Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EKALUOKKALAISET KIERSIVÄT JOKAISEN KODIN ETEEN JA OTTIVAT KUVAN

Vierailija
18.09.2012 |

mitä mieltä?

ekalla luokalla on 20 oppilasta ja he tekivät parina päivänä retketja käveivät vuorotellen jokaisen oppilaan kodin eteen. lapsi seisoi aina yksin talonsa edessä ja ope ott ipari kuvaa.

sitten he soittivat ovikelloa.

en ollut kotona kun olin kaupassa vauva kanssa. olen iloinen siitä. me ei edes asuta missään palatsissa.

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä te olette herkkiksiä. Ei mua haittaa, jos meidän kotia käy joku kuvaamassa tai pällistelemässä. Puolet luokasta nyt käy synttäreilläkin täällä ja ei tuollaiset lapset mitään ajattele toisten kodeista sen suuremmin.

Teillä on oikeasti tosi vainoharhainen suhtautuminen toisten ihmisten toimintaan. Kauhea paranoidia heti käynnissä siitä, mitä kamalaa nyt haetaan takaa ja miten tästä tulee joku ongelma. Sama kuin kaavakkeessa tulee kauhea ahdistus, jos kysytään vaikka ammattia. Mitäs sitten? Ei se mitään salaista tietoa ole ja mä en vieläkään tiedä, mitä pahaa kenenkään ammatissa voi olla tai ammatin puutteessa. Miten sitä sitten käytetään teitä ja lapsia vastaan? En oikein ymmärrä. Pienillä paikkakunnilla aina tiedetään toisten perheiden asiat ja asuinpaikat. Enpä ole huomannut, että se vaikuttaisi mihinkään. Vanhempani olivat aikanaan opettajia ja pikemminkin ymmärsivät joitain lapsia paremmin, jos tiesi, että kotona on vaikeaa. Mäkin olin kaikenlaisten perheiden lasten kaveri. Ei niitä rajoitettu. Ainoa merkitsevä asia oli lapsen oma käytös koulussa ja sitäkin voi aina perheen mukaan pyrkiä tulkitsemaan. Muistanpa kerran, kun eräs äiti tuli meille ovelle kertomaan perheensä tilanteesta. Tottakai mä pikkupatana kuuntelin, mutta en mä sitä levitellyt mihinkään. Itkien kertoi perheensä ahdingosta, miehen väkivaltaisuudesta, tulevasta erosta, alkoholismista jne. Pyysi ymmärrystä aralle ja poissaolevalle lapselleen. Ja varmasti tuon paskan kaivaminen esille auttoi vanhempienkin ymmärrystä lasta kohtaan ja kovistelua siitä, että tuijottaa vaan eteensä ja ei saa edes kirjoja auki itse. Ei opettajat ainakaan yleensä ole vihamielisiä ja vihaa lapsia lähtökohtaisesti. Ihmisiä nuokin on tunteineen.

Vierailija
42/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki kuulostaa ihan joltain kommarien touhulta, sori mutta rupes naurattaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista saa tehdä. Mä ajaisin vähän vihaisesti pois luvatta kuvaajat.

Vierailija
44/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut miten joku ei tiedä, mikä on "kommari"?:o

Vierailija
45/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista saa tehdä. Mä ajaisin vähän vihaisesti pois luvatta kuvaajat.

ei saa kuvata? Onko vähän pipo kireellä?

Vierailija
46/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulppeesti ja kuka vaatimattomasti.

Olisko ollut kiva lapselle, jos pääsisi lastenkodin eteen kuvattavaksi.

Joku taas saa esitelleä sen palatsinsa ja ei kaikki sitäkään halua tuoda esille.

Vierailija
47/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi kuvattiin lasten eteisen ovella, jossa oli pari säkkiä spr-keräykseen tavaraa. jee!

Olishan se ope toki voinut kuvakulmaa miettiä, mutta ei se hienous tai rumuus ole se juttu, vaan koti kotina ilmeisesti.

Meillä ei onneks tarvihe taloa hävetä, mutta ymmärrän kyllä, jos jotain vaatimattomassa asujaa harmittaa.

Vierailija
48/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä onkin kiva vertailla kun Lissun pihalla on kaksi mersua, uima-allas ja golfkenttä, kun taas Jaska asuu lähiössä kunnan purkutalossa, jossa pultsarit nukkuu rappukäytävissä. Oikein! Tehdään lapsille heti selväksi luokkaerot! Laitetaan oikein kuvan kanssa luokan seinälle ettei vaan pääse unohtumaan!

Vierailija
49/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä onkin kiva vertailla kun Lissun pihalla on kaksi mersua, uima-allas ja golfkenttä, kun taas Jaska asuu lähiössä kunnan purkutalossa, jossa pultsarit nukkuu rappukäytävissä. Oikein! Tehdään lapsille heti selväksi luokkaerot! Laitetaan oikein kuvan kanssa luokan seinälle ettei vaan pääse unohtumaan!

Kaverit löytää perille, ympäristö tulee tutuksi jne.

Vierailija
50/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme 70-luvun kerrostalossa ja jotkut tosi hulppeissa omakotitaloissa. toisten kissat ja koiratkin tuli moikkaamaan. ei meillä kerrostalossa sellaisia...

mutta lapsesta retket olivat kivoja.

ap

Vierailija
51/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan juju ei ole puitteissa, vaan siinä että koti on koti missä tahansa

kun se kyynelehtien puolustaa köyhää mutta onnellista kotiaan, kun Albert ja Alexandra kutsuvat kaikki luokkakaverinsa (paitsi Jaskan, koska se haisee homeelle) katsomaan elokuvia kotiteatteriinsa.

Vierailija
52/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän taloa kuvataan... Asutaan vanhassa omakotitalossa, jonka julkisivu on aika pahasti rempallaan. Sisällä on siistiä, mutta tuo ulkoinen olemus.. :S

Vierailija
53/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverit ei oo tervetulleita sinne pultsarien joukkoon tai toi asunto on vaan väliaikainen rakentamisen ajan jne. jne. Ei ole sopivaa touhua mun mielestä.

Vierailija
54/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten asumisia aikuisten kriteereillä. Ellei heitä opeteta siihen kotona.

Itse olen asunut kouluikäni omakotitalossa, mutta aina haaveilin kerrostalossa asumisesta. En edes muista syytä. Olin kuitenkin kade elementtikerrostalojen asukeille. Lapsihan ei erottele kuka asuu vuokralla ja kellä on asunto-osake. Lasta kiinnostaa jännittävät leikkipaikat. Hulppean omakotitalon piha ei välttämättä ole sellainen.

Vierailija
55/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, mutta en ymmärrä miten joku saa tuostakin tehtyä ongelman? Mua ei haittais. Asumme rivarissa, ei ole hieno eikä mitenkään hävettäväkään. Haittaako se että ekaluokkalainen näkee miten toiset asuu? Osaako sen ikäiset jo hävetä kerrostaloasuntoaan? Itse aion opettaa lapsilleni että ihmiset on erilaisia ja jokaisen tulee olla reilusti sitä mitä on. Jos ollaan jonkun mielestä tylsän keskiluokkaisia, niin ei se mua haittaa. Omakotitalot ja bemarit on hienoja, mutta niiden puute ei sais ketään hävettää! Eri asia, jos lapsilla ei ole edes ehjiä vaatteita eivätkä saa kotona ruokaa eivätkä huolenpitoa.

Vierailija
56/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten asumisia aikuisten kriteereillä. Ellei heitä opeteta siihen kotona.

Itse olen asunut kouluikäni omakotitalossa, mutta aina haaveilin kerrostalossa asumisesta. En edes muista syytä. Olin kuitenkin kade elementtikerrostalojen asukeille. Lapsihan ei erottele kuka asuu vuokralla ja kellä on asunto-osake. Lasta kiinnostaa jännittävät leikkipaikat. Hulppean omakotitalon piha ei välttämättä ole sellainen.

olet melkoinen idealisti ja oman aikasi tulos, mutta monet nykylapset on jo tuossa iässä opetettu vanhempien arvomaailman mukaisesti arvostamaan maallista mammonaa ja hienoja puitteita. Oman vaikutuksensa antaa telkkarin monet sisustus- ja puutarhaohjelmat.

Vierailija
57/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. toisen kotia ei saa tulla kuvaamaan ilman lupaa.

Vierailija
58/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, mutta en ymmärrä miten joku saa tuostakin tehtyä ongelman? Mua ei haittais. Asumme rivarissa, ei ole hieno eikä mitenkään hävettäväkään. Haittaako se että ekaluokkalainen näkee miten toiset asuu? Osaako sen ikäiset jo hävetä kerrostaloasuntoaan? Itse aion opettaa lapsilleni että ihmiset on erilaisia ja jokaisen tulee olla reilusti sitä mitä on. Jos ollaan jonkun mielestä tylsän keskiluokkaisia, niin ei se mua haittaa. Omakotitalot ja bemarit on hienoja, mutta niiden puute ei sais ketään hävettää! Eri asia, jos lapsilla ei ole edes ehjiä vaatteita eivätkä saa kotona ruokaa eivätkä huolenpitoa.

Mitä mahtaa ajatella se kerääjä-Kallen tytär, joka häpeää isän keräysintoa (piha on vanhoja autoja ja muita koneita täynnä) ja sotkuista pihaa.

Vierailija
59/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako sen ikäiset jo hävetä kerrostaloasuntoaan?

asutaan kerrostalossa ja lapsen kaveri rivarissa. Hän sanoi kerran, että asuisi itsekin mielellään kerrostalossa, kun saa mennä hissillä.

Vierailija
60/128 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. toisen kotia ei saa tulla kuvaamaan ilman lupaa.

Taloja saa kuvata yleiseltä tieltä ilman mitään erityislupaa. Ei lapset tosiaan tiedä mikä on hienoa asumista ja mikä ei. Itse asuin lapsena kurjalla kerrostaloalueella ja säälin omakotitalossa asuvia lapsia, joilla ei ollut yhtä paljon lapsia naapurustossa.