Ulosotto tulossa...
Minulla on luottokorttivelka ja kulutusluotto, joita en pysty hoitamaan. Maksusopimuksia on tehty mutta tuloni eivät työttömyyden takia riitä niihinkään. Kysyinkin miten kauan kestää, että velka siirtyy ulosottoon. Kauanko kestää perintä ja päätöksen haku käräjäoikeudesta? Sampo on kaksi muistutusta laittanut ja Luottokunnan kanssa on jo maksusopimus.
Ja millaisen maksusopimukseen ulosottomies yleensä suostuu? Paljonko pitää minimässään lyhentää velkaa? Velkaa on yhteensä n 10 000.
Kommentit (26)
eli työkkärin masseista ei peritä (yleensä) mitään, koska ne jää tuon rajan alle. Suojaosuus on tarkemmin ottaen jotain 21,60€/päivä ja jos on lapsia, niin elatusvelvollisesta suojaosuus nousee 7,79€/päivä.
Palkasta UOM vie 2/3 siitä summasta mikä menee tuon suojaosuuden yli. Näissä nyt on eritellyt tulorajatkin, mut pääsääntöisesti noin. Eli jos saat 1500€ palkkaa, niin siitä menee n. 580€ ulosottoon (näin pikaisella laskulla).
Jokaisesta ulosmitatusta summasta menee 12€ valtiolle.
Ja siitä ajasta.. se riippuu ihan siitä onko velka suoraan ulosottokelpoinen vai kiertääkö se perintätoimiston kautta, jolloin perimiskuluja tulee kymmeniä euroja lisää. Pelkkä oikeuden kansliapäätös (miten nää velka-asiat yleensä käsitellään), tuo noin 200€ lisäkulut.
Varaudu siihen et ensimmäisellä kerralla saatat joutua menemään sinne ulosottomiehen virastoon selvittämään varallisuutes, missä kysytään kaikki että onko sulla aseita, arvoesineitä, paljon tilillä ja lompakossa on rahaa, yms.
monelle tulee yllärinä ettei ne velat noin vaan katoa.Suurin osa seuraa hautaan asti joten ei kannattais kikkailla.
Velka kasvaa korkoa koko ajan eikä luottotietoja saa koskaan takas ellei velkaa korkoineen ja kuluineen lyhennä.
Ilman kunnollisia tuloja en päässyt velkajärjestelyyn. Sanoivat neuvonnasta ettei tässä nyt enää kannata mitään tehdä.
Mites, eikö ulosottoviraston kanssa voi tehdä ihan vapaaehtoistakin maksusopimusta?
Hyvä neuvo mukamas sopia maksueristä... juu voi sopia ja kysellä mikä on pienin mitä pystyy kuukaudessa velkaalyhentämään en sitä kiellä. MUTTA onko muita tuonkulutusluoton ja luottokortin kanssa? Itse annoin kaiken mennä suosiolla ulosottoon kun en pystynyt perintäyhtiöihin maksamaan, en luottokortti maksuja maksamaan kun piti jättää ruokaan rahaa. 20 euroa ei taida luottokorteissa oikein pienimmäksi eräksi sopia saati sitten kulutusluottoon (kummatkin itsellä ollut)
Käräjäoikeudesta otetaan yhteyttä puhelimitse ja sanotaan että on tiedoksi anto. Siitä muutamisen viikon päästä jos et ole saanut velkaahoidettua tulee ulosotosta kirje. Sitten vaan reippaasti sopimaan mikä olisi pienin summa millä pystyy velkaa lyhentelemään sinne.
Itse annoin kaiken mennä ulosottoon, en jaksanut sitä maksusopmus hässäkkää mikä oli minnekkin suuntaan, annoin vaan kaiken mennä sinne.
Velkaa saman verran kuin ap:lla, paitsi että kaikki ulosotossa ja maksan 100 euroa kuussa, ennemmän jos on varaa. Ja olen myös työtön.
mikä on se ongelma että ei voi mennä töihin? Henkilökohtaiseksi avustajaksi tai oppisopimuksella?
Kun ei pysty eikä kykene niinkö?
Vähän nousis itsetuntokin kun velat lyhenis ja sais jotain aikaseksi.
on menneet.