Miksi te viesittelette asiattomaan sävyyn opettajalle?
Todella hämentävää saada vanhemmalta ensimmäinen yhteydenotto, jossa käydään todella asiattomaan sävyyn asiaa läpi.
Ymmärrän, että joskus haluaa kysyä opettajalta, jostain epäselvästä asiasta, mutta mikä ihme saa vanhemman käyttämään alatyylistä kieltä ja puhumaan asioista hyvinkin kärkkääseen sävyyn, joista ei tiedä kuin oman lapsensa kertomuksen. Mitä tällainen ihminen kuvittelee saavuttavansa?
Jos minä olisin samalaisella svyllä yhteydessä vanhempiin, saisin vähintään huomautuksen esimieheltäni.
Kommentit (6)
Vastaa niille asiallisesti ja tee selväksi, että he tekevät kaiken oikein, niin he ovat sun kavereita taas.
mutta varmaan noilla vanhemmilla on itsellä kielteisiä koulumuistoja ja sen vuoksi eivät vaivaudu minkäänlaiseen asiallisuuteen. Ei edes, vaikka se edistäisi heidän omaa asiaansa.
Toisekseen joillekin se asiaton tapa on myös ainoa tapa, jonka osaavat, näiden ihmisten lähipiirissä on myös tapana setviä omat asiat mustavalkoisesti ja käyttää ärräpäitä ja pitävät siistiä puhetapaa hienosteluna. Ovat myös kyvyttömiä ajattelemaan, että asialla voisi olla muitakin puolia kuin Nico-Petterin kertoma.
Olen vain havainnoinut tällaisia ihmisiä työssäni palveluammatissa.
kaikki eivät osaa käyttäytyä, ovat alemmasta yhteiskuntaluokasta/syrjäytyneitä/mielenterveysongelmaisia jne.
Jos minä en vastaa työpuhelimeen kuuden jälkeen, tai vaikka kun olen kaupassa, niin saattaa tulla hyvinkin kärkevää tekstiä kiireiseltä ja hyvin tärkeänä itseään pitävältä vanhemmalta.
-Toinen ope
Jos minä en vastaa työpuhelimeen kuuden jälkeen, tai vaikka kun olen kaupassa, niin saattaa tulla hyvinkin kärkevää tekstiä kiireiseltä ja hyvin tärkeänä itseään pitävältä vanhemmalta.
-Toinen ope
Jostan syystä jotkut vanhemmat kuvittelevat että opettaja on vaan ja ainoastaan heidän lastaan varten eikä muuta elämää ole. Unohdetaan tyystin myös se että opettajalla on niitä oppilaita ja oppilaiden vanhempia kasapäin - ja mahdollisesti omakin perhe.
Itse pyrin aina kohteliaaseen, ystävälliseen ja rakentavaan lähestymiseen, moukkamaisuudella ei koskaan ole rakennettu mitään kestävää ja jos saman opettajan kanssa on yhteistä taivalta vielä edessä niin sitä suuremmalla syyllä kannattaa siihen tuttavuuteen panostaa.
En tosiaan kadehdi opettajan työtä tänä päivänä, oppilaat saavat tehdä suurin piirtein mitä vaan ja opettajalla ei ole paljonkaan keinoja hillitä häirikköä. Sitten saa vielä vanhemmakin niskaan.
Tsemppiä kaikille opeille, teette arvokasta työtä!
mutta oppivelvollisuus koskettaa koko kansaa, joten onhan siellä joukossa väistämättä tosi hullujakin perheitä ja vanhempia. Ei voi muuta kuin toivoa sinulle pitkämielisyyttä ja kykyä unohtaa tuollaiset vapaa-ajallasi. Voitko forwardoida viestit rehtorille?