Mitä kohtia ruksitte vauvantilauslomakkeesta? Tuliko mitä tilasitte?
Siinäpä se kysymys siis. Entä näyttääkö, että lopputulos oli sitä mitä toivoitte? Mä olen nimittäin vähän ymmälläni. Olen ihan varma, että kun pistettiin vauva tilaukseen, niin ei ruksittu siitä vauvantilauslomakkeesta kohtaa "itsepäinen junttura, jolla anopin nenä". Ei ihan varmasti. Ja nyt en sitten oikein tiedä mitä ajatella, kun näyttää että kuitenkin noi ominaisuudet on lapseen liitetty, todennäköisesti jo heti tilauksen vastaanottamisvaiheessa. Niistä kohdista, jotka ruksittiin (varhainen kielellinen, taiteellinen ja akateeminen lahjakkuus) ei näy merkkiäkään.
En usko, että tämä on meidän syy, koska ollaan kuitenkin syötetty lapselle vaan luomua, kannettu häntä eka vuosi hupahupa-intiaanien käsin kutomassa kantoliinassa koko ajan ja imetetty häntä miehen kanssa molemmat.
Miten voin varmistaa, että seuraavan lapsen kohdalla kaikki menee kuten toivottiin?
Kommentit (116)
ett kun mä olen nin huono hoitamaan tollasia kaavake ja tietokone asioita ja mies taas on lukihäiriöinen ja haluu et aina mä teen kaikki .
Ett nyt näitä on tullu 4 ku mä en tienny et sit kun on netissä tilannu nin ei saa painaa sitä tilaa kohtaa kuin kerran . Ja nää on kaikki poikia vaiks mun mies sano et yksi poika ja yks tyttö riittää.
Nyt mititty sit et jos yjden tytön vielä tilais. Mä tiedän et osaan jo painaa sitä tilaa kohtaa vaas kerran. Mut voinko sit luottaa et tulee tyttö ? Mikx nää sukupuolet ei nois tilauksis yhtään toimi ?Osaaxs joku sanoo ?
Nää pojat on kyl ihan kivoi, paitsi et ne syö IHAN HIRVEESTI. Siis en mä tienny et näil on aina nälkä ! Ja nyt on toi isoin alkanu kans haista ja murista , onx kellää muuttunu tollee ihan priimana saatu ?
Olen aina ihmetellyt, että miten meillä lapset on ihan erilaisia kuin lapsettamana ajattelin saavani. Ominaisuudet olisikin pitänyt määritellä etukäteen! Kaikki on nyt niin selkeää. Olisi pitänyt kuunnella neuvolassa mitä terkkari selitti, mut ajatukset olivat joka kerran muualla. Sellainen olen ollut aina - luennoillakin vaan piirtelin muistiinpanoihin. :(
Hei mulla ois sellainen huoli, että saatiin vauva vappuna, ja se on tosi omituisen näköinen, niin johtuuko se siitä että tilattiin vappuvauva? Siis oisko pitänyt tietää, että vappuna on jaossa vaan tällaisia vauvoja, joilla etupää örisee ja takapää pörisee ja jotka näyttää vähän omituisilta?
En kehtaa mistään muualta kysyä kuin täältä. :(
Se on viallinen, eikä valmistaja ole suostunut korjaamaan, ottamaan palautusta vastaan eikä hyvittämään virhettä. Virheellisen tuotteen kohdalla se on lakisääteinen velvollisuus, vaikka olisi alennusmyyntituotteesta kyse!
Seuraava hankittiin toisesta paikasta.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 19:49"]
Se on viallinen, eikä valmistaja ole suostunut korjaamaan, ottamaan palautusta vastaan eikä hyvittämään virhettä. Virheellisen tuotteen kohdalla se on lakisääteinen velvollisuus, vaikka olisi alennusmyyntituotteesta kyse!
Seuraava hankittiin toisesta paikasta.
[/quote]
Ei se mikään viallinen ole, vaan tyypillinen kausituote.
Vappuna omituinen ulkonäkö isolla punaisella nenällä.
Jouluna pitkä maitoparta, ilmenee jokaisen ruokailun yhteydessä.
Pääsiäisenä vain munallisia malleja pitkillä korvilla.....
Me tilattiin helppo, söpö ja ihana tyttö mutta saatiin helppo, söpö ja ihana poika, en vaihtaisi. Tosin tilattiin haikarapostilla ja toimitus kesti useamman vuoden.
Kuvitelkaa meitä ennen tietokoneaikaa lisääntyneitä.Ei rasteja ruutuun ,ei tilauskaavakkeita,kaikki piti tehdä itse.Jos halusi luomun piti "kutea " joka mättäällä ,urheilullisen, kentän laidalla ,kirjastossa ei yritetty ja lukuhommat jäi vähemmälle.Autossa kyllä,vauhtia riittää vielä seuraavallekin polvelle.
ei tarjoustuotteena. tarjouksiin laitetaan yleensä tuotteet, mitkä on "vähän sinnepäin".
vai ostitko edellisen jostain piraattimyynnistä? nekin on yleensä mitä sattuu.
halpaa kopiota. Sen siitä saa kun yrittää halvalla päästä.
ja siinä tuli joku sählinki. Luulen että toimitus on ulkoistettu jonnekin Intiaan tms. ja siellä eivät ymmärtäneet kaavaketta. Mitenkään muuten ei selity se, että meille syntyi ruskeasilmäinen lapsi vaikka sekä vaimo että minä ollaan sinisilmäisiä. :(
Me tilattiin Reilun kaupan kautta ja siinä tuli joku sählinki. Luulen että toimitus on ulkoistettu jonnekin Intiaan tms. ja siellä eivät ymmärtäneet kaavaketta. Mitenkään muuten ei selity se, että meille syntyi ruskeasilmäinen lapsi vaikka sekä vaimo että minä ollaan sinisilmäisiä. :(
jos laitoitte tilaukseen tiedon, että olette sinisilmäisiä, niin käsittelijä ymmärsi, että teille menee ihan mikä tahansa läpi.
Ihan kaikki mennyt toiveiden mukaan.
Tilauksessa oli ainoastaan tietyt merkit ja nekin on toteutunut =)
Oisko pitänyt laittaa siihen vielä että we have blue eyes? Vai mitä tarkoitat? Miten läpi? Nyt taidat puhua läpiä päähäsi. Ei siinä ollut tuollaista kohtaa, siinä kaavakkeessa.
4
meille tuli pop up-vauva. :) Ihan tyytyväisiä ollaan, ei silleen mietitty etukäteen näitä juttuja.
nehän on niin samannäkösiä ettei tietty mikään ihmekään. Näissä vaan harmi kyllä ei oo palautusoikeutta vaikka siitä on valitettu Euroopan Ihmisoikeustuomioistuimeen asti.
Meillä on luomua, ei muuta. Siksi niin täydellistä Ihan kaikki mennyt toiveiden mukaan.
Tilauksessa oli ainoastaan tietyt merkit ja nekin on toteutunut =)
pieniä, ryppyisiä ja rumia, mutta ah, niin luonnollisia.
Ainakin ulkonäöllisesti. Ollaan perussuomalaisia, joten valittiin siitä ulkonäkösarakkeesta kohta:
"Kekkosen ja peikonpojan risteytys". Ja voi että mikä jytky sieltä tuli! Ja niin on kuulkaa Kekkosen ja peikonpojan näköinen että voi hyvän tähden! Että on ihmislapsella pyöreä pää! Justiinsa niinkö suomalaisella normaali-ihmisellä kuuluu olla.
5; miten niin? En ymmärrä. Oisko pitänyt laittaa siihen vielä että we have blue eyes? Vai mitä tarkoitat? Miten läpi? Nyt taidat puhua läpiä päähäsi. Ei siinä ollut tuollaista kohtaa, siinä kaavakkeessa.
4
sinisilmäinen= hyväuskoinen.
pitäis sen nyt tollommallekin olla selvää.
tosiasioistako nuo lävet tulee? mä oonkin ihmetellyt, kun räkää ruittaa jokapuolelta. kiitos selvennyksestä.
eikä se lukenut siellä nelossivun alalaidassa, vaan heti alussa:
"kirjoita tämä viesti selkeällä ja kuuluvalla äänellä ja samma po svenska."
meillä oli liiankin kiire saada ihan mitä vaan. Oli ruusunpunasia unelmia miten sitten pientä rattaissa työnnellään.... No tilaus sikäli onnistui että ruususuinen prinsessa tuli -se vaan että kului muutama kuukausi ja se kyllä kovaäänisesti ilmotteli mihinkä oli itse menossa ja lujaa, neliveto päällä..... Siitä se vauhti vaan paheni kunnes nyt vihdoin 11 vuoden jälkeen on tasaantunut sohvalla makoiluksi ja nappulan paineluksi tietokoneessa.
Seuraavaa tilausta emmimme pitkään mutta mies painosti niin suostuin lopulta. Ei tälläkään kerralla nokka kauaa tuhissut niin meillä taas tuhisi toinen tyttönen. Tosin se tuhina on aika huono ilmaisu koska heti kun se kotiin kyörättiin huomattiin melko huonouniseksi.... Tuhina keskeytyi jos mistä syystä ja huutoon vaihtui.... Huhhuh siinä meni 2 vuotta sitä kuunnellessa.... Nyt sekin on jo fiksu koululainen vaan tulinen luonto on kai sillä jäädäkseen.
Kolmas tilaus tehtiin ja kaiken piti olla hyvin mutta ihan viime metreillä tilattu tuote ei kotiin saakka tullutkaan. Tuli vain suurtakin suurempi suru. Neljäskin tilaus johti tuskaiseen epätoivoon tosin jo aiemmassa vaiheessa.
Siksi viidettä asettaessa olimmekin ihan toisella mielellä kuin ennen. Hän kuitenkin saapui ja osoittautui oikeaksi unelmapojuksi jota tädit kilvan jonottavat hoitamaan ja siskot palluttavat minkä ehtivät.
Olkaa siis hyvät ihmiset myöskin nöyrinä niiden tilaustuotteidenne kanssa, ne on ihan suuria ihmeitä jokainen!