Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita miehen pettäminen satutti näin paljon?

Vierailija
18.09.2012 |

Kahdeksan kuukautta aikaa ja olen yhä edelleen ihan hajalla. Ollaan vielä yhdessä. Alussa tuntui, että me saadaan homma toimimaan, mutta nyt en ole enää varma. Mies haluaisi kovasti saada kaiken kuntoon, lopetti suhteen ja on pyydellyt kovasti anteeksi ja huolehtinut musta paremmin kuin hyvin. Mulla vain on tässä tässä kuukausien kuluessa kadonnut kunnioitus, ihailu ja luottamus miestä kohtaan.

Pahinta on tämä masennus, jonka pettäminen sai aikaan. Nyt syön masennuslääkkeitä, unilääkkeitä ja rauhoittavia, että pystyn jotenkin toimimaan. Hajosin ihan kokonaan ja tuntui että elämältä meni pohja. Töissä kaikki menee päin persettä. Yhdessä ollaan oltu 20 vuotta ja olen uskonut ja luottanut mieheeni kuin kallioon. Ja valetta kaikki.

Voi kun te toiset naiset tietäisitte missä olette osallisena. Että miten toinen ihminen voi särkyä. Odottaisitte niin kauan, että mies eroaa ja nappaisitte sitten.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti noin kohtuuton sen takia, että miehesi on ollut ihastunut ja kuvitellut jotain ? Eli mitään todellista ei ole tapahtunut. Tiedät kai, että toisen ajatuksia ei voi omistaa. Minäkin olen kuvitellut vaikka mitä ja ollut avioliiton aikana välillä ihastunut toiseen , mutten ole koskaan pettanyt ja rakastan miestäni. Liitto on kestänyt yli 20 vuotta.

Vierailija
82/117 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oksentaa, kun löysin valokuvat vahingossa. On muutakin.

Ihastuminen pitkässä liitossa on ymmärrettävää, mutta tässä on niin inhottavia piirteitä, että en tahdo puhua häpeästäni kenellekään enkä tahdo tuota naista enää silmiini ikinä. En piinaa miestä enkä perhepiiriä, pidän ajatukset hiljaa sisälläni tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samaa kokenut, mutta tiedän, että petetyksi tuleminen olisi minulle kylpyhuonetuskaa: suihkussa lattialla, kaksinkerroin itkemistä

Vierailija
84/117 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa ystäväni.Aioin vastata aamusta.En ehtinyt.Se sattuu juuri siksi niin kovaa.Sun tunnemaailma oli kunnossa miehesi suuntaan.Ja luottamus.Ja tämä tunnemaailma romahti ja luottamus särkyi.Koko entinen elämä menetti merkityksensä.Lahjat,rakastuminen,kaikki kaunis sirpaleina..Elämältä meni pohja pois.Tuo aika on pitkä aika kestää tuota tuskaa.Kyselet sydämessäsi mitä olet naisena nyt.Rikkirevittynä ja sydän pakahtuu tuskasta.Mene johonkin jossa ei kukaan kuule ja huuda tuskaasi ulos.Niin on muukin samassa tilanteessa tehneet.Ja jos joku pilleri helpottaa :)ota se.Sekin apu tarpeen on.Voisit kokeilla Valriaana tuote.Luontaiskaupat.Rauhoitaa hermopainetta ja saat nukuttua.

Vierailija
85/117 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan.En nyt ottanut kantaa siihen mitä miehesi teki.Ja mitä vieraat naiset teki.Tärkein olet Sinä itse.Ala rakastaa itseäsi.Osta jotain kaunista yllesi.Jotain hyvän tuoksuista ihoa hoitavaa.Voi sekin tyhjälle tuntua.Mutta onhan se pisara meressä.Olet arvokas.Ei se että joku satuttaa noin tee sinusta huonompaa.Yritä päästä pois itsesäälistä.Sieltä se masennus alkaa.Raskaista ajatuksista.Eevakin petti Adamin.Eikä elämä enään samanlaisena jatkunut.Emme ole paratiisissa.Ehkä vielä tiellesi tulee ihmisä.Joita voit auttaa..Se on yksi lääke sydänsuruun.Itseäni puhuttelee kovin.Pikku Eerika 8-vuotta.Häntä emme voi enään auttaa.Mutta ketä voisimme??!

