukuttele siitä että oma tyttärensä on läheisempi vaan siitä että kohteli lapsenlapsiaan erityisen moukkamaisesti.
Poikansa lapset olivat hänelle ilmaa. Lakkaisi välittämästä ja lapsetkin toteutettiin siihen että heillä on yksi mummu, minun äitini. Ja todellakin oli kyse kieltäytymisestä.
Ja nyt pyydellään sitten apua kun miehen sisko ei pääse aina auttamaan.
Ap
Ymmärrätkö sinä lukija lukemaasi? Taas on luetunymmärtäminen niin hakusessa, että ihmettelen miten av:laisista ovat edes voineet päästä peruskoulua läpi!
Luehan vielä uudestaan, ap:tä korpeaa se, ettei anoppi ole ollut lastenlasten tai oman poikansa kanssa juuri väleissä, ei ole autellut eikä halunnut olla poikansa lapsiin yhteyksissä. Vieläkö ihmettelet?
Mikä idiootti, missä kohtaa ap uhosi? Ja missä kohtaa sanoi perinnön tulevan hänelle?
Vittu mistä näitä vajakkeja ämmiä eksyy tänne, tänkin lehmän piti päästä aukoon naamaansa vaikkei osaa edes lukea.
Ei niin, että odottaisit kuolemaa, mutta et sinä tosiaan ole rahasta kieltäytymässäkään. Ymmärrän hyvin, että et ole väleissä anoppisi kanssa. Mutta miksi kiukuttelet siitä, että anoppi on kokenut oman tyttärensä läheisemmäksi kuin sinut, miniänsä? Juu, ei teidän tarvitse heitä auttaa, jos he ovat KIELTÄYTYNEET auttamasta teitä. Oliko todellakin kyse kieltäytymisestä vai siitä, etteivät tarjoutuneet auttamaan?
Ymmärrätkö sinä lukija lukemaasi? Taas on luetunymmärtäminen niin hakusessa, että ihmettelen miten av:laisista ovat edes voineet päästä peruskoulua läpi! Luehan vielä uudestaan, ap:tä korpeaa se, ettei anoppi ole ollut lastenlasten tai oman poikansa kanssa juuri väleissä, ei ole autellut eikä halunnut olla poikansa lapsiin yhteyksissä. Vieläkö ihmettelet?
En ole koko ketjua lukenut suurennuslasilla, mutta hän valittaa ainakin aloituksessaan, että anoppi hoiti ja avusti tytärtään, ei häntä.
Hän ei kerro, PYYSIKÖ hän apua. Ehkä ei pyytänyt, vaan on katkera, kun anoppi ei pyytämättä tarjonnut apua. Ehkä tytär pyysi ja sai apua sen takia. Minä en tiedä, kummin päin se on, koska ap ei sitä kerro.
Ihan turhaan siellä siis kiukuttelet.
Vihaan tollasta ihmisten hyväksikäyttöä, että ollaan tekemisissä vaan silloin kun ihmisistä voi jotenkin hyötyä, muuten ei niin väliä vaikka ei ikinä nähtäis. Hyvä hyvä.