EKALUOKKALAISET KIERSIVÄT JOKAISEN KODIN ETEEN JA OTTIVAT KUVAN
mitä mieltä?
ekalla luokalla on 20 oppilasta ja he tekivät parina päivänä retketja käveivät vuorotellen jokaisen oppilaan kodin eteen. lapsi seisoi aina yksin talonsa edessä ja ope ott ipari kuvaa.
sitten he soittivat ovikelloa.
en ollut kotona kun olin kaupassa vauva kanssa. olen iloinen siitä. me ei edes asuta missään palatsissa.
Kommentit (128)
Me tehtiin päiväkotilasten kanssa sama, mutta ennen kierroksia lähetimme tiedotteen vanhemmille jossa kysyttiin et saako kotia kuvata lapsen kanssa.
Lapset oli tosi innoissaan tästä jutusta ja kukaan vanhempi ei kyl kieltäny ettei saisi tehdä :)
Niin tyhmiä ihmisiä taas.. "Ei mua ainakaan haittais.. Ei muakaan, meillä tavallinen rivitalo ja ..."
Voitteko ymmärtää, että jotain toista voi haitata? Ei sillä ole väliä jos sulle on ok, jos löytyy yksikin ihminen joka kokee tuollaisen ihme tirkistelyn outona.
Entisenä köyhänä voin sanoa, että lapset todella välittävät onko joku köyhä ja nauravat toisten kerrostaloille, huonommille mopoille jne. Mä en tiedä missä paikoissa olette asuneet, mutta 80-90-luvun helsingissä todellakin välitettiin jo ekalla.
Mitä ihmeen väliä. Saa meidän kerrostaloa ainakin minun puolestani kuvata ulkopuolelta. Ehkä on hyväkin opettaa tenaville että ihmiset asuvat erilaisissa asunnoissa.
Meillä oli kans tää, enkä sen jälkeen enää leikkinyt pihalla. Syy: samalla luokalla olevat koulukiusaajat tekivät koulunkäynnistä helvettiä ja kodinesittelykierroksen jälkeen alkoivat hengaamaan meidän kerrostalon astetta hienommassa leikkipuistossa kärkkyen meiän partsin suuntaan. Niiden takia ei muutkaan alueen lapset uskaltanut enää leikkimään, joten en voinut tavata ainoita koulun ulkopuolisia kavereitakaan. Joskus äiti pisti viemään roskat ja sain juosta takaisin rappuun (jossa onneksi lukollinen ovi) kun kiusaajat lähtivät perään ja huusivat että rökittävät mut. Aloin muuttamaan koulureittiänikin. Ahdinko loppui vasta kun muutettiin kolmos luokalla kauas pois... Eli ei, en kannata tällaista. Jättäkää edes koti rauhaan. Joillekin se on ainoa paikka missä saa olla. :-(
134: Hyi helvetti. Meillä taas kävivät rämppäämässä ovikelloa juosten piiloon ja repivät postit. Opettajat vaan puolustelivat, pelkäsivät kai vastuutaan kun usuttivat sudet toisen kotiovelle.
Joku jo kysyikin samaa mitä itse ihmettelin, mutta en ainakaan huomannut vastausta, mutta miksi tämä on ok, kun vain muutama hetki sitten palstalla tyrmättiin jyrkästi se, että vanhempien spostiosoite näkyisi yhteispostauksissa, se oli kovin yksityisyyttä loukkaavaa ja ennen kaikkea pelättiin, että siitä koituisi vanhemmille vaikeuksia, eli esim. julkkista alettaisiin stalkata tai vaikkapa sossussa työskentelevää vainota. Jopa kutsuttiin tyhmiksi ja idiooteiksi heitä, jotka eivät nähneet ongelmaa spostien jaossa, monesti oikein isoilla kirjaimilla.
No lapsien suhteen ei sitten varmaan olekaan mitään pelättävää, on vain hirveän herttaista ja ihanaa, että opet ja tarhanopet oikein kädestä pitäen opettaa kaikki kiusaajat lapsen kotiovelle saakka, ja ottaa vielä kuvan muistin virkistykseksi, että kiusaajan kiusaajakaveritkin osaavat perille.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:27"]Hei,
meillä kans viisivuotiaiden ryhmä teki kotioviretket viime vuonna. Tähän toki kysyttiin lupa jokaisen kotoa. Kaikki antoivat luvan. Koko porukka kiersi muutaman retken aikana kaikien kotiovilla ja otti lapsesta kuvan oman oven edessä. Ajatuksena oli tutustuttaa lapsia toisiinsa paremmin sekä edesauttaa kotiseudun/ lähipiirin tuntemista. Ihana, kasvattava ajatus!
Retki oli lapsille hyvin tärkeä ja mieluinen. Jokainen lapsi oli ollut ylpeä omasta kodistaan ja esitellyt sitä mielellään. Ei lapsia kiinnosta se, onko koti hieno tai ei tai mitä se maksaa. Oma koti on paras koti.
Relatkaa vähän!
[/quote]
Relatkaa? Ajattele vähän sitä, että jotain lasta tai perhettä tuollainen asia voi stressata tosi paljon vaikka suostuisivatkin. Kuka edes kehtaisi sanoa ei ja siten torpata koko retken?
Opelle se toki on kiva nähdä kuka rikas ja kuka köyhä ja millaiset verkot Ainolla ja millainen auto Jonalla.