Vierailija
86/117 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoiko mies tämän ihan itse?

Mutta mulle hän valehteli menoistaa silmiin katsoen ja usein tuli tän toisen naisen luota suoraan mun sänkyyn. Olisin ehkä selvinnyt jostain kertakännipanosta, mutta en suhteesta työkaverin kanssa.

*Kuinka miehet pystyy tulemaan sändystä sänkyyn :/ mä en ole ymmärtänyt tätä koskaan. Itse en pystyisi rakastelemaan kahden ihmisen kanssa, tavallaan yhtäaikaa. Ja mitä se haki siitä toisesta jos kerran teilläkin on vielä seksiä, ei ymmärrä :O

Vierailija
87/117 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen piti muka jäädä ylitöihin, mutta menikin tämän naisen luo. Mä hoidin lapset ja jätin miehelle ruokaa jääkaappiin, jotta voi lämmittää kotiin tullessaan jos on nälkä. Sieltä sitten kömpi suoraan mun sänkyyn, onneksi oli suihkussa käynyt välillä.

Kertoiko mies tämän ihan itse?

Mutta mulle hän valehteli menoistaa silmiin katsoen ja usein tuli tän toisen naisen luota suoraan mun sänkyyn. Olisin ehkä selvinnyt jostain kertakännipanosta, mutta en suhteesta työkaverin kanssa.

*Kuinka miehet pystyy tulemaan sändystä sänkyyn :/ mä en ole ymmärtänyt tätä koskaan. Itse en pystyisi rakastelemaan kahden ihmisen kanssa, tavallaan yhtäaikaa. Ja mitä se haki siitä toisesta jos kerran teilläkin on vielä seksiä, ei ymmärrä :O

Vierailija
88/117 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 13:30"]

näillä kirjoittajilla on mittasuhteet niin hukassa. ihmiset sairastuu vakavasti, menettää läheisiään kauheissa tilanteissa ja selviävät silti. ei ole varmasti kivaa, että mies on pettänyt, mutta ei siitä noin rikki pidä mennä. t. kaksi läheistään sairaudelle menettänyt ja keskenmenon saanut ja yhden miehen taholta pahasti huijatuksi tullut kahden vuoden aikana, mutta eteenpäin on mentävä ja hyvistä asioista etsittävä iloa.

jos teidän elämän suurin suru on miehen suhde, niin count your blessings

[/quote]

No, yleensä läheisen kuolema ei ole kenenkään tahallinen paha teko. Yleensä kuollaan onnettomuuksiin tai sairauksiin, harvemmin tapahtuu murhia. Se että mies petti aikoja sitten, ei ole ollut elämäni suurin suru. Läheisiä kuolee kaikilta, minäkin synnytin yhden lapsen kuolleena, mutta en minä noita asioita toisiinsa vertaa.

t. 74

Vierailija
89/117 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2012 klo 09:11"]

Voi kun te toiset naiset tietäisitte missä olette osallisena. Että miten toinen ihminen voi särkyä. Odottaisitte niin kauan, että mies eroaa ja nappaisitte sitten.

[/quote]

Ai että tällainen ottaa hermoon. Tuskinpa ketään miestä noin vaan napataan vasten tahtoaan! Eiköhän sen MIEHEN pitäisi odottaa ensin eroa, ennenkuin lyöttäytyy yksiin toisen naisen kanssa. Mieshän tässä tekee väärin. Haloo!

Vierailija
90/117 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 13:42"]

näillä kirjoittajilla on mittasuhteet niin hukassa. ihmiset sairastuu vakavasti, menettää läheisiään kauheissa tilanteissa ja selviävät silti. ei ole varmasti kivaa, että mies on pettänyt, mutta ei siitä noin rikki pidä mennä. t. kaksi läheistään sairaudelle menettänyt ja keskenmenon saanut ja yhden miehen taholta pahasti huijatuksi tullut kahden vuoden aikana, mutta eteenpäin on mentävä ja hyvistä asioista etsittävä iloa.

[/quote]

No, yleensä läheisen kuolema ei ole kenenkään tahallinen paha teko. Yleensä kuollaan onnettomuuksiin tai sairauksiin, harvemmin tapahtuu murhia. Se että mies petti aikoja sitten, ei ole ollut elämäni suurin suru. Läheisiä kuolee kaikilta, minäkin synnytin yhden lapsen kuolleena, mutta en minä noita asioita toisiinsa vertaa.

t. 74

[/quote]

jaa että yhä se miehen pettäminen o. se, mitä täytyy surunaan säilöä. ei ketään ihmistä voi omistaa. eikä kenenkään muun varaan pidä rakentaa identiteettään niin, että jos se toinen lähtee, ei jää itsestä mitään jäljelle.

Vierailija
91/117 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta meni kaksi vuotta päästä yli. Siis pahimman yli. Erosimme myöhemmin muista syistä.

Vierailija
92/117 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

t. 74

[/quote]

Ei tässä varmaan haeta elämän eri tragedioiden vertaamista keskenään sinänsä. Puolison pettäminen saattaa tuntua hyvin loukkaavalta. Ennen kuin kuitenkaan vajoaa itsetuhoisiin ajatuksiin, ei ole ehkä pahitteeksi yrittää suhteuttaa asioita mielessään.

Vierailija
93/117 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 13:36"]

[/quote]

Tämän ymmärtää vasta sitten, jos kokee jotain tällaista. Itsekin ajattelin nuorempana, että miehen pettäminen olisi hirveintä, mitä kuvitella voi. Sittemmin omalle kohdalle on tullut sellaisia juttuja, että miehen kalun uittaminen vieraassa toosassa ei paljoa hetkauttaisi. 

[/quote]

Et taida rakastaa miestäsi kovinkaan paljoa...

Vierailija
94/117 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 13:49"]

[/quote]

t. 74

[/quote]

Ei tässä varmaan haeta elämän eri tragedioiden vertaamista keskenään sinänsä. Puolison pettäminen saattaa tuntua hyvin loukkaavalta. Ennen kuin kuitenkaan vajoaa itsetuhoisiin ajatuksiin, ei ole ehkä pahitteeksi yrittää suhteuttaa asioita mielessään.

[/quote]

Joo, no itsetuhoiset ajatukset pettämistapauksen yhteydessä ovat kyllä minunkin mielestäni vakava osoitus siitä että oma identiteetti on rakennettu sen toisen ihmisen varaan. Vaikka mies pettäisi taas ja parisuhde päättyisi, niin kyllä minä eloon jäisin. Mikä ei tapa se vituttaa ja vahvistaa. Mutta tietenkin pettäminen on kova kolaus itsetunnolle ja parisuhteeseen kuuluvalle luottamukselle. Vaikka toiselle osapuolelle se olisi ollut harmitonta huvittelua sen kummempia ajattelematta, petetylle siinä ei ole kyllä mitään hauskaa. Etenkään jos yrittää jatkaa parisuhdetta sen jälkeen. Jos parisuhde päättyy siihen, niin se on oikeastaan helppo tilanne. Minulta on päättynyt yksi parisuhde niin että mies petti, eikä siinä mitään vaikeaa ollut. Testailin toki viehätysvoimaani minkä kerkesin ja kohtelin kaikkia miehiä jonkun aikaa kuin paskaa, mutta kaikkien sympatiat olivat minun puolellani, ja toivuin nopeasti lohtunani se ajatus että se mies oli läpimätä.

t. 74

Vierailija
95/117 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pakko nostaa tämä viesti muutenkin kuin peukuttamalla. Minun elämäni lähti pettämisen jälkeen ylämäkeen sen jälkeen, kun tajusin, että hyvinhän tässä on asiat: kukaan ei ole kuollut, lapsilla ei ole aivokasvaimia ja itselläkin on vielä terveys jäljellä.

Kiitollisuus sitä kohtaan, mitä on vielä jäljellä, on hyvin hyvin hyvin tärkeää.

Vierailija
96/117 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2012 klo 09:14"]

Odottaisitte niin kauan, että mies eroaa ja nappaisitte sitten.

Koko 20v ajanko se sua on pettänyt? Jollei, niin ei se koko 20v ole valetta...

En usko, että olet ainoa, jolta pohja noin pahasti putoaa, etkä enää otetta elämääsi kiinni saa, surullista, sillä teillä voisi olla vielä useita hyviä vuosia jäljellä, jos sä sallisit ne. Mutta kun et salli, vaikka mies tekee kaiken nyt oikein, sä et voi antaa anteeksi, etkä sä voi katsoa eteenpäin.

Ei se ole sallimisesta tai haluamisesta kiinni. Tossa ois nyt terapian paikka, tarvitsette ulkopuolista auttajaa. Jo ihan senkin takia, et vaikka eroaisittekin, niin tuo tilanne jatkuu sitten tulevissa suhteissa hyvin helposti.

Vierailija
97/117 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2012 klo 09:11"]

[/quote]

Ai että tällainen ottaa hermoon. Tuskinpa ketään miestä noin vaan napataan vasten tahtoaan! Eiköhän sen MIEHEN pitäisi odottaa ensin eroa, ennenkuin lyöttäytyy yksiin toisen naisen kanssa. Mieshän tässä tekee väärin. Haloo!

[/quote]

Ja mitäpä tää AP tollasella pettäjällä tekeekään?

Vierailija
98/117 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 13:46"]

[/quote]

t. 74

[/quote]

jaa että yhä se miehen pettäminen o. se, mitä täytyy surunaan säilöä. ei ketään ihmistä voi omistaa. eikä kenenkään muun varaan pidä rakentaa identiteettään niin, että jos se toinen lähtee, ei jää itsestä mitään jäljelle.

[/quote]

Ei noissa kuolemisissa menetetä luottamusta! Pettäminen kolahtaa aika pahasti itsetuntoon ja tollanen teko on hyvin vaikea antaa anteeksi. Tarviiko kuolleelle ihmiselle antaa anteeksisen kuolemista? Häh?

Vierailija
99/117 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2012 klo 09:25"]sain tietää 2 kk ennen toisen lapsen synnytystä (!!). Oli ihan hirveetä...meilläkin 12 v suhde takana...

Valitsin miehen kanssa terapian tien, kävimme yhdessä ja erikseen, koska halusimme katsoa, voidaanko korjata suhde paremmaksi kuin ennen pettämistä.

Nyt on kulunut vuosi, ja meillä on eämä kohdallaan. Vaikeeta oli välillä pitkäänkin, mutta hengissä selvittiin - ja luottamus on palautunut, koska mies on niin selvästi muuttunut. Hän on siis hoitanut kuntoon niitä syitä, miksi alkoi pettää - huonoa itsetuntoaan, heikkoa itsetuntemustaan, kommunikaatiokyvyttömyyttään...On ihan erilainen isä lapsillemme, ihan erilainen aviomies mulle...

Ei kannata jäädä murehtimaan, vaan ottaa aktiivisempi ote elämään. Hakeudu terapiaan - laita elämäsi kuntoon. jos et terapian jälkeenkään pysty luottamaan mieheesi, lähde eteenpäin. Vahvempana, vähemmän sinisilmäisenä. Mutta muista - kyllä niitä avioliittoja voi korjatakin.
[/quote]

Niinhän ne pettäjät aina muuttavat käytöstään, kun eivät halua erota. Silti ihan tilastojenkin mukaan ajautuvat usein uudelleen pettämään.

Mielestäni luottamuksen voi menettää vain kerran. Ikinä en ole enää mieheeni luottanut, vaikka yhdessä jatkoimmekin.

Vierailija
100/117 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän mustavalkoista keskustelua täällä. 20 vuoden suhteita ja silti puhutaan, että luottamuksen menettää kerrasta. Aivan kuin ette olisi mitään suhteista oppineet. Ap:lle sanoisin, että jos mies todella katuu hölmöilyään teillä tosiaan voisi olla hyväkin tulevaisuus yhdessä. Eihän se koskaan aivan samanlainen olisi, mutta suhteet muuttuvat muutenkin. Ihminen tekee virhetä, yksi virhe elämässä. Jotenkin raakaa heittää kaikki roskiin jos rakkautta, perhettä ym yhteistä riittää. Ei pettämistä tarvitse hyväksyä, mutta aika sinisilmäistä on olettaa, että oma mies tai vaimo ei ikinä voisi tehdä mitään väärää. Niin vain voi käydä eikä se tarkoita, että niin kävisi toistamiseen. Aikaa näiden käsittely vie ja ellei itse saa katsottua tulevaisuuteen, kannattaa mennä pariterapiaan. Miehen on myös jaksettava puhua asiasta uudelleen ja uudelleen eikä lakaista maton alle "vanhana asiana". Jossain kohtaa on sitten päätettävä rikkooko puhe lisää. 8kk on kuitenkin vielä hyvin lyhyt aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän