sato kokemuksia
Onko kukaan asunut saton vuokra-asunnoissa?
kokemuksia?
Muutto olisi edessä ja sorruin lukemaan netin kirjoituksia ja nyt alkoi kammottamaan!
Kommentit (91)
Kalliot vuokrat suhteessa muihin, takuuvuokra pieni. Itse sain nopeaa palvelua aina, vähän sellainen mitäänsanomaton kuva heistä. Eipä siis kovin paha ainakaan :D
Itse asun satolla ja ei mitään valitettavaa.
Itse asun vuokralla Satolla. Talossamme erään naikkosen muualla asuva poikaystävä puukkottanut asunnon oven karsean näköseksi. KAHDESTI. Huutamista läpi yön. Mutta häätöä ei tule koska ihmiset ei uskalla valittaa / istuu siellä suhteilla ?
Tyytyväisiä ollaan, asuttu 25 v ja vieläpä samassa asunnossa.
Eivät piittaa lainkaan asuntojen vioista, juuri kuten 9 kertoi. Kämpät karseassa kunnossa, ja vuokrat nousevat jatkuvasti ja tähtieteellisiin lukemiin. Itsellä oli 15 vuoden kokemus, ennen kuin pääsin muualle. Vikassa asunnossa just ennen muuttoa pois alkoi katosta ja seiniä pitkin valua vettä ylimmäm kerroksen asunnossa, ja vesi valui myös alapuoliseen asuntoon jonka tiesin tyhjäksi. Soitin tietty heti huoltoon, useamman kerran, kukaan ei tullut niinä parina päivänä kun vielä siellä asuin. Laitoin tietty ämpäreitä mihin voin, mutta ei se paljon auttanut. Myöhemmin kuulin, että mitään kuivatuksia ja korjauksia ei asunnoissa tehty, seuraavat muuttivat sisään heti mun lähdettyäni. Se katto korjattiin, mutta vesi ja home tietty jäivät asuntoihin.
Eipä tästä kauankaan ole, kun uutisoitiin, kuinka sato tekee hirveää voittoa ja hinnat senkun nousee.
Vuokrat ovat todella kovia suhteessa kokoon, sijaintiin ja kuntoon. Asuttiin 60-luvulla rakennetussa talossa, ja kylpyhuone oli vielä alkuperäisessä kunnossa, eli aivan hirveä. Keittiö oli uusittu ehkä 80-luvulla, ja lattialla kulunut muovimatto varmaan myös 80-luvulta. Seinät sentään oli maalattu aika vasta. Vuokra oli n. 150 euroa kalliimpi kuin samalla alueella sijaitsevilla yksityisten vuokrakämpilla. Vuokrankorotukset olivat todella kovia, vuokra nousi vuosittain päälle 40 euroa kuussa, vaikka asunnon tai taloyhtiön kuntoa ei mitenkään parannettu.
Olen asunut Saton asunnossa muutaman vuoden. Tänä aikana vuokrani on noussut sata euroa 620eurosta 720. Asuntoni on 45 vuotta vanha, eikä peruskorjausta olla tehty. Vessaa on jossain vaiheessa rempattu. Keittiöstä löytyi muuttaessani alkuperäinen hella, mutta sain uuden kun vain väitin vanhan hellan olevan rikki. Ikkunaremontti on tehty ilmeisesti viimeisen kymmen vuoden sisällä ja parveke on lasitettu. Jostain syystä parvekkeen ovia ei oltu viitsitty uusia remontin yhteydessä. Keittiöön ei tule kunnolla vettä, eikä huoltomiehen mukaan asialle voi tehdä mitään (koska vain putkiremontti voi korjata asian)
Satossa on omat hyvät puolensa. Muuttivan 10megaisen netin ilmaiseksi ja tämän alueen huoltofirman on aivan mainio. Kaikki mitä pystytään korjaamaan korjataan viimeistään seuraavana päivänä ilmoituksesta. Sinällään on ihan kivaa asua vuokra-asuntofirmalla niin ei tarvitse pelätä, että asunto myytäisiin alta. Olisi oikeasti myös mukavaa, että takuuvuokraa ei tarvinnut maksaa kolmen kuukauden vuokraa vaan 250€ riitti.
Huonoja puolia on jatkuva vuokran kohotus ja se että asunto kaipaa kipeästi ihan peruskorjausta, eikä sitä oikein kuulu. Mutta ei minulla olisi sitten varaa asua tässä, joten tilanne on vähän kiikun kaakun.
Otsikosta luulin, että maanviljelyksestä ja syksyn satonäkymistä on puhe, vaan eipä ollutkaan. :) No, ei ole toisaalta Saton asunnoistakaan, tämä on Varman asunto.
Asuttiin väliaikaisesti Saton asunnossa muutama kuukausi. Asunto oli ok ja kaikki yhteydenpito Saton suuntaan oli todella joustavaa ja nopeaa. Asintojen huolto on huoltoyhtiöillä, joten varmaankin hyvät ja huonot kokemukset vikojen korjailussa riippuvat huoltoyhtiöstä. Meidän tapauksessa huolto toimi hyvin, vaikka jouduttiin niiden muutaman asuinkuukauden aikana pyytämään huoltoa useaan kertaan.
Meille tuli Saton kämpässä iso vuokran korotus. Muutettiin pois ja pian asunto oli etuovessa tarjolla siihen samaan vanhaan hintaan. Muuten palvelu oli aina nopeaa ja hyvää, itse talo vain niin täynnä rakennusvirheitä ettei vioille mitään mahtanut, tyyliin haisevat viemärit.
Ovat enemmän keskittyneet nettisivujen laitteluun kuin kiinteistönhuoltoon ja asunnoissa oleviin vikoihin. Olen ilmoittanut rikkinäisestä jääkaapista, vettä sisään vuotavista ja rapautuvista ikkunapokista, vuotavasta suihkusekoittajasta, pesutuvan rikkinäisestä lukosta, roskienpoltosta takaseinustalla, mitähän vielä... Vaan enpä enää ilmoittele kun ei näytä Satoa kiinnostavan. Kivat verkkosivut niillä kuitenkin.
Tarvitsin pikavauhdilla lyhyeksi ajaksi asuntoa, ja Satolta sellainen löytyi. Kaikki byrokratia sujui ammattimaisesti, mutta kämppä oli sikahintainen sijaintiin ja kuntoon nähden.
No itse asun tällä hetkellä tilapäisesti Saton kämpässä (omassa asunnossa kävi vesivahinko) ja itse olen ollut hyvinkin tyytyväinen. Ei mitään ongelmia. Suosittelen.
Satolle ilmoitettu, vaan 2 vkoa ollut pesutuvan pesukone korjaamatta. Eivät ole edes käyneet tutkimassa tilannetta.
Kandee lukee toi https://taloudensanomat.wordpress.com
ja välttää Saton kaltaista kusettajaa kuin ruttoa
Varokaa Satoa
Vuokrasopimus Saton kanssa on Saton laatima sopimusansa varokaa Saton kanssa sopimuksia petettyjä ja pettyneitä on jo pilvin pimein
Kiskontaa hometta epäasiallista asiakaspalvelua asiat ei vaan toimi Saton kanssa.
Saton liike-idea on varsin yksiselitteinen ensin vuokraavat pääomistajalta sitten pistävät hintaan ilmaa ja tarjoavat haluamalleen uhrille jonka imevät sopimusansa menettelyillään kuiviin ja tekevät tämän elämästä epämiellyttävän.
Jotain jo kertoo Saton Pietarin kytkökset, lähempi tarkastelu paljastaa sen että Satoa rahoittaa itä-mafia ja esimerkiksi Saton ylimalkaisesti ylihinnoitellut hotellikodit helsingissä on puhtaasti alamaailman pyörityksessä
Sato on kylmäverinen liikeyritys joka käyttää hyväksi ihmisten hätää asunnottomuutta ja ahdinkoa.
Asuntoa tarvittaessa vuokratkaa se suoraan omistajalta esimerkiksi pääkaupunkiseudulla on erittäin hyvin saatavilla asunto suoraan vuokralle suoraan sen omistajalta ja terveellisellä pohjalla.
Välttäkää Saton kaltaista välistä vetäjää säästätte yöunet.
Sato tai paistoi ihan sama jos on hyyryläinen =)
Saton pettämiä on useita satoja ellei tuhansia. Lukekaa palautteita täältä
Jaana on oikeassa. Lukekaa kaikki läpi tämä ennenkuin allekirjoitatte mitään papereita Saton kanssa
http://sato-asunto.blogspot.fi/
"Vuokrasopimus Saton kanssa on Saton laatima sopimusansa!!!
"Kokemuksia Satosta:
"Ei asuta enää (onneksi) Satolla, mutta ymmärrän hyvin kypsymisen.... Järkyttävä vuokrataso mitä ei kyllä palveluntaso vastannut ollenkaan. Asunnon tasosta puhumattakaan!"
"Järkyttävän kalliit vuokrat, jotka nousee joka vuosi. Ei mitään järkeä! En suosittele."
"Kuvassa yksi Saton myyntipisteistä osoitteeessa Mikonkatu 7 Helsinki, tässä pisteessä kuluttajaa syljetään käytännössä silmille.
Lisää kokemuksia Saton pettämiltä asiakkailta:
"Ylihinnoiteltuja asuntoja törkeää asiakaspalvelua,hometta ja ikäviä naapureita. Välttäkää satoa kuin ruttoa Saton kanssa nimittäin Saton vuokrasopimus on sopimusansa"
"Saton vuokrahinnat lähentelevät jo kiskontaa joissain tapauksissa onkin sitä jo itse. Sato käyttää hyväksi ihmisen oman kodin perustarvetta, ja vaatii sellaisesta lainvastaisia kiskurihintoja"
"Saton henkilökunnan asenne on että kaikki vuokralaiset ovat roskaväkeä. Ja kohta ovat oikeassakin, ei kukaan halua käyttää heidän palveluitaan ja pikkuhiljaa kukaan ei myös halua asua heidän ylihinnoitelluissa asunnoissa."
"Odoteltiin puoli vuotta pahan kosteusvaurion korjausta ja kun mitään ei tapahtunu ja oltiin muuttamassa pois, sama nainen jonka nimi löytyi kuittauspaperista, kävi toteamassa ettei ollut saanut ilmoitusta vauriosta. valehteleva firma, kierot työntekijät."
"Sato markkinoi nyt "takuuvuokra 250,00" euroa haha ja mannekiineiksi on valittu Saton omia työntekijöitä tiedättekö missä piilee jutun ydin varoittavia tapauksia on missä perheelliset ovat sairastumisen takia missä vuokranmaksuihin tullut laiminlyöntejä menettäneet Saton asunnon ja Saton lakimiehet ovat ryövänneet jopa perheen lapsien leikkikalutkin toisin sanoen jos Saton uhrina haluaa saada oikeutta niin oikeusprosessi Saton kanssa on hidasta ja kallista. Nopeaa se on silloin kun Sato järjestää häädön.
Todistettuja tapauksia on että Sato on vaihdattanut asuntoon lukotkin paljon ennen kuin edes häätö oli edes käynyt tuomarilla tai saanut lainvoiman.
Älkää edes harkitko Satoa, tutustukaa painavaan sanaan täältä:
Fiksu vuokraa suoraan omistajalta ilman satomaista ylimääräisiä lisijä ja kiskontaa maksaa rehdit takuut lain mukaan max 2-3 kuukauden vuokraa käsittävä summan ja järjellisen vuokran missä ei ole kiskonnan tunnusmerkistöjä, ja saa rahansa aikaana takaisin kun muuttaa ja kaikki on kondiksessa"
Mitä kauheeta on muka asua Satossa? Eivät ole halvimmat mahdolliset vuokra-asunnot ja pelisäännöt ovat selvät, yksityiseltä vuokratessa on isommat riskit. Yksityinen vuokrantaja voi olla joku hullu.