Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko bloggaaja julkisuuden henkilö vai ei?

Vierailija
24.09.2012 |

Bloggaaja kirjoittelee laajalle lukijakunnalle lähes päivittäin.

Hän ei paljasta omaa nimeään, mutta kuvaa itseään (paitsi kasvojaan) kotiaan, ympäristöään, vaatteitaan, korujaan. Bloggaaja on suosittu ja kun hän yhtäkkiä lopettaa bloginsa, alkavat spekulaatiot siitä, mitä on tapahtunut. Keskustelupalstoilla (kuten AV) puidaan, ihmetellään, kaivataan, muistellaan.

Kun sitten joku löytää linkin bloggaajan työhön/harrastukseen niin, että bloggaajan nimi ja kuva saadaan hakemalla haettua,

täältä poistuu myös kaikki keskustelut bloggaajaan liittyen.

Aikamoinen sensuuri. Mielestäni bloggajat ovat antaneet persoonansa julkisuudelle, varsinkin kun hyötyvät siitä, saavat mm. mainostajilta erilaista tavaraa "yhteistyön" merkeissä.

Voiko poimia rusinat pullasta ja valita oman julkisuutensa?

Jos pohdintani saa vastauksia, älkää nimetkö ketjussa yhtään bloggaajaa, jotta ketju ei poistu. Olen ollut huomaavinani, että tällä foorumilla saa kirjoitella joistakin bloggaajista ihan mitä vaan, toisia kohdellaan silkkihanskoin. Onhan se selvä, että blogit herättävät monenlaisia tunteita ja myöskin kirjoittajat blogien takana.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä tainnut ko. blogisti vihdoin erota rokkarinsa kanssa. FB:ssä ei enää mainintaa suhteesta.

Joo, voin muidenkin syiden nojalla vahvistaa tiedon paikkansapitävyyden.

Vierailija
62/70 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan muutkin nähneet ne siellä missä luulen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän ovat peliin lähteneet, myös äskön mainittu bloggaaja ja tämä ääneenlausumaton kolmas pyörä.

Vierailija
64/70 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joku vois jo selittää. Olivian toimittaja/bloggari ja se laulaja....?

?? Avatkaa joku nyt tätä ees vähän?

Vierailija
65/70 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogisti, joka on itse tuonut julkisuuteen (kyllä, vapaasti netissä luettavissa olevaan julkiseen blogiin) omia poikaystäviään, kuvia ja selostuksia illanvietoista, ystävistä ja omasta elämästään, ei voi yht'äkkiä vaatia lukijoilta, ettei parisuhteen tila kiinnostaisi tai siitä kyseltäisi/keskusteltaisi. Blogisti on palasia omasta elämästään myymällä tehnyt blogistaan seuratun ja sen myötä myös bisneksen. Oli hän sitten kovin tunnettu tai ei, julkisuuteen hän on itse hakeutunut näillä teemoilla ja yksityisyyden suoja ei enää päde. Jos olette seuranneet käräjöintiä liittyen mm. omaelämäkerrallisiin teoksiin (susan kuronen ja matti vanhanen), olette tietoisia siitä että ratkaisevaa on se, onko kyseinen henkilö itse tuonot asioitaan julkisuuteen (antamalla haastatteluja, kirjoittamalla julkisia kirjoituksia jne) vai onko hänen elämänsä revitty julkisuuteen hänen myötävaikuttamatta. Tämä blogisti ei ole tunnettu mistään muusta kuin omaa elämäänsä esittelevästä blogista. Hän ei ole siis näyttelijä/muusikko/taiteilija -julkkis, jonka elämä olisi tullut julkisuuteen työn myötä.

Juorut ja huhut kolmansista pyöristä on sitten asia erikseen. Näiden levittely on kyseenalaista ja epäkohteliasta, vaikkakin aika ymmärrettävää. Oikeudellisesti (lain tarkoittamassa mielessä) väärin se ei silti ole. Kun yksityishenkilöt netissä juoruilevat blogistin asioista ja kirjoittelevat niistä palstoille, ei se ole hirveästi sen kummempaa kuin kylän ämmät jotka juoruilevat. Jos blogisti olisi niin tunnettu että vaikkapa seiskaa kiinnostaisi kirjoittaa näistä kolmas pyörä -huhuista, sillon voitaisiin puhua yksityisyydensuojan loukkauksesta, varsinkin jos huhut todella olisivat perättömiä ilkeämielisiä valheita, mitä ne todella voivat olla.

Vierailija
66/70 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogisti, joka on itse tuonut julkisuuteen (kyllä, vapaasti netissä luettavissa olevaan julkiseen blogiin) omia poikaystäviään, kuvia ja selostuksia illanvietoista, ystävistä ja omasta elämästään, ei voi yht'äkkiä vaatia lukijoilta, ettei parisuhteen tila kiinnostaisi tai siitä kyseltäisi/keskusteltaisi. Blogisti on palasia omasta elämästään myymällä tehnyt blogistaan seuratun ja sen myötä myös bisneksen. Oli hän sitten kovin tunnettu tai ei, julkisuuteen hän on itse hakeutunut näillä teemoilla ja yksityisyyden suoja ei enää päde.

Voi olla, että viime aikoina bloggaamaan ryhtyneet ovat tietoisesti tuoneet elämänsä niin sanotusti julkisuuteen perustamalla blogin, mutta tämä mainittu blogisti kuuluu niihin ensimmäisiin blogi"pioneereihin" jotka tuskin blogin aloittaessaan ajattelivat tai arvasivat kuinka suosittu siitä tulee... Mun mielestä on vähän harhaanjohtavaa väittää, että silloin oltais tarkoituksella lähdetty tekemään elantoa kirjoittamalla omasta elämästä. Niin on vaan käynyt.

Vierailija
67/70 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos ne jotka jotain asiasta todella tietää eivät jaa sitä tietoansa täällä. Kumpikaan mainituista ei ansaitse tätä ajojahtia. Jättäkää ne rauhaan, jos ette heidän vuoksensa niin edes muiden asiaan liittyvien ihmisten takia.

Vierailija
68/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tämä asia on? Onko bloggaaja julkisuuden henkilö vai ei. Taitaa olla aika harmaata aluetta.

Vierailija
69/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/olisi_kiva_tietaa_milloin_juna_lahtee/6047814

Niin silloin on antanut. Joku voi yhdistää johonkin blogiin muotikaulaliinan, kalliin laukun ja vaaleat hapsuiset hiusten latvat.

Vierailija
70/70 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pyörii julkisilla paikoilla ja käyttäytyy tavalla, josta kuka tahansa ymmärtää, että suhde on työtoveruutta tai pelkkää kaveruutta läheisempi, saa kyllä syyttää ihan itseään jos juoruja alkaa levitä. Jos näin on siis tapahtunut. Onhan ko. bloggaaja nykyään tuttu teeveestäkin. Näinpä samoissa jaksoissa myös sen mainitun/oletetun kolmannenpyörän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan