Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotto tulossa...

Vierailija
16.09.2012 |

Minulla on luottokorttivelka ja kulutusluotto, joita en pysty hoitamaan. Maksusopimuksia on tehty mutta tuloni eivät työttömyyden takia riitä niihinkään. Kysyinkin miten kauan kestää, että velka siirtyy ulosottoon. Kauanko kestää perintä ja päätöksen haku käräjäoikeudesta? Sampo on kaksi muistutusta laittanut ja Luottokunnan kanssa on jo maksusopimus.

Ja millaisen maksusopimukseen ulosottomies yleensä suostuu? Paljonko pitää minimässään lyhentää velkaa? Velkaa on yhteensä n 10 000.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos saat ihan pienintä työkkärirahaa niin siitä ei paljoa voi edes ulosmitata.

On joku tietty suojaosuus, mikä pitää jäädä elämiseen. Jos ei saa enempää, niin siitä ei kyllä voi sitten mitään ottaakaan.

Sitten vaan noi perinnät tietääkseni siirtyy, kunnes tienaat enemmän.

Vierailija
2/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle sopivat lainan lyhennykset, vaikka vain 20 euroa/kk. Ulosotto lisää velan suuruutta reippaasti, ei kannata oikeasti odotella sinne asti. Itse "annoin" velkojen mennä ulosottoon ja se oli typerintä, mitä saatoin tehdä. Velan määrä lähes tuplaantui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että pankki tai luottokunta suostuu 20 euron lyhennykseen. Velkaa on kuitenkin yhteensä päälle 10 000.

Ei kai ulosotossa mene kuin korko ja käräjäoikeusen kustannukset (200)?

Vierailija
4/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle sopivat lainan lyhennykset, vaikka vain 20 euroa/kk. Ulosotto lisää velan suuruutta reippaasti, ei kannata oikeasti odotella sinne asti. Itse "annoin" velkojen mennä ulosottoon ja se oli typerintä, mitä saatoin tehdä. Velan määrä lähes tuplaantui.

Tämä on hyvä neuvo. Kannattaa yrittää sopia maksuista alkuperäisen velkojan kanssa, niin välttää kaikki "ylimääräiset" korot + lisämaksut.

Perintäkulut saattavat ihan pienissäkin veloissa moninkertaistaa takaisin maksettavan summan.

Muista, että myös sinulle pitää jäädä käteen vähintään minimitoimeentulon verran käteen rahaa, vaikka tulojasi ulosmitattaisiin. Jokaisen kunnan velkaneuvonnan tai sossun pitää osata kertoa sulle se, paljonko sun omaan käyttöön pitää jäädä velanmaksun jälkeen rahaa.

Vierailija
5/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oli sen arvoista?

Vierailija
6/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki sielläkin kannattaa selvittää kaikki yksityiskohtia myöten.

tutuistuthan jo takuu-säätiön sivuihin:

http://www.takuu-saatio.fi/

Vierailija
7/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että pankki tai luottokunta suostuu 20 euron lyhennykseen. Velkaa on kuitenkin yhteensä päälle 10 000.

Nopean laskutoimituksen mukaan maksat 10 000 euron summaa 20 euron ulosotolla vähintään seuraavat 50 vuotta.

Jos et pysty maksamaan enempää kuin kaksi kymppiä tai jos omaan käyttöön jäävä summa on alle suojaosuuden, niin yksi vaihtoehto on hakeutua henkilökohtaiseen konkurssiin. Tarkoittaa sitä, että et maksa takaisin mitään, koska sinut todetaan oikeudessa varattomaksi ja maksukyvyttömäksi.

Tässä tapauksessa luottotietoihin tulee merkintä viideksi vuodeksi, mutta sen jälkeen luottotiedot ovat taas "puhtaat". Toinen vaihtoehto on maksaa vähintään kaksikymppiä maailman tappiin asti ja samalla luottotedoissa on merkintä käynnissä olevasta ulosotosta.

Kysy oman kunnan velkaneuvojalta, hän osaa kertoa sinulle mitä sinun kannattaa tehdä. Asioilla on tapana järjestyä :-)

Vierailija
8/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopean laskutoimituksen mukaan maksat 10 000 euron summaa 20 euron ulosotolla vähintään seuraavat 50 vuotta.

Jos et pysty maksamaan enempää kuin kaksi kymppiä tai jos omaan käyttöön jäävä summa on alle suojaosuuden, niin yksi vaihtoehto on hakeutua henkilökohtaiseen konkurssiin. Tarkoittaa sitä, että et maksa takaisin mitään, koska sinut todetaan oikeudessa varattomaksi ja maksukyvyttömäksi.

Tässä tapauksessa luottotietoihin tulee merkintä viideksi vuodeksi, mutta sen jälkeen luottotiedot ovat taas "puhtaat". Toinen vaihtoehto on maksaa vähintään kaksikymppiä maailman tappiin asti ja samalla luottotedoissa on merkintä käynnissä olevasta ulosotosta.

Kysy oman kunnan velkaneuvojalta, hän osaa kertoa sinulle mitä sinun kannattaa tehdä. Asioilla on tapana järjestyä :-)

Vierailija
9/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä neuvo mukamas sopia maksueristä... juu voi sopia ja kysellä mikä on pienin mitä pystyy kuukaudessa velkaalyhentämään en sitä kiellä. MUTTA onko muita tuonkulutusluoton ja luottokortin kanssa? Itse annoin kaiken mennä suosiolla ulosottoon kun en pystynyt perintäyhtiöihin maksamaan, en luottokortti maksuja maksamaan kun piti jättää ruokaan rahaa. 20 euroa ei taida luottokorteissa oikein pienimmäksi eräksi sopia saati sitten kulutusluottoon (kummatkin itsellä ollut)

Käräjäoikeudesta otetaan yhteyttä puhelimitse ja sanotaan että on tiedoksi anto. Siitä muutamisen viikon päästä jos et ole saanut velkaahoidettua tulee ulosotosta kirje. Sitten vaan reippaasti sopimaan mikä olisi pienin summa millä pystyy velkaa lyhentelemään sinne.

Itse annoin kaiken mennä ulosottoon, en jaksanut sitä maksusopmus hässäkkää mikä oli minnekkin suuntaan, annoin vaan kaiken mennä sinne.

Velkaa saman verran kuin ap:lla, paitsi että kaikki ulosotossa ja maksan 100 euroa kuussa, ennemmän jos on varaa. Ja olen myös työtön.

Vierailija
10/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tarkemmin eritellä millaisia kustannuksia maksat? Ei kai velat nyt sentään kaksinkertaistu...

Vierailija
11/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ulosotossa kustannuksia on. Soita vaikkapa takuusäätiöön ja kysy.

Vierailija
12/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli työkkärirahoista aika pieni määrä voidaan ulosmitata, todennäköisesti samantapainen summa jota nytkin maksat.

Vierailija
13/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim joka kerta kun palkasta otetaan.

Ei ulosottomies voi mitään maksusopimuksia tehdä. Palkasta otetaan minkä voivat. Velkojan kanssa voi toki tehdä maksusopimuksen koska tahansa. Jos tilanne on huono niin kyllä ne tyytyvät pieneenkin määrään - sitten kun tilanteesi paranee, niin joudut tietenkin maksamaan enemmän.

Kannattaisi ihan rehellisesti kertoa velkojalle, mitkä ne tulot on ja mitä muita velkoja on. Ja ehdottaa edes jotain.

Itse prosessi menee nopeasti, eli siis käräjäoikeudesta ulosottoon. Jos siis velkoja laittaa sen tuomion ulosottoon.

Vierailija
14/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pankki suostuu pieniin lyhennyksiin. Koko prosessiin voi mennä jopa puolivuotta ennen kuin ulosotossa riippuu oikeuden ruuhkista ja miten nopeasti pankki vie asiaa eteenpäin. Haastemies lähettää sitten joskus postissa toimeksianto ilmoituksen, allekirjoitat sen ja pistät paluu postiin, sitten kun tulee oikeuden päätös ja ulosotto lähettää laskun niin sovi silloin ulosottomiehenkassa sopivasta lyhennyksestä.

Ei sen kummenpaa :) Sitten kun joskus menet töihin niin jos tulet ylittää suojaosuuden niin joudut sitten maksamaan vähän enempi. Tuolta voi sitten laskea mitä joudut joskus sitten maksamaan.

https://asiointi.oikeus.fi/web/asiointi/maksukieltolaskuri

Vierailija
15/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulosottomiehelle maksaessa, jokaisesta erästä menee jotain 5-8 egee valtiolle, jos siis maksat 20egea niin velka lyhenee vain ton 12-15 egee.

Kannattaa enemmin päästä johonkin sopimukseen noiden velkojien kanssa.

Ja kun luottotiedot on menneet et saa edes sähkösopimusta tehtyä, saati vuokrasopimusta, tai yhtään mitään. Olet se alinta kastia oleva kansalainen

Vierailija
16/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun luottotiedot on menneet et saa edes sähkösopimusta tehtyä, saati vuokrasopimusta, tai yhtään mitään. Olet se alinta kastia oleva kansalainen

Jos velkoja ulosotossa, olet elänyt muiden rahoilla ja tuo velkoja ei saa rahojaan takaisin. Minusta muiden mahdollisten velkojien tuleekin saada tietää, ettet ole luotettava aja edellisetkin velat maksamatta. Miten itse ajattelisit, jos ap olisi sinulle tuon 10 tuhatta velkaa?

Vierailija
17/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se maksusopimus suhteutetaan siihen kuinka paljon palkasta lähtisi ilman sopimuksiakin.

Ei ulosottomies voi mitään maksusopimuksia tehdä.

Vierailija
18/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos velkoja ulosotossa, olet elänyt muiden rahoilla ja tuo velkoja ei saa rahojaan takaisin. Minusta muiden mahdollisten velkojien tuleekin saada tietää, ettet ole luotettava aja edellisetkin velat maksamatta. Miten itse ajattelisit, jos ap olisi sinulle tuon 10 tuhatta velkaa?

Mun exä on mulle velkaa melkeen 40 000 egee, ja mä en jaksa hänen kanssa vääntää. Ja itse olen työtön, Kelan päivärahoilla. Ehkä se että mä olen toipunut vakavasta sairaudesta ja saanut jatkoaikaa elämälle. Saa mut ajattelemaan asioita toisin. Raha ei ole se kaikkein tärkein tässä elämässä.

Mutta henkilökohtaisesti en päästäisi velkoja ulosottoon, se ei ole ilmaista.

Vierailija
19/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se maksusopimus suhteutetaan siihen kuinka paljon palkasta lähtisi ilman sopimuksiakin.

Ei ulosottomies voi mitään maksusopimuksia tehdä.

Paljon yli suojaosuuden ulosootomiehelle, kun itse tein sopimuksen. Ja elettiin muksuijen kanssa kädestä suuhun ja kaurapuurolla.

Vierailija
20/26 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä yhteyttä asiantuntijaan. Täällä voi saada vääriäkin neuvoja. Takuusäätiö neuvoo ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi