Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten motivoida mies työnhakuun?

Vierailija
01.11.2012 |

On ollut reilun 2v työttömänä eikä edelleenkään etsi töitä millään tavalla. Kun koitan keskustella asiasta toteaa vain että kun ei niitä töitä ole, eikä noin vain löydy. No, ei varmaan löydy jos ei edes etsi. Parin kuukauden välein käy mol:n sivuilla mun painostuksesta toteamassa ettei ollut hänelle mitään.

Kun yritän sanoa että hänenkin pitäisi osallistua perheen elatukseen niin on sitä mieltä että työkkäri on aivan riittävä osallistuminen. No, ei ole!

Meillä on myös haaveena oman rivarinpätkän osto, mutta enhän mä nyt niin tyhmä ole että ottaisin yhteistä lainaa jonka maksu jäisi kokonaan mun harteille toisen maatessa kotona.

Ollaan pattitilanteessa, miehellä ei intoa työnhakuun ja mulla alkaa loppua kärsivällisyys.

Neuvoja otetaan vastaan!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
2/7 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn teko ei kiinnostanut, siispä jätin. En jaksa elättää muita kun lastani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joltain löytyisi vinkkejä.

Ap

Vierailija
4/7 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia?

Vierailija
5/7 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin tosiaan olen valmis eroamaan asian vuoksi. Erollahan en saavuttaisi sitä mitä tahdon eli kahta aikuista kantamaan taloudellista vastuuta perheestä.

On 1 lapsi, mies oli töissä kun aloin odottaa ja kun asioista keskusteltiin ei tullut esiin että aikoo heittäytyä tukien/mun palkan varaan.

Vierailija
6/7 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskin totta ehdottomasti on ettei "ATK-Juttuja" tekemälle miehelle varmaan ole löytynyt töitä enää viiteentoista vuoteen. ATk-ala kun on vähitellen muuttunut IT- ja muiksi aloiksi. Jos miehesi koulutus oikeasti on noin vanhentunutta, häntä ehkä kannattaisikin ensin rohkaista päivittämään ammattitaitonsa - sitten ehkä löytyisi se motivaatio ja oma paikka työmarkkinoillakin.

Vierailija
7/7 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskin totta ehdottomasti on ettei "ATK-Juttuja" tekemälle miehelle varmaan ole löytynyt töitä enää viiteentoista vuoteen. ATk-ala kun on vähitellen muuttunut IT- ja muiksi aloiksi. Jos miehesi koulutus oikeasti on noin vanhentunutta, häntä ehkä kannattaisikin ensin rohkaista päivittämään ammattitaitonsa - sitten ehkä löytyisi se motivaatio ja oma paikka työmarkkinoillakin.

kun niitä töitä kerran ei ole. Mutta kun ei kiinnostavia koulutuksiakaan nyt ole sattunut alkamaan :(

Myös olen koittanut kysellä kiinnostaisiko miestä mahdollisesti joku muu ala, vaan ei kuulemma kiinnosta. Olisi päässyt ainakin joksikin aikaa eri alan hommiin mutta ei lähtenyt kun on kuulemma liian raskasta.

Mies vaikuttaa aivan tyytyväiseltä nykyiseen tilanteeseen ja mikäpä sillä tietty on ollessa. Luulen että se pian työkkäristä pakotetaan johonkin pilipalihommiin mistä ei ole mitään rahallista hyötyä :(