Mistä ihmiset ostavat paremmat ruokaostokset paikkakunnilla joissa ei ole Stockaa?
Siis edes tyyliin tunnin ajomatkan päässä. keskiverto-CM:stä ei oikein löydy vastaavaa valikoimaa Prismasta nyt puhumattakaan.
Kommentit (152)
.
Ihanaa asua maalla, jossa se kaikki ruoka tuotetaan. Saa aina tuoreena arkiruoat ja herkut.Ihan omasta pihasta jo kaikenlaista ja ruokapiirin kautta kaikki erikoisemmat lihat lähitiloilta, kuin tavallisemmatkin ruoat.
Biisonitilallekin on alle puolen tunnin matka.
Voi raukkoja kaupunkilaisia, kun joutuvat ostamaan ruokansa kalliilla kaupasta.
missään MAALLA asu, vaan Helsinki-Turku-Tamper-kolmion sisäpuolella pikkukaupungissa. Silti on maalaiset tuotteet saatavilla tuoreina ja edullisina suoraan tiloilta.
miten kuumia tunteita Stockmannin tavaratalo herättää. Onkohan se joillekin synonyymi helsinkiläisyydelle tai edes kaupunkilaisuudelle?? Itse asioin Stockmannin Helsingin tavaratalossa siitä yksinkertaisesta syystä, että kuljen siitä ohi joka päivä matkalla kotiin. Kaikki saa saman katon alta; eli ei tarvitse hakea lihoja metsästämällä, kaloja kalastamalla, marjoja metsästä nöykkimällä, mehuja itse puristamalla... Tai toreja ja erikoisliikkeitä kiertelemällä. Kukin toki käyttää aikansa miten haluaa. Kuivatuotteiden osalta Stockmannilta löytyy monista tuotteista jotain ulkomaisia vaihtoehtoja, eli merkkejä, mitä normaalimarketeissa ei ole. Ihan vaihteluksi on kiva välillä sellaista ostaa. Minulle aikakin on rahaa, joten suhteutan hintatason siihen. Rahalla saa ja hevosella pääsee, näin se on.
Ihmiset eivät ymmärrä, että itse valmistamalla/metsästämällä/kasvattamalla/kalastamalla saa tuoreempaa ja parempaa.
Itse ostamme joskus Stockalta jotain niitä erikoisempia (kalliita) leipiä, mutta ei voi sanoa, että ne kotona leivottua voittaisivat. Jotain suklaakonvehteja sieltä saa myös, mitä ei lähimarketista saa.
paska mitä hienostelijoita te jotkut ootte, helppoahan täällä on nimettömänä retostella sen stokkanne kanssa, luulen että todellisuus on jotain ihan muuta.
Mitäs se todellisuus sitten on ? Että Stockaretostelijat käyvätkin salaa Siwassa 22:50 hakemassa roiskeläppäpizzan?
"mistä ihmiset ostavat paremmat ruokaostokset paikkakunnilla joissa ei ole Stockaa?"
Miten ois vaikka kaupasta? :D Kannattaa vaan pysytellä siellä kehäkolmosen sisäpuolella, kun oot tuommonen urpo.
täysin samaa mieltä. urpo!!
jokainen käy missä tykkää, mutta kyllähän se nyt on selviö että Stockan herkku (HKI keskustasta ja Jumbosta mun kokemukset) on valikoimaltaan ihan eri kuin tavis lähi-k. Herkusta saa aikas paljon erikoisuuksia verrattuna tavismarkettiin. Tosin isot prismat ja cittarit ovat petranneet valikoimiaan.
Onko parempi ostos siis enemmän ruokaa vähemmällä rahalla vai jollakin tavalla parempaa ruokaa halvemmalla? Minä taidan tehdä parempia hankitoja naapurista, metsästä ja merestä.
jokainen käy missä tykkää, mutta kyllähän se nyt on selviö että Stockan herkku (HKI keskustasta ja Jumbosta mun kokemukset) on valikoimaltaan ihan eri kuin tavis lähi-k. Herkusta saa aikas paljon erikoisuuksia verrattuna tavismarkettiin. Tosin isot prismat ja cittarit ovat petranneet valikoimiaan.
... että tuo Stockan herkku on törkeästi ylihintainen, kaukana tuoreesta lähiruuasta ja täynnä kuorma-autoilla ja lentokoneilla kuljetettua säilöntäaineilla dumpattua moskaa siitä ylihintaa maksavia tolloja varten.
Stockan herkussa ei ole oikeasti sitä parempaa ruokaa kuin niin kuvittelevien ihmisten kalloissa.
Stockan herkku kuulostaa muuten koiranruokamyymälältä.
ewzapX jokxlkygwvkq, [url=http://dmmwsmzlsbgz.com/]dmmwsmzlsbgz[/url], [link=http://helrlrnflkfo.com/]helrlrnflkfo[/link], http://ptmrbmbpylrr.com/
Ja tunnen oloni orvoksi pikkukaupunkien ruokakaupoissa. Tämä johtunee siitä että syömme Suomessa vähän epätavallisempaa ruokaa johon kaipaamme aineksia joita ei saa joka paikasta.
mikäs kulttuuritausta teillä on?
. Minulle nuo eivät ole mitään hienoja brassailuruokia vaan täysin arkisia, paitsi ehkä karitsa nyt ei ole arkista mutta muut noista. Ai niin salaattivalikoimamme varmaan herättää myös brassailukauhistelua: emme juuri koskaan syö jäävuori- tai lehtisalaattia vaan uppoaa esim. vuonankaalia, mangoldia, roomansalaattia, mizunaa, tammenlehväsalaattia ;)Kulttuuritaustaltaan ihan 100 % persjalkainen pohjoiskarjalainen äitini (68 v.) kasvattaa itse luomuna mm. mangoldia, roomansalaattia, mizunaa, vuonankaalia (kylvetään vasta heinäkuussa, sillä ei viihdy valoisissa öissä). Lisäksi pensasmustikkaa, maa-artisokkaa, erilaisia papuja, montaa eri lajia tomaatteja jne.
Btw, tammenlehväsalaatti on bulkkia, jota myydään jokaisessa keravalaisessa ääs-marketissa.
mitä "hienompaankin" ruokaan tarvitsen; tuoretta kalaa, lihaa, yrttejä yms, ja PALJON tuotteita luomuna. Oikeastaan ainoastaan leivät ostan lähileipomosta, en lähikaupastamme.
Kyllä jouluostokset tehdään ihan Prismasta.
sielä stokkan nurkilla ei ole sellaisia huippu lihakauppoja kuin meillä MAALLA:
tuoresuolattua luomupossua, tuoretta lohta suoraan kalastajalta jnejne..
kateeks varmaan käy mut meillä on parempi tarjonta ku siellä etelässä
sielä stokkan nurkilla ei ole sellaisia huippu lihakauppoja kuin meillä MAALLA:
tuoresuolattua luomupossua, tuoretta lohta suoraan kalastajalta jnejne..kateeks varmaan käy mut meillä on parempi tarjonta ku siellä etelässä
Väitätkö sä ettei merenrantakaupungeissa kuten Helsinki, Espoo tai Turku saa lohta tuoreena?
kaikki haki ne hienommat ja erikoisemmat ruoat Super Wexistä eikä Stockalta, siellä oli lauantaisin käsittämätön määrä porukkaa.
Lieneekö sittemmin lopettanut.
Se n paikalla olevassa Mankkaan K-marketissa on edelleen ihan hyvä valikoima, esim. tuoreet osterit, elävät hummerit, riimihärkä ym. löytyy sieltä. Super Vexin kauppias siirtyi Sellon Cittariin
En tiedä paremmista, mutta me käydään Pyrhösen kauppahuoneelta ruoat. Stockalle on 40 minuutin junamatka + kävely citykäytävän läpi. :'(
Onko jonkun uunon mielestä säilykepurkkikarhu muka "parempi ruokaostos"? :D
yllättyisit jos kävisit jossain lihajalostamolla. Samoista raaka-aineista ja samoilla koneilla ne ne Pirkat, Rainbowt ja "merkkituotteet" tehdään.
ääliöt vain menee ostamaan saman skeidan tuplahinnalla stockalta.
Mä haen Stockalta, Hakaniemen hallista tai joskus Mustasta pekasta mm seuraavia asioita:
- tuore karitsa, mieluiten kare
- naudan marmorifile
- muutamat muut "erikoisemmiksi" laskettavat naudan tai karitsan osat (Esim flank steak, makurasvafilee, lapa jne)
Nämä ovat parempia lähituotteina, paikallisilta tuottajilta. Esim. Lahden seudulla Benjamin maatilatorilta tai Heilasta, Karkkilasta Kiven säästöpossusta jne. Poron ostan aidalta.
- äyriäiset, mm kampasimpukka, jättikatkaravut, mustekala,joskus harvoin hummeri ja osterit
Nämä ostan läheisestä K-kaupasta
- tuore kala, esim nieriä, kuha
Tuoretta kalaa ei kaupasta edes saa :D ainoa
tuore kala on vastapyydetty.
- Stockan oma kala-äyriäissekoitus on mun herkkuani
En syö eineksiä.
- leikkeleitä, mm tuoretta parmankinkkua (ei vakuumeissa)
Läheinen K-kauppa
- bufalamozzarellaa
Löytyy ihan mistä tahansa kaupasta.
- muita juustoja, mm suomalaisten pientuottajien juustoja ja kunnon vuohenjuustoa
Läheinen K-kauppa tai läheinen lähiruoka- / luomukauppa
- Hannen jogurtteja
Ei ole tuttu. Mutta Ahlmanin tilapiimät, -maidot, -jugurtit jne. löytyvät lähikaupoista
Paljon saan kyllä Cittaristakin, mutta jos haluan olla varma valikoimasta, menen Stockalle. Sen sijaan mökkipaikkakunnallani ei ole 40 km säteellä kauppaa, josta saisi pakkaamatonta lihaa.
Mökkipaikkakunnallani saa lihaa suoraan tilalta.
tarjontaansa, mutta pakko myöntää, että leipätiski siellä on ihan omaa luokkaansa! Aivan ihania vaihtoehtoja, joita ei todellakaan muualta saa. Juustojakin on järjettömiä määriä ja lihatarjontakin on todella runsas. Ja sitten on tietty niitä erikoisempia valmistuotteita, joita ei edes paremmasta K-marketista saa.
Mutta itse käyn aika ajoin Tukkutorilla lihaostoksilla (Wotkins). Paikalliset kaupat ovat myös olleet tarjonnaltaan erinomaisia.