Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttävän tehokas ihminen vastaa kysymyksiin, jos jaksatte esittää niitä :)

Vierailija
11.09.2012 |

Luin tuon laiskuusketjun ja eivät nuo kaikki ole laiskuutta, ne ovat luovia ratkaisuja matkalla helppoon elämään.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ottaa aina kiinni siitä että joskus on vain pakko nukkua niin en ehdi kaikkia pakollisia hommia hoitaa. Miten olet opetellut vähälle unelle? Itse herään vapaapäivinä vasta puol seitsämältä vaikka menisin heti kymmenen jälkeen petiin.

Vierailija
2/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suorittamiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro siivousniksejä

että niiden alta pääsee imuroimaan helposti. Irtotavarat laatikoihin tai kaappeihin keräämästä pölyä ja tavaran ja vaatteiden määrä toki kannattaa pitää sellaisena, että kaikille on paikka. Käy paperipinot läpi ainakin kaksi kertaa vuodessa äläkä säästä mitään jota et ole tarvinnut vuoteen.

Vierailija
4/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pakenet maaniseen puurtamiseen ja suorittamiseen?

Käytän siivoamiseen noin vartin päivässä ja muuten hoitelen kaikkea sellaista mistä tykkään, vapaaehtoishommia, kulttuuririentoja ja toki lasten harrastukset ja viemiset lohkaisevat paljon aikaa viikolla. Minulle jää paljon aikaa lukea ja olla lasten kanssa. Olen vaan tehokas kun teen jotain.

Vierailija
5/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ottaa aina kiinni siitä että joskus on vain pakko nukkua niin en ehdi kaikkia pakollisia hommia hoitaa. Miten olet opetellut vähälle unelle? Itse herään vapaapäivinä vasta puol seitsämältä vaikka menisin heti kymmenen jälkeen petiin.

Mutta ehdin mainiosti tehdä kaiken tarpeellisen ennen klo 21 joka päivä, varsinkin aamuisin olen supertehokas. Ehdin lukea lehden, syödä aamiaista, laittaa lapset kouluun ja vaikka viikata pyykit tai tyhjentää astianpesukoneen, tämä kaikki tunnissa. Ei koskaan minkäänlaista kiireen tuntuakaan.

Vierailija
6/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako puolisosi kotitöissä?

Mutta hän suoritti niitä kireästi ja kiireellä joten erosimme, tämä ei toki ollut eron syy vaan sellainen ylinegatiivinen ruikutusmarttyyrimentaliteetti ylipäänsä. Olen siis yh.

Vierailija
7/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulta! Minäkin olen tehokas kun teen jotain ja olen järjestänyt elämäni helpoksi!

Tavaraa vähän, heitän pois kun en tarvitse, suunnittelen valmiiksi jne.

Puoliso auttaa joskus silloin kun ehtii tekemään ennen minua eli harvoin.

Muut ihmettelevät miten jaksan esim. siivota vaikka siivoan vähän ja harvoin oikeasti. :)

Vierailija
8/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin saat ideoita, kerkeetkö ajatella? Suoritatko elämääsi?

Vierailija
9/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin saat ideoita, kerkeetkö ajatella? Suoritatko elämääsi?

Itse ainakin tykkään piirtää, tehdä kaikenlaisiä käsitöitä, suunnittella vaikka mitä, esim, sisustuksia, pihaa jne.

Ehdin ajatella, välillä tuntuu että aikaa on vähän liikaakin.

En tunne suorittavani mutta tietyt asiat on sellaisia, että ne nyt vain pitää tehdä, koska muuten en tunne esim sohvalla makoilua ja lueskelua oikeutetuksi.

Vierailija
10/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehdin mainiosti tehdä kaiken tarpeellisen ennen klo 21 joka päivä, varsinkin aamuisin olen supertehokas. Ehdin lukea lehden, syödä aamiaista, laittaa lapset kouluun ja vaikka viikata pyykit tai tyhjentää astianpesukoneen, tämä kaikki tunnissa. Ei koskaan minkäänlaista kiireen tuntuakaan.

Käytkö töissä vai oletko kotiäiti?

Vierailija
11/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veti kuin yliviritetty sähköjänis, kunnes pimahti. Ja on muuten kaikkea muuta kuin kivaa lähipiirille, kun vahtasi että muutkin olisivat samanlaisia hiton kreisejä vipeltäjiä.

Tuohon on lääkkeetkin.

Vierailija
12/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veti kuin yliviritetty sähköjänis, kunnes pimahti. Ja on muuten kaikkea muuta kuin kivaa lähipiirille, kun vahtasi että muutkin olisivat samanlaisia hiton kreisejä vipeltäjiä.

Tuohon on lääkkeetkin.

Kaikki ei ole ylisuorittajia jotka vaativat muiltakin tolkuttomia.

Itse tykkään ottaa rennosti, siksi pidän kaikki järjestyksessä ja teen tehokkaasti. Jää enemmän aikaa itselle.

En vaadi muilta samaa, olkoot millaisia ovat. Tunnen että teen monet asiat tietyllä tapaa siksi, että se on helpointa tai nopeinta niin.

-10-

Vierailija
13/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kotinatsi, jota heittäisin kirjalla otikkoon ja kovaa jos tulisi mulle mussuttamaan.

Vierailija
14/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kodin yritän suunnitella siten et kotityöt sujuu mahd helposti. Ja asutaan aika pienessä asunnossa, mutta en haluu muuttaa kun sitten siivouspinta-alaa on enemmän. Ja tavaroita karsin kierrätykseen etteivät pyöri jaloissa.

Vierailija
15/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kotinatsi, jota heittäisin kirjalla otikkoon ja kovaa jos tulisi mulle mussuttamaan.

mut just tommosia te ylisuorittajat usein olette, grrrrr. Teidän seurassa saa stressin ja vatsahaavan.

16

Vierailija
16/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justhan hän törkeästi kritisoi lukemista ja sohvalla makoilua, kun ei tunnu oikeutetulta! Oikea kotinatsi, jota heittäisin kirjalla otikkoon ja kovaa jos tulisi mulle mussuttamaan.

Tekemistä on vähän ja harvoin, silloin tuntuu vähän typerältä istuskella kun voi sen pienen asian tehdä heti.

En ole kotinatsi, enkä nalkuta asioista, hoidan vain kaikki ohimennen samalla ja istun sitten rauhassa sen jälkeen.

-10-

Vierailija
17/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikeuksia. Kuulun myös tähän porukkaan, joka on tosisupertehokas. Teen töitä kotona ja juuri aamuisin olen extratehokas. Klo 06.30-10 hoidan lapset kouluun, siivoan keittiön ja käyn suihkussa sekä yleensä saan päivän työt tehtyä :-0

Sitten ihmettelen, että mitäs nyt tekisi - tapan aikaa netissä, luen tai liikun, siivoan jos huvittaa. Onneksi lapset tulee aikaisin koulusta :)

Vierailija
18/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justhan hän törkeästi kritisoi lukemista ja sohvalla makoilua, kun ei tunnu oikeutetulta! Oikea kotinatsi, jota heittäisin kirjalla otikkoon ja kovaa jos tulisi mulle mussuttamaan.

Tekemistä on vähän ja harvoin, silloin tuntuu vähän typerältä istuskella kun voi sen pienen asian tehdä heti.

En ole kotinatsi, enkä nalkuta asioista, hoidan vain kaikki ohimennen samalla ja istun sitten rauhassa sen jälkeen.

-10-

Tuskin mussuttaisin sinulle mistään. En mussuta yleensäkään kenellekään mistään siivouksista yms. Muut mussuttavat siitä minulle. Että kuinka meillä on siistiä ja heidänkin pitäisi ja jäkäjäkä.

En minä kuuraa täällä aamusta iltaan hikihatussa! Olen vain järkännyt kotini niin, että se on helppo pitää kondiksessa. Lisäksi meillä on tapana laittaa tavarat käytön jälkeen paikoilleen joka sekin myös säästää aikaa siihen levälleen jättämiseen verrattuna.

Sinä et nyt ymmärtänyt, kun minua mussuttavaksi kotinatsiksi haukuit, koska asiahan on ihan päin vastoin.

Ne kerran viikossa jotain siivouspäiviä pitävät ja kevätsiivouksia suorittavat vaikuttavat minusta kamalilta kotinatseilta jotka stressaavat ihan turhista (edellämainitut) asioista.

-10-

Vierailija
19/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti koe olevani mikään natsi, enkä suorittaja, enkä todellakaan aina ole siivoamassa/tekemässä jotain. Minulle jää myös rentoa vapaa aikaa joka päivä, esim. tv:n katselua ja urheilua.

Käytän siivoamiseen ja muihin kotitöihin noin tunnin päivässä. Viikonloppuna (lauantaina) ehkä vähän enemmän. Meillä ei tule koskaan hirveää siivoa, kun viikolla siivotaan vähitellen ja tavarat kerätään aina samantien pois.

Käyn päivätöissä ja puoliso osallistuu ruuanlaitoon ja vähän muihinkin kotitöihin.

Vierailija
20/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs nyt joku kotinatsi, eikun siis tehopakkaus, älähti kun kommentti kalahti.

Näköjään joidenkin on vaikea ymmärtää mutta eihän sille minkään voi. On ihan eri asia olla pipo kireällä nipottamassa ja kotinatseilemassa kuin se että asiat helpoiksi ja nopeiksi ja nekin vähät tehokkaasti.

-10-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme