Odotatko sinäkin, koska synnytys alkaa?
Täällä 39+1 ja kaikenlaista juilimista, mutta kun edelliset menneet 10 päivää yli, en ole kovin toiveikas silti :(
Tämä on niin ärsyttävää aikaa! Vessassa minuutin välein, hormonit sotkevat unihommat, muista lapsista pitää huolehtia ja pomppivat mahan päälle. Herään joka aamu siihe, että maha on sekaisin ja kohtu kivikova, kun olen nukkunut niin, että jännitänyt sitä jotenkin ja on supistunut. Argh.
Kommentit (71)
täällä 40+1 ja synnytys alkoi aamuyöllä neljältä edetä. Kotona olen vielä, mutta kipeetä tekee! Supistuksia tulee mukavasti alle 10min välein.
ja tuntuu todellakin, ettei se synny ikinä!
Kaikki keinot on yritetty synnytyksen käynnistämiseksi, mut ei kun ei!
Voisin vaikka vannoa et aika kulkee nykyään hitaammin kuin aikaisemmin!! ;)
Se 40-6
täällä 40+1 ja synnytys alkoi aamuyöllä neljältä edetä. Kotona olen vielä, mutta kipeetä tekee! Supistuksia tulee mukavasti alle 10min välein.
Onnea ja tsemppiä kovasti jos pääset tänään synnyttämään :)
vaikka laskettuun aikaan on VIELÄ 2kk!!
Ei vain meinaa enää jaksaa tätä oloa, kun on liitoskipuja koko ajan :/
Voi kun itsekin pääsisin jo pian... Tänään 39+5 eikä mitään synnytykseen viittaavaa :(
t. se eilinen vastaajanro 4
Kyllähän tuota synnytystä jo odottaa että pääsisi tästä tukalasta olosta eroon. Itselläni on ollut kipuja liikaakin tämän raskauden aikana ja jotenkin tuntuu nyt että alkaa riittämään..
Viikkoja 38+5 ja alusta asti on tuntunut siltä että tämä tulee vähintään viikkoa ennen la:ta. Ja toivottavasti tulisikin. Esikoinen syntyi viikoilla 42+4 ja nauru oli kaukana..
Etenkin "No eikö se vielä ole syntynyt" tyyliset kysymykset ottivat aivoon niin totaalisesti että meinasin äitiyä väkivaltaiseksi.
Mutta joo.. Tämä alkaisi riittämää minulle. Raskaana olemisesta en pitänyt viimeksikään ja tämä on viimeinen kerta kun raskaana olen.
Etenkin "No eikö se vielä ole syntynyt" tyyliset kysymykset ottivat aivoon niin totaalisesti että meinasin äitiyä väkivaltaiseksi.
Mulla on menny aiemmat "vaan" viikon yli, mutta alkaa kyllä ottaa aivoon, kun näitä kysymyksiä alkaa sadella tuolla viikolla 37...
Nyt mulla 38+6, katsotaan kumpi ehtii ensin:) tsemppiä loppuun:)
Tänään viikkoja 39+6. Eilen illalla alkoi tulla kipeitä supistuksia ja alamahaa ja selkää jomotti menkkamaisesti, mutta paljon kivuliaammin. Valvoin sitten yön minäkin mutta niin vaan aamulla kivut loppuivat :( Kyllähän tässä vielä odottelisi, jos yöt saisi edes nukkua...
Etenkin "No eikö se vielä ole syntynyt" tyyliset kysymykset ottivat aivoon niin totaalisesti että meinasin äitiyä väkivaltaiseksi.Mulla on menny aiemmat "vaan" viikon yli, mutta alkaa kyllä ottaa aivoon, kun näitä kysymyksiä alkaa sadella tuolla viikolla 37...
Nyt mulla 38+6, katsotaan kumpi ehtii ensin:) tsemppiä loppuun:)
Tällä kertaa niitä kyselyitä ei ole kuulunut kun ei olla kerrottu la:ta, ollaan vain sanottu että siinä jossain syys-marraskuun kieppeillä syntyy. =) Mies tuota vielä ehdotti kun hän joutui sitten kestämään minun rutinaa siitä kyselystä johtuen. =D
Tsemppiä sinullekin. =)
Paljon tsemppiä ja onnea synnytykseen!
Voi kun itsekin pääsisin jo pian... Tänään 39+5 eikä mitään synnytykseen viittaavaa :(
t. se eilinen vastaajanro 4
Ei mullakaan ollut merkin merkkiä mistään, mutta eilen irtosi limatulppa ja tänään sitten alkoi tapahtumaan. Kohta sitä pitää lähteä sairaalaa kohti, jännää :)
Tänään viikkoja 39+6. Eilen illalla alkoi tulla kipeitä supistuksia ja alamahaa ja selkää jomotti menkkamaisesti, mutta paljon kivuliaammin. Valvoin sitten yön minäkin mutta niin vaan aamulla kivut loppuivat :( Kyllähän tässä vielä odottelisi, jos yöt saisi edes nukkua...
Mulla nyt 39+4 ja kasassa vielä. Ei mitään tuntemuksia, mut yöunet on kyl jo menny!:o
Tänään mäkin pakkailen sairaalakassit valmiiksi vauvalle ja itselle..:)
En nyt muista millä numerolla kirjotin, mut joku kysyi miksi kauhistelen vauvan kokoa niin sitä en kauhistellut vaan sitä et pyörii vielä tässä vaiheessa!! Ja ei se tunnukaan kivalta kun heittää kärrynpyörää. Eikä sit tiedä miten päin on kun synnytys alkaa:)
kolmas poika syntyi meidän perheeseen 14.9. 3995kg ja 49cm.rv 41+2 Kaikki sujui todella hyvin ja kotiuduttiin 1vrk syntymästä:)
Mites muilla ketjuun vastanneilla?
Ja tsemppiä ja voimia vielä odottajille!
Ja yhä odottelen :( Viikkoja nyt 40+3 ja samat vaivat jatkuu. Menkkamaista jomotusta alamahassa ja selässä sekä supistuksia mutta ei niin paljon, että näillä vielä synnytettäisiin. Yöt nukun pienissä pätkissä eikä kävely oikein enää onnistu, koska vauva painaa niin paljon tuonne alas. Eli aika turhauttavaa tämä alkaa olla. Alkaa tuntua siltä, että käynnistykseen joudutaan...
kaks aiempaa menny viikon yli, joten en minäkään vielä kovin toiveikas vaikka olo tuskainen!
Missä sairaalassa synnytätte, mahdetaanko törmäillä?;)
Minä K-S K-S Jyväskylä:)Vauva oli vielä viime viikolla poikittain, joten tuskin on vielä tulossa, kauheasti pyörii vaikka painoarvio oli jo 3200g!
Eiköhän nykyisin kaikki terveet uudelleensynnyttäjien vauvat rakasteta HUSissa kotiin n.1.5vrk iässä.
Todella kipeä olen ollut jo päiväkausia, alaselästä ja supparit todella voimakkaita, mutteivät vielä kipeitä. Säännöllisiksi eivät muutu, mutta nukkumaan tässä ei oikein pysty. Saa nähdä, miten jaksaa valvoa viikonkin vielä :(
Edellisiä synnytyksiä on edeltänyt energiapuuska... sitä odotellessa, nyt vaan väsyttää :)
Onnea tuossa ylhäällä kirjoittaneelle, jolle oli syntynyt lapsi! Mahtavaa, että kaikki hyvin!
Kaksi yötä supisteli säännöllisesti 5-8 min välein, mutta niistä puuttui voima. Viimeyön nukuin kuin tukki ilman yhtään supistusta. Oli kyllä ihan kiva nukkua väsymystä pois, mutta olisinhan minä voinu vaikka synnyttääkin. :) Nyt on monta kertaa menny itkuks jotkut asiat. Herkillä siis oon, voi johtua väsymyksestäkin. Limatulppaa irtosi to ja pe, sen jälkeen ei mitään!!!! ODOTELLAAN ;)
Se kysissä synnyttäjä 40+1
Kävin aamulla neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Odotus jatkuu... Vauva liikkuu edelleen vähänlaisesti, mutta liikelaskennalla tunnen sen tarvittavan määrän liikkeitä, joten jatkan laskeskelua aina tarvittaessa. Mulla myös vauva painaa tosi paljon tuonne alas ja kipua tuntuu mm. suolessa, kun vauva painaa päällään. Lienee siis normaalia.
Viime yönä sain jopa nukuttua hyvin, joten nyt on sen takia parempi mieli :) Neuvolakäynti oli nyt viimeinen raskausajan käynti ja ensi viikon alussa pääsen äitiyspolille, jos ei mitään tapahdu ennen sitä. Toivottavasti edes se tutkimus saisi tämän synnytyksen käynnistymään, ettei tarvitsisi enää käynnistystä odotella.
Tsemppiä edelleen kaikille odottajille! Yrittäkää jaksaa!
Jorvissa synnyttävä 40+6
En oo nukkunu kuin parin tunnin yöunia nyt 8vuorokauteen. Joka päivä säännöllisiä supistuksia, mutta ne ei vaan etene siitä mihinkään :(
Fiilis on että tämä ei nyt vaan synny ikinä, olo on todella väsynyt ja turhautunut... Pitäs jaksaa noista muista muksuista huolehtia päivisin. 2 aiempaa raskautta ei oo menny yli..
Kaikki keinot synnytyksen käynnistämiseen on testattu ja molemmat aiemmat muksut ollu vähän alle 4kg ja yli 4kg joten on myös pieni pelko mites iso tämä kaveri sitten on ? Päällisin puolin arvioitu reilu nelikiloseks.