Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotatko sinäkin, koska synnytys alkaa?

Vierailija
10.09.2012 |

Täällä 39+1 ja kaikenlaista juilimista, mutta kun edelliset menneet 10 päivää yli, en ole kovin toiveikas silti :(

Tämä on niin ärsyttävää aikaa! Vessassa minuutin välein, hormonit sotkevat unihommat, muista lapsista pitää huolehtia ja pomppivat mahan päälle. Herään joka aamu siihe, että maha on sekaisin ja kohtu kivikova, kun olen nukkunut niin, että jännitänyt sitä jotenkin ja on supistunut. Argh.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 38+6, supistellut kunnollakin viimeiset pari viikkoa ja nyt ei niin mitään. Kolmatta ja todennäköisesti viimeistä odotellaan. Jotenkin ei lohduta ne "nauti nyt raskauden viimeisistä viikoista"-jutut yhtään...olo on kuin lonkkavaivasella norsulla. Puuskuttaa ja kiukuttaa.

Tsemppiä muille odottajille!

-Hyvinkää

Vierailija
42/71 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vauva riehuu vielä aika paljon... olen ymmärtänyt, että synnytystä ennen pitäisi vähän rauhottua. Raapii sormilla virtsarakkoa ja todellakin painaa peräsuolta myös, ja iskias-hermoa...

Jotenkin en jaksa uskoa taas, että edes syntyy, kun tämä odottaminen on niin hidasta :D Vaikka alle parin viikon sisällä on uusi perheenjäsen! Käsittämätöntä ajatella niin, kun tuntuu niiiiiin hitaalta tämä ajan kuluminen :)

ap

Kävin aamulla neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Odotus jatkuu... Vauva liikkuu edelleen vähänlaisesti, mutta liikelaskennalla tunnen sen tarvittavan määrän liikkeitä, joten jatkan laskeskelua aina tarvittaessa. Mulla myös vauva painaa tosi paljon tuonne alas ja kipua tuntuu mm. suolessa, kun vauva painaa päällään. Lienee siis normaalia.

Viime yönä sain jopa nukuttua hyvin, joten nyt on sen takia parempi mieli :) Neuvolakäynti oli nyt viimeinen raskausajan käynti ja ensi viikon alussa pääsen äitiyspolille, jos ei mitään tapahdu ennen sitä. Toivottavasti edes se tutkimus saisi tämän synnytyksen käynnistymään, ettei tarvitsisi enää käynnistystä odotella.

Tsemppiä edelleen kaikille odottajille! Yrittäkää jaksaa!

Jorvissa synnyttävä 40+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odottelu jatkuu... Pari yötä on taas mennyt huonoilla unilla. Jomottaa sinne ja tänne eikä hyvää asentoa löydy :( Toivon, että viikonlopun aikana tapahtuisi jotain ja pääsisin synnyttämään. Käynnistykseen en haluaisi ja se on alkanut vähän pelottaa. Mutta yritän pitää mielen positiivisena :)

Jorvi 41+1

Vierailija
44/71 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, paljon onnea sinulle! Ja hyvä, että lopulta kaikki meni kuitenkin hyvin! Täällä odottelu jatkuu... Pari yötä on taas mennyt huonoilla unilla. Jomottaa sinne ja tänne eikä hyvää asentoa löydy :( Toivon, että viikonlopun aikana tapahtuisi jotain ja pääsisin synnyttämään. Käynnistykseen en haluaisi ja se on alkanut vähän pelottaa. Mutta yritän pitää mielen positiivisena :)

Jorvi 41+1

Ei sullakaan mene enää kuin pieni hetki, jaksamista ja tsemppiä! -23-

Vierailija
45/71 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa 40+4 ja ei mitään tuntemuksia synnytyksen käynnistymisen suhteen. Kipee oon, välillä toooosi kipee. Eilen en taas päässyt kävelemään muuta kuin sängystä vessaan :/ Tiistaina taas sitten neuvola, sitä odotellessa... Ja kuulema alkuviikosta pitää mennä käymään tarkastuksessa kysissä. Vauva on iso niin vissiin käynnistystä ajateltaisiin aikaistaa. Minä vaan en tahtoisi :(

Kysiläinen

Vierailija
46/71 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei mitään. Onpas turhauttavaa. Eikä mitään voi oikein suunnitellakaan, kun tässä on vaan odoteltava.

Jos kaksi edellistä on mennyt 10 päivää yli, kai se on todennäköistä, että tämäkin sitten..

Vierailija
47/71 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap on lähtenyt?

Itsellä tänään laskettuaika eikä olo ole vielä ollenkaan sellainen että lähtisin pitkiin aikoihin. Olen kärsimätön, tulen hulluksi, haluan jo lähteä!

Tosin täytyy myöntää että en ole saunonut, siivonnut saati sitten ollut edes sitä seksiä. Sitä on iltaisin niin puolikuollut kun saa lapset nukkumaan ja iltahommat tehtyä ettei sitä vain jaksa. Kerran mies laittoi saunan lämpiään kun sovittiin että saunotaan illalla mutta kun se oli lämmin, ei mies ollut raskinut enää minua herättää.

Nukun yöt hyvin ja minulla on päivät niin kiireisiä että olen todella väsynyt iltaisin. Nukahdan lähes pystyyn.

Tänään aion pakata sairaalakassin, sen päätin aamulla! Ehkä synnytys ei ole käynnistynyt siksi että kassi ei ole pakattuna. :)

Minulla ei ole onneksi myöskään koskaan mennyt lapsivesi, vaan kalvot on puhkaistu sairaalassa. Sairaalaan on 80 km matkaa ja sitä ennen täytyy keretä tunnin lenkki tehdä että saa lapset hoitoon. Eli toivon ettei tälläkään kertaa tule kovin kiire lähtöä tai olen pulassa.

Tuon perhehuoneen ottaisin heti jos vain olisi vapaana. Maksoi mitä maksoi! Minusta on vain ihan kamala jakaa niin pieni huone jossa on vain lakana välissä. Olisi harvinaisen ihana jos mieheni voisi jäädä sinne myös yöksi, edes siksi ensimmäiseksi yöksi.

Mutta tsemppiä teille! T. 5 ja 12

Vierailija
48/71 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysissä synnyttäjälle sen veran tosiaan omia kokemuksia, etä se säänöllisyys on itsellä ollut tosiaan sitten 'tosi kyseessä' ihan minuutilleen.

Eli sitä ennen voi vaihdella usealla minuutilla, mutta ne synnytyssupparit ovat kyllä olleet minulla ihan kellontarkkoja niin, että ole yhtäkkiä huomannut jotain muuta tehdessäni, että 'mitä, näitähän tulee ihan säännöllisesti'... Siihen luotan nytkin, että se olisi se erottava tekijä tähän kaikkeen muuhun pursteluun, supisteluun ja kipuiluun :)

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
49/71 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut niin kivuissaan tuon 10min ajomatkan itse, että hirvittää kyllä ajatus tuollaisesta matkasta. Ei ole ap:lla mitään merkkejä. Kipeä olen välillä, sellaista menkkamaista kipua, välillä hirveästikin. Mutta sitä on tullut ja mennyt jo viikkoja :(

Vierailija
50/71 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailin ketjuun jo aiemmin, olen se jolla oli ennenaikaisia supistuksia ja vastatessani taisi olla viikkoja jotain 36+4. Nyt on 37+4 ja vähitellen tuntuu siltä, että kohta synnytään... Supistukset ovat muuttuneet edes hieman kivuliaiksi, liitoskivut pahenevat päivä päivältä ja jossain kohduun paikkeilla juilii välillä todella ikävästi.

Vierailija
51/71 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin vielä. 40+3 eikä mitään tapahdu. Huomenna taas jälleen kerran neuvola eikä yhtään huvittaisi enää tuolla käydä. Olen aivan varma ettei ensikään yönä tapahdu mitään. Kassi on pakattu mutta ei sekään auttanut.

Kyllä odottavan aika vaan voikin olla pitkä, varsinkin kun sitä menee lasketunajan yli.

T. 5, 12, 47.. :) Anna

Vierailija
52/71 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys on käynnissä, siitä ei ole kyse. Tarkotin vaan etten ole saanut nukutuksi kun supistelee yöt noinkin tiheään. Sen kyllä sitten tietää kun on tosi kyseessä.

Laitan vielä koneesta lasten ulkovaatteet kuivumaan ja sitten unille. Jospa se jo ensiyönä ;)

Se kysiläinen

Vierailija
53/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vasta rv36 menossa.. ei jaksais enää ainakaan kahta viikkoa pidempään odottaa.. saati että joutuis odottamaan 6 viikkoa vielä!

Vierailija
54/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivut ja vointi jopa ihan ok :) Ei paljon naurata, kun kaksi edellistä syntynyt tästäkin vielä yli viikon päästä! Ihan oma haaste tulee siitäkin, että jos kuskaa lapsia jonnekin, pitää olla koko ajan tilanteessa, että saa miehen kiinni ja pääsee sairaalaan. Edellinen synnytys vain 2h kuitenkin.

Niin siis voisi luulla, että tällä kertaa tietäisi, mutta olen kyllä jo pari kertaa ollut varma, että synnytys käynnissä. Hirmuiset kylmärätkyt joista seurannut Lähes säännöllisiä supistuksia, mutta sitten vain loppuneet.

Entä jos tunnistankin viime hetkellä ja olen lasten kanssa esim. kaupassa. Yhtäkkiä olen niin kipeä, etten voi enää liikkua... hmm...

terkkuja kaikille,

ap (40+2)

Vierailija
55/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanaa nukkua taas hyvin! Kävin vaan kerran vessassa ja aina kylkeä kääntäessä toki heräsin, mutta muuten kyllä nukuin kuin tukki. :) Nyt taas jaksaa.

Tänään neuvola. En ole kahteen viikkoon käynyt niin saapas nähä miten on paino noussu :D Muuta ole tehny ku syöny odotellessani vauvaa. Onneks painoa ei nyt ihan hirveesti ole vielä tullut, alle 5 kiloa. Vauvan pitäisi painaa nyt yli 4 kiloa joten eiköhän nämä minun kilot katoa aika hyvin synnytettyä. Silti painon nousu vähän ahdistaa :/

Ajattelin ottaa uuden lähestymistavan tähän odotteluun. En enää odota, se tulee odottamatta :) Nautin nyt raskaudesta ja vauvasta mahassa. Tää on minun viimeinen raskaus, joten pitää nyt pitää masua hyvänä ja osata nauttia! :)

Kysiläinen 40+2

Vierailija
56/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 kg ilman erityistä syömistä... mutten silti 60 rajaa ole yleensä tavoittanut ja kilot ovat aina poissa jo muutamassa kuukaudessa. En usko, että minulla on juurikaan ylimääräisiä, olen vaan niin laiha noin muuten, että ehkä luonto toteaa, ettei sillä kropalla vedetä lasta ulos... En mielestäni näytä mitenkään lihoneelta ja silti niitä tulee ihan hyvin. Aina tosiaan 12kg.

Sama juttu, viimeinen raskaus, joten pitäisi tästä nauttia, olen vaan aika kipeä, joten eipä juuri voi. Taas kolottaa sieltä sun täältä...

Onnea odotukseen teille!

Tuleeko mielen jotain erityistä, mitä pitäisi laitokselle ottaa. Imetysliivit vielä hukassa ja niitä suojalappuja rintoihin voisi myös hommata... Kunnon itkuhälytin pitäisi vielä saada ja makuupussi... muuten kaikki taitaakin olla.

Itse hommasin sen vauvasängyn, vuokrasängyn. Olemme muuttamassa kohtapuoleen, joten en jaksanut enää sisustaa ja miettiä, millaista sänkyä hommaisin, siinä on pyörätkin, joten kätevä liikuttaa. Pelottaa vaan vähän, ettei taapero sitten kiipeile sinne.

ap

Olipas ihanaa nukkua taas hyvin! Kävin vaan kerran vessassa ja aina kylkeä kääntäessä toki heräsin, mutta muuten kyllä nukuin kuin tukki. :) Nyt taas jaksaa.

Tänään neuvola. En ole kahteen viikkoon käynyt niin saapas nähä miten on paino noussu :D Muuta ole tehny ku syöny odotellessani vauvaa. Onneks painoa ei nyt ihan hirveesti ole vielä tullut, alle 5 kiloa. Vauvan pitäisi painaa nyt yli 4 kiloa joten eiköhän nämä minun kilot katoa aika hyvin synnytettyä. Silti painon nousu vähän ahdistaa :/

Ajattelin ottaa uuden lähestymistavan tähän odotteluun. En enää odota, se tulee odottamatta :) Nautin nyt raskaudesta ja vauvasta mahassa. Tää on minun viimeinen raskaus, joten pitää nyt pitää masua hyvänä ja osata nauttia! :)

Kysiläinen 40+2

Vierailija
57/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja nyt 40+5 ja tukalaksi käy. Eilen tuli monta tuntia kipeitä supistuksia 7 minuutin välein mutta loppuivat illalla taas. Nyt ei mitään :( Huomenna neuvola. En jaksaisi enää. Nukun todella huonosti ja viime yönäkin kävin vessassa tunnin välein. Lopulta heräsin joskus puoli neljältä ja sen jälkeen torkuin enää pari pientä pätkää.

Ajattelin ruveta leipomaan omenapiirakkaa. Tekisi mieli jotain hyvää :) Mullekaan ei ole tullut painoa kuin 6 kiloa ja siitä oonkin saanut vähän sapiskaa neuvolassa, kun olisi pitänyt tulla kuulemma enemmän. Edellisessä raskaudessa tuli 11 kg ja kilot lähtivät kyllä nopeasti pois.

Ehkä munkin pitää vaan lopettaa tää odottaminen ja yrittää nauttia tästä viimeisestä raskaudestani. Toisaalta olen jatkuvasti huolissani, onko vauvalla kaikki hyvin, koska liikkuu tosi vähän ja pääasiassa yöllä. Ja toki vauvan kokokin huolettaa. Esikoinen oli lähes 4-kiloinen ja syntyi ajallaan. Se oli mulle aika maksimikokoinen vauva, koska oon aika pieni. Nyt jos menee vielä paljon yli, niin mahtaako tulla paljon isompi vauva... Mitään arvioita ei ole mulle tehty ja alkaa hieman pelottaa...

Tsemppiä kaikille edelleen odottaville ja oikein paljon onnea niille, jotka ovat jo synnyttäneet!

Jorvissa synnyttävä 40+5

Vierailija
58/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se valittamalla ja märehtimisellä miksikään muutu. Vauva painaa tosi paljon alas, mutta myös ylös. Yksi ilta se nosti jalan minun kylkiluun päälle :/ Joka ilta nukkumaan menessä joudun nappamaan puolikkaan rennien kielen päälle liukenemaan, muuten on koko ajan hapot suussa! :( Aamuisin ahistaa henkeä paljon, jopa niin paljon etten aina pääse kävelemään, mutta iltapäivällä se sitten helpottaa. Kivut, kolotukset ja supistukset kuuluvat joka päiväiseen elämään ja kävely tuottaa suurta tuskaa. Kuitenkin ainutlaatuista olla raskaana ja tämä kaikkihan kuuluu loppuraskauteen :)

Aurinkoista päivää kaikille!

Kysiläinen

Vierailija
59/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain kuitenkin kiinni. Hänellä nousivatkin sitten bilirupiinit ja sanoivat, että istukka oli jo varmasti ollut aika huonossa kunnossa. Eli muista laskeskella niitä liikkumisia tosiaan, se voi alkaa olla jo istukka huonona!

Tämä on taas nyt oikein 'herännyt' ja potkii, minkä ehtii. Tiedä, mistä sekin sitten johtuu,että on nyt innostunut.

Ja tähän liittyen, taapero oli mahassa Ihan Hirveän Vilkas, pyöri kokonaan ympyrää - mitä muut eivä tole tehneet ja on todellakin ollut ellainen sieltä uloskin tultuaan, hirveän! vilkas.

ap

Viikkoja nyt 40+5 ja tukalaksi käy. Eilen tuli monta tuntia kipeitä supistuksia 7 minuutin välein mutta loppuivat illalla taas. Nyt ei mitään :( Huomenna neuvola. En jaksaisi enää. Nukun todella huonosti ja viime yönäkin kävin vessassa tunnin välein. Lopulta heräsin joskus puoli neljältä ja sen jälkeen torkuin enää pari pientä pätkää.

Ajattelin ruveta leipomaan omenapiirakkaa. Tekisi mieli jotain hyvää :) Mullekaan ei ole tullut painoa kuin 6 kiloa ja siitä oonkin saanut vähän sapiskaa neuvolassa, kun olisi pitänyt tulla kuulemma enemmän. Edellisessä raskaudessa tuli 11 kg ja kilot lähtivät kyllä nopeasti pois.

Ehkä munkin pitää vaan lopettaa tää odottaminen ja yrittää nauttia tästä viimeisestä raskaudestani. Toisaalta olen jatkuvasti huolissani, onko vauvalla kaikki hyvin, koska liikkuu tosi vähän ja pääasiassa yöllä. Ja toki vauvan kokokin huolettaa. Esikoinen oli lähes 4-kiloinen ja syntyi ajallaan. Se oli mulle aika maksimikokoinen vauva, koska oon aika pieni. Nyt jos menee vielä paljon yli, niin mahtaako tulla paljon isompi vauva... Mitään arvioita ei ole mulle tehty ja alkaa hieman pelottaa...

Tsemppiä kaikille edelleen odottaville ja oikein paljon onnea niille, jotka ovat jo synnyttäneet!

Jorvissa synnyttävä 40+5

Vierailija
60/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain kuitenkin kiinni. Hänellä nousivatkin sitten bilirupiinit ja sanoivat, että istukka oli jo varmasti ollut aika huonossa kunnossa. Eli muista laskeskella niitä liikkumisia tosiaan, se voi alkaa olla jo istukka huonona!

Tämä on taas nyt oikein 'herännyt' ja potkii, minkä ehtii. Tiedä, mistä sekin sitten johtuu,että on nyt innostunut.

Ja tähän liittyen, taapero oli mahassa Ihan Hirveän Vilkas, pyöri kokonaan ympyrää - mitä muut eivä tole tehneet ja on todellakin ollut ellainen sieltä uloskin tultuaan, hirveän! vilkas.

ap

Jorvissa synnyttävä 40+5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän