Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat hoitovirheet, joita sattunut itsellesi/ läheisillesi?

Vierailija
13.05.2015 |

Oletko saanut ammattitaidotonta hoitoa lääkäreiltä/hoitajilta tai muita hoitovirheitä sattunut kohdallesi?

Kommentit (294)

Vierailija
1/294 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kovimmillaan migreenissä täysin paikoillani, silmät kiinni, en uskalla varvastakaan liikuttaa. Taatusti en näytä kovin kipeälle sillä hetkellä, mutta yritän tehdä kaikkeni ettei kipu enää entisestään ylly. Kipuakin on monenlaista, joku kipu helpottuu tai muuttuu paremmin hallittavaksi jos samalla liikkuu tai ulisee, joku kipu pistää hikoilemaan ja tärisemään, toinen taas estää liikkumisen, hengittääkin pitää superrauhallisesti ettei vahingossakaan liikahda. 

Ihan järkyttävää, että terveydenhuollossa vähätellään kipua! 

Vierailija
2/294 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 77v pappaa ei otettu ambulanssiin puuttuvan 15€ omavastuun takia. Kyseessä kaksi kertaa ohitusleikattu sydänpotilas, jolla rintakipua, eikä suihkenitro tehonnut. Isä joutui siten kyyditsemään hänet 40km päässä olevaan keskussairaalaan. Perillä varmistui kyseessä olevan keuhkokuumeen aiheuttama sydäninfarkti. Oli onnea matkassa, että pappa saatiin yöllä hoitoon ja hän selvisi, aamulla olisi ollut jo luultavasti myöhäistä. Että näin Päijät-Hämeen ensihoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/294 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:26"]Mulla ehkä isoin on se, että ei olla uskottu kuinka kipeä on ollut. En huuda enkä itke kuin aivan omilla rajoillani, joten jos asteikolla 1-10, on sanonut 8-9 en ole saanut mitään kivunlievitystä. Kyseessä revennyt munasarjakysta, jonka vuoksi vatsaonteloissa n. Litra verta. Viimeinen niitti oli leikkauksen jälkeen aamulla lääkäri, jonka kommentti oli "ethän ollut edes kiepä tönne tullessasi". En, muuten vain osasin hakeutua lääkäriin ja sanoin kipuasteikoksi 8-9..
[/quote]

Jos sanot että VAS on 9, niin sillon se tarkottaa käytännössä katsoen pahinta mahdollista kipua, jolloin kukaan ei todellakaan makaa paikallaan hiljaa.
[/quote "kivulla on monet kasvot", jokainen reagoi siihen siis erilaila. Osa huutaa, osa makaa kippurassa hiljaa itkien ja kärsien.
[/quote]
VAS 9 kipu voi juurikin olla sellainen että potilas makaa hiljaa paikallaan eikä oikein uskalla edes hengittää kun sattuu niin paljon.

Tapaan myös ajoittain töissä potilaita, jotka ovat aivan helkkarin kipeitä (esim. kuoleva potilas) ja kun heiltä kysyy kivusta, vastaus on että ei tässä mitään- vaikka päälle päin jo näkee että VAS on taatusti ainakin 7-8 tai enemmän.
[/quote]

Nii no, mä olen nähny potilaita jotka sanoo VAS:n olevan esim just 9 ja sit kuitenkin lähdetään 5 kerrosta alemmas tupakalle ulos kävellen ilman mitään ongelmia. Mulla sentään on aivot ja osaan ajatella/arvioida tilannetta itse. Ei tyhmä tarvitse olla vaikka hoitaja onkin.

Vierailija
4/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:26"]Mulla ehkä isoin on se, että ei olla uskottu kuinka kipeä on ollut. En huuda enkä itke kuin aivan omilla rajoillani, joten jos asteikolla 1-10, on sanonut 8-9 en ole saanut mitään kivunlievitystä. Kyseessä revennyt munasarjakysta, jonka vuoksi vatsaonteloissa n. Litra verta. Viimeinen niitti oli leikkauksen jälkeen aamulla lääkäri, jonka kommentti oli "ethän ollut edes kiepä tönne tullessasi". En, muuten vain osasin hakeutua lääkäriin ja sanoin kipuasteikoksi 8-9..
[/quote]

Jos sanot että VAS on 9, niin sillon se tarkottaa käytännössä katsoen pahinta mahdollista kipua, jolloin kukaan ei todellakaan makaa paikallaan hiljaa.
[/quote "kivulla on monet kasvot", jokainen reagoi siihen siis erilaila. Osa huutaa, osa makaa kippurassa hiljaa itkien ja kärsien.
[/quote]
VAS 9 kipu voi juurikin olla sellainen että potilas makaa hiljaa paikallaan eikä oikein uskalla edes hengittää kun sattuu niin paljon.

Tapaan myös ajoittain töissä potilaita, jotka ovat aivan helkkarin kipeitä (esim. kuoleva potilas) ja kun heiltä kysyy kivusta, vastaus on että ei tässä mitään- vaikka päälle päin jo näkee että VAS on taatusti ainakin 7-8 tai enemmän.
[/quote]

Nii no, mä olen nähny potilaita jotka sanoo VAS:n olevan esim just 9 ja sit kuitenkin lähdetään 5 kerrosta alemmas tupakalle ulos kävellen ilman mitään ongelmia. Mulla sentään on aivot ja osaan ajatella/arvioida tilannetta itse. Ei tyhmä tarvitse olla vaikka hoitaja onkin.
[/quote]
Just näin! Hoitajana pitää osata arvioida tilanteita muutenkin kuin vain potilaan sanomisten perusteella!

Vierailija
5/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:57"]

Mun 77v pappaa ei otettu ambulanssiin puuttuvan 15€ omavastuun takia. Kyseessä kaksi kertaa ohitusleikattu sydänpotilas, jolla rintakipua, eikä suihkenitro tehonnut. Isä joutui siten kyyditsemään hänet 40km päässä olevaan keskussairaalaan. Perillä varmistui kyseessä olevan keuhkokuumeen aiheuttama sydäninfarkti. Oli onnea matkassa, että pappa saatiin yöllä hoitoon ja hän selvisi, aamulla olisi ollut jo luultavasti myöhäistä. Että näin Päijät-Hämeen ensihoidossa.

[/quote]

Enpä ole ikinä kuullut että ambulanssi maksetaan käteisellä.

Vierailija
6/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:03"]

[/quote]

[/quote]

Minä myös mietin miten tämä on mahdollista. Sen kerran kun minua on piipaa-autolla kuskattu olin köyhä kuin kirkonrotta, mutta olisi ollut aivan liian iso riski että olisin tullut taksilla sairaalaan, minulla kun oli menossa hengitystiet tukkoon. 

Voiko kyseessä olla kuljetus terveysasemalta sairaalaan tms? Tietysti nämä omavastuuasiat ovat voineet vuosien mittaan vaihtua moneen kertaan. 

Vierailija
7/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:57"]

[/quote]

[/quote]

En minäkään, eikä isä tai pappa. Näin väittää sairaanhoitopiirin johtajakin, että rahaa ei ambulanssissa tarvita eikä pyydetä, mutta en silti usko isän tai papan valehtelevan. Sairaankuljettaja soitti isälle papan puhelimesta, ja sanoi että pappa pitäisi viedä sairaalaan, mutta se ei ole heidän tehtävänsä, koska omavastuu puuttuu. Luottokortin numeroakin isä tarjosi, muttei kelvannut.
Kyseessä on voinut olla jonkinlainen väärinkäsityskin, mutta se meinasi maksaa ihmishengen. Kummallinen juttu tämä on meistäkin ollut. 84

Vierailija
8/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:26"]Mulla ehkä isoin on se, että ei olla uskottu kuinka kipeä on ollut. En huuda enkä itke kuin aivan omilla rajoillani, joten jos asteikolla 1-10, on sanonut 8-9 en ole saanut mitään kivunlievitystä. Kyseessä revennyt munasarjakysta, jonka vuoksi vatsaonteloissa n. Litra verta. Viimeinen niitti oli leikkauksen jälkeen aamulla lääkäri, jonka kommentti oli "ethän ollut edes kiepä tönne tullessasi". En, muuten vain osasin hakeutua lääkäriin ja sanoin kipuasteikoksi 8-9..
[/quote]

[/quote]
Pahinta mahdollista kenen mukaan? Joustoa sen hetkinen kipu on pahinta mitä tämä ihminen on koskaan kokenut? Mistä helkkarista hän voi tietää miltä pitää näyttää VAS:n ollessa 9. Kaikki kun sen itse määrittelee. Harmi ettei voi kipua todeta nopsasti jollain peruslabralla. Sitten kaikki on kiinni hoitajista ja lääkäristä jotka kaikki tietävät sinua paremmin oletko kipeä eli et.
[/quote]
Joustoa = Jos
[/quote]
VAS:n arvo 10 tarkoittaa "pahinta mahdollista kipua, jonka voit kuvitella". Eiköhän tuollaisessa tilanteessa, jos kykenee hiljaa makaamaan paikallaan, voi kuvitella pahempaakin kipua. Ja potilaan kivusta kertoo myös RR. Kivuliaalla ihmisellä paineet kohonneet yleensä paljon.
[/quote]
eli sun asteikolla nainen joka huusi ja voivotteli ääneen virtsaputkentulehdusta oli kipeämpi kuin minä, joka makasin hiljaa kippurassa itkien? Ei käynyt mielessä huutaa, kun sisäänhenngityskin sattui. Ja olen kokenut molemmat, myös virtsaputkentulehduksen joka ei ollut lähelläkään sitä kipua. Ja mikä sun pointti on? Tulla tänne vähätteleen ja väitteleen muiden kivusta, vaikka kipu on yksilöllinen asia. Jokainen kokee sen eritavalla. Luulin että tää keskustelu oli hoitovirheitä eikä kipuasteita varten ja kyllä minusta sen voi hoitovirheeksi laskea, ettei sisäistä verenvuotoa kärsivälle anneta särkylääkettä. Ja ei ne verenpaineet nousseet, kun ne laski verenhukan takia.

Vierailija
9/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olette saaneet korvauksia näistä hoitovirheistä? Suomessa onneksi korvataan kaikki todennetut hoitovirheet.

Vierailija
10/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei ole onneksi lähipiiriin sattunut mitään yhtä vakavia kuin yllämainitut.
Tyyliin lapsella ei ole osattu diagnosoida korvatulehdusta tms.

Mutta eräs taksikuski tulee mieleen.
Kuski kertoi äitinsä juuri kuolleen.
En nyt muista mikä operaatio oli, mutta jokin todella pieni ja "helppo nakki".
Jostain syystä oli käytetty nenämahaletkua ja se oli laitettu liian syvälle.
Vatsalaukkuun tuli reikä josta tietenkin iso verenvuoto ja massiivinen tulehdus.
Eivät myöntäneet hoitovirhettä, eivätkä pahoitelleet.
Asiaa oltiin viemässä omaisten puolelta eteenpäin.
Toivottavasti saivat edes oikeutta,
Vaikka mikään ei tietysti äitiä korvaa.
Oma lapsikin on ollut samassa tilanteessa ja kyllä sitä katsoi tarkkaan tuon tarinan jälkeen.

Vierailija
11/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:41"]Itselle ei ole onneksi lähipiiriin sattunut mitään yhtä vakavia kuin yllämainitut.
Tyyliin lapsella ei ole osattu diagnosoida korvatulehdusta tms.

Mutta eräs taksikuski tulee mieleen.
Kuski kertoi äitinsä juuri kuolleen.
En nyt muista mikä operaatio oli, mutta jokin todella pieni ja "helppo nakki".
Jostain syystä oli käytetty nenämahaletkua ja se oli laitettu liian syvälle.
Vatsalaukkuun tuli reikä josta tietenkin iso verenvuoto ja massiivinen tulehdus.
Eivät myöntäneet hoitovirhettä, eivätkä pahoitelleet.
Asiaa oltiin viemässä omaisten puolelta eteenpäin.
Toivottavasti saivat edes oikeutta,
Vaikka mikään ei tietysti äitiä korvaa.
Oma lapsikin on ollut samassa tilanteessa ja kyllä sitä katsoi tarkkaan tuon tarinan jälkeen.

[/quote]

Tulipas huonosti tuo viimeinen.
Lapsemme on siis ollut myös nenä maha letkussa, nuhasta johtuvan tukkoisuuden vuoksi.

Vierailija
12/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ongelma terveyskeskuksissa on myös se, että siellä on niin vihreetä sakkia että ne tuntuvat olevan ihan pihalla jos kyseessä pikkuisenkin hankalampi keissi. Ei kukaan kokeneempi varmaan edes halua työskennellä kiireisessä päivystyksessä.

Toisekseen jos esim. itsellä tai lapsella on joku sairaus, josta itse tietää luonnollisesti paljon, ja lääkäri alkaa selittää jotain mikä sinusta EI kuullosta oikealta, niin luota itseesi ja hommaa toinen mielipide. 

Vierailija
13/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut otettiin sairaalan päivystysosastolle illalla sepsisepäilyn takia. Labrat ym. oli otettu tk-päivystyksessä, ja tarkoitus oli aloittaa suonensisäinen antibioottihoito välittömästi. Hoitaja auttoi vuoteeseen, laittoi tipan valmiiksi, ja sanoi, että lääkäri tulee 'ihan heti' katsomaan ja määräämään antibiootin. Odotin, kukaan ei tullut, nukahdin.

Minut löydettiin 8-9 tuntia myöhemmin, jolloin olin septisessä shokissa. Kävin todella lähellä kuolemaa, minua hoidettiin teho-osastolla. Jäin henkiin ilman pysyviä vaurioita, onneksi.
Lääkäri myönsi, että minut "unohdettiin", mitään selitystä en koskaan saanut, miten se oli edes mahdollista.

Vierailija
14/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei ambulanssi laskuta. Lasku tulee myöhemmin kotiin.

T. Lanssissakin työskennellyt

Vierailija
15/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:26"]Mulla ehkä isoin on se, että ei olla uskottu kuinka kipeä on ollut. En huuda enkä itke kuin aivan omilla rajoillani, joten jos asteikolla 1-10, on sanonut 8-9 en ole saanut mitään kivunlievitystä. Kyseessä revennyt munasarjakysta, jonka vuoksi vatsaonteloissa n. Litra verta. Viimeinen niitti oli leikkauksen jälkeen aamulla lääkäri, jonka kommentti oli "ethän ollut edes kiepä tönne tullessasi". En, muuten vain osasin hakeutua lääkäriin ja sanoin kipuasteikoksi 8-9.. [/quote] Jos sanot että VAS on 9, niin sillon se tarkottaa käytännössä katsoen pahinta mahdollista kipua, jolloin kukaan ei todellakaan makaa paikallaan hiljaa. [/quote] Pahinta mahdollista kenen mukaan? Joustoa sen hetkinen kipu on pahinta mitä tämä ihminen on koskaan kokenut? Mistä helkkarista hän voi tietää miltä pitää näyttää VAS:n ollessa 9. Kaikki kun sen itse määrittelee. Harmi ettei voi kipua todeta nopsasti jollain peruslabralla. Sitten kaikki on kiinni hoitajista ja lääkäristä jotka kaikki tietävät sinua paremmin oletko kipeä eli et. [/quote] Joustoa = Jos [/quote] VAS:n arvo 10 tarkoittaa "pahinta mahdollista kipua, jonka voit kuvitella". Eiköhän tuollaisessa tilanteessa, jos kykenee hiljaa makaamaan paikallaan, voi kuvitella pahempaakin kipua. Ja potilaan kivusta kertoo myös RR. Kivuliaalla ihmisellä paineet kohonneet yleensä paljon. [/quote] eli sun asteikolla nainen joka huusi ja voivotteli ääneen virtsaputkentulehdusta oli kipeämpi kuin minä, joka makasin hiljaa kippurassa itkien? Ei käynyt mielessä huutaa, kun sisäänhenngityskin sattui. Ja olen kokenut molemmat, myös virtsaputkentulehduksen joka ei ollut lähelläkään sitä kipua. Ja mikä sun pointti on? Tulla tänne vähätteleen ja väitteleen muiden kivusta, vaikka kipu on yksilöllinen asia. Jokainen kokee sen eritavalla. Luulin että tää keskustelu oli hoitovirheitä eikä kipuasteita varten ja kyllä minusta sen voi hoitovirheeksi laskea, ettei sisäistä verenvuotoa kärsivälle anneta särkylääkettä. Ja ei ne verenpaineet nousseet, kun ne laski verenhukan takia.

[/quote]

Jos epäillään sisäistä verenvuotoa, voi kipulääke pahentaa tilannetta. Ensin pitää selvittää syy miksi paineet laskee, eli missä vuoto on. 

Yleisesti ottaen eniten valittavat potilaat ovat terveenpiä kuin hiljaiset kärsijät, jotka eivät enää valittaa.

Vierailija
16/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri "tutki" terveyskeskuksessa repivien ylävatsakipujen takia painelemalla mahaa. Totesi vaan, että olen syönyt kaikenkaikkiaan liikaa ja olen lihava eikä hän saa mitään tuntumaa ylipainoni takia. Ei muuta kuin paino kuriin. No, lantio täynnä syöpäkasvainta miekkalisäkkeeseen asti ja vatsaontelo täynnä askitesnestettä.

Vierailija
17/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:26"]Mulla ehkä isoin on se, että ei olla uskottu kuinka kipeä on ollut. En huuda enkä itke kuin aivan omilla rajoillani, joten jos asteikolla 1-10, on sanonut 8-9 en ole saanut mitään kivunlievitystä. Kyseessä revennyt munasarjakysta, jonka vuoksi vatsaonteloissa n. Litra verta. Viimeinen niitti oli leikkauksen jälkeen aamulla lääkäri, jonka kommentti oli "ethän ollut edes kiepä tönne tullessasi". En, muuten vain osasin hakeutua lääkäriin ja sanoin kipuasteikoksi 8-9.. [/quote] Jos sanot että VAS on 9, niin sillon se tarkottaa käytännössä katsoen pahinta mahdollista kipua, jolloin kukaan ei todellakaan makaa paikallaan hiljaa. [/quote] Pahinta mahdollista kenen mukaan? Joustoa sen hetkinen kipu on pahinta mitä tämä ihminen on koskaan kokenut? Mistä helkkarista hän voi tietää miltä pitää näyttää VAS:n ollessa 9. Kaikki kun sen itse määrittelee. Harmi ettei voi kipua todeta nopsasti jollain peruslabralla. Sitten kaikki on kiinni hoitajista ja lääkäristä jotka kaikki tietävät sinua paremmin oletko kipeä eli et. [/quote] Joustoa = Jos [/quote] VAS:n arvo 10 tarkoittaa "pahinta mahdollista kipua, jonka voit kuvitella". Eiköhän tuollaisessa tilanteessa, jos kykenee hiljaa makaamaan paikallaan, voi kuvitella pahempaakin kipua. Ja potilaan kivusta kertoo myös RR. Kivuliaalla ihmisellä paineet kohonneet yleensä paljon. [/quote] eli sun asteikolla nainen joka huusi ja voivotteli ääneen virtsaputkentulehdusta oli kipeämpi kuin minä, joka makasin hiljaa kippurassa itkien? Ei käynyt mielessä huutaa, kun sisäänhenngityskin sattui. Ja olen kokenut molemmat, myös virtsaputkentulehduksen joka ei ollut lähelläkään sitä kipua. Ja mikä sun pointti on? Tulla tänne vähätteleen ja väitteleen muiden kivusta, vaikka kipu on yksilöllinen asia. Jokainen kokee sen eritavalla. Luulin että tää keskustelu oli hoitovirheitä eikä kipuasteita varten ja kyllä minusta sen voi hoitovirheeksi laskea, ettei sisäistä verenvuotoa kärsivälle anneta särkylääkettä. Ja ei ne verenpaineet nousseet, kun ne laski verenhukan takia.

[/quote]

Jos epäillään sisäistä verenvuotoa, voi kipulääke pahentaa tilannetta. Ensin pitää selvittää syy miksi paineet laskee, eli missä vuoto on. 

Yleisesti ottaen eniten valittavat potilaat ovat terveenpiä kuin hiljaiset kärsijät, jotka eivät enää valittaa.

[/quote]
olisi ollut kiva jos joku olisi kertonut.. Sain kuitenkin kivunlievitystä heti suonen sisäisesti, kun vaihtui minun tutkija. Eikä tässä vaiheessa ollut vielä mitään uutta tietoa :/

Vierailija
18/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:14"]

Kerran lääkäri kirjoitti päällekkäisiä lääkkeitä, enkä sairaana huomannut niitä itsekään tarkistaa kuten yleensä teen. Myrkytyksen takia viikko sairaalassa. Toisella kertaa ensihoitaja teki virhearvion ja minulle jäi pieni pysyvä vamma, jota ei olisi tullut jos olisi hoidettu. Muuten kokemukset sairaanhoidosta on ok, eikä nuokaan enää vaivaa, selvisinpä hengissä.

[/quote]

Huh, mitä lääkkeitä?
[/quote]
SSRI. Liian suurista määristä voi saada serotoniinimyrkytyksen, serotoniinioireyhtymän, joka voi olla hengenvaarallinen.
Tuo myrkytys on suhteellisen harvinainen kuitenkin, mutta voi tuhota munuaiset ja tappaa. Minulle nousi todella korkea kuume (aivan hetkessä yli 41 astetta), syke ja verenpaine hipoi taivaita ja pupillit oli laajat. Oli myös todella sekava olo. Tämä myrkytys on myös sellainen, jota ei aina osata diagnosoida, mutta päivytyslääkäri tajusi mistä on kyse kun kerroin uudesta lääkkeestä. Onneksi ei vaurioittanut munuaisia pysyvästi.
[/quote]

Lääke ja mg-määrä? SSRI-lääkkeitä on valtaisa määrä

Vierailija
19/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:57"]Mun 77v pappaa ei otettu ambulanssiin puuttuvan 15€ omavastuun takia. Kyseessä kaksi kertaa ohitusleikattu sydänpotilas, jolla rintakipua, eikä suihkenitro tehonnut. Isä joutui siten kyyditsemään hänet 40km päässä olevaan keskussairaalaan. Perillä varmistui kyseessä olevan keuhkokuumeen aiheuttama sydäninfarkti. Oli onnea matkassa, että pappa saatiin yöllä hoitoon ja hän selvisi, aamulla olisi ollut jo luultavasti myöhäistä. Että näin Päijät-Hämeen ensihoidossa.
[/quote]

Se omavastuu laskutetaan vasta sen ambulanssikyydin jälkeen. Ei ne lanssikuskit mitään rahasta

Vierailija
20/294 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri ronkki korvaani päivystyksessä niin kovakouraisesti että tärykalvo puhkesi. korva oli ollut jo pari viikkoa pahasti tulehtunut ja märkivä eikä mikään antibiootti tai särkylääke ollut auttanut. en tiedä sattuuko tällaista useinkin tutkimusten aikana vai oliko hoitovirhe? sattui joka tapauksessa.