Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä KASVISRUOKAA tarjoaisin illanvietossa?

Vierailija
19.09.2012 |

Hyvät ideat tänne, kiitos :)Salaatin ajattelin tehdä, mutta mitä lämmintä ruokaa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vuohenjuustoleipiä ja kanttarellikeittoa

Katsele ravintoloiden ruokalistoista ideoita

Vierailija
2/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppilovahverokastike ja perunat

tai

tomaattinen papukeitto http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/artikkeli/Tomaatti-papukeitto/113526300…

tai

Lasagne soijatouheesta

tai

Pinaattikeitto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja helppo soveltaa vaikka millä täytteillä. Sopii tosi hyvin salaatin kanssa.

Vierailija
4/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noihin munakoisopestomozzarellarulliin tulee?

ap

Vierailija
5/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastikeeseen tofua paloiteltuna, tomaattimurskaa, ja päälle juustokastike lasagne-levypaketin kyljestä.

Helppoa ja maukasta

Vierailija
6/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maitotuotteet käy, niin juustopuoli ei ongelma, auraa ja mozzarellaa ainakin päälle. Sekä tomaattia, sipulia, valkosipulia, oliiveja, ananasta, rucolaa, kapriksia, munakoisoa, paprikaa... mitä lemppareita keksitkin. Ja kunnon suola ja mausteet.

Vierailija
7/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noihin munakoisopestomozzarellarulliin tulee?

ap

Ja paista oliiviöljyssä, sivele pestolla ja laita mozzarellaa ja pippuria ja kierrä rulliksi. Voi laittaa cocktailtikut että pysyvät koossa. Joskus laitan uuniin tomaattikastikkeessa, mutta em on parempi illanistujaisiin:)

Vierailija
8/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vaikka herkkutatti- tai kantarellirisotto tai parsa-kurpitsarisotto tai mikä tahansa muu vegerisotto

- kasvispizza tai -piirakka

- pastaa jollain kasviskastikkeella, vaikka kantarelli- tai vihannes-juustokastikkeella

- kasvislasagnea - minä kyllä neuvoisin jättämään ainakin ne soijarouheet pois, aika monet ei niistä pidä, tofukin on vähän siinä ja siinä sopiiko lasagneen. Mä tekisin ilman ihan pelkistä vihanneksista ja tomaatista täytteen, esim. sieniä ja kesäkurpitsaa

- erilaiset uunivuoat, esim. munakoiso-mozzarellavuoka tai lasagne alle Ligure johon ei nimestä huolimatta tule lasagnelevyjä vaan se on uuniruoka johon tulee papuja, perunaa, pestoa ja valkokastiketta.

- grillattua polentaa ja munakoisopataa

- jotain linssi- tai papupullia tomaatti-yrttikastikkeen ja riisin tai ohrasuurimoiden kanssa...

Vierailija
9/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännyin kasvislasagnen kannalle, mutten löydä lasagnevuokaa mistään enkä tiedä ehdinkö hankkia uutta. Joten ehkä teen runsaan halloumisalaatin ja kasvispizzan, se olisi melko helppo tehdä ja maistuisi varmaan kaikille, myös ei-vegeille.

Nuo munakoisorullat kyllä kuulostavat myös hyviltä, jospa niitä tekisi myös pienen satsin....

ap

Vierailija
10/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän monivuotinen suosikki. Sopii hyvin vuodenaikaankin :)

http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/23211-syyspiiras-a-la-silja

Vierailija
11/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi monta erilaista herkullista lämmintä ruokaa. Eli:

Ratatouille -googlaamalla löytyy ohje.

tulee paras hiljalleen hauduttamalla.

Myös hyvä: munakoisolasagne.

Ja vielä: munakoisogratiini.

vähän samantapainen idea kuin edellä rullat, sisältää tomaattia ja mozzarellaa.

toivottavasti olette valkosipulin ystäviä, valkosipuli sopii erittäin hyvin munakoison kanssa.

Vierailija
12/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti maistuu ihmisille!

Vierailija
13/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja dipattavaksi rapeita vihanneksia ja leipäkuutiota

Vierailija
14/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

punajuuresta tai ihan itse tehdyt kasvispihvit (netistä löytyy hyviä ohjeita). Lisäksi tykkään laittaa rinnalle muusia ja sienikastiketta namnam! Enkä edes ole mikään erityinen kasvissyöjä, mut noi kyl uppoaa :)

Vierailija
15/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustofondue, mmmmmm.

ap

Vierailija
16/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

punajuuresta tai ihan itse tehdyt kasvispihvit (netistä löytyy hyviä ohjeita). Lisäksi tykkään laittaa rinnalle muusia ja sienikastiketta namnam! Enkä edes ole mikään erityinen kasvissyöjä, mut noi kyl uppoaa :)

En itse ainakaan mitään näin arkista vieraille tarjoisi. Muutenkin minusta kasvispihvit yleensä on aika mauttomia ja jos siihen vielä mauton muusi niin lähinnä kauhukasvisruokakategoriaan menee mulla, siihen samaan kuin pinaattiletut.

Vierailija
19/30 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nirso, mutta risottoa on aina ja kaikkialla kasvissyöjälle. Alkaa tökkiä.

Muut ehdotukset ovat hyviä!

Vierailija
20/30 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kuullu sellasesta uudesta jutusta, kuin mausteet. Taitavat olla aika tuntematon käsite sulle ;) Ja jos muussin tekee itse, niin aika nolo kokki on, jos saa siitäkin mauttoman. Ja toki kasvisten valinnallakin on vaikutusta pihvin makuun, väriin ja koostumukseen. En mäkään pidä kaupan valmispihveistä, jotka on käytännössä pelkkää vehnäjauhoa ja väriaineita.

Olen pahoillani, jos et ole ennen saanut hyvänmakusia kasvispihvejä ja muussia, toivottavasti vielä joskus pääset maistamaan molempia hyvyyksiä oikein tehtynä.