Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käyt uimassa poikasi kanssa, joka on erityislapsi ja ei pärjää itsekseen miesten puolella?

Vierailija
12.09.2012 |

Ja poika on yli 7v

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kaverin mukaan sinne miesten puolelle tietysti. Jos ei tällaisia ole, en käy sen kanssa uimassa. Ei se siihen kuole. Monet muutkaan ei käy koskaan uimassa.

Vierailija
2/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajan avustajan tätä varten. Kelan sivuilta löytyy tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori. :(

T: Pientä poikaa odotteleva ison pienen pojan ja kahden pienen tyttösen äiti, jota ärsyttää suunnattomasti AV:lla seikkailevat tyttöjen äidit, jotka sorsivat poikalapsia, varsinkin, jos heillä ei ole isää/mieskaveria(joka olisi vielä päivisin kotona mahdollistamassa viikottaiset uimareissut jne!) elämässään.

Vierailija
4/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kouluikäinen oman sukupuolensa pukkariin.

Vierailija
5/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori. :(

T: Pientä poikaa odotteleva ison pienen pojan ja kahden pienen tyttösen äiti, jota ärsyttää suunnattomasti AV:lla seikkailevat tyttöjen äidit, jotka sorsivat poikalapsia, varsinkin, jos heillä ei ole isää/mieskaveria(joka olisi vielä päivisin kotona mahdollistamassa viikottaiset uimareissut jne!) elämässään.

siltä, että tuskin olet edes yrittänyt asiaa muuten järjestää.

Katsos kun kaikki ei vaan saa ihan kaikkea mitä haluaa. Sitten pitää keksiä muuta kivaa harrastusta.

Ei se ole kouluikäisten tyttöjen vika, että sä olet sössinyt asiasi. Heillä on kuitenkin oikeus olla ihan rauhassa oman sukupuolensa pukuhuoneessa.

Niin ja mulla on 3 poikaa. 7 v käy ihan hienosti siellä miesten puolella, kuten 9v ikäinenkin. 4 v käy kanssani naisten puolella.

Vierailija
6/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avustaja eli minä pääsen myös ilmaiseksi.

Vierailija
7/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt nelonen lukee meillä kaupungin järjestyssäännöissäkin että kouluikäinen oman sukupuolensa pukkariin.

mutta eikö siitä voi erityistapaustenkaan takia tehdä poikkeusta? Itselläni ei ole erityislasta joka moista tarvitsisi, mutta en kyllä todellakaan katsoisi pahalla jos sellainen kävisi äidin kanssa naisten puolella. Päinvastoin, sääli jos jää koko uiminen välistä siksi että joidenkin täytyy pitää niin tiukasti normaalitapauksia varten asetetuista säännöistä kiinni myös erikoistapauksissa.

Vierailija
8/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen saa kassalta varattua, kun kysyy. Olen itse käyttänyt tuota, sillä poikani on erityislapsi, eikä vielä 7vuotiaana pärjännyt yksin.

Vierailija
9/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt nelonen lukee meillä kaupungin järjestyssäännöissäkin että kouluikäinen oman sukupuolensa pukkariin.

mutta eikö siitä voi erityistapaustenkaan takia tehdä poikkeusta? Itselläni ei ole erityislasta joka moista tarvitsisi, mutta en kyllä todellakaan katsoisi pahalla jos sellainen kävisi äidin kanssa naisten puolella. Päinvastoin, sääli jos jää koko uiminen välistä siksi että joidenkin täytyy pitää niin tiukasti normaalitapauksia varten asetetuista säännöistä kiinni myös erikoistapauksissa.

voisi naisavustajansa kanssa tulla naisten puolelle.

Kyllä se niin vaan on että raja on jossain ja se raja on 7v ikä. Piste.

SItä isommille kunnalta saa apuja, kunhan vaan pyytää.

Vierailija
10/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että minä sanoin, että normaaliperheissä MIES käy päivisin töissä eikä ole silloin viemässä pientä kouluikäistä(IIIIK!) poikaa uimahalliin, niin miten se missään mielessä tarkoittaa, että minä olen sössinyt asiani? Juu, minulla siis on mies ja käymme perheenä uimahallissa n kerran pari kuukaudessa - useimmiten sinne vaan on mentävä ns. ruuhka-aikana viikonloppuna, koska aamun arkiuinnit mm. meidän perheeltämme on kielletty ylihysteeristen tyttöjen äitien uskomusten tähden, koska 7-vuotias poikanihan ei uimahallissa muuta tee kuin tuijottaa sinun tyttäresi pimppiä ja haluaa päästä tökkimään sitä - hei haloo, ääliöt! Ei ne pienet pojat ymmärrä seksistä vielä yhtään mitään eikä niitä taatusti kiinnosta sinun tyttäresi jakorasia vielä vähintään neljään vuoteen!

-Nelonen, joka ei aio jatkaa keskustelua tästä aiheesta.

Vierailija
11/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei todellakaan ole mikään seksuaalisuuteen liittyvä asia. Monille tule luonnollinen häveliäisyys jo ennen kouluikää, ihan vaikka kotona ei asiasta puhuttaisi mitään. Meneekö siis sen erikoislapsen oikeus käydä uimassa sen edelle että joku tyttö ei voi tulla samaan aikaan uimaan, koska ei halua näyttäytyä alasti pojan edessä. Ensin kotona opetetaan että tietyt alueet ovat yksityisaluetta mutta sitten ne paikat pitääkin näyttää saman koulun pojille. Miksi 7-vuotiaalla tytöllä ei ole oikeutta intimiteettisuojaan?

Ja vastaus ap:n kysymykseen: emme käy kahdestaan uimassa. Jos en saa ketään miespuolista pojan kanssa pesutiloihin enkä perhepukuhuonetta niin sitten emme mene uimaan.

Vierailija
12/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että minä sanoin, että normaaliperheissä MIES käy päivisin töissä eikä ole silloin viemässä pientä kouluikäistä(IIIIK!) poikaa uimahalliin, niin miten se missään mielessä tarkoittaa, että minä olen sössinyt asiani? Juu, minulla siis on mies ja käymme perheenä uimahallissa n kerran pari kuukaudessa - useimmiten sinne vaan on mentävä ns. ruuhka-aikana viikonloppuna, koska aamun arkiuinnit mm. meidän perheeltämme on kielletty ylihysteeristen tyttöjen äitien uskomusten tähden

Vierailija
13/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että minä sanoin, että normaaliperheissä MIES käy päivisin töissä eikä ole silloin viemässä pientä kouluikäistä(IIIIK!) poikaa uimahalliin, niin miten se missään mielessä tarkoittaa, että minä olen sössinyt asiani? Juu, minulla siis on mies ja käymme perheenä uimahallissa n kerran pari kuukaudessa - useimmiten sinne vaan on mentävä ns. ruuhka-aikana viikonloppuna, koska aamun arkiuinnit mm. meidän perheeltämme on kielletty ylihysteeristen tyttöjen äitien uskomusten tähden, koska 7-vuotias poikanihan ei uimahallissa muuta tee kuin tuijottaa sinun tyttäresi pimppiä ja haluaa päästä tökkimään sitä - hei haloo, ääliöt! Ei ne pienet pojat ymmärrä seksistä vielä yhtään mitään eikä niitä taatusti kiinnosta sinun tyttäresi jakorasia vielä vähintään neljään vuoteen!

-Nelonen, joka ei aio jatkaa keskustelua tästä aiheesta.

Tyttökin tarvitsee yksityisyyttä, vaikka ei pelkoa olekaan siitä että poikasi "kyttää pimppiä ja tulee pökkimään".

Jos sinä et halua noudattaa uimahallin sääntöjä, sinun pitää valittaa heille, ei kiljua av-palstalla sitä miten avuton poikasi on.

Vierailija
14/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vammainen pitää ylipäätään viedä uimahalliin? Ei vammaisia kannata muutenkaan päästää vesille ilman pelastusliivejä... Eikun odotas! AP... Hahaha, nyt ymmärrän :D ! Kiero ämmä olet heh, separin kanssa uimahalliin ja no, jos separi ei osaa uida, no, voi "harmi"! ;)

Vierailija
15/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten pukkariin? Ei voi olla niin, että samanikäisten tyttöjen pitää sietää poikia pukkarissa vain siksi, että poikien äidit ei saa uimahallireissujaan järjestettyä.

Vierailija
16/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt eivät halua olla alasti poikasi nähden. Enkä mä oikein jaksa uskoa, että se poikakaan haluaa.

Mun tytöillä ei ole ollut mitään vaikeuksia selvitä naisten puolen pukkarissa yksin 7-vuotiaana, joten mä en tajua, miten tää nyt voi pojille olla aivan ylivoimaista.

Ja sitä paitsi: miksei se 7-vuotias ole päivisin koulussa?

meidän perheeltämme on kielletty ylihysteeristen tyttöjen äitien uskomusten tähden, koska 7-vuotias poikanihan ei uimahallissa muuta tee kuin tuijottaa sinun tyttäresi pimppiä ja haluaa päästä tökkimään sitä - hei haloo, ääliöt! Ei ne pienet pojat ymmärrä seksistä vielä yhtään mitään eikä niitä taatusti kiinnosta sinun tyttäresi jakorasia vielä vähintään neljään vuoteen!

Vierailija
17/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida paljoa kunnioittaa poikaasi, sillä ihan normaalia on ettei halua olla alsti vieraan, vastakkaisen sukupuolen nähden.

Jopa kehitysvammaiset, joilla äo ei ole korkeampi kuin 50 tajuavat, ettei alastomuus ole normaali tapa kohdata vieraita.

Kannattaa ainakin opettaa se pojallesi, jos ette vielä ole sitä kertoneet. voi joutua jopa hyväksikäytetyksi, jos ei tajua omaa yksityisyyttää.

Vierailija
18/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa taas ei selvästikään osaa lukea. Mitä ihmettä ap:ta auttaa kommentit siitä, kuinka kommentoijien omat lapset kyllä ovat selvinneet yksin miesten puolella? Ap:n lapsi ei nyt vaan pärjää, ja se on otettava lähtökohtana.

Kyllä, olen sitä mieltä, että olemme vieraantuneet todella kauas suomalaisesta saunakulttuurista. Jos pieniä poikia (seitsenvuotias on sellainen, ainakin minusta) olisi naisten puolella, niitä ei samanikäiset tytöt osaisi ujostella. Ihminen ujostelee asioita, joita hän pitää outona tai joita hänen vanhempansa/muut aikuiset ovat opettaneet äimistelemään ja nolostelemaan.

Mutta fakta tosiaan on, että erityislapsilla ei ole erityisvapauksia, vaikka se merkitsisi uimataidon jäämistä hankkimatta.

Onneksi meillä on pojan isä, joka menee pukkariin pojan kanssa.

Kuten muutama asiallinen vastaaja jo vinkkasi, uimahallissa saattaa olla perhesauna tuollaisiin tilanteisiin.

Tai jos ei ole, voisitko ap pyytää jotain miessukulaista tai vaikka naapurin pojan isää menemään sinunkin poikasi kanssa pukkariin (sinä siis odottaisit altassa)?

Vierailija
19/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja poika on yli 7v

Vierailija
20/32 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta fakta tosiaan on, että erityislapsilla ei ole erityisvapauksia, vaikka se merkitsisi uimataidon jäämistä hankkimatta.

ja itseasiassa vielä enemmänkin, joten uimataito ei ole siitä kiinni, mitä vanhemmat osaa ja pystyy järjestämään.