Eikö teitä tappeja huoleta, että lapsestanne tulee alimittainen?
Kommentit (91)
Vähän huolestuttaa, koska ovat poikia.... Mutta toisaalta se murehtiminen tai huolestuminen ei mitään auta, tärkeintä olisi että heille kasvaa terve itsetunto jottei mahdollinen lyhyys häiritse elämää. On pelattava niillä korteilla jotka on saanut! Itseäni ei ole lyhyys ikinä haitannut, mutta miehille se lyhyys voi olla joskus rankkaa. Itse olen seurustellut lyhyidenkin miesten kanssa, ja ainakin yhdellä 172cm miehellä oli hieman napoleon-kompleksia...
-Olen 160cm, mies 178cm ja kaksi kaksi pientä poikaa jotka kasvavat miinuskäyrillä.
Mä olen 160cm, tyttö 5v kasvaa -2 käyrää (on nyt 104cm) ja aikuisiän ennuste on tällä hetkellä 165cm.
Ei anna aihetta huoleen :)
Mun mieheni on 175cm ja se on jo ihan hyvä pituus. Toivon että meidän poika pääsisi samoihin mittoihin. Jos ei niin ei se tietenkään maailmaa kaada. Erittäin fiksu poika on ja varmasti pärjää, mutta tottakai lapselleen haluaisi ns. helpon elämän.
Minä olen tuon mittainen, enkä ole tajunnut, että olen liian lyhyt. Höh!
Mies on 178 cm ja poika 14 v nyt 170 cm. Kaipa tuo vielä tosta vähän kasvaa. En ole huolissani hänen pituudestaan. Toivottavasti hänkään ei ole.
onhan se vähän hassunnäköistä kun mies on 158cm hintelä tyyppi ja nainen 178cm Amazoni. Nainenhan voi siinä tapauksessa pitää huolta miehestä ja suojella. Kantaa vaikka rappuset alas :)
varmaan 155. Todella miehekäs kaveri, sopivasti macho, muttei mitään ei minkäänlaista itsetehostusta.Kerta kaikkiaan cool tyyppi.
Ei mitään komplekseja. en näe mitään estettä miksei kaltaisieni amazoni jes, 178. voisi periaatteessa olla kiinnostunut.
Onhan niitä napoleon-kompleksityyppejä, mutta tämä työkaverini herätti minussa pelkästään kunnioitusta.
Mulla ei ole tapana olla huolissaan asioista, joihin en voi vaikuttaa. Eräs tuntematon on todennut hyvin 'realisti tunnistaa paitsi päärynän myös omat rajansa'.
lapsilleen parhaat lähtökohdat. Lyhyt voi olla fisu, mutta entä jos ei ole? Käytännössä kaikki urheilulajit voi poissulkea ymv. Jos ihminen pitkä, tai edes normaalimittainen, niin silloin mahdollisuudet laajemmat mitä lyhyellä. Pituus yleensä korreleoi myös menestyksen kanssa, eli yleensä lyhyempi häviää esim. presidentinvaalit (ainakin Yhdysvalloissa) ja muutenkin, nk. hukka pätkää vaikeampi arvostaa vert. pitkää.
Käsi sydämellä: kuinkahan monen suomalaisen alle 18 v. pojan kasvuennuste on sellainen, että hän tulee olemaan aikuisena alle 160 cm? Villi veikkaus on, että kovin montaa ei löydy. Nimittäin kasvuhormonia piikitetään nykyään jo alle kouluikäiselle, jos kasvussa todetaan ongelmia.
Ketjua lukiessa. Kiitos kaikille vastanneille :D
Jos mies jää alle 160cm niin itsarin paikka?No joo, onhan se vähän hassunnäköistä kun mies on 158cm hintelä tyyppi ja nainen 178cm Amazoni.
Nainenhan voi siinä tapauksessa pitää huolta miehestä ja suojella. Kantaa vaikka rappuset alas :)
Jos teidän lapsenne jää 160 cm:n pituiseksi, syynä ei tosiaankaan ole vanhempien "lyhyys".
Me ollaan vaan 170 cm (minä) ja 180 cm (mies), joten tuskin lapsestakaan kovin pitkää tulee. On nyt 14v ja vähän reilu 160 cm pitkä.
että täällä joku lyhyt kertoo, että saa pituutensa ansiosta miehiä. :D
Ei minullakaan tällaisena mallin mittaisena (176 cm ja 58 kg) kokoisena ole ollut kovin hankala paritua tasokkaiden miesten kanssa. :D Miehen kaveriporukassa ei muutkaan mimmit ole mitään lyhytkasvuisia vaan hoikkia, näyttäviä naisia.
Ei tarkoitus provoilla, mut ihan tosi, ei se lyhyys mikään turn on välttämättä ole. :P
Sulla on 5-10 kiloa liikaa painoa ja pituuttakin saisi olla enemmän, jotta oikeasti olisit mallimitoissa.
Niin ja tietysti se naama...
lapsilleen parhaat lähtökohdat. Lyhyt voi olla fisu, mutta entä jos ei ole? Käytännössä kaikki urheilulajit voi poissulkea ymv. Jos ihminen pitkä, tai edes normaalimittainen, niin silloin mahdollisuudet laajemmat mitä lyhyellä. Pituus yleensä korreleoi myös menestyksen kanssa, eli yleensä lyhyempi häviää esim. presidentinvaalit (ainakin Yhdysvalloissa) ja muutenkin, nk. hukka pätkää vaikeampi arvostaa vert. pitkää.
Aika suurissa vallan kahvoissa nekin ovat, vaikka ovat aivan tappeja.
Ja kun ihminen on aika paljon muuta kuin pituutensa. Ei pitkä ole välttämättä urheilullinen ja fiksu. Ja kuinka moni muutenkaan elää urheilulla? Saati kun naiset horisee mallimitoista, kuinka moni elättää itsensä mallin töillä?
Eiköhän täällä ole ihan niin lyhyen kuin pitkänkin mahdollisuus menestyä, jos sen eteen tekee töitä.
T: Menestynyt nainen 158cm.
Se kenen arvioitiin kasvavan lyhyimmäksi, on jo nyt mua pidempi. Sitäpaitsi lyhyydestä ei ole ollut mulle mitään haittaa. Miehiäkin saa paljon enemmän kun on pieni ja siro nainen kuin joku hongankolistaja.
En tiedä, mitä "tapilla", mutta jos lyhyehköä ihmistä, niin eipä ole minun huoleni. En ole kiinnostunut lapsista.
Ja mikäs huolenaihe se on, jos jonkun lapsesta tulisi lyhyt? Eihän lyhyys elämää haittaa, jos ihminen on terve.
Sinä, ap, voisit muuten kertoa kun en tiedä mikä on alamittaisen raja?
enemmän mua huolettaisi se että lapsestani tulisi apn kaltainen järjeltään alimittainen :D
t. 160cm nainen
olen itse 160cm ja miehiä riitti kymmenelle sormelle ennen kuin vakiinnuin :D olin ja olen edelleen nätti ja siro nainen, en mikään sotanorsu lipputanko. Joten miksi siis huolettaisi?
Minä olisin ennemmin huolissani, jos tytöstäni sattaisi tulla hujoppi. :)
Olen lyhyt mies ja olen ottanut selvää kaikenmaailman operaatioista, joiden avulla saisin pituutta lisää. Keinoja ei ole, jotka toimisivat.
Jalanpidennysleikkauksella saisin 3 senttiä, mutta ei maksa vaivaa tässä 164 cm varressa.
Tämä on tabu, mutta mä kärsin lyhyydestä. En tunnustaisi tätä kaveriporukassa, koska aihe on arka. Vastapainoksi treenaan ja olen hankkinut massaa, se jeesaa vähän oloa. Naisen olen silti saanut. ;)