Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Skitsoin todistamasi mustasukkaisuustilanne?

Vierailija
17.09.2012 |

Tulee mieleen keissi viime vuosituhannen lopulta. Olin baarissa ja tapasin siellä miespuolisen kaverini. Hän esitteli minut ystävälleen ja me kättelimme, siis KÄTTELIMME, että päivää päivää, hauska tavata.

N. 2 sekuntia tämän jälkeen tämän uuden tuttavani tyttöystävä tuli, kaatoi kaljat päällemme, huoritteli minua ja häipyi ulos baarista. Ööööööö...?

Eräs ystäväni tapasi miespuolisen alaisensa kaupassa ja tervehti häntä kohteliaasti. Ystäväni oli miehensä ja lastensa kanssa liikkeellä. Kun alainen esitteli pomonsa eli ystäväni vaimolleen, vaimo sanoi normaalien tervehtimisien sijaan, että "mikset sä ole sanonut, että sun pomos on tommonen blondi" ja oli kättelemättä. Ystäväni näki, että parkkipaikalla heillä oli ihan hirveä riita eikä kehdannut mennä ulos ennen kuin pariskunta oli häipynyt...

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:O

Vierailija
62/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin lukioaikaista luokkakaveriani elokuviin mennessä, edellisen kerran oltiin tavattu pari vuotta sitten. Tervehdin normaalisti, ei edes kätelty, ja todettiin että jaha, leffaan menossa ja karkkia ostamassa molemmat. Paikalle käveli myös kaverin silloinen tyttöystävä, jota myös tervehdin, mutta vastaukseksi sain yllättäen vain murhaavan tuijotuksen ja mies tiukan käskyn poistua saman tien. Myöhemmin kaveri soitti ja pyysi anteeksi tyttöystävänsä käytöstä, kuulemma tämä oli vielä heidän poistuttuaan saanut ihan järjettömän raivarin kun kaveri "tapaili kaikenmaailman lutkia hänen selkänsä takana".

Toisen kaverin muutaman vuoden vanhempi poikakaveri taas ei voinut luottaa tyttöystäväänsä sen vertaa, että olisi hetkeksikään jättänyt vahtimatta tätä. Käytiin noihin aikoihin jumpassa kotipaikkakunnallamme, ja koko 10 kilometrin pyörämatkan kaverin piti puhua puhelimeen poikakaverilleen, että oltiin ihan varmasti menossa samaan paikkaan mihin parinvuoden ajan muutnekin joka torstai. Kun oltiin tyttöporukalla ravintolassa syömässä naapurikaupungissa, jätkä ajoi korttelia ympäri ja tuijotti ikkunasta sisään, ettei vaan puhuttu muille miehille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikana jolloin tekstiviestit olivat uusi juttu. Lähetin tekstarin kaikille, joilla kännykkänumero oli, lopuille soitin. Siis kaikille entisille luokkakavereille, miehille ja naisille. Yhden miehen vaimo soitti mulle aivan raivoissaan kun olin hänen miehelleen lähettänyt tekstiviestin. Haukkui huoraksi ja kielsi enää koskaan ottamatta yhteyttä mieheensä. Yritin selittää, että luokkakokousta tässä vaan järjestän (kuten siinä tekstarissakin luki), mutta tämän naisen mielestä se oli vaan tekosyy, oikeasti haluan hänen miehensä. Soitti vielä muutaman kerran lisää varoitellakseen, että hänen kanssaan ei pelleillä, hän vetää minua turpaan jos vielä otan yhteyttä mieheensä jne.

Voitte varmaan arvata tuliko kyseinen mies luokkakokoukseen.

Vierailija
64/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
65/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen opiskelukaverin (aikuinen, kahden lapsen äiti) mies toi vaimonsa aina aamulla koululle, haki ruokiksella syömään kanssaan ja iltapäivällä haki kotiin. Sama mies änkesi mukaan kaikkiin alan koulutuksiin (mm. sairaanhoitajapäiville). Tuli mukaan illanviettoihin ja vei vaimonsa kotiin alkuillasta. Tiedän, että hakkasi mennen tullen ja petti itse vaimoaan (missähän välissä kun kuitenkin aina oli kyttäämässä). Näin kyseistä pariskuntaa monen monituisen vuoden jälkeen (alan kolutustapahtumassa); vaimo oli lihonut tunnistamattomaksi vaikka ennen oli todella simpsakka.

Olin tavannut oman mieheni vähän ennen kuin mulla piti olla tuparit työkavereille ( sovittu siis ennenkuin olin miestä edes tavannut). No, tuparit järjestin ja mies jopa auttoi siinä mutta kun ilta tuli, soitteli mies nyyhkypuheluita, kuinka typerää on kun hän istuu täällä yksin kotona ja sä pidät hauskaa kavereinesi. Tuli sitten lopulta mukaan jatkoille. Muutenkin oli alkuaikoina todella mustasukkainen mun menoista ja "vitsinä" teki heittoja vieraista miehistä. Nykyisin on hieman rauhoittunut, kun muutaman kerran asiasta vakavasti sanoin "en siedä, että mua aiheettomasti epäillään".

Vaikka nää on aika "mietoja" juttuja, niin olen silti sitä mieltä, että mustasukkaisuus on sairaus johon tulisi hakea apua. Kenenkään ei pitäisi alistua siihen, että kumppani aiheettomasti epäilee ja käyttäytyy jopa väkivaltaisesti.

Vierailija
66/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme miehen kanssa menneet jo sänkyyn nukkumaan, kun puhelimeni soi. Langalla hysteerinen nainen kirkui että "Mitä sinun numerosi tekee MINUN lasteni isän ja MINUN aviomieheni puhelimessa?!".

Olin todella hämmästynyt ja en ollut yhtään kärryillä, kukakohan tämä nainen oli tai kuka hänen miehensä oli. Minulla oli ollut sama puhelinnumero 8 vuotta ja sama numero toimi myös minun työnumeronani, joten numeroni oli varmasti sadoilla miehillä, joista suurin osa varmasti oli naimisissa ja isiä.

Noh, yritin rauhallisesti tiedustella, että kukakohan rouvan mies nyt mahdollisesti on ja selitin myös, että tämä numero on jokaisella asiakkaallani ja sadoilla muillakin.

Nainen sitten kertoi miehensä nimen ja tajusin heti, että kyseessä oli mieheni työkaveri, jolle mies oli antanut numeroni, koska halusi tarjouksen firmastamme. Muuten en siis ollut ikinä edes kyseistä miestä tavannutkaan. Kerroin saman myös naiselle ja nainen totesi, että hän tietää minun olevan naimisissa hänen miehensä työkaverin kanssa, mutta ei silti ymmärrä miksi hänen miehensä puhelimessa on minun numeroni ja hänelle ei ole asiasta kerrottu.

Yritin vielä selittää, että minulla ei ole hänen miehensä numeroa ja olimme kerran keskustelleet puhelimessa ja olin kirjeitse lähettänyt hänelle firmamme tarjoukset eikä mitään muuta. Sitten nainen alkoi vauhkoamaan, että eikö minusta ole outoa, että hän ei ole ollut mitenkään tietoinen että miehensä on tarjousta pyytänyt vaikka hän on sentään vaimo.

Siinä vaiheessa minulla keitti jo kiinni ja sanoin, ettei meidän firmamme käytäntöihin kuulu tiedustella tarjouksen pyytäjiltä, ovatko he mahdollisesti naimisissa ja onko vaimolle kerrottu tästä keskustelusta.

Nainen jatkoi räyhäämistä ja minä löin luurin korvaan, koska koin ettei mikään mitä sanoisin tulisi tilannetta rauhoittamaan.

Siis kelle tulee mieleen käydä miehensä puhelinmuistiota läpi ja soitella jokaiselle tuntemattomalle naiselle joka sieltä löytyy? Ja kannattaisiko asiaa ensin tiedustella mieheltä jos tällainen nyt kuitenkin tulee mieleen?

Jälkikäteen tuo naikkonen vielä piinasi minua viesteitse ja nykyään hänen miehensä ei saa enää lähteä työporukan kanssa mihinkään. Tervejärkistä touhua...

Vierailija
67/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo työ- ja yksityiselämän sotkevat vauhkot on ehkä kaikista kiusallisimpia. Jotenkin tulee sellainen fiilis, ettei halua edes tehdä mitään yhteistyötä edes tuon miehen kanssa, jos kerran on valinnut noin hullun muijan...

Sitten nainen alkoi vauhkoamaan, että eikö minusta ole outoa, että hän ei ole ollut mitenkään tietoinen että miehensä on tarjousta pyytänyt vaikka hän on sentään vaimo.

Vierailija
68/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni kanssa kaveripariskunnan kanssa illanvietossa baarissa, miehet pelasivat biljardia me naiset olimme baaritiskillä. Selitän ja selitän kaverilleni, kunnes huomaan,että tämä ei ole kuunnellut pätkääkään vaan tuijottaa johonkin kaukaisuuteen. Käännyn katsomaan enkä huomaa mitään erikoista, joten kysyn että mikä hätänä....

"Kammottava" tilanne päällänsä: Joku vieras nainen juttelee minun mieheni kanssa, josta hätääntyneenä kaverini kysyy,että haluanko hänen menevän sanomaan suorat sanat puoelstani?! Juu en halua en....Ilta jatkuu tuijottelulla ja kyräilyllä,helpottuneella huokailulla että "onneksi tuo nainen ei puhu MINUN mieheni kanssa", oletko varma,ettei tarvi mennä väliin, mitä jos noilla on jotain jne jne loputtomiin! Ja tämä kaveripariskunta seurailee toistensa katseita;mihin toinen katsoo,ketä katsoo,mitä sanoo,kenelle sanoo,katsooko liian pitkään jne loputtomiin! Jännää,että he ulottavat keskinäisen mustasukkaisuutensa kavereihinsa ja pyrkivät meistäkin huolehtimaan.

Lopulta sanoin suoraan,että anna olla,mieheni otsassa ei lue"ei saa jutella tämän knassa" ja muutenkin tulisin hulluksi,jos sille tielle ryhtyisin,sillä mieheni opiskeli tuolloin oppilaitoksessa, jossa oli kurssinsa ainoa mies....Tästä tietenkin uutta päivittelyä, että miten voin päästää jne jne.

Lämpimästi toivon,että ovat rauhoittuneet ja voivat jo nauraa näille jutuille, joita riitti paljon!

Vierailija
69/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeliaikoinani seurustelin ja asuinkin miehen kanssa, joka alkuaikoina vaikutti ihan normaalilta, mutta aikaa myöten käytös muuttui yhä skitsommaksi.

En olisi saanut käydä missään jumpissa, koska kuulemma siellä vain pyöritetään miehille persettä. Eikä uskonut, ettei koko jumpparyhmässä ole yhtään miestä.

Kavereiden kanssa olisi pitänyt katkaista välit, koska hän uskoi, että tapaamisillamme ei tehdä muuta kuin haukutaan häntä ja nauretaan hänelle.

Jos tulin koulusta viisi minuuttia tavallista myöhemmin, hän haisteli alapäätäni, että kyllä täällä nyt haisee mälli. Ja hirveät huudot päälle.

Hänen ajatusmaailmassaan olin aina valmis pettämään häntä ihan kenen tahansa satunnaisen vastaantulijan kanssa, oli sitten tuttu tai ei. Viisikin minuuttia vahtimatonta aikaa tarkoitti, että olin sillä välin käynyt vaikka tavaratalon vessassa panemassa jotain äijää. Säännöllisin väliajoin järjestettiin kuulustelutilaisuuksia, joissa miehen tarkoitus oli saada minut tunnustamaan pahat tekoni.

Seksiä hänen oli saatava ihan joka jumalan ilta, kiinnosti tai ei. Jos en olisi millään jaksanut, olin tietysti jakanut koko päivän persettä koulussa.

Tajusin lähteä, kun ukko kävi fyysisesti kiinni. Se pöllähti paikalle tyttöjen iltaani (jossa ei edes juotu alkoholia, vaan oltiin rannalla piknikillä), alkoi heilutella pyykkikorista kaivamiansa pikkuhousujani ja huutaa, että näissä on jonkun ukon mällit. Heitti pikkarit korkealle puun oksalle, jotta kaikki näkevät, millainen huora olen. Sitten alkoi riepotella minua ja läpsiä.

Myöhemmin kuulin, että oli lähettänyt seuraavan tyttöystävänsä ensiapuun tirvaisemalla sitä nyrkillä. Syytä en tiedä, mutta eipä varmaan tarvitse kauheasti arvailla.

Vierailija
70/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkupuolella, baarissa, sain kaljat päälleni kun sanoin "hei" työkaverilleni. Oma mieheni seisoi vieressä. Pahinta mitä toisen mustasukkaisuus tekee, on se että se ketä vahditaan, alkaa oikeasti muokkaamaan käyttäytymistään, pelkäämään toisen reaktiota normaaliin kanssakäymiseen. Sama reaktio kuin pahoinpitelyjen uhrilla. Mustasukkaisuus on todellakin sairaus. Jos sairas ihminen ei tajua hakeutua hoitoon, ei auta muu kuin erota, samoin kuin väkivaltaisesta kumppanista täytyy erota, ettei itsekin tuhoudu.

Vierailija
71/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä baariskitsoiluja on lisääkin. Kerran ollessani baarissa poikaystäväni ja kaveriporukkamme kanssa joku minua kaksi kertaa isompi matami tuli vouhkaamaan, että olin tuijotellut hänen äijäänsä. Nauroin hänelle, että hänen äijänsä ei voisi minua vähempää kiinnostaa, josta mamma kimpaantui niin, että heitti kaljansa päälleni.

Toisen kerran sinkkuna ollessani olimme työporukalla (n. 40 henkeä) baarissa. Yksi uusi jamppa, minua selvästi nuorempi, oli vähän eksyneen näköinen, katseli muiden iloista meininkiä sivusta yksin. Pyysin häntä pöytäämme istumaan ja kyselin vähän, mistä hän oli kotoisin ja mitä opiskellut, normaalia tutustumisläppää. Muutaman minuutin päästä toinen miespuolinen työkaveri samasta pöydästä pyysi minua tanssimaan ja lähdinkin. Tanssin jälkeen tätä uutta kaveria ei enää näkynyt ja muut sanoivat, että hän varmaan lähti kotiin. Seuraavana maanantaina tämä kaveri lähetti töissä minulle sähköpostia, että olisi pitänyt arvata, että olen samanlainen huora kuin kaikki muutkin ja että voisin painua helvettiin. Onneksi tämä tyyppi oli eri kerroksessa, joten ei tarvinnut olla tekemisissä työasioissa!

Vierailija
72/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on karmeita tarinoita ja totisesti tekee mieli allekirjottaa että tuollainen mustasukkaisuus on SAIRAUS.

Vierailija
73/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrattiin kaveriporukalla mökki. Kun päästiin perille kävi ilmi että erään meistä miesystävä oli vuokrannut naapurimökin, että voi varmasti pitää naisystäväänsä koko viikonlopun silmällä. Voi olla että minut tästä tunnistaa, mutta tunnistakoon, niin pimeä tilanne. Aika tollona pidän sitäkin kaverin miestä, joka matkusti junalla kokkolan seudulta rovaniemelle, jossa varjosti tyttöystäväänsä, mutta ei tullut moikkaamaan vaikka paljastui. Meni sitten junalla takaisin mitään puhumatta. Mustasukkaisuus on sairaus. Hankkikaa apua.

Vierailija
74/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa on syytä selvittää asiat rehdisti ja suoraan, eikä vedättää toista. Mustasukkaisuus on tosiaankin sairautta, eikä sitä voi itse valita. Sinä valheillasi ja vedätykselläsi vain teit miehen seuraavan kumppanin elämän vaikeammaksi. Jos olisit lopettanut suhteen suoraan kertoen syyksi mustasukkaisuuden, mies olisi voinut jotain oppiakin.

ei sairaalloisesti mustasukkaisiin. Eihän tuon kirjoittanut vedättänyt miestä, vaan mies itse käyttäytyi tavalla, joka sai kirjoittajan reagoimaan noin kuin kirjoitti. Eihän mies itse pelannut avoimin kortein vaan verhoili tuon töistä hakemisensa välittämiseksi vaikka sen tarkoitus ei ollut sitä. Jos suhde olisi ollut normaali, he olisivat todellakin käyneet keskustelun, että kirjoittajaa ei tarvitse hakea töistä ja rakkautta riittää muutenkin. Kysehän on siitä, että tuon suhteen mies yritti pitää valtaa verhoamalla sen välittämiseen mutta kyse siis oli todella kontrollista, ei välittämisestä.

Kaikki, jotka ovat olleet tekemisissä tällaisen ihmistyypin kanssa, ymmärtävät tuon suhteen naisen tekemät ratkaisut.

Vierailija
75/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka ovat olleet tekemisissä tällaisen ihmistyypin kanssa, ymmärtävät tuon suhteen naisen tekemät ratkaisut.

että valehtelee esim. kuntosalin olevan vain naisille. Mikä asia kohtalaisen suurella todennäköisyydellä paljastuu valheeksi ja sitten mies on entistä varmempi että nainen pettää.

Ainoastaan näen sen hyvänä ideana jos haluaa päästä eroon miehestä ja tarvii rauhoitella sitä pitääkseen tilanteen turvallisena tms.

Vierailija
76/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valehtelee esim. kuntosalin olevan vain naisille. Mikä asia kohtalaisen suurella todennäköisyydellä paljastuu valheeksi ja sitten mies on entistä varmempi että nainen pettää.

Ainoastaan näen sen hyvänä ideana jos haluaa päästä eroon miehestä ja tarvii rauhoitella sitä pitääkseen tilanteen turvallisena tms.

Vaikka suhde näyttäisi huonolta, eihän se mene heti poikki. Ja nainenhan halusi päästä käymään itse rauhassa kuntosalilla ja vaistosi, että yhteisistä salireissuista tulisi ongelmia.

Olen eri mieltä siitä, että tuo olisi paljastunut valheeksi. Jos kyseessä olisi ollut yhdessä asuva pari, olisi ehkä voinutkin mutta jos pelkästään seurusteleva pari, niin mahdollisuudet on paljon huonommat. Kyllä edelleen joku yritys X voi tehdä diilin jonkun tietyn kuntosalin kanssa, ei siinä ole mitään kummaa.

Yleensä tuollaisissa suhteissahan mies ei ole se, joka halua laittaa poikki, koska tuollaisen suhteen mies hakee naista, jota saa kontrolloida. Normaalijärkinen nainen pistää vastaan kontrolloinnille, heikompi alistuu ja pitäisi tuota edellämainittua työstä hakemiskuviota "romanttisena". Jos nainen jäisi kiinni valheesta, se ei taas tuollaisessa suhteessa johtaisi eroon, vaan pelkästään väkivaltaan ja riitaan. Mies saisi siitä aseen, jolla syyllistää naista. Suhde siis ei todellakaan päättyisi. Kannattaa ymmärtää normaalisti mustasukkaisen ja sairaalloisesti mustasukkaisen ero.

Vierailija
77/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nainen itki sitä ettei mies poista exää fb kavereista meni mun mielestä aika sairaalloisen mustasukkasuuden puolelle... Missä mahtaa muuten ketju olla?

Onkohan ollu minun exän uus tyttöystävä :D? En ole kertaakaan jutellut ihmisen kanssa, niin huutelee pitkin kyliä, miten kamala ihminen olen, yrittää määräillä exäni vanhempia, etteivät saa olla minun kanssa missään tekemisissä, exäni ei saa puhua minulle missään ja niin edelleen...ja aivan takuulla on vetänyt kilarit siitä, että ollaan fb kavereita.

Tämä likka käynyt etsimässä kaikki minun nettiprofiilit ja etsii ilmeisesti todisteita siitä, että yritän vikitellä edelleen exääni, vaikka minä lopetin suhteen ja olen menossa naimisiin mieheni kanssa...huokaus mikä nainen.

Vetää kilareita kuulemma siitäkin, jos joku exäni naispuoleinen ystävä halaa exääni.

Vierailija
78/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja minä erottiin, hän jätti minut toisen naisen takia.. No tuli sitten melkein vuosi meidän eron jälkeen ex-kälyn häät johon minutkin kutsuttiin. Tämä uusi nainen käyttäytyi todella kummasti minua kohtaan vaikka olis luullut ettei hänellä ole mitään pelättävää minun osalta kun mies mut hänen takia oli jättänyt.

Ex kun lähti ulos tupakalle(nainen ei polta)ja mä satuin olemaan siellä samaan aikaan tämä nainen tuli sinne kyttäämään joka kerta ettei ex vaan puhu mulle mitään. Meidän yhteinen 1,5v poika oli mukana näissä kinkereissä alkuillan mutta isänsä ei voinut edes lapselle tulla juttelemaan. Jatkoille kun lähdettiin pienemmällä porukalla sai ex kuulla kunniansa. Kello oli varmaan 3 yöllä kun tein lähtöä kotiin, tämä nainen oli tanssimassa ja ex istui pöydässä. Kävin sitten sanomassa ex:lle että olis hän tämän päivän voinut lapsen kannalta vähän paremminkin hoitaa niin jo tämä matami syöksyy pöytään kuin myrskyn merkki ja ex saa häneltä drinkit niskaan. Menin itse sanattomaksi aluksi ja sitten lähdin hihitellen kotiin :)

Vierailija
79/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valehtelee esim. kuntosalin olevan vain naisille. Mikä asia kohtalaisen suurella todennäköisyydellä paljastuu valheeksi ja sitten mies on entistä varmempi että nainen pettää. Ainoastaan näen sen hyvänä ideana jos haluaa päästä eroon miehestä ja tarvii rauhoitella sitä pitääkseen tilanteen turvallisena tms.

Vaikka suhde näyttäisi huonolta, eihän se mene heti poikki. Ja nainenhan halusi päästä käymään itse rauhassa kuntosalilla ja vaistosi, että yhteisistä salireissuista tulisi ongelmia. Olen eri mieltä siitä, että tuo olisi paljastunut valheeksi. Jos kyseessä olisi ollut yhdessä asuva pari, olisi ehkä voinutkin mutta jos pelkästään seurusteleva pari, niin mahdollisuudet on paljon huonommat. Kyllä edelleen joku yritys X voi tehdä diilin jonkun tietyn kuntosalin kanssa, ei siinä ole mitään kummaa. Yleensä tuollaisissa suhteissahan mies ei ole se, joka halua laittaa poikki, koska tuollaisen suhteen mies hakee naista, jota saa kontrolloida. Normaalijärkinen nainen pistää vastaan kontrolloinnille, heikompi alistuu ja pitäisi tuota edellämainittua työstä hakemiskuviota "romanttisena". Jos nainen jäisi kiinni valheesta, se ei taas tuollaisessa suhteessa johtaisi eroon, vaan pelkästään väkivaltaan ja riitaan. Mies saisi siitä aseen, jolla syyllistää naista. Suhde siis ei todellakaan päättyisi. Kannattaa ymmärtää normaalisti mustasukkaisen ja sairaalloisesti mustasukkaisen ero.

Vierailija
80/103 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄÄ KETJU ON TÄYNNÄ HUORITTELUU, LUTKITTELUU, VOSUTTELUU JA JATKU VIELÄ TUON MUN KYSYMYKSEN JÄLKEENKIN... :D

Mä oon ihan täynnä jo tätä.