Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotatko sinäkin, koska synnytys alkaa?

Vierailija
10.09.2012 |

Täällä 39+1 ja kaikenlaista juilimista, mutta kun edelliset menneet 10 päivää yli, en ole kovin toiveikas silti :(

Tämä on niin ärsyttävää aikaa! Vessassa minuutin välein, hormonit sotkevat unihommat, muista lapsista pitää huolehtia ja pomppivat mahan päälle. Herään joka aamu siihe, että maha on sekaisin ja kohtu kivikova, kun olen nukkunut niin, että jännitänyt sitä jotenkin ja on supistunut. Argh.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olen välillä syönyt näitä ZOLT -kuureja, niitä saa nykyään syödä raskaanakin tilapäisesti. Auttaa hirmu nopeasti jo muutama päivä. Suosittelen :)

ap

mutta ei se valittamalla ja märehtimisellä miksikään muutu. Vauva painaa tosi paljon alas, mutta myös ylös. Yksi ilta se nosti jalan minun kylkiluun päälle :/ Joka ilta nukkumaan menessä joudun nappamaan puolikkaan rennien kielen päälle liukenemaan, muuten on koko ajan hapot suussa! :( Aamuisin ahistaa henkeä paljon, jopa niin paljon etten aina pääse kävelemään, mutta iltapäivällä se sitten helpottaa. Kivut, kolotukset ja supistukset kuuluvat joka päiväiseen elämään ja kävely tuottaa suurta tuskaa. Kuitenkin ainutlaatuista olla raskaana ja tämä kaikkihan kuuluu loppuraskauteen :)

Aurinkoista päivää kaikille!

Kysiläinen

Vierailija
62/71 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unet aina ihan kokonaan. Tokihan aamulla nukuttaisi hirveästi, kun lasten kanssa pitäisi olla.

On jatkuvasti todella paljon menkkamaista kipua, mutta sitä on jatkunut jo pitkään. Harmllista, kun se pitää vähän valmiustilassa, kun muuten ehkä rauhassa lepäisi. Edelliset niin paljon kuitenkin yli, että valitettavasti tämäkin mennee. Hankalaa sekin, että appivanhemmat odottavat myös koko tämän ajan, kun hakevat sitten toiset lapset.

Hiljaa hyvä tulee toivottavasti... Onnea niille, jotka menivät jo synnyttämään :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli vielä viime viikolla poikittain, joten tuskin on vielä tulossa, kauheasti pyörii vaikka painoarvio oli jo 3200g!

Ihan tavallisen kokoiselta vauvalta kuulostaa. Miksi kauhistelet? Jos syntyy la:na niin on jotain 3400 g, mikä on n. sata grammaa alle keskiverron.

Vierailija
64/71 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat siis joku meillä koko ajan odottamassa, koska asuvat kaikki niin kaukana...Siis tulevat synnytyksen ajaksi katsomaan muiden lasten perään.

Ei normi arkirytmiä ollenkaan, kun koko ajan joku on meillä...

Tämä meinaa olla hermoja kiristävää odottelua...

tällä hetkellä rv tasan 41

Vierailija
65/71 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja 36+4. Ennenaikaista synnytystä povattiin jo viikolla 33, mutta eipä näy vauvaa. Joka päivä supistelee, mutta viimeksi ainakin kohdunsuu oli kokonaan kiinni.

ellei tule mitään ongelmia tai komplikaatioita?

Miksi haluaisit, että lapsi syntyy, ennen kuin on edes täysiaikainen?

Vierailija
66/71 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinne silti!

ovat siis joku meillä koko ajan odottamassa, koska asuvat kaikki niin kaukana...Siis tulevat synnytyksen ajaksi katsomaan muiden lasten perään.

Ei normi arkirytmiä ollenkaan, kun koko ajan joku on meillä...

Tämä meinaa olla hermoja kiristävää odottelua...

tällä hetkellä rv tasan 41

Vierailija
67/71 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivedet olis kiva, jos menis, siinähän on kai hyvin aikaa sitten pakkailla kaikkea. Suppareista ei koskaan tiedä, miten nopeaa pahenevat niin, ettei pysty enää liikkumaan.

Tämä nukkumattomuus alkaa kyllä sapettaa.

Kiinnostaisi se, ovatko lapsenne syntyneet saman painoisina? Minulla on ja luulen, että se on ratkaisevin tekijä, koska syntyy, että onko saman painoinen kuin edelliset...

ap

Vierailija
68/71 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivedet olis kiva, jos menis, siinähän on kai hyvin aikaa sitten pakkailla kaikkea. Suppareista ei koskaan tiedä, miten nopeaa pahenevat niin, ettei pysty enää liikkumaan.

Mutta ehei, kun lapsivedet meni, ei siinä enää pakkailtu mitään. Sitä vettä tuli ihan koko ajan, ja ois koko asunto sotkeutunut. Sitä lapsivettä tule PALJON.

En ole aikasemmin vastannut tähän ketjuun.. Itse vasta viikolla 32 mutta kaikki lapset ovat syntyneet viikoilla 37-38-

Ap, pakkaa se kassi vain valmiiks.

Vierailija
69/71 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole tuota lapsivesikokemusta, ehkä se ei olekaan niin helppo homma sitten, jos pitää parketit vielä luututa ensin :)

'ilo irti raskausajasta' lukee vauva -lehden kannessa.

nimim. viime yönä 3h unta.

ap

Vierailija
70/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siksi otan vaan puolikkaan rennien. Ei se auta kuin sen verran, että nukahdan jossain vaiheessa. Nyt olen joutunut päivälläkin imeksimään niitä. Välillä juon soodavettä (eli vettä ja lusikallinen soodaa sekoitetaan) ja sekin auttaa ihmeen hyvin.

Neuvolassa käyty. Kaikki ok. Tosin pissa hävis niin sitä ei saatu tutkittua :/ Vauva on nyt liikkunut jo varmaan pari tuntia TODELLA paljon ja voimakkaasti. Koskee aika kovasti tuonne peräsuoleen kun päätään pyörittää. Onko muilla kipua suolessa vauvan liikkuessa? Ihan järkyttävältä tuntuu kun oikein murjoo päätänsä...

kysiläinen

Vierailija
71/71 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyi 11.9 illalla. Synnytys edistyi upeasti loppusuoralle, mutta illalla myöhään tunnin ponnistusvaiheen jälkeen lääkäri huomasi vauvan olevan virhetarjonnassa (sen jälkeen, kun yritti saada imukupilla vauvaa ulos), mutta tarjonnan vuoksi ei mahtunut alateitse tulemaan, joten siitä mentiinkin sitten hätäsektioon... Vauva ja minä kuitenkin säilyimme olosuhteisiin nähden hyvässä kunnossa.

Normaalisynnytys-osoista jäi suurimmalta osin vain positiivisia kokemuksia, mutta hätäsektio kyllä aiheutti pienen trauman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi