Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttävän tehokas ihminen vastaa kysymyksiin, jos jaksatte esittää niitä :)

Vierailija
11.09.2012 |

Luin tuon laiskuusketjun ja eivät nuo kaikki ole laiskuutta, ne ovat luovia ratkaisuja matkalla helppoon elämään.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ottaa aina kiinni siitä että joskus on vain pakko nukkua niin en ehdi kaikkia pakollisia hommia hoitaa. Miten olet opetellut vähälle unelle? Itse herään vapaapäivinä vasta puol seitsämältä vaikka menisin heti kymmenen jälkeen petiin.

Mutta ehdin mainiosti tehdä kaiken tarpeellisen ennen klo 21 joka päivä, varsinkin aamuisin olen supertehokas. Ehdin lukea lehden, syödä aamiaista, laittaa lapset kouluun ja vaikka viikata pyykit tai tyhjentää astianpesukoneen, tämä kaikki tunnissa. Ei koskaan minkäänlaista kiireen tuntuakaan.

Käytkö töissä vai oletko kotiäiti?

Lähden kasilta ja olen kotona n. puoli viisi. Teen välillä myös etänä jos en jaksa vapautua pyjamasta mutta useimmiten menen toimistolle, siellä on jonkun muun tekemää ruokaa :)

Vierailija
22/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikeuksia. Kuulun myös tähän porukkaan, joka on tosisupertehokas. Teen töitä kotona ja juuri aamuisin olen extratehokas. Klo 06.30-10 hoidan lapset kouluun, siivoan keittiön ja käyn suihkussa sekä yleensä saan päivän työt tehtyä :-0 Sitten ihmettelen, että mitäs nyt tekisi - tapan aikaa netissä, luen tai liikun, siivoan jos huvittaa. Onneksi lapset tulee aikaisin koulusta :)

Minut kutsutaan yleensä paaikalle kun tarvitaan katalysaattoria, vaikkapa lattia pitäisi levyttää ja seinät koolata :) kaikki tietävät että se myös sitten tehdään loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kotinatsi, jota heittäisin kirjalla otikkoon ja kovaa jos tulisi mulle mussuttamaan.

Ruokapöydässä, vessassa on kirjahylly kuten mökillä huussissa, sohvilla makaillaan urakalla ja osataan laiskotella. Luovuus nimittäin nitistyy jos aivot eivät pääse vapaasti assosioimaan.

Vierailija
24/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin saat ideoita, kerkeetkö ajatella? Suoritatko elämääsi?

kun makailen sohvalla, yleensä iltaisin kun on aikaa ajatella. Olen erittäin luova, testien mukaan työpaikkamme luovin ja en todella suorita elämää. Tämä on aihe josta jaksan puhua tuntikausia, suorittaminen siis.

Elän hetken kerrallaan unohtamatta kuitenkaan sitä että hyvin organisoitu on miltei kokonaan tehty. Leppoisaa.

Vierailija
25/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veti kuin yliviritetty sähköjänis, kunnes pimahti. Ja on muuten kaikkea muuta kuin kivaa lähipiirille, kun vahtasi että muutkin olisivat samanlaisia hiton kreisejä vipeltäjiä. Tuohon on lääkkeetkin.

En myöskään vahtaa vaan annan kaikkien kukkien kukkia sellaisena kuin ovat, en muuten pystyisi tekemään näitä vapaaehtoishommiakaan jos en näkisi ihmistä arvokkaana, oli hän millainen tahansa.

Vierailija
26/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellainenkin käsite kuin luovuus vedetään parhaimmuuskilpailuksi "oon siis työpaikkani kaikista luovin". Kilvoittelun saa tuolla luonteella aikaiseksi varmasti vaikka silmien räpyttelystäkin. :)

Vierailija
27/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulta! Minäkin olen tehokas kun teen jotain ja olen järjestänyt elämäni helpoksi! Tavaraa vähän, heitän pois kun en tarvitse, suunnittelen valmiiksi jne. Puoliso auttaa joskus silloin kun ehtii tekemään ennen minua eli harvoin. Muut ihmettelevät miten jaksan esim. siivota vaikka siivoan vähän ja harvoin oikeasti. :)

On aika vaikeaa selittää ihmisille että tämä kaikki on pohjimmiltaan laiskuutta :)

Vierailija
28/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellainenkin käsite kuin luovuus vedetään parhaimmuuskilpailuksi "oon siis työpaikkani kaikista luovin". Kilvoittelun saa tuolla luonteella aikaiseksi varmasti vaikka silmien räpyttelystäkin. :)

Tuo on yksi mittari jonka pystyn antamaan, meille tehtiin testi kolmen päivän mielenhallintakurssilla.

En tiennyt asiaa mutta en ole myöskään hämmästynyt että insinöörien joukossa testitulokseni oli hyvä.

Sori jos se kuulosti lesoilulta, sitä se ei ole. Esimerkiksi esikoiseni on paljon luovempi kuin minä ja osaa myös toteuttaa luovuuttaan näkyvällä tavalla.

Vierailija
29/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sun lapsesikin on vähintään maan luovin ja itse olet siinä jäljessä ihan heti hyvänä kakkosena. Itsekehua havaittavissa ihan pikkasen liikaa.

Vierailija
30/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko teille mainoksia, ja miten jaksatte roudata niitä kierrätykseen. Itse ei meinaa jaksaa.

Vierailija
31/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On surullista ellei osaa antaa tilaa erilaisuudelle. On ihan ok olla asiat aina järjestyksessä. Jos ei kuitenkaan ymmärrä muiden ihmisten tapaa toimia- automaattisesti muuttuu aika luotaantyöntäväksi. :( Elämä on lyhyt ja minusta on tärkeää panostaaa ihmissuhteisiin ja läheisiin. Olen itsekin aikamoinen sähköjänis ja asiat paikallaan, mutta ymmärrän että se on vain yksi tapa elää ja voin poiketa tavastani tarpeen tullen. Tärkeintä minusta onetten syyllistä muita äitejä tai luule olevani jotenkin parempi.

Vierailija
32/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sun lapsesikin on vähintään maan luovin ja itse olet siinä jäljessä ihan heti hyvänä kakkosena. Itsekehua havaittavissa ihan pikkasen liikaa.

Teostoja tulee ihan hyvin, Gramexeja myös. Hänen luovuutensa on myös rahaa tuottavaa toisin kuin omani, joka tuottaa vapaa-aikaa.

Ja toki kehun lapsiani, olenhan äiti.

Vierailija
33/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulta! Minäkin olen tehokas kun teen jotain ja olen järjestänyt elämäni helpoksi! Tavaraa vähän, heitän pois kun en tarvitse, suunnittelen valmiiksi jne. Puoliso auttaa joskus silloin kun ehtii tekemään ennen minua eli harvoin. Muut ihmettelevät miten jaksan esim. siivota vaikka siivoan vähän ja harvoin oikeasti. :)

On aika vaikeaa selittää ihmisille että tämä kaikki on pohjimmiltaan laiskuutta :)

Teen kaikenlaista tehokkaasti vain voidakseni laiskotella paremmin! Ja juuri esim turhan roinan poistaminen kotoa->helpompi siivota-> enemmän vapaa-aikaa!

Vierailija
34/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko teille mainoksia, ja miten jaksatte roudata niitä kierrätykseen. Itse ei meinaa jaksaa.

Laita postilaatikkoon tai -luukkuun EI MAINOKSIA -lappu, niin jo poistuu ongelma.

Meille ei ole vuosiin enää tullut mainoksia. Hyvin on pärjätty :).

Vierailija
35/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joilla säästää aikaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan