Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pressu auton päälle yleisellä parkkiksella

Vierailija
14.01.2024 |

Oletteko käyttäneet koko auton peittävää pressua autonne päällä julkisella parkkipaikalla. Esim. rautatieasemalla tai kaupan tms. pihassa tai ihan tienlaidassa pysäköitäessä? Onko sallittua?

Itse olen miettinyt, että pitäisikö käyttää, varsinkin lumisateella. Ja kesäisinkin voisi olla hyvä hellepäivinä peittää tai jos pysäköi puun alle.

Olen myöa miettinyt, että kehtaako heittää pressun auton päälle poitsun jääkiekko treenien ajaksi, kun ollaan kanssa hallilla. Vai onko liian noloa :D

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen hyötyä siitä on ainakin jos ei sada lunta??

Vierailija
2/36 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö tuo nyt aika selvästi kertonut niistä hyödyistä, mitä pressun käytöllä saavutetaan?

Itse käytän aina kokopressua auton päällä. Siis jos on pakkasta tai lumisadetta. Ja saa sitä käyttää, missä vaan.

Tosin parkkipirkot ei tykkää. Itsellänikin on irrotettu pressu, kun ovat katsoneet, että onko pysäköinti maksettu (oli maksettu todellakin). Eivät sitten viitisineet kiinnittää kunnolla takaisin ja pressu oli irronnut lähes kokonaan paikoiltaan

>:( . Mielestäni lähestulkoon laitonta tuollainen toiminta!

Jos pysäköi julkiselle paikalle ja käyttää pressua. Kannattaa ostaa sellainen, että sen saa lukittua paikoilleen. Ei lähde sitten myöskään ohikulkijoiden matkaan pressu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin noloa, että olisin jättänyt avaamatta aihetta edes!

Vierailija
4/36 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, missä ja miten sulatat ja kuivatat tämän pakkasesta ja lumisateesta kohmettuneen pressun?

Vierailija
5/36 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pressua, kun auto seisoo käyttämättä useamman päivän tai viikon JA on luvassa lumisadetta tai kovaa pakkasta.

Yleensä auto on parkissa omalla pihallani, jossa saan sen tarvittaessa johdon päähän. Viimeksi kun oli kovat pakkaset vuodenvaihteessa pressutin auton kerrostalon epävirallisella parkkialueella. Lisäksi olin suojannut tuulilasin vielä erikseen. Eipä ollut jäässä lasit lähtiessä, ja autokin starttasi hyvin ilman lohkolämmitintä.

En vaivautuisi peittelemään autoa parin tunnin keikan vuoksi, korkeintaan tuulilasin, jos sää kehno.

Kotona ollessa heitän pressun mattotelineelle kuivumaan. Jos reissussa mukana, on pakko säilöä farkun peräkontissa. Kotona sitten taas ulos tuulettumaan.

Vierailija
6/36 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi persu tuulilasin päälle niin se riittää. Toinen taka-ikkunalle jos haluaa nähdä siitäkin ulos. 

Vierailija
7/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran meni utelias naapuri kurkkimaan pressun alle. Tulin juuri paikalle, kun raotteli peitettä.

Kysyin, että mitähä hemmettiä. Niin tää kansankynttilä höpis jotain, että pitää varmistaa, että mitä autoja pihalle on pysäköity.

Aika erikoista, että pitää mun autopaikalla olevaa autoa hipelöidä... kandeis pitää huoli vaan omista asioistaam ja näin asian myös hänelle ilmaisin. Lähti siitä sitten nolona mumisten menemään.

Mutta itse olen kokopeiton todennut ihan toimivaksi, ainakin omassa pihassa pysäköidessä. On joskus ollut reissussakin mukana, jos on tiedossa, että auto seisoo useamman päivän paikoillaan. Suojaa säältä ja ohikulkijoiden katseilta!

Vierailija
8/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin että "Persu auton päälle yleisellä parkkiksella".

Vierailija
9/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran meni utelias naapuri kurkkimaan pressun alle. Tulin juuri paikalle, kun raotteli peitettä.

Kysyin, että mitähä hemmettiä. Niin tää kansankynttilä höpis jotain, että pitää varmistaa, että mitä autoja pihalle on pysäköity.

Aika erikoista, että pitää mun autopaikalla olevaa autoa hipelöidä... kandeis pitää huoli vaan omista asioistaam ja näin asian myös hänelle ilmaisin. Lähti siitä sitten nolona mumisten menemään.

Mutta itse olen kokopeiton todennut ihan toimivaksi, ainakin omassa pihassa pysäköidessä. On joskus ollut reissussakin mukana, jos on tiedossa, että auto seisoo useamman päivän paikoillaan. Suojaa säältä ja ohikulkijoiden katseilta!

Ihan vain maatiaiselle tiedoksi: taloyhtiöiden parkkikset on tarkoitettu yhtiöjärjestyksen mukaan vain ajokuntoisten ja rekisteröityjen ajoneuvojen säilyttämiseen.

Ei renkaattomien "harrastus"ajoneuvojen, ei murtoroinan säilytystä varten pysäköityjen ja pressulla peiteltyjen. 

Vierailija
10/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, missä ja miten sulatat ja kuivatat tämän pakkasesta ja lumisateesta kohmettuneen pressun?

Ei tarvi sulatella,kun materiaali on sellaista,ettei lumi tartu.

Vierailija
11/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lin että pressa auton päällä,inmettelin jo Tavvvjan touhuja,että onko varastamassa sitä.

Vierailija
12/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy joskus  ulkona pakkasella niin huomaat että ne ikkunat jäätyvät.  Laitan aina vähintään tuuliasi/etuikkuna peiton yöksi jos ei nollakeli. Jos pitempään seisomaan niin puolipeiton.  Meillä ei suositella sisätilan lämmittimen käyttöä taloyhtiössä 

Vierailija
13/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöksi persu tuulilasin päälle niin se riittää. Toinen taka-ikkunalle jos haluaa nähdä siitäkin ulos. 

"Yöksi persu tuulilasin päälle." 🤭

Vierailija
14/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain maatiaiselle tiedoksi: taloyhtiöiden parkkikset on tarkoitettu yhtiöjärjestyksen mukaan vain ajokuntoisten ja rekisteröityjen ajoneuvojen säilyttämiseen.

Ei renkaattom

Kyttääjälle tiedoksi, että kukaan ei ole valtuuttanut sinua yhtiöjärjestyksen toteumisen valvontaan parkkipaikan osalta. Jos epäilet väärinkäyttöä, on yhteyskanavasi taloyhtiön hallitus tai isännöitsijä, joka sitten tarveharkintansa mukaan käy asian tarkistamassa tai pyytää lisäselvityksiä parkkipaikan haltijalta.

Vierailija
15/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin alle 

Siis tietenkin vain massaaamaan alustaa....

Vierailija
16/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei renkaattom

Mikään tuossa ei oikeuta uteliasta naapuria menemään näpertelemään sitä pressua.

Vierailija
17/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun oli vielä auto, niin käytin pakkasella ja helteellä suojaa. 

Vierailija
18/36 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä peitetään auto vaikka on tuossa katoksessa. Nytkin sen verran pöllyää lumi, että ei katos yksistään auta.

Ja kesällä, jos auto on ollut pesussa, niin sillloin pressu päälle myös. Ainakin, jos on mahdollisuus, että useamman päivän seisoo. Ehkäisee pölyyntymistä. Myös työpaikan pihalla peitettynä kovassa lumisateessa ja pakkasilla.

Kannattaa koko auton peittoa ostaessa varmistaa, että on riittävä määrä kiinnityspisteitä, että pysyy päällä sääs ku sääs. Edellisen pressun kanssa oli ongelmia tämän asian kanssa. Nyt ei enää, kun kolmella hihnalla varmistettu.

Vierailija
19/36 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helkutin pressua? Ettekö te ole kuullut auton puoli- tai kokopeitteestä? Ihan noilla nimillä myydään. Moni jättää vain käyttämättä niitä sen takia, että ainakin kaupunkiolosuhteissa ne varastetaan usein. Monilla kun on vain kiusa se on pienikin kiusa -mentaliteetti, eli ei edes itse tarvita sitä peitettä vaan heitetään menemään. Kokopeitteen avulla moni on taas saanut autonsa ruostumaan turhan nopsaan.

Vierailija
20/36 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helkutin pressua? Ettekö te ole kuullut auton puoli- tai kokopeitteestä? Ihan noilla nimillä myydään. Moni jättää vain käyttämättä niitä sen takia, että ainakin kaupunkiolosuhteissa ne varastetaan usein. Monilla kun on vain kiusa se on pienikin kiusa -mentaliteetti, eli ei edes itse tarvita sitä peitettä vaan heitetään menemään. Kokopeitteen avulla moni on taas saanut autonsa ruostumaan turhan nopsaan.

No joo, mut kylhän noit kokopeitteit saa nykyään vaijerin ja lukon kanssa lukittua paikoilleen. Joo-o kyllähän joku Oopeli ruostuu, oli siinä peitto tai ei :DD 

Itsellä ei kyllä ole ollut mitään ongelmia kokopeitteen kanssa ikinä, ruosteen tai minkään muunkaan suhteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi