Kuinka paljon teillä on rahaa säästössä?
Itselläni jotain 38 000 euroa pahan päivän varalle. En ole säästänyt sen kummemmin. Olisi mukava kuulla, paljonko porukalla yleensä rahaa säästössä.
Kommentit (582)
Varani ovat osakkeissa ja rahastoissa(n. 200 000). Muuta en omistakaan. Vuokralla asustan. Käteistä ehkä 4000-5000, eri tileillä.
Inflaatio ei pelota. Ei ole velkoja. Ja osakkeiden arvo säännöllisin väliajoin laskee, ja taas nousee. Ei hetkauta.
Rahastoissa 3000€, osakkeissa 1000€, säästötilillä 2500€.
Säästötilillä 5000 euroa, rahastosäästämisen aloitin vasta: siellä parisataa.
Noin 100000€ + velaton kaksio ja kesämökki. Puolet rahoista on sijoitettuna osakkeisiin ja toinen puoli on rahana. Ikää on sen verran, että näillä pärjään lopun ikääni. Mökin meinaan myydä, kun on vähällä käytöllä. Sitten voin hävittää autonkin ja ajella junalla mitä tarvitsee. Sähköfillarilla käyn jo kauppareissut myös talvella. Töihin en enää mene, pärjään työmarkkinatuella ja säästöillä ihan hyvin. Tammikuussa jäi säästöönkin päivärahasta.
Tilillä 6k. Sijotuksissa/ treidaus tilillä yhteensä noin 140-150k tällä hetkellä. Tuottoa teen 15-25%/kk vaihtelee. Vuokralla asun ei lainoja. Ikää 26v. Tavoite 30v 5-10mil.
Mä vedän kaikki rahat, kurkusta alas.
Tileillä 15 000, jotka menevät pian asunnon rahoitukseen. Vielä jää rahastoihin muutama tuhat ja kryptoissa muutama tuhat kiinni.
39v, kaksi lasta ja mies. Säästössä 50 000 joista 40 000 0sakkeissa. Asunnosta velkaa 75 000, asunnon arvo noin 400 000. Tavoite et 5v päästä olis 100 000 tilillä, asuntoa about 50 000 jäljellä. Ihan ok tilanne
Omalla tilillä n 20 000e, maksoin juuri 22 000 euron remppalaskun. Toinenkin puoli menee vielä tämän vuoden puolella samaan osoitteeseen. Miehellä suunnilleen saman verran jemmassa remppaa varten.
Kesällä nautitaan elämästä eikä rahaa juurikaan jää jemmaan mutta talvella sitten taas keräillään ylijäävää ensivuotta varten. Seuraan markkinatilannetta ja jos näyttää hyvältä sijoitamme rahat talven ajaksi taas rahastoihin.
Ikää +/-60v
Käteistä vähän yli 40 000
Osakkeissa 205 000 ja salkku juuri nyt miinuksella 11 000 , mutta minulla on aikaa odotella kyllä se sieltä plussalle ennemmin tai myöhemmin nousee.
Rahastoissa 140 000 paikkeilla, se on plussalla.
Sijoitusasunnon arvo joku 110 000 paikkeilla, siinä on vuokralainen joka maksaa vuokraa joka kuukausi. Tai ainakin tähän mennessä on maksanut.
Sitten on rivitalon pätkä jossa itse asun. Sen arvo on kait jotain 200 000 koska on jo yli 30 v vanha. Tosin pikku remppaa olen tähän vuosien varrella tehnyt joten ei se nyt ihan alkuperäisessä kuosissa ole.
Velkaa ei ole yhtään.
Tileillä n. 70000 euroa, sijoituksissa himpun verran alle 110000 e.
Vauvapalsta ei koskaan petä 🤣
Täällä keskustelee Suomen varakkain eliitti 😂🤣
Täälläkin voisi olla mainittuna esim. vastaajan ikä. Onko itse säästänyt (ja mistä) vai onko perintö tms. kyseessä.
Itsellä itse säästettyä rahaa n. 10 000e ja lisäksi perintöä n. 60 000e. Ikä 25v.
Käyttötilillä n. 300e
Säästötilillä 11 500e
ASP-tilillä 3000e (yhteinen puolison kanssa)
Rahastoissa n.1300 e
Toisaalta opintolainaakin noin kymppitonni (takaisinmaksu ei vielä alkanut) sillä valmistuin vasta vuosi sitten. Oon 30-vuotias ja ekat 29 vuotta elämästäni elin köyhyydessä, vikat vuodet oikeesti ihan kädestä suuhun lainarahalla.
Valmistuessani säästöjä ei ollut yhtään, vaan pelkästään 15 000 velkaa, joten olen kyllä tosi iloinen nykyisestä tilanteesta. Oon korkeakoulutettu mutta sote-alalla, joten palkka jää reilusti alle suomalaisten keskiarvon. Yritän silti jatkossakin säästää vähintään 100e/kk sekä rahastoihin, asp-tilille kun normisäästötilille matkusteluun ym.
Uskoiskohan taas tätäkään kirjoitti:
Vauvapalsta ei koskaan petä 🤣
Täällä keskustelee Suomen varakkain eliitti 😂🤣
Varakkain ja tyhmin!
Ennen kuvittelin älykkyyden näkyvän hyvänä toimeentulona ja varakkuutena.
Tyhmimmäthän täällä riekkuu, kai se on uskottava heidän olevan sekä tyhmiä, että varakkaita. Ainakin, mikäli heidän omiin sanoihin on luottamista.
Ei velkaa, oma osake kasvukeskuksessa ja sata kiloo tilillä.
Ja kaikki lapsilisät on lapsen tilillä, hänelle varoja kerryttämässä.
Tilillä noin 26k ja sijoitustilillä 320k jota kasvatan kokoajan. Ei lainoja tai muutakaan. Sijoituksen aloittanut aikoinaan 1.5k summalla Ikää 26v
Sieltähän se hyperinflaatio tupsahti, korot nousee ja osakkeet romahtaa.
Sota vielä päälle niin hyvin männöö, heh