Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä on rahaa säästössä?

Vierailija
29.06.2015 |

Itselläni jotain 38 000 euroa pahan päivän varalle. En ole säästänyt sen kummemmin. Olisi mukava kuulla, paljonko porukalla yleensä rahaa säästössä.

Kommentit (582)

Vierailija
421/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesin että olen köyhä mutta huh huh. En enää ihmettele miten oma elämä ja arki tuntuu olevan eri planeetalta monien kanssa. Pihistelen lähes kaikesta sen minkä pystyn mutta säästöön ei jää juuri mitään ja opintolainakin on vielä maksamatta kun tulot ovat tosi pienet.

Vierailija
422/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säästössä noin 12 000€. Oon parikymppinen, pienyrittäjä joka tienaa alle tonnin kuussa, mutta silti oon saanut ihan hyvin säästettyä. Koskaan en ole ollut kokopäivä-vakkari-palkkatyössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoissa meillä on puolison kanssa yhteensä joku 3000e ja erikseen säästössä noin 5500e.

Vierailija
424/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tömä oli verottajan tutkijan aloitus.

Nyt se katsoo teidän IMEI-koodit ja selvittää tilit. Viranomaisen oikeudella poikkeustilan aikana ja lykkää lisäverolaput postiin.

Tiedoksi.

Muistakaa, että verottajan koura on pitkä ja poikkeustilassa on viranomaisella sota-ajan oikeudet tehdä mitä lystää.

Tuskin oli. Mutta totuuden sana kuitenkin viranomaisen nettitoiminnasta. Voi olla, että osa niistä uskoo nettiin ja sen pohjalta tehdään asioita liittyen kansalaisiin. Kaverilleni aiheuttivat trollit aikoinaan suurta harmia, josta hän ja perheensä kärsii edelleen. 

Mulla ei ole mitään salattavaa, mutta pidän huolen netissä etten puhu mitään täysin tosia juttuja, koska ei tiedä mitä stalkkereita koneelle pääsee kun klikkailee epämääräisiä linkkejä.

Vierailija
425/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tonni seisoo säästötilillä, tuntuu kyllä vähän tyhmältä pitää niitä siellä kun ei kasva korkoa ollenkaan mutta en tajua mitään sijoitusjutuista yms.

Vierailija
426/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet omakotitalosta, 11 sijoitusasuntoa sekä mökki lapin hiihtokeskuksessa, 3 metsätilaa sekä osakesijoituksia. Kaikki yhteensä noin €1,8m Sijoituslainoja noin 300 tuhatta joten nettovarallisuus noin 1,5 miljoonaa.

No näistä ei mikään ole pk-seudulla kun ei yhteensä ole tuon enempää?

Vierailija
427/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki tiedän olevani vähävarainen, mutta asiaan ei yleensä kiinnitä huomiota. Asia aukesi juuri ihan uudella tavalla. 

Omat säästöt noin 2000 euroa ja niidenkin eteen on pihistelty. 

Tämäkin on parempi kuin että olis pelkkää velkaa.

Vierailija
428/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet omakotitalosta, 11 sijoitusasuntoa sekä mökki lapin hiihtokeskuksessa, 3 metsätilaa sekä osakesijoituksia. Kaikki yhteensä noin €1,8m Sijoituslainoja noin 300 tuhatta joten nettovarallisuus noin 1,5 miljoonaa.

No näistä ei mikään ole pk-seudulla kun ei yhteensä ole tuon enempää?

Pitää paikkansa. Jos asuisin pk-seudulla niin omaan asuntoon olisi mennyt merkittävästi enemmän jolloin sijoituksia olisi vastaavasti merkittävästi vähemmän ja myös tavoitteeni taloudellisesta riippumattomuudesta olisi paljon kauempana.

Vierailija
429/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä 0 e. Olimme säästäneet m7ehen kanssa taloa varten 30000 e, mutta vakavan sairastumisen myötä kaikki säästöt kuluneet.

Vierailija
430/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästössä poikkeuksellisen hyvin, reilut 15 000 €. Rahastoissa/osakkeissa n. 3000 €. Harmittaa, että olen alkanut ymmärtää säästämisen merkityksen vasta nelikymppisenä. Ennen kaikki mitä tuli, myös meni. Nykyään tekee mieli vaan säästää lisää ja sen sijaan että lähtisin shoppailemaan uusia vaatteita, ostelen mielummin lisää osakkeita.

Vierailija
431/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistattehan sanoa ikääntyville vanhemmillenne, että missään tapauksessa ei kannata säästää vanhuuden varalle tai sillä ajatuksella, että vaikkapa palvelutalopaikkaa varten pitäisi olla olla kymmeniä tuhansia säästössä. 

Tämä on raakaa peliä. Kun ihminen on sen kuntoinen, että tarvitsee palvelutalopaikan, hinta lasketaan tulojen ja varallisuuden mukaan sekä tietysti ostettavien palvelujen mukaan. Olen sivusta seurannut, kuinka koko ikänsä vanhuuden varalle säästäneiden vanhusten säästöt palavat parissa vuodessa Esperin tai jonkun muun pörssiyhtiön taskuun. Rahastus on älytöntä. Lehtiotsikoihinkin päätyi joku aika sitten palvelutalo, jossa vessapaperirullan vaihtamisesta veloitettiin 20 euroa. Isoisäni laskuja hoitaessa todistin tämän suuntaiset luvut ihan todelliseksi.

Kuitenkin sinne samaan palvelutaloon, tai johonkin ihan yhtä hyvään, pääsee myös kunnan palvelusetelillä jos ei ole varaa maksaa itse omaa paikkaansa. Palvelutaloissa pätee sama juttu kuin päiväkodeissa: Se, että olisi yksityinen ei missään tapauksessa takaa hyvää hoitoa. Usein päin vastoin. Hyvässä kunnallisessa palvelutalossa / päiväkodissa asiat ja palvelut ovat paremmalla tolalla, sillä ne eivät ole velvollisia takomaan rahaa sijoittajille. 

Joten en itse säästä. Sen verran on tilillä ylimääräistä, että jos pesukone päättää hajota tai koira pitää viedä eläinlääkäriin, niin niistä selvitään. Mihinkään pahan päivän varalle tai vanhuuteen ei missään tapauksessa pidä säästää.

Sama kävi äitini kanssa. Vanhukset kupataan näissä firmoissa aivan kuiviin. Hoitomaksu vuokrineen oli 3000 €. Siihen päälle lääkkeet ja muu henk. koht. tarvike nostolakanoita myöten. Mamma ehti kuolla, juuri niin että arkkurahat jäi. Tiedän ainakin itse siirtää pienen omaisuuteni lapsille vielä järjissä ollessani. Tottakai lapsilleni ennenkuin Esperin rahanahneille verenimijöille.

Hoitajiahan näissä firmoissa riistetään kaikilla mahdollisilla tavoilla. Itsekin olen hoitoalalla, isossa sairaalassa. Mietin vaan mikä tulevaisuus on edessä, kun nämä isot ikäluokat ovat oikeasti siinä kohtaa etteivät pärjää kotona. Se aika on jo nyt käsillä, mutta pahenee lähivuosina. Ei nuoret pitkään pysy niissä töissä ja sillä kohtelulla.

Korona hoitaa

Vierailija
432/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 235 000e

Vierailija
433/582 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku reilu 10 000e. Olen hoitoalalla, mutta nyt lapsen kanssa kotona, yhteensä lapsia kolme. Päivääkään en koskaan ole ollut työttömänä, eikö sellaisesta ole pelkoa. Samoin miehellä sellainen työ, että työt eivät käytännössä koskaan lopu. Terveitä olemme myös molemmat toistaiseksi.

Vierailija
434/582 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:58"]Mulla noin 5000 euroa jota olen säästänyt hoitovapaata ja vauvan tavaroita varten.

Ihana! Tsemppiä :)

Minä taas 50 v sitten kirjottamassa että pidähän huolen että miehesikin sitten on tukemassa, onhan se hänenkin lapsi.

Vierailija
435/582 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet omakotitalosta minkä pankki toistaseksi omistaa. Vuoden mennyt ylimääräset palkasta aikuisten lapsieni tukemiseen. Säästössä joku 40 tuhatta kruunua.

Vierailija
436/582 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli säästöjä ennen lasten tuloja n 50 k€, mikä oli mielestämme ok summa. 3vuoden hoitovapaa ja sen jälkeen 3 vuoden osa-aikainen söi säästöt hyvin. Nyt ollaan Säästöttömiä nelikymppisiä, kaikki menee mitä tulee. Toisaalta asuntolainaa ollaan maksettu koko ajan ja kasvavat lapset tuottaa kuluja.

Vierailija
437/582 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei useampien tuhansien säästöjen omistajat! Minkä ikäisiä olette?

nimimerkillä 23-vuotias/0e

Itsekin 23v. ja 20 000e säästöissä. Nuorena mennyt kesätiöihin ja laittanut niistä aina 500e säästöön niin kyllä noista ja silloin tällöin tehdyistä keikkatöistä siitä kymmenessä vuodessa on tullut noin paljon :) 

Vierailija
438/582 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun täällä on rikasta sakkia. Ite 32v. ja säästössä noin tonni, mutta velkaakin on..

Vierailija
439/582 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa säästössä 6-7 tonnia, lisäksi pieni tuore talo maalla + lähikaupungissa 50 neliön kaupunkiasunto, velattomia molemmat.

5 - kymppinen sinkkumies, yksinyrittäjä.

Vierailija
440/582 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta huomaa kyllä, että on syynsä sille että toiset pysyvät köyhinä. Ensinnäkin minä en ole luopunut mistään olessani säästäväinen. Kyllä, minä "elän", mutta eläminen ei tarkoita minulle holtitonta tuhlaamista. Ja kyllä, olen saanut rahaa vanhemmiltani, mutta mitä sitten? He ovat olleet säästäväisiä ja tehneet elämäni helpommaksi. Kiitos siitä. Investointi on eri asia kuin säästäminen (otsikossa toki kysyttiin vain säästämisestä): osakkeisiin sijoittamani rahat ovat lainaa yritykselle. Jos kukaan ei olisi lainannut investointeja varten rahaa Finlaysonille, Serlachiukselle, Sinebrychofille, John Nurmiselle, olisi Suomi aika ratkaisevasti köyhempi maa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan