Eikö teitä tappeja huoleta, että lapsestanne tulee alimittainen?
Kommentit (91)
Ihminen voi olla ihan yhtä onneton tai onnellinen oli sitten pitkäm keskimittainen tai lyhyt. Eikö ap sun kannattais nyt miettiä että miten itse voisit kehittää ajatteluasi ja asennettasi.
ja on erittäin onnellinen teini, kavereita riittää ja on myös poikakaveri. Koulu sujuu ja kaikki tuntuu olevan hienosti. Tyttö on pieni, siro ja nätti. Miksi ihmeessä olisin huolissani?
Ennemmin mua surettais jos olisi kaverinsa kaltainen joka on 175cm iso roteva ja selvästi hyvin tyytymätön itseensä. Peittää itsensä kaavuilla ja ryhti huono kun yrittää tekeytyä sirommaksi.
ei pituudella ole mitään merkitystä. Tärkeintä on, että on luotettava ja tyytyväinen. Itse olen 163 ja mies 179. Pojasta piti ennusteen mukaan tulla 185, mutta jäi saman pituiseksi kuin isänsä. Tytär taas on muutaman sentin minua pitempi.
Oma mieheni ei haluaisi lisääntyä alle 170 cm naisen kanssa, koska haluaa antaa lapselleen parhaat eväkset pärjätä liike-elämässä ja urheilussa, jos niistä sattuu kiinnostumaan. :)
Ja "eväkset"... On sillä äidinkin älyllä merkitystä.
Mieheni on aika lyhyt, itse olen naiseksi hieman keskivertoa pidempi, eikä ole ikinä huolettanut. Poikamme kasvaa "yläkäyrillä" ja arvioden mukaan tulee kasvamaan lähes kaksimetriseksi. Tyttäremme taas ovat huomattavasti lyhyempiä ja varmaan ihan hyvä näin päin.
Olemme molemmat lyhyitä,minä 161 cm, mies 172 ja poikamme 167 cm eikä kasva. Kyllä se nuorena pojalle on kova paikka olla lyhyt muihin nähden, tytöllähän lyhyys ei toki haittaakaan - meillä tytär ja poika täsmälleen samanmittaisia eli tyttö naiseksi keskimittainen eikä lyhyt.
Olisi sitä toivonut että poika edes 170 cm olisi kasvanut mutta toisaalta, on niitä ihmisellä muitakin avuja kuin pituus, pojallamme esimerkiksi matemaattinen huippulahjakkuus, joten eiköhän pienikokoisenakin pärjää.
Mitä väliä NAISEN pituudella, mutta MIES jos jää 160cm pätkäksi, niin kyllä se on lähes itsarin paikka.
että pieni nainen herättää miehissä suojelunhalun ja kaikkea muutakin. ;-) Ja aika harva mies haluaa, että nainen on häntä pidempi.
" Pituudesta on taloudellista hyötyä
Onhan se selvä asia, että bisnesmaailmassa jonkun 160 cm henkilön, miehen tai naisen, on aika vaikea saada sitä uskottavuutta, mitä pituus itsessään tuo ihmiselle.
Tämän voi todeta katsomalla yritysjohtajien pituuksia, harva heistä on 160 cm. Mutta onhan se kliffaa, että teillä lyhyillä on vientiä miesmarkkinoilla, että joku markkina-arvo teilläkin. ;)
Oma mieheni ei haluaisi lisääntyä alle 170 cm naisen kanssa, koska haluaa antaa lapselleen parhaat eväkset pärjätä liike-elämässä ja urheilussa, jos niistä sattuu kiinnostumaan. :) "
eiköhän se oo ennemmin ällistä kiinni kuin pituudesta? kuka nyt palkkais ennemmin älyttömän sotanorsun kuin pientä ja viisasta?
oksettavaa olla nimittäin jyrä.
Minä kyllä tunnustan että minua huolettaa että pojastamme tulee kovin lyhyt. Ennuste on n. 165 cm. Kyllä se on aika vähän. Luulen että moni mies haluaisi olla mieluummin yli 170 kuin alle.
Tyttären pituus ei huoleta. Ennuste n. 160 cm.
ajatelkaapa vaikka formulakuskeja. Pieniä miehiä ovat suurin osa, mutta pitkälle ovat elämässään pärjänneet.
"ei _minulle_ ole mitään haittaa ollut lyhyydestä, _minä_ olen kyllä saanut miehiä". Omaan napaan tuijotetaan, eikä osata asennoitua toisen asemaan. Tässä tapauksessa poikalasten asemaan.
Mitä väliä NAISEN pituudella, mutta MIES jos jää 160cm pätkäksi, niin kyllä se on lähes itsarin paikka.
Olen 175-senttinen nainen, en luinen hongankolistaja enkä toisaalta (Luojan kiitos!) "sievä/siro".
Olemukseni on sopusuhtainen. Jos haluan, voin korostaa pituuttani korkkareilla, jolloin pää heiluu reilun 180 sentin korkeudessa. Voin myös mennä ballerinoilla ja silti katsoa useimpia miehiä suoraan silmiin (naisista nyt puhumattakaan).
Mä en halua olla nukkemainen suojatti. Mä voin vaikka mieluummin "suojella" sitä miestä, jos tulee paha tyyppi vastaan. Tykkään siitä, että olen lihaksikas ja sporttinen. Tiedän, ettei tämä kaikkia miehiä (eikä naisia) miellytä, mutta joo, vitun väliä.
Mä oon just sopiva. Enkä todellakaan haluaisi olla 182-senttinen tai 152-senttinen. Kiitos vanhemmat, sain hyvät geenit! (äiti 160 senttiä, isä 190).
Lyhyellä tytöllään on POIKAKAVERI! Uuuhlalaa, kenelläkään muulla ei varmaan ole? Miksi tuokin piti mainita? Sekö kertoo jotain olleellista tyttärestä, että hänellä on poikakaveri. Itse en ole mikään telaketjufeministi, mutta sen verran kannattaa sille poikakaverin omaavalle tytölle opettaa, että hän pärjää ihan hyvin ITSE ilman miehiäkin. Toki poikakaveri saa olla, mutta en ymmärrä miksi joku määrittelee lapsensa sen kautta onko saanut "miestä" vai ei.
Normaalinen ihminen (oli sitten mies tai nainen) tekee erilaisia asioita ja niiden kautta sitten määrittelee millainen ihminen on. Parisuhde voi olla yksi asia, mutta en ymmärrä mitään pikkuvaimo ajattelua, että PITÄÄ päästä naimisiin ja olla vaimo, ja se on se tavoiteltavin asia. Minusta elämässä pitää olla muutakin, eli muita haaveita mitkä toteuttaa, ei vaan se että pääsee seukkaan tai naimisiin jonkun kanssa.
että pieni nainen herättää miehissä suojelunhalun ja kaikkea muutakin. ;-) Ja aika harva mies haluaa, että nainen on häntä pidempi.
Olemme molemmat lyhyitä,minä 161 cm, mies 172 ja poikamme 167 cm eikä kasva. Kyllä se nuorena pojalle on kova paikka olla lyhyt muihin nähden, tytöllähän lyhyys ei toki haittaakaan - meillä tytär ja poika täsmälleen samanmittaisia eli tyttö naiseksi keskimittainen eikä lyhyt.
Olisi sitä toivonut että poika edes 170 cm olisi kasvanut mutta toisaalta, on niitä ihmisellä muitakin avuja kuin pituus, pojallamme esimerkiksi matemaattinen huippulahjakkuus, joten eiköhän pienikokoisenakin pärjää.
muutamia miestappeja, jotka ovat täysiä kusipäitä. Ja vielä enemmän tapeista isompia. Ja kuinka ollakaan se ratkaiseva ominaisuus ei olekaan se koko vaan kp-käytös.
Lyhyenä joutuu seisomaan useammin varpaillaan joten pohkeet ovat koetuksella.
Ketjua lukiessa. Kiitos kaikille vastanneille :D
Jos mies jää alle 160cm niin itsarin paikka?
No joo, onhan se vähän hassunnäköistä kun mies on 158cm hintelä tyyppi ja nainen 178cm Amazoni.
Nainenhan voi siinä tapauksessa pitää huolta miehestä ja suojella. Kantaa vaikka rappuset alas :)
minä olen 165cm, mies 173, eli ollaan keskimittaista lyhyempiä. Meillä on poikia, jotka ovat ikäisiään lyhyempiä ja huolettaa että heistä jää tappeja. Tässä kulttuurissa kun jotenkin oletetaan että mies on naista pidempi, niin onhan se noloa jos mies on alle 170 cm. Eihän tuo pituusjuttu aikuisena haittaa, mutta varmaan joskus yläasteella pojalle on inhottavaa olla luokan lyhin.
Mutta minä kyllä kelpuutin mieheksi miehen, joka oli alle 170 cm. Oli vain vähän pidempi kuin minä, eikä haitannut yhtään. Ihana oli halata, kun en tarvinnut tikkaita suoritukseen. Suhde kaatui ihan muihin juttuihin.
siitä että pieni älli ja periytyy lapsille :D