Kuinka paljon teillä on rahaa säästössä?
Itselläni jotain 38 000 euroa pahan päivän varalle. En ole säästänyt sen kummemmin. Olisi mukava kuulla, paljonko porukalla yleensä rahaa säästössä.
Kommentit (582)
Sijoituksia noin 800.000 ja tileillä sellainen 60.000. En omista asuntoa enkä autoa, pikku mökin kyllä.
Eipä ole säästöjä, kun kaikki on kulunut sairastuttuani lääkäreihin, hoitoihin, lääkkeisiin. Hyvä se on terveenä säästääkin, kun huomisesta ei kukaan tiedä. Tk-eläke on 2000 e/kk enkä saa mitään tukia. Kerran hain hoitotukea, kun sitä minulle hoitaja suositteli suurien sairauskulujen vuoksi. Hakemukseen tuli kerrankin nopea päätös Kelasta: Hakemuksenne on hylätty. Summa olisi ollut kokonaiset 60 e/kk, mutta eipä tullut sitäkään.
Ikää 26, säästössä 1800e. Lapsettomuushoitoihin meni muutama tonni ja nyt on lapsi tulossa, joten hyvä että jäi edes tuon verran.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ansiosidonnaisella saanut säästöön 3000€, jokainen tonni pidentää työttömyyttä kuukaudella. 15000 yhteensä säästössä ja tällä menolla 5000€ tulee vielä ennen kuin tulot loppuu. Sitten niitä pitää alkaa käyttää ja sitten pakko mennä töihin tai luopua muista asioista elämässä.
Aika vähän tonni pidentää sulla työttömyyttä, kun saat tuohon vielä työttömyyspäivärahat päälle. Itsellä työt loppuu vuoden päästä ja tavoitteena on saada 40 000 kasaan ennen sitä. Laskeskelin että tonnilla saan pidettyä siedettävän elintason 3kk, jolloin töistä ei tarvitse ottaa paineita seuraavaan 10 vuoteen. Nyt on tilillä 33 000.
42v kouluttamaton vammainen seurustele maton iki työtön. 350.000e osakesalkku. Ja velaton asunto itä-helsingissä arvo hieman teoreettinen ku jossa sitä pitää asua joka tapauksessa.
Tai ehkä arvo on se konkreettinen noin 400 euroa kuukaudessa mitä tulisi lisää kuluja jos vuokraisi.
Säästössä tällähetkellä 390 €, sijoitustileillä 480 €, sijoituksissa 198 000. Eiköhän noilla pärjää. Tänään tuli osinkoja, huomenna tulee lisää. Tiistaina lähtee sitten nuo 870+huomiset osingot tililtä, mutta maanantaina taas tulee osinkoja ja keskiviikkona. Perjantaina sitten tuleekin palkka ja kuun viimeiset osingot. Miksi siis pitää säästöjä tuottamattomana tilillä.
tilillä 60.000 ja rahastoissa yms 40.000
ei penniäkään velkaa eikä lapsia.M45
70000e säästötilillä, 2-3 tonnia käteistä kotona, velaton asunto puoliksi vaimon kanssa eli puolet siitä noin 130000e minun osuus ja talliosake velaton noin 35000e. autoja 4kpl hintaluokissa 200e-3000e joista kaksi liikenteessä ja jotain rahaksi muutettavaa nopeasti 2-5000 euron edestä.
Sikaköyhästä perheestä ja mutsi mielenterveysongelmainen rankasti ja faija oli alkoholisti, todella painajaista ja köyhää vuosikausia.
12 vuotiaana oli pakko jakaa lehtiä et sai rahaa ja ammattikoulun aikana töissä ja heti duuniin koulun jälkeen, kahta duunia kun rahanhimo oli kova ja säästöön , lisäksi tein kaikkea kauppaa tavaroilla, ja teen välillä vieläkin. Asuntokaupoissa onnistanut, lama-aikaan eka asunto ja arvonnousu huima ja vimmatusti säästänyt ja tehnyt kaikkea kauppaa.
Nyt ikää 50v ja alkanut hieman chillailemaa ansiosidonnaisella.
Et kyllä sitä huonoistakin lähtökohdista voi ponnistaa, vaatii vaan ihan tolkuttomasti sisua, osoitettu sinulle jolla yhtä huonot lähtökohdat kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
70000e säästötilillä, 2-3 tonnia käteistä kotona, velaton asunto puoliksi vaimon kanssa eli puolet siitä noin 130000e minun osuus ja talliosake velaton noin 35000e. autoja 4kpl hintaluokissa 200e-3000e joista kaksi liikenteessä ja jotain rahaksi muutettavaa nopeasti 2-5000 euron edestä.
Sikaköyhästä perheestä ja mutsi mielenterveysongelmainen rankasti ja faija oli alkoholisti, todella painajaista ja köyhää vuosikausia.
12 vuotiaana oli pakko jakaa lehtiä et sai rahaa ja ammattikoulun aikana töissä ja heti duuniin koulun jälkeen, kahta duunia kun rahanhimo oli kova ja säästöön , lisäksi tein kaikkea kauppaa tavaroilla, ja teen välillä vieläkin. Asuntokaupoissa onnistanut, lama-aikaan eka asunto ja arvonnousu huima ja vimmatusti säästänyt ja tehnyt kaikkea kauppaa.
Nyt ikää 50v ja alkanut hieman chillailemaa ansiosidonnaisella.
Et kyllä sitä huonoistakin lähtökohdista voi ponnistaa, vaatii vaan ihan tolkuttomasti sisua, osoitettu sinulle jolla yhtä huonot lähtökohdat kuin minulla.
No en minä tuota kyllä vielä hirveän korkealle ponnistamisena pitäisi....
Minulla on 43000€ säästötilille
Minulla osakkeissa ja tileillä yhteensä 75 000. Lisäksi velaton asunto jonka arvo noin 70 000. N39. Tulossa lähivuosina melko iso perintö, ehkä n. puoli miljoonaa.
1000-2000€ käyttötilillä ja säästötilillä, rahastoissa 115 000 €
25000 tileillä. 180000 osakkeissa ja rahastoissa.
Tilillä 3000 e, osakkeita 40000 e, asuntolainaa 75000 e. Lapselle säästetty osakkeisiin 4000 e (6v). Ikää 40 v.
Mulla on pankkitilillä 42 euroa, mutta ei se ole säästöjä, vaan menee vielä ruokakauppaan ennen tilipäivää. Miehen tilillä on säästössä kolme sataa euroa